Рішення
від 01.11.2020 по справі 520/14983/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2020 року 17:00 № 520/14983/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бабаєва А.І.

за участі:

секретаря судового засідання Муравської І.Ю.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Нев`ядомського А.Д.,

представника відповідача Шипенка М.С.,

представника відповідача Чижова О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 5 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 до Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області про визнання протиправним та скасування протокольного рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

31.10.2020 року Кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 5 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області, в якому просив суд:

- визнати протиправним протокольне рішення Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці № 631601, №631605, №631618, №631633, №63135 у територіальному виборчому окрузі № 5 та в межах усього територіального виборчого округу № 5 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області та скасувати зазначене рішення;

- зобов`язати членів Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області (код ЄДРПОУ: 43778041) здійснити повторний підрахунок голосів у межах територіального виборчого округу № 5 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем, на думку позивача, допущено порушення норм виборчого законодавства України.

Немишлянська районна у місті Харкові територіальна виборча комісія Харківської області правом подання відзиву на позовну заяву в письмовому вигляді не скористалась.

В судове засідання позивач та представник позивача прибули, позов підтримали та просили його задовольнити.

В судове засідання представники відповідача прибули, проти позовної заяви заперечували та просили відмовити в її задоволенні.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представника позивача та представників відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Немишлянською районною у місті Харкові територіальною виборчою комісією Харківської області складено протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Харківської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 5 підписаний 30 жовтня 2020 року.

Позивач, вважаючи протиправним вищевказаний протокол, звернувся з даним позовом до суду.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Відповідно до частини 2 статті 32 Виборчого кодексу України до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Частиною 1 статті 250 Виборчого кодексу України встановлено, що підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці і проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до ч.2 ст.250 Виборчого кодексу України підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.251 Виборчого кодексу України дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці. Форма протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня чергових місцевих виборів.

Таким чином, протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці складається саме дільничною виборчою комісією.

Згідно з ч.1, ч.2, ч.3 ст.254 Виборчого кодексу України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Згідно з ч.1 ст.255 Виборчого кодексу України територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу зокрема з таких місцевих виборів: районна в місті виборча комісія: а) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині (у міській територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або в багатомандатних виборчих округах (у міській територіальній громаді з кількістю виборців до 10 тисяч); б) протоколу про підсумки голосування з виборів міського голови.

Протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів сільської, селищної, міської (міста без районного поділу) ради у відповідних багатомандатних виборчих округах, сільського, селищного, міського (міста без районного поділу) голови територіальною виборчою комісією, що встановлює результати виборів, не складаються. Протокол про результати виборів складається в такому разі безпосередньо на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з відповідних місцевих виборів.

Так, позивач, оскаржуючи протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Харківської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 5 підписаного 30 жовтня 2020 року, посилався на розбіжність між протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 631601, №631605, №631618, №631633, №631635 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області та оскаржуваним у даній справі протоколом.

Відповідно до ч.2 ст.255 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування (а у разі проведення повторного голосування - не пізніше як на третій день з дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості: 1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями; 3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях; 4) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені; 5) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування; 7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування; 8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні у приміщенні для голосування; 9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні за місцем перебування; 10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні; 11) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях; 12) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними; 13) відсоток загальної кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними, у відношенні до загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні.

Представником відповідача надано до суду копії протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 631601, №631605, №631618, №631633, №631635 з позначкою "Уточнений" примірник №2.

Судовим розглядом встановлено, що розбіжності, на які посилається позивач, в оскаржуваному у даній справі протоколі та протоколах дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 631601, №631605, №631618, №631633, №631635 з позначкою "Уточнений" примірник №2 відсутні.

Так, дані (в частині зазначених позивачем розбіжностей) вказані в копіях протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 631601, №631605, №631618, №631633, №631635 з позначкою "Уточнений" відповідають даним оскаржуваного у даній справі протоколу.

При цьому, Немишлянською районною у місті Харкові територіальною виборчою комісією Харківської області складено оскаржуваний протокол (в частині зазначених позивачем розбіжностей) саме за даними зазначеними в протоколах дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 631601, №631605, №631618, №631633, №631635 з позначкою "Уточнений" примірник №2.

Крім того, позивач посилався на те, що по виборчій дільниці №631605 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області, було встановлено порушення, яке підтверджується актом від 25.10.2020 року, про те, що на виборчій дільниці №631605 було виявлено 37 бюлетенів виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області територіального виборчого округу №7.

Відповідно до ч.25 ст.250 Виборчого кодексу України якщо зазначені на виборчому бюлетені позначення (номер) виборчого округу та/або номер виборчої дільниці не відповідають позначенню (номеру) відповідного виборчого округу та/або номеру виборчої дільниці, на якій проводиться підрахунок голосів, такі виборчі бюлетені вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

Згідно копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільниці №631605 з позначкою "Уточнений" зазначено кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню - 37 .

Суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні зазначено кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях - 37 .

За таких обставин, в оскаржуваному протоколі враховано дані про те, що на виборчій дільниці №631605 було виявлено 37 бюлетенів виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області територіального виборчого округу №7

Таким чином, вказані посилання позивача є безпідставними.

Щодо посилань позивача на невідповідність підписів членів дільничної виборчої комісії, суд зазначає, що під час розгляду даної справи не встановлено звернення членів комісії до територіальної виборчої комісії із вказаного питання.

При цьому, в протоколах дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 631601, №631605, №631618, №631633, №631635 з позначкою "Уточнений" вказано прізвище, ініціали та підписи членів дільничної виборчої комісії.

Таким чином, вказані посилання позивача є безпідставними.

Враховуючи викладене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідач діяв згідно чинного законодавства.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заявлених позовних вимог.

Згідно з ч.9 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

З огляду на несплату судового збору на момент вирішення справи та прийняття рішення суду про відмоу у задоволенні позову, суд вважає за необхідне стягнути з Кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 5 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840,80 грн.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.272, ст.273, ст. 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 5 з виборів депутатів Харківської міської ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Немишлянської районної у місті Харкові територіальної виборчої комісії Харківської області (61091, м. Харків, пр. Петра Григоренка, 17) про визнання протиправним та скасування протокольного рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Державного бюджету України (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UА908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір у розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення може бути подана у дводенний строк з дня його проголошення до Другого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Бабаєв А.І.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92553364
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14983/2020

Постанова від 05.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 01.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 31.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні