ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/4849/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 жовтня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд:
в складі головуючої судді - Потабенко В.А.,
за участю секретаря судового засідання - Олійник Л.В.,
за участі:
представника позивача -Підгайного О.І., згідно наказу,
представника відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львова за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Офісний Робітник» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Офісний Робітник» (далі - ТзОВ «Офісний Робітник» , відповідач) про стягнення до бюджету коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 1327724,88 грн.
Ухвалою від 25.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін.
09.07.2020 від позивача надійшло клопотання про долучення доказів (вх. №33968).
Ухвалою від 22.07.2020 вирішено продовжити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
При обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначає про наявність у відповідача податкового боргу, який складається із сум податкових зобов`язань по податку на додану вартість та податку на прибуток. Грошові зобов`язання нараховані платнику податків контролюючим органом на підставі податкових повідомлень - рішень та податкових декларацій. Оскільки податкові зобов`язання не були сплачені відповідачем у встановлені законом строки, такі набули статусу податкового боргу. Враховуючи наведене, позивач просив стягнути з відповідача податковий борг з рахунків у банках.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив. Належним чином повідомлявся про відкриття провадження у справі та призначення судових засідань на 17.09.2020, 21.09.2020, 07.10.2020 шляхом скерування судової кореспонденції на адресу відповідача. На адресу суду від відповідача поверталися конверти з відміткою органу поштового зв`язку «адресат відсутній за вказаною адресою» . Водночас, враховуючи те, що поштова кореспонденція скеровувалася на адресу відповідача, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осі, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судових засідань.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку адміністративний позов задовольнити повністю.
Судом встановлено, що ТзОВ «Офісний Робітник» (код ЄДРПОУ 39568369) знаходиться за адресою: 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 45.
Згідно довідки про податкову заборгованість ТзОВ «Офісний Робітник» податковий борг відповідача станом на 14.05.2020 становить 1327724,88 грн.
Вказана заборгованість виникла у відповідача з податку на додану вартість в сумі 1279404,88 грн., з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 47810,00 грн. та з адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 510,00 грн.
Грошові зобов`язання з податку на додану вартість визначено відповідачу згідно податкових повідомлень - рішень №0011601404 від 12.03.2019 на суму 1019781,00 грн., №0589161206 від 15.07.2019 на суму 76896,00 грн., податкової декларації з податку на додану вартість від 16.05.2019 на суму 4962,00 грн. та нарахованої пені в сумі 177832,77 грн. згідно зворотного боку облікової картки платника.
Грошові зобов`язання з податку на прибуток визначено згідно податкової декларації з податку на додану вартість від 20.02.2019 на суму 47810,00 грн.
Грошові зобов`язання по адміністративних штрафах визначено згідно податкового повідомлення - рішення №0011531404 від 12.03.2019 на суму 510,00 грн.
Контролюючий орган скеровував вищевказані податкові повідомлення - рішення на податкову адресу платника податків, що підтверджується наявними у справі доказами.
Доказів того, що платник податків оскаржив такі рішення в адміністративному чи судовому порядку матеріали справи не містять, що вказує на те, що такі податкові повідомлення - рішення є узгодженими.
Відповідач суми узгоджених грошових зобов`язань у встановлені Податковим кодексом України (далі - ПК України) строки не сплатив.
Судом встановлено, що позивач скеровував на адресу ТзОВ «Офісний Робітник» податкову вимогу форми «Ю»від 01.04.2019 №108244-17 (а.с. 21), що підтверджується долученою до матеріалів справи копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення та копією конверта.
Станом на 14.05.2020 податковий борг ТзОВ «Офісний Робітник» становить 1327724,88 грн., що підтверджується довідкою від 14.05.2020 №4057/9/51.08 (а.с.6).
Оскільки податковий борг відповідачем не сплачено, позивач звернувся до суду з позовом про його стягнення.
Вирішуючи спір, суд керується такими нормами права:
Відповідно до пп. 15.1. ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п. 16.1.4. ст. 16 ПК України).
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст.56 ПК України).
Відповідно до п. 54.3.1 ст. 54 ПК контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Крім того, згідно п. 54.3.3 ст. 53 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.1, 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до п. 14.1.137 п.14.1 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп. 20.1.34 п. 20.1. ст. 20 ПК України).
У відповідності до п. 1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов`язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 ПК України.
Пунктом 87.1 ст. 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно з пп. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункти 95.3, 95.4 статті 95 ПК України).
Аналізуючи наведені норми законодавства та фактичні обставини справи, суд зазначає таке.
Податковий борг ТзОВ «Офісний Робітник» на загальну суму 1327724,88 грн. виник внаслідок несплати у встановлені ПК України строки узгоджених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток та адміністративного штрафу.
З метою сплати відповідачем податкового боргу податковий орган скеровував на адресу ТзОВ «Офісний Робітник» податкову вимогу від 01.04.2019 №108244-17.
Зазначена податкова вимога ні в адміністративному, ні в судовому порядку у встановлений чинним законодавством спосіб не оскаржена, узгоджена сума податкового зобов`язання до бюджету на сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу, а відтак підлягає стягненню з відповідача.
Отже, оскільки відповідачем податковий боргу сплачено не було, заборгованість перед бюджетом залишається не погашеною.
Відповідач доказів протилежного суду не надав.
Таким чином, позовні вимоги Головного управління ДПС у Львівській області про стягнення податкового боргу з рахунків у банках є обґрунтованими та підлягають до задоволенняв повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З огляду на наведене, оскільки позивачем не надано суду доказів понесення інших судових витрат ніж сплата судового збору, підстави для їх стягнення з відповідача відсутні.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 73-77, 139, 244-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути до бюджету з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Офісний Робітник» (код ЄДРПОУ 39568369, місцезнаходження: 79003, м. Львів. вул. Стрийська, 35) у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, кошти в розмірі 1327724 (один мільйон триста двадцять сім тисяч сімсот двадцять чотири) грн. 88 коп.
Судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 02.11.2020
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92558266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні