Рішення
від 30.10.2020 по справі 140/12466/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2020 року ЛуцькСправа № 140/12466/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Буд-Лідер до Головного управління ДПС у Волинської області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Буд-Лідер (далі - ТзОВ Буд-Лідер , позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області), Державної податкової служби України (далі - ДПС України) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ГУ ДПС у Волинській області) від 29.05.2020 №1592817/36181353 було відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) поданої ТзОВ Буд-Лідер податкової накладної (далі - ПН) від 04.05.2020 № 1, а рішенням комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ДПС України) від 17.06.2020 № 26496/36181353/2 скаргу ТзОВ Буд-Лідер залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН без змін.

Позивач не погоджується із вказаними рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області та Комісії ДПС України, оскільки у них відсутнє чітке визначення підстав для прийняття рішень, зокрема, не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію ПН. При цьому, позивач надав відповідні пояснення з копіями необхідних документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в ПН від 04.05.2020 № 1.

Позивач просить: визнати протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області № 1592817/36181353 від 29.05.2020 про відмову у реєстрації ПН № 1 від 04.05.2020; визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДПС України № 26496/36181353/2 від 17.06.2020; зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН ПН № 1 від 04.05.2020.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 01.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (т. 2, а. с. 87).

В поданому до суду 11.06.2020 відзиві на позовну заяву (т. 2, а. с. 91-93) представник відповідачів Решетник О.Л. позов не визнав та просить відмовити в його задоволенні з підстав правомірності оскаржуваних рішень, вказавши при цьому, що позивач не подав копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН ПН № 1 від 04.05.2020.

18.09.2020 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач із доводами відзиву не погодився з підстав, викладених у позовній заяві.

Інших заяв по суті справи від учасників справи не надходило.

Крім того, учасники справи не зверталися із клопотаннями про розгляд справи в судовому засіданні, оформленими відповідно до вимог статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Суд звертає увагу, що заявлене у відзиві на позовну заяву клопотання про розгляд справи за участю представників відповідачів не відповідає вимогам статті 167 КАС України, а тому не підлягало вирішенню по суті.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4, частини другої, пункту 10 частини шостої статті 12, частин першої - третьої статті 257, частини п`ятої статті 262 КАС України дану справу, як справу незначної складності, розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами, з урахуванням строків, визначених статтею 258 КАС України.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Буд-Лідер зареєстроване як юридична особа, перебуває на податковому обліку та відповідно до свідоцтва НБ № 235309 від 15.12.2008 є платником податку на додану вартість (далі - ПДВ).

01.01.2018 між ТзОВ Завод теплоізоляційних матеріалів ТЕХНО (постачальник) та ТзОВ Буд-Лідер (покупець) було укладено договір поставки № 63, згідно з пунктом 1.1 якого постачальник здійснює поставку будівельних матеріалів (далі - товар) зі свого складу, а покупець зобов`язується прийняти товар на умовах, встановлених договором (т. 1, а. с. 29-36).

Пунктом 2.8 вказаного договору поставки передбачено, що при виконанні зобов`язань за цим договором покупцю виплачується щомісячна (щоквартальна) винагорода (бонус, пов`язаний з фактичним вивозом товару) шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок покупця. Розмір винагороди погоджується постачальником та зазначається у рахунках покупця та оформлюється актом приймання-передачі, звітом-розрахунком. Оплата винагороди здійснюється при наявності усіх оригіналів документів, оформлених згідно діючого законодавства України (т. 1, а. с. 31).

04.05.2020 ТзОВ Буд-Лідер склало податкову накладну № 1 на суму 46047,58 грн. (в т. ч. ПДВ 7674,60 грн.), у якій отримувачем (покупцем) вказано ТзОВ Завод теплоізоляційних матеріалів ТЕХНО , а у графі опис (номенклатура) товарів/послуг продавця зазначено винагорода (бонус, пов`язаний з фактичним вивозом товару ) (т. 1, а. с. 17-18).

Відповідно до квитанції від 20.05.2020 реєстрацію ПН від 04.05.2020 № 1 зупинено, запропоновано подати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН (т. 1, а. с. 19).

26.05.2020 позивач надіслав повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрацію якої зупинено (т. 1, а. с. 20-21).

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 29.05.2020 №1592817/36181353 відмовлено у реєстрації ПН № 1 від 04.05.2020 з підстав ненадання платником копій документів (т. 1, а. с. 14-15).

10.06.2020 ТзОВ Буд-Лідер подало скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН від 29.05.2020 №1592817/36181353 (т. 1, а. с. 22-28).

Рішенням Комісії ДПС України від 17.06.2020 № 26496/36181353/2 скаргу ТзОВ Буд-Лідер залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН без змін (т. 1, а. с. 16).

При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

За правилами абзаців першого, п`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Абзацами десятим, дванадцятим пункту 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що якщо надіслані податкові накладні/ розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165), цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 7 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 3 до Порядку № 1165 визначені критерії ризиковості здійснення операцій, у пункті 1 яких вказано: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно із пунктом 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2 - 4 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

За приписами пунктів 5, 6 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до пунктів 9, 10 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається із оскаржуваного рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 29.05.2020 №1592817/36181353, у реєстрації ПН від 04.05.2020 № 1 відмовлено у зв`язку із ненаданням платником податків копій документів. При цьому, у вказаному рішенні у відповідних графах позначками х вказані види документів, не наданих платником: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (т. 1, а. с. 14-15).

Разом з тим, суд звертає увагу, що форма рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлена додатком до Порядку № 520 та передбачає необхідність підкреслити первинні документи, які не надані платником, та у вказаній формі наявна графа додаткова інформація .

Проте, в порушення вимог щодо форми рішення, встановленої додатком до Порядку № 520, оскаржуване рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 29.05.2020 №1592817/36181353 не містить конкретного переліку документів, яких не надав платник, та за відсутності яких прийняте вказане рішення про відмову у реєстрації ПН.

Водночас, в оскаржуваному рішенні Комісії ДПС України від 17.06.2020 № 26496/36181353/2 (яким скаргу ТзОВ Буд-Лідер залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН без змін) зазначено підстави його прийняття: ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (т. 2, а. с. 16).

Суд не погоджується із такими підставами прийняття вказаного рішення, позаяк позивач повідомив, що кошти по спірній ПН від 04.05.2020 № 1 сплачені не були, відтак копії розрахункових документів та банківських виписок з цієї причини подані бути не могли.

При цьому, на думку суду, поданих позивачем первинних документів (після зупинення реєстрації спірної ПН) є достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.

Так, для підтвердження господарської операції між ТзОВ Завод теплоізоляційних матеріалів ТЕХНО та ТзОВ Буд-Лідер на підставі пункту 2.8 договору поставки № 63 від 01.01.2018 з додатковими угодами (т. 1, а. с. 29-40), були надані акт приймання-передачі виконаних зобов`язань та нарахування винагороди (бонуса, пов`язаного з фактичним вивозом товару) від 04.05.2020 на суму 46047,58 грн. (в т. ч. ПДВ 7674,60 грн.) з додатком № 1 - звіт-розрахунок винагороди № 1, з якого вбачається об`єм відвантаженої продукції 1110,128 м. куб. за період з 08.02.2020 по 28.03.2020 та вартість винагороди (т. 1, а. с. 150-152).

Крім того, здійснення господарських операцій між вказаними контрагентами підтверджується іншими первинними документами: актами звірки (т. 1, а. с. 153-159; т. 2, а. с. 82-84), оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за травень 2020 року, за І квартал 2020 року (т. 1, а. с. 41-47), банківськими виписками, платіжними дорученнями, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, специфікаціями, податковими накладними (т. 1, а. с. 48-145, 160-250; т. 2, а. с. 1-79). Вказані первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту, у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції.

При вирішенні даного спору суд також враховує, що відповідно до пункту 13 Порядку № 520 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно із пунктами 12, 17 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі без змін. Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 Кодексу.

Отже, рішення комісії регіонального рівня (про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі) та рішення комісії центрального рівня (про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі без змін) можуть бути оскаржені в судовому порядку.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 29.05.2020 №1592817/36181353 про відмову у реєстрації в ЄРПН ПН № 1 від 04.05.2020 та рішення Комісії ДПС України від 17.06.2020 № 26496/36181353/2 про залишення скарги ТзОВ Буд-Лідер без задоволення прийняті безпідставно, позаяк позивач надав письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у спірній ПН, реєстрацію якої зупинено, та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН, та такі документи складені з дотриманням вимог законодавства, відображають зміст господарських операцій та підтверджують їх реальність, а неподання позивачем копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (з причини не проведення оплати) не можуть бути підставою для позбавлення права позивача на реєстрацію спірної ПН в ЄРПН.

Відтак, з наведених вище підстав, виходячи з наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, позовні вимоги про визнання протиправними та скасування вказаних рішень підлягають до задоволення.

Крім того, підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов`язання вчинити дії, виходячи з такого.

За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.10.2010 № 1246 (зі змінами) передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень, а подані позивачем пояснення та документи, на думку суду, підтверджують здійснення господарських операцій, по яких складена спірна ПН, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаної ПН, тому позовну вимогу про зобов`язання зареєструвати ПН від 04.05.2020 № 1 в ЄРПН належить задовольнити.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, на користь позивача необхідно стягнути судові витрати у вигляді судового збору, що був сплачений ТзОВ Буд-Лідер в загальному розмірі 4204,00 грн. платіжним дорученням від 20.08.2020 № 1644 (т. 1, а. с. 12), та зарахований згідно із випискою до спеціального фонду Державного бюджету України (т. 2, а. с. 86), в розмірі по 2102,00 грн. з кожного з відповідачів.

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29 травня 2020 року № 1592817/36181353.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17 червня 2020 року № 26496/36181353/2.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю Буд-Лідер (45612, Волинська область, Луцький район, смт. Торчин, вул. Незалежності, 95, ідентифікаційний код 36181353) податкову накладну від 04 травня 2020 року № 1.

Стягнути з Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 43143484) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Буд-Лідер (45612, Волинська область, Луцький район, смт. Торчин, вул. Незалежності, 95, ідентифікаційний код 36181353) судовий збір в розмірі 2102 гривні 00 копійок (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок).

Стягнути з Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Буд-Лідер (45612, Волинська область, Луцький район, смт. Торчин, вул. Незалежності, 95, ідентифікаційний код 36181353) судовий збір в розмірі 2102 гривні 00 копійок (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2020
Оприлюднено03.11.2020
Номер документу92556447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/12466/20

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 30.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні