ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2020 року Справа № 915/294/20
м.Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складi головуючого суддi Мавродієвої М.В .,
за участю:
секретаря судового засідання Берко О.В.,
представника позивача: не з`явився,
представника відповідача: не з`явився ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Акціонерного товариства Південний гірничо-збагачувальний комбінат (50026, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг; ідент.код 00191000),
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївбудресурси (50017, Миколаївська обл., м.Миколаїв, вул.Мала Морська, буд.108, офіс 713; ідент.код 22427805),
про: стягнення штрафу у розмірі 66120,0 грн,-
в с т а н о в и в:
16.03.2020 Акціонерне товариство Південний гірничо-збагачувальний комбінат звернулося до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою, в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївбудресурси 66120,0 грн штрафу.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що відповідач всупереч умовам договору поставки №2016/п/ОО/1365 від 09.11.2016 та приписам чинного законодавства не виконав свої зобов`язання щодо заміни недоброякісного товару - барабану відхиляючого на товар належної якості у встановлені договором строки, внаслідок чого позивач стверджує, що має право вимагати від відповідача сплати штрафу у розмірі 20% від вартості неякісної поставки товару, відповідно до умов п.8.2 спірного договору.
Ухвалою суду від 16.03.2020 відкрито провадження у справі. Справу ухвалено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження. Розгляд справи призначено на 16.04.2020.
Відповідач у відзиві від 10.04.2020 заперечує проти задоволення позову та вказує, що ним не було допущено жодного порушення умов договору поставки, оскільки барабан відхиляючий був поставлений відповідачем впродовж обумовленого договором (специфікацією) строку й встановлений на виробництві позивача 26.12.2018 та експлуатувався ним на протязі більш ніж чотирьох місяців до 08.04.2019 (дата виходу з ладу), а тому, за твердженням відповідача, мова про поставку неякісного товару з необхідністю його заміни на товар належної якості не йде та описаний випадок підпадає під вихід з ладу обладнання у зв`язку з порушенням правил експлуатації з наступною передачею його в ремонт, який, враховуючи довготривалі та взаємовигідні стосунки між підприємствами, відповідач вказує, що здійснив безкоштовно за свій рахунок.
Позивач у відповіді на відзив від 24.04.2020 вказує, що категорично не погоджується з позицією відповідача і вважає її надуманою та такою, що не відповідає обставинам справи з огляду на те, що умовами специфікації №23 від 05.12.2017 встановлений гарантій строк для поставленого барабану відхиляючого - 12 місяців з моменту введення товару в експлуатацію, та 11.04.2019 товар вийшов із строю, про що комісією за участю уповноважених представників сторін було складено акт про передчасний вихід зі строю барабану відхиляючого та прийнято рішення про повернення товару постачальнику в рахунок гарантійних зобов`язань за спірним договором.
Позивач зазначає, що факт передачі від покупця до постачальника товару для виконання гарантійного ремонту підтверджується актом передачі в ремонт в рахунок виконання гарантійних зобов`язань за договором.
Позивач вказує, що підписання керівником відповідача вказаних актів свідчить про поставку відповідачем неякісного товару, заміна якого підлягає в рахунок виконання гарантійних зобов`язань по спірному договору, внаслідок чого позивач стверджує, що має право вимагати від відповідача сплати штрафу у розмірі 20% від вартості неякісної поставки товару, відповідно до умов п.8.2 спірного договору.
Ухвалою суду від 16.04.2020 відкладено розгляд справи без визначення дати судового засідання до відміни чи послаблення обмежувальних протиепідемічних заходів, застосованих внаслідок введення в Україні карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Суд також ухвалив провести розгляд справи у розумний строк, тривалість якого обумовлюється запровадженням в Україні карантину через спалах у світі короновірусу "COVID-19".
Відповідно до п.4 Розділу Х "Прикінцеві положення" ГПК України внесеного Законом України №540-ІХ від 30.03.2020, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Згідно п.2 Закону України №731-IX від 18.06.2020, процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" №540-IX від 30.03.2020, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.
Європейський суд з прав людини щодо критеріїв оцінки розумності строку розгляду справи визначився, що строк розгляду має формувати суд, який розглядає справу. Саме суд має визначати тривалість вирішення спору, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо.
Враховуючи, що з 11.05.2020 Кабінетом Міністрів України введено пом`якшення обмежувальних заходів, застосованих постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 (зі змінами та доповненнями) "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" та з урахуванням необхідності дотримання розумних строків розгляду справи, суд ухвалою від 22.06.2020 призначив справу до розгляду на 15.07.2020.
У судових засіданнях 15.07.2020 та 20.08.2020 оголошувались перерви відповідно до 20.08.2020 та 10.09.2020. Явка представників сторін не визнавалась судом обов`язковою. Сторони про дату та час судового засідання були повідомлені належним чином.
Приймаючи до уваги приписи п.4 Розділу Х "Прикінцеві положення" ГПК України внесеного Законом України №540-ІХ від 30.03.2020 та п.2 Закону України №731-IX від 18.06.2020, суд вважає, що справа розглянута судом протягом розумного строку, тривалість якого обумовлювалась запровадженням в Україні карантину через спалах у світі короновірусу "COVID-19".
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.
09.11.2016 між Публічним акціонерним товариством Південний гірничо-збагачувальний комбінат , як покупцем (позивач у справі), та Товариством з обмеженою відповідальністю Миколаївбудресурси , як постачальником (відповідач у справі), було укладено договір поставки №2016/п/ОО/1365 (далі - Договір) (а.с.10-14).
Згідно з п.1.1 Договору постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар відповідно до додатків-специфікацій за цінами, що є звичайними, справедливими, ринковими, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар та сплатити його вартість, на умовах, передбачених договором.
Детальна інформація про кількість та якість товару міститься в додатках-специфікаціях. Специфікації на товар, оформлені належним чином і підписані уповноваженими представниками сторін, складають невід`ємну частину договору. За угодою сторін у специфікаціях можуть бути вказані додаткові відомості про товар, а також інші умови виникнення та виконання зобов`язань за Договором (п.2.1 Договору).
Відповідно до п.2.5 Договору у випадку поставки постачальником недоброякісного товару. постачальник зобов`язаний здійснити обмін такого товару на товар належної (відповідної) якості на протязі 20 календарних днів з моменту направлення відповідної вимоги постачальнику. Заміна товару оформлюється актом за підписом обох сторін.
Згідно з п.3.1 Договору поставка товару здійснюється транспортом, в строк та на умовах зазначених у додатках-специфікаціях, які з моменту їх підписання сторонами є невід`ємними частинами договору. Постачальник зобов`язується поставити товар на умовах, зазначених у додатках-специфікаціях, відповідно до Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів Інкотермс в редакції 2010 року.
В пункті 6.4 Договору сторони встановили, що приймання товару за кількістю та якістю здійснюється відповідно до Інструкції Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР про порядок приймання товару за кількістю від 15.06.1965 №П-6 та Інструкції Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР про порядок приймання товару за якістю від 25.04.1966 №П-7, з наступними змінами та доповненнями до них, в частині, що не протирічать чинному законодавству України, та здійснюється лише за погодженими з покупцем кресленнями.
Право власності на товар та ризик випадкового знищення чи пошкодження товару переходить від постачальника до покупця з моменту поставки товару відповідно до умов цього договору (п.6.7 Договору).
Пунктом 8.2 Договору передбачено, що у разі порушення строків, зазначених в п.2.5 дійсного Договору постачальник сплачує на користь покупця штраф у розмірі 20% від вартості неякісної поставки товару.
Договір вступає в силу з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та діє до 31.12.2017. У випадку якщо у сторін на момент закінчення строку дії договору залишаються невиконані договірні зобовязання та незадоволені законні вимоги, дія договору подовжується стосовно таких зобов`язань до задоволення законних вимог (п.13.3 Договору).
Відповідно до специфікації №23 від 05.12.2017 до Договору (а.с.15), Товариство з обмеженою відповідальністю Миколаївбудресурси взяло на себе зобов`язання здійснити поставку барабану відхиляючого 800х2300 (футерований резиною 20 мм) 2Б73474-0СБ (2Б72924) (далі - Барабан відхиляючий) вартістю 330600,0 грн. з ПДВ протягом 100 календарних днів з моменту відправки покупцем письмової заявки постачальнику. Датою відправки вважати дату, вказану в заявці. Гарантійний строк: 12 місяців з моменту вводу товару в експлуатацію.
Поставка барабану відхиляючого за Договором була здійснена постачальником та прийнята покупцем 24.07.2018, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000151 (а.с.16).
Позивач вказує, що 11.04.2019 барабан відхиляючий вийшов з ладу, про що комісією, за участю директора ТОВ Миколаївбудресурси Мацюк М.В. , було складено Акт про передчасний вихід зі строю Барабану відхиляючого та прийнято рішення про його повернення постачальнику в рахунок гарантійних зобов`язань (а.с.17).
Факт передачі покупцем постачальнику барабану відхиляючого для виконання гарантійного ремонту підтверджується Актом від 12.04.2019 (а.с.18).
Позивач стверджує, що 12.04.2019 барабан відхиляючий повернуто постачальнику і, відповідно до п.2.5 Договору, обмін такого товару на товар належної (відповідної) якості повинен був бути здійснений в строк до 01.05.2019.
Позивач неодноразово звертався до відповідача з вимогою щодо повернення товару з гарантійного ремонту листами від 13.05.2019, від 03.06.2019 та від 24.06.2019 (а.с.19-21).
Барабан відхиляючий за Актом огляду постачальником повернуто 08.07.2019 (а.с.22), тобто, за твердженням позивача, на 66 календарних днів пізніше встановленого строку.
Позивач стверджує, що із вищевикладеного вбачається порушення відповідачем взятих на себе договірних зобов`язань у строки визначені п.2.5 Договору, а саме заміна недоброякісного товару з порушенням визначених сторонами строків, в зв`язку з чим позивачем на підставі п.8.2 Договору нараховано 66120,0 грн штрафу (330600,0 грн х 20%).
Позивач зазначає, що на виконання вимог п.9.1 Договору, з метою досудового урегулювання спору, він звертався до відповідача з вимогою за від 18.07.2019 (а.с.23), в якій вимагав сплатити штрафні санкції за несвоєчасне виконання своїх зобов`язань за Договором, однак відповідач на вимогу не відповів та добровільну сплату штрафних санкцій не здійснив, що зумовило звернення позивача до суду з позовом про стягнення штрафу.
На підставі повно і всебічно з`ясованих обставин справи, на які сторони посилались як на підставу своїх вимог та заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи, суд дійшов наступних висновків.
Згідно ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Пунктом 1 ст.193 Господарського кодексу України та ст.526 Цивільного кодексу України передбачено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ч.1 ст.628 Цивільного кодексу України).
Згідно ч.ч.1, 2 ст.712 ЦК України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім та іншим подібним використанням, а покупець - прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Таким чином, ч.2 ст.712 ЦК України надає всім положенням ст.ст.655-697 ЦК України диспозитивного значення, якщо йдеться про їх застосування до зобов`язань поставки.
Таким чином, переважному застосуванню до зобов`язань поставки підлягають положення ст.ст.264-271 ГК України.
Укладений між сторонами Договір, за своїм суб`єктним складом, предметом та метою, є договором поставки.
Згідно з п.1.1 Договору постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар відповідно до додатків-специфікацій за цінами, що є звичайними, справедливими, ринковими, а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар та сплатити його вартість, на умовах, передбачених договором.
Детальна інформація про кількість та якість товару міститься в додатках-специфікаціях. Специфікації на товар, оформлені належним чином і підписані уповноваженими представниками сторін, складають невід`ємну частину договору. За угодою сторін у специфікаціях можуть бути вказані додаткові відомості про товар, а також інші умови виникнення та виконання зобов`язань за Договором (п.2.1 Договору).
Відповідно до специфікації №23 від 05.12.2017 до Договору, Товариство з обмеженою відповідальністю Миколаївбудресурси взяло на себе зобов`язання здійснити поставку барабану відхиляючого 800х2300 (футерований резиною 20 мм) 2Б73474-0СБ (2Б72924) вартістю 330600,0 грн. з ПДВ протягом 100 календарних днів з моменту відправки покупцем письмової заявки постачальнику. Датою відправки вважати дату, вказану в заявці. Гарантійний строк: 12 місяців з моменту вводу товару в експлуатацію.
Частиною 1 статті 687 Цивільного кодексу України визначено, що перевірка додержання продавцем умов договору купівлі-продажу щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари та (або) упаковки товару та інших умов здійснюється у випадках та в порядку, встановлених договором або актами цивільного законодавства.
Постановою Верховної Ради України від 12.09.1991 Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР передбачено, що до прийняття відповідних актів законодавства України на її території застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, які не врегульовані законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України.
Наразі, виходячи з постанови Верховної Ради України від 12.09.1991 Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства СРСР , відповідність товару за якістю здійснюється в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання по якості, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР №П-7 від 25.04.1966 (далі - Інструкція П-7).
В пункті 6.4 Договору сторони встановили, що приймання товару за кількістю та якістю здійснюється відповідно до Інструкції Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР про порядок приймання товару за кількістю від 15.06.1965 №П-6 та Інструкції Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР про порядок приймання товару за якістю від 25.04.1966 №П-7 , з наступними змінами та доповненнями до них, в частині, що не протирічать чинному законодавству України, та здійснюється лише за погодженими з покупцем кресленнями.
Таким чином, виконання вимог Інструкції №П-7 було для сторін було обов`язковим.
Відповідно до пункту 39 Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення, продукція, що поставляється повинна відповідати за якістю стандартам, технічним умовам, іншій документації, яка встановлює вимоги до якості продукції, зразкам (еталонам).
Поставка Барабану відхиляючого за Договором була здійснена постачальником та прийнята покупцем 24.07.2018 без жодних зауважень, що підтверджується підписаною видатковою накладною №РН-0000151.
Пунктом 6.7 Договору сторони визначили, що право власності на товар та ризик випадкового знищення чи пошкодження товару переходить від постачальника до покупця з моменту поставки товару відповідно до умов цього договору.
Згідно з Інструкцією П-7 від 25.04.1966 прихованими недоліками визнаються такі недоліки, які не могли бути виявленими при звичайній для даного виду продукції перевірці і виявлені тільки в процесі переробки, підготування до монтажу, в процесі монтажу, випробовування, використання і зберігання продукції (абзац 6 пункту 9).
Акт про приховані недоліки, виявлені в продукції, складається в порядку, передбаченому Інструкцією П-7 від 25.04.1966, якщо інше не передбачено Основними і Особливими умовами поставки іншими обов`язковими правилами і договором (п.33 Інструкції П-7 від 25.04.1966).
Судом встановлено, що 11.04.2019 барабан відхиляючий вийшов з ладу, про що комісією, за участю представників позивача та директора ТОВ Миколаївбудресурси Мацюк М.В., було складено Акт про передчасний вихід зі строю Барабану відхиляючого та прийнято рішення про його повернення постачальнику в рахунок гарантійних зобов`язань .
До того ж, у вказаному акті зазначено дату монтажу Барабану відхиляючого - 26.12.2018, дату виходу зі строю - 08.04.2019, строк роботи - 104 дні.
Специфікацією №23 від 05.12.2017 до Договору, Товариство з обмеженою відповідальністю Миколаївбудресурси взяло на себе зобов`язання здійснити поставку барабану відхиляючого з гарантійним строком 12 місяці з моменту вводу товару в експлуатацію.
Факт передачі покупцем постачальнику Барабану відхиляючого саме для виконання гарантійного ремонту підтверджується Актом від 12.04.2019.
Відносини між споживачами, які придбавають технічно складні побутові товари для власних побутових потреб (далі - споживачі), та їх виробниками, продавцями і виконавцями робіт з гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни товарів (далі - виконавець) визначаються Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №506 від 11.04.2002 (далі - Порядок).
До технічно складних побутових товарів належать непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів , відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний термін (п.2 Порядку).
Як вбачається з матеріалів справи барабан відхиляючий не є побутовим товаром , однак є технічно складним непродовольчим устаткуванням, який складається з вузлів, блоків, комплектуючих виробів .
Відповідно до ч.1 ст.8 Цивільного кодексу України якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).
Судом встановлено, що умовами спірного Договору сторони не визначили порядку гарантійного обслуговування чи ремонту товару .
За таких обставин суд вважає за можливе застосувати до спірних правовідносин положення Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №506 від 11.04.2002.
Відповідно до положень п.3 Порядку гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов`язується організувати, якщо це передбачено експлуатаційним документом, роботи із спеціальної установки (підключення) товару чи його складання (далі - введення в експлуатацію) та технічного обслуговування. Роботи з гарантійного ремонту (обслуговування) виконуються для споживача безоплатно. Виробник (продавець, виконавець) забезпечує нормальну роботу (застосування, використання) товару, у тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну .
Згідно п.26 Порядку гарантійний ремонт полягає у виконанні робіт, пов`язаних з усуненням недоліків товару для забезпечення використання його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації . Усунення недоліків здійснюється шляхом заміни чи ремонту комплектуючого виробу або окремої складової частини, а також виконання регулювальних робіт відповідно до вимог нормативних документів.
Судом встановлено, що відповідачем було виконано договірні зобов`язання та безкоштовно виконано гарантійний ремонт барабану відхиляючого та його передача позивачу , що підтверджується Актом від 08.07.2019 огляду барабану відхиляючого після гарантійного ремонту.
Пунктом 2.5 Договору сторони передбачили, що у випадку поставки постачальником недоброякісного товару , постачальник зобов`язаний здійснити обмін такого товару на товар належної (відповідної) якості на протязі 20 календарних днів з моменту направлення відповідної вимоги постачальнику. Заміна товару оформлюється актом за підписом обох сторін.
Пунктом 8.2 Договору передбачено, що у разі порушення строків, зазначених в п.2.5 дійсного Договору постачальник сплачує на користь покупця штраф у розмірі 20% від вартості неякісної поставки товару .
Відповідно до ч.1 ст.230 ГК України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання .
Згідно ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) .
За приписами п.3 ч.1 ст.611 ЦК України, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема одним із правових наслідків виділяється сплата неустойки.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання (ч.1 ст.549 ЦК України).
Згідно ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
У відповідності до ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Згідно зі статтями 76, 77 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Позивачем не підтверджено належними та допустимими доказами факту поставки відповідачем за Договором неякісного товару, який передбачав би його обмін на якісний товар.
Навпаки, матеріали справи підтверджують, що поставка барабану відхиляючого за Договором була здійснена постачальником та прийнята покупцем 24.07.2018 без жодних зауважень по якості. Барабан було змонтовано - 26.12.2018, але через 104 дні роботи (08.04.2019) барабан вийшов з ладу. Після чого, позивач скористався, наданим йому Договором правом та за актом від 12.04.2019 передав барабан постачальнику для виконання гарантійного ремонту, а не обміну товару. Після виконання ремонту барабан за Актом 08.07.2019 повернуто позивачу.
За вказаних обставин, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для нарахування на підставі п.п.2.5, 8.2 спірного Договору та стягнення з відповідача на користь позивача штрафу за поставку постачальником недоброякісного товару.
Враховуючи викладене, в задоволені позову слід відмовити.
У відповідності до ст.129 ГПК України, судові витрати у разі відмови в позові підлягають покладенню на позивача.
Повний текст рішення складено та підписано 27.10.2020 у зв`язку з перебуванням головуючого судді у даній справі Мавродієвої М.В. у відпустці та на лікарняному.
Керуючись ст.ст.73, 74, 76-79, 91, 129, 210, 220, 232, 233, 238, 240, 241, 247, 248, 252 ГПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. В задоволені позову відмовити.
Рішення суду, у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ч.1 ст.254 Господарського процесуального кодексу України, учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до пп.17.5) п.17) ч.1 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повне судове рішення складено 27 жовтня 2020 року.
Суддя М.В.Мавродієва
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92555505 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Мавродієва М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні