Справа № 296/1049/20
2-а/296/126/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 жовтня 2020 рокум.Житомир
Корольовський районний суд м.Житомира у складі:
головуючого судді Маслак В.П.,
при секретарі судових засідань Рабчинської Я.В.,
розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
ВСТАНОВИВ:
В лютому 2020р. ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області та просила визнати протиправною та скасувати постанову №734-ДК/0279П0/08/01-19 від 23.12.2019р. про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 , винесену державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Житомирській області.
В обґрунтування позову ОСОБА_1 вказала, що вона є директором товариства з обмеженою відповідальністю Селінг-Оіл , код ЄДРПОУ 42329169, юридична адреса: 10014, м.Житомир, вул.Басейна, буд.2-А, офіс 5. Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Житомирській області - головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель в Андрушівському, Бердичівському, Любарському, Ружинському, Чуднівському районах Управління контролю за використанням та охороною земель Захлібним Віктором Андрійовичем 11.12.2019 було складено протокол про адміністративне правопорушення № 734-ДК/0270П/07/01/-19 та 23 грудня 2019 року винесено постанову №734-ДК/0279П0/08/01/-19 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 гривень 00 коп. на мене, як директора товариства з обмеженою відповідальністю Селінг-Оіл , на підставі статті 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП). Державним інспектором при розгляді справи про адміністративне правопорушення встановлено та відображено у постанові наступне: на земельній ділянці комунальної форми власності (кадастровий номер не зазначено) загальною площею 0,4228 га, яка розташована в межах міста Андрушівка (адреса не зазначена), розміщено нерухоме майно - автозаправна станція площею 59 кв.м, власником якої є Товариство з обмеженою відповідальністю Трівія Плюс (код ЄДРПОУ 41570068). ТОВ Трівія Плюс є користувачем земельної ділянки площею 0,0059 га, на якій знаходиться приміщення АЗС. Право власності або право користування на земельну ділянку площею 0,0059 га не зареєстровані. Інспектором також встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Селінг-Оіл використовує приміщення АЗС на підставі договору оренди №549 від 20.08.2018 року, укладеного з ТОВ Трівія Плюс . Також встановлено, що земельна ділянка поза будівлями АЗС площею 0,4169 га за будь-якими фізичними чи юридичними особами не зареєстрована, що вказує на факт самовільного зайняття та використання земельної ділянки товариством Селінг-Оіл .
Посилаючись на приписи ч.2 ст.120 Земельного кодексу України, позивач зазначає, що тільки товариство Трівія Плюс як власник нерухомого майна має право отримати у власність чи користування відповідну земельну ділянку. Цьому праву власника відповідає обов`язок органу місцевого самоврядування надати таку земельну ділянку у власність чи користування. Товариству Селінг-Оіл не може бути надана у користування земельна ділянка, на якій розташоване нерухоме майно, що належить іншій юридичній особі. Таким чином, директор ТОВ Селінг-Оіл не може бути суб`єктом даного адмінправопорушення, а тому справа має бути закрита на підставі п.1 ч.І ст.247 КУпАП.
Позивач також зазначає про те, що вона як директор товариства Селінг-Оіл , не має відношення до того, що Андрушівська міська рада в порушення норм земельного законодавства відмовляється надати ТОВ Трівія Плюс земельну ділянку у користування. Таким чином, внаслідок неповного з`ясування обставин, які мають значення для правильного вирішення справи, державний інспектор притягнув до відповідальності посадову особу, яка не є винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.53-1 КУпАП. Керуючись приписами ст.ст.242-1 244 КУпАП, позивач вважає, що державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охорону земель у Житомирській області виніс постанову про накладення адміністративного стягнення з перевищенням своїх повноважень. Посилаючись на те, що перевірка, за результатом якої винесено постанову про накладення адміністративного стягнення, проведена безпідставно, з порушенням порядку її проведення, в зв`язку з чим не може створювати жодних правових наслідків та підлягає скасуванню.
Відповідач у відзиві на позов просив відмовити у задоволенні позову. Посилаючись на Земельний кодекс України, Закон України Про Державний контроль за використанням та охороною земель , зазначає, що контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком Держгеокадастру, одна з встановлених форм здійснення контролю є перевірка земельної ділянки. Законодавством визначено повноваження інспектора в рамках проведення перевірки земельної ділянки. Наказом Головного управління від 28.11.2019р. №734-ДК зобов`язано здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель. Перевірку проведено державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Захлібним В.А. Інспектор, перевіривши наявні в нього матеріали, дослідивши обставини, дійшов вірного висновку про самовільне зайняття позивачем земельної ділянки.
Сторони в судове засідання 09.10.2020 не з`явились.
Позивач в заяві від 09.10.2020 просила розгляд справи здійснювати у її відсутність.
Представник відповідача про причини своєї неявки суд не повідомив, хоча про час, дату та місце судового розгляду повідомлявся належним чином.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд враховує наступне.
ТОВ "Селінг-Оіл", директором якого є позивач ОСОБА_1 , на підставі договору оренди №549 від 20.08.2018р. (а.с.15-16) є орендарем автозаправної станції, розташованої за адресою: АДРЕСА_1
Орендодавцем виступає ТОВ Трівія Плюс , якому згідно з п.1.5 зазначеного договору об`єкт оренди належить на праві приватної власності.
З листа №98 від 06.12.2019р. відділу контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області вбачається, що ТОВ "Селінг-Оіл" не є власником, орендарем чи постійним користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 1820310100:01:011:0065 площею 0,4228, яка знаходиться за адресою: Житомирська область, АДРЕСА_1 (а.с.14).
Відповідно до рішення від 10.07.2019р. тридцять дев`ятої сесії сьомого скликання Андрушівської міської ради Житомирської області ТОВ Трівія Плюс відмовлено у передачі в оренду земельної ділянки площею 0,4228 га, яка знаходиться за адресою: Житомирська область, АДРЕСА_1, в зв`язку з тим, що дана земельна ділянка перебуває в оренді ТОВ Житомир-Петрол (а.с.18).
Судом встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області від 28 листопада 2019 року №734-ДК Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності зобов`язано, у тому числі, державного інспектора Віктора Захлібного здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок на території Андрушівської міської ради та Волицької сільської ради Андрушівського району Житомирської області у термін з 02 грудня 2019р. по 13 грудня 2019р. (а.с.48).
За результатом проведеного обстеження земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Житомирській області Віктором Захлібним складено акт обстеження земельної ділянки від 09.12.2019р. №734-ДК/288/АО/1001/-19 (а.с.19) та акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об"єктом - земельної ділянки від 09.12.2019р. №734-ДК/766/АП/09/01/-19 (а.с.20).
Згідно вказаних актів земельна ділянка комунальної власності, загальною площею 0,4228 га, що відноситься до земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться на території Андрушівської міської ради Андрушівського району Житомирської області в межах населеного пункту Андрушівка розміщена нежитлова будівля автозаправної станції з пунктом заправки бензином та скрапленим газом. Дане приміщення використовує ТОВ "Селінг-Оіл" для здійснення комерційної діяльності згідно з договором оренди. Приміщення на праві приватної власності належать ТОВ "Трівія Плюс". На момент обстеження встановлено, що право власності або право користування (оренди) земельної ділянки під автозаправною станцією, яку використовує ТОВ "Трівія Плюс" відсутнє, вказане є порушенням статей 125-126 Земельного кодексу України та вказує на використання земельної ділянки площею 0,0059 га без державної реєстрації. Також, встановлено, що право власності або право користування (оренди) земельною ділянкою поза будівлями площею 0,4169 га за будь-якими фізичними чи юридичними особами не зареєстровано, рішення органів місцевого самоврядування, державної виконавчої влади чи будь-яких інших державних органів про передачу вищевказаної ділянки у власність або користування (оренду) відсутнє, що вказує на факт зайняття та використання земельної ділянки ТОВ "Селінг-Оіл".
Приписом від 09.12.2019р. ТОВ "Селінг-Оіл" зобов"язано усунути порушення земельного законодавства, виявлені під час використання земельної ділянки державної форми власності загальною площею 0,4228 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме зареєструвати належним чином право власності, право користування (оренди) на дану земельну ділянку. Дозволено приступити до використання земельної ділянки після оформлення права оренди та державної реєстрації права користування (оренди) (а.с.22).
Протоколом про адміністративне правопорушення від 11.12.2019р. №734/ДК/027ОП/07/01/-19 ОСОБА_1 як особу, яка вчинила адміністративне правопорушення (порушення ст.ст.125, 126 Земельного кодексу України) повідомлено про розгляд справи про адміністративне правопорушення, що відбудеться у приміщенні Відділу у Андрушівському р/н Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (а.с.22). Однак, доказів того, що ОСОБА_1 отримала даний протокол й належним чином була повідомлена про ча та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення в матеріалах справи відсутні.
Постановою від 23.12.2019р. №734-ДК/0279П0/08/01/-19 державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Житомирській області Захлібним В.А. визнано ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.53-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення та накладено на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 340,00 грн.
Вважаючи, що вказана постанова є необгрунтованою та незаконною, оскільки директор ТОВ "Селінг-Оіл" не може бути суб`єктом даного адміністративного правопорушення, ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом про її скасування.
Вирішуючи питання на предмет задоволення позову, суд враховує наступне.
Головне управління в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України та Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, затвердженим Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 12 листопада 2019 року №285.
Контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами організаціями і громадянами земельного законодавства України (стаття 187 Земельного кодексу України).
Нормами статті 188 Земельного кодексу України передбачено, що державний контроль за використанням, охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує дepжавну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 року №482 Про внесення деяких постанов Кабінету Міністрів України організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ №15 від 14 січня 2015 року (далі - Положення), пунктом 1 якого передбачено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Також, п.6 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, затвердженим наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру від 12 листопада 2019 року №285, передбачено, що посадові особи Головного управління в межах повноважень мають право складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягненні осіб до відповідальності.
Статтею 15-2 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Поряд з цим, згідно підпункту 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Отже, повноваження визначені статтею 15-2 Земельного кодексу України покладені на Держгеокадастр, як на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин.
Закон України від 19 червня 2003 року №963-IV Про державний контроль за використанням та охороною земель (далі - Закон №963-IV) визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до частини 4 статті 9 Закону України від 19 червня 2003 року №963-IV Про державний контроль за використанням та охороною земель (надалі Закон №963-IV) державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.
Разом з цим порядок та підстави проведення перевірок врегульовані Законом України від 5 квітня 2007 року №877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V), який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно норм даного закону орган державного нагляду (контролю) здійснює контролюючі функції шляхом проведення планових та позапланових заходів.
Плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником (частина 11 статті 4 Закону №877-V).
Так, за правилами статті 7 Закону №877-V визначено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити відомості про тип заходу (плановий або позаплановий): Форму заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); тощо.
Вищезазначені норми чинного законодавства, встановлюють, що контроль за використанням та охорона земель є прямим обов`язком Держгеокадастру, одна з законодавчо встановлених форм здійснення контролю є перевірка земельної ділянки. Законодавством визначено повноваження державного інспектора в рамках проведення перевірки земельної ділянки.
З метою здійснення державного контролю за використанням та охороною земель Головне управління видає наказ Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель , в якому визначено яким шляхом буде здійснено державний контроль.
Як вже зазначалось, наказом Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області від 28 листопада 2019 року №734-ДК Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності зобов`язано, у тому числі, державного інспектора Віктора Захлібного здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок на території Андрушівської міської ради та Волицької сільської ради Андрушівського району Житомирської області.
У статті 1 Закону №963-IV визначено поняття самовільного зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
За змістом статей 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України від 1 липня 2004 року №1952-IV Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за таке порушення як самовільне зайняття земельних ділянок (пункт б частини 1 статті 125 Земельного кодексу України).
У справі, яка розглядається спір виник щодо дій контролюючого органу при проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства та ухвалення цим органом за наслідками перевірки відповідного розпорядчого документу.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державним інспектором в акті обстеження земельної ділянки, в акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства та у приписі встановлено наступне: на земельній ділянці комунальної форми власності загальною площею 0,4228 га, яка розташована в межах міста Андрушівка, розміщено нерухоме майно - автозаправна станція площею 59 кв.м, власником якої є Товариство з обмеженою відповідальністю Трівія Плюс (код ЄДРПОУ 41570068). ТОВ Трівія Плюс є користувачем земельної ділянки площею 0,0059 га, на якій знаходиться приміщення АЗС. Право власності або право користування на земельну ділянку під АЗС площею 0,0059 га не зареєстровані.
Інспектором також встановлено, що право користування (оренди) земельною ділянкою поза будівлями площею 0,4169 га за будь-якими фізичними чи юридичними особами не зареєстровано, рішення органів місцевого самоврядування про передачу вищевказаної земельної ділянки у користування (оренду) відсутнє, що вказує на факт самовільного зайняття та використання земельної ділянки ТОВ Селінг-Оіл .
Як встановлено зі змісту рішення Андрушівської міської ради від 10 липня 2019 року (а.с.18) земельна ділянка площею 0,4228 га за адресою: АДРЕСА_1 перебуває в оренді ТОВ Житомир Петрол .
Обставини, встановлені стосовно певної особи рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, проте можуть бути у загальному порядку спростовані особою, яка не брала участі у справі, в якій такі обставини були встановлені (ч.5 ст.82 ЦПК України).
Згідно рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 17.06.2020р. у справі №240/143/20, яким визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області №734-ДК/0426Пр/03/01/-19 від 9 грудня 2019 року, ТОВ "Трівія Плюс" придбала у ТОВ "Житомир Петрол" будівлю АЗС, що підтверджується листом ТОВ "Житомир Петрол" від 21 серпня 2019 року №70 та Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна та здало будівлю АЗС в оренду ТОВ "Селінг-Оіл" згідно з договором від 20 серпня 2018 року №549.
З огляду на вказані обставини саме ТОВ "Трівія Плюс" має здійснити оформлення договору оренди земельної ділянки з Андрушівською міською радою, як власник споруд АЗС, які на ній розташовані.
Також, судовим рішенням від 17.06.2020р. у справі №240/143/20 встановлено, що ТОВ "Трівія Плюс" неодноразово намагалось оформити відповідний договір оренди земельної ділянки після проведення перевірки, однак отримувало відмову з різних причин, відповідний договір так і не був укладений. Станом на час розгляду справи №240/143/20, результатів розгляду заяви товариства про оформлення договору оренди земельної ділянки не було.
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що саме власник вживає заходи щодо реєстрації земельної ділянки, на якій знаходяться його будівлі, а не орендар відповідних будівель.
Відповідно до частини 3 статті 7 Закону України від 6 жовтня 1998 року №161-XIV "Про оренду землі" до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.
Частиною 2 статті 120 Земельного кодексу України встановлено, що якщо будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Матеріалами справи підтверджено, що земельна ділянка загальною площею 0,4228 га, кадастровий номер 1820310100:01:011:0065, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 Андрушівський район, Житомирська область, перебуває у користуванні саме ТОВ "Трівія Плюс" (код 41570068), власника АЗС.
З викладеного слід зробити висновок про те, що лише ТОВ Трівія Плюс , як власник нерухомого майна, має право отримати у власність чи користування відповідну земельну ділянку.
Цьому праву власника відповідає обов`язок органу місцевого самоврядування надати таку земельну ділянку у власність чи користування.
ТОВ Селінг-Оіл не може бути надана у користування земельна ділянка, на якій розташоване нерухоме майно, що належить іншій особі.
Так, оскаржуваною постановою про накладення адміністративного стягнення від 23 грудня 2019 року №734-ДК/0279П0/08/01/-19, якою ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення як особу, яка самовільно зайняла земельну ділянку площею 0,4228 га, кадастровий номер 1820310100:01:011:0065.
Однак, будь-яких доказів на підтвердження того, що саме позивач вчинила вказане порушення щодо самовільного зайняття земельної ділянки, матеріали справи не містять.
Також з матеріалів справи вбачається, що відповідачем не з"ясовано обсягу повноважень ОСОБА_1 як директора ТОВ Селінг-Оіл в межах вирішення питання щодо належного суб"єкта, що може бути притягнутий до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. 288 КУПАП постанову уповноваженого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно положень частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Судом встановлено, що під час розгляду справи відповідач доказів правомірності свого рішення, а також заперечень, які б спростовували доводи позивача, суду не надав, а також у відповідності до вимог ст.78 КАС України не надав доказів та не повідомив про підстави звільнення від доказування.
Отже, оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо визнання протиправною та скасування постанови Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про накладення адміністративного стягнення від 23 грудня 2019 року №734-ДК/0279П0/08/01/-19 є обґрунтовані та підлягають задоволенню.
З огляду на те, що в матеріалах справи відсутні докази того, що ОСОБА_1 належним чином була повідомлена про час та місце розгляду справи про адміністратвине правопорушення, в результаті якої було винесено оскаржувану постанову, докази отримання якої також в матеріалах справи відсутні, слід дійти висновку, що строк звернення до суду позивачем пропущено з поважних причин, що є підставою для поновлення судом вказаного строку.
Керуючись ст.ст.2,5,6,72-77,241,246,255,286,295,297 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.
Поновити строк ОСОБА_1 для звернення до Корольовського районного суду м.Житомира з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення.
Визнати незаконною та скасувати постанову Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Житомирській області Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Захлібного В.А. № 734-ДК/0279П0/08/01/-19 від 23.12.2019р. про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 , а справу про адміністративне правопорушення - закрити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційним судом. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Cуддя В. П. Маслак
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92560475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Корольовський районний суд м. Житомира
Маслак В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні