Рішення
від 02.11.2020 по справі 640/19327/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 листопада 2020 року м. Київ № 640/19327/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Інтерспорт

до Державної архітектурно-будівельної інспекції України,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю Міжрегіональна будівельна компанія ЛТД

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Інтерспорт звернулося до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ133192071180 від 26.07.2019 та про зобов"язання Державну архітектурно-будівельну інспекцію України видати Товариству з обмеженою відповідальністю Інтерспорт дозвіл на виконання будівельних робіт об"єкта будівництва "Будівництво спортивно-розважального комплексу з критим басейном та житловими приміщеннями по пров. Лабораторний, 7-а у Печерському районі м. Києва".

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Закон України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт та зазначає про протиправність рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ133192071180 від 26.07.2019, оскільки причини вказані у відмові є надуманими та такими, що не відповідають дійсності.

Від відповідача надійшов відзив на позов, в якому відповідач посилається на Закон України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466, та зазначає про правомірність відмови у видачі Товариству з обмеженою відповідальністю "Інтерспорт" дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ133192071180 від 26.07.2019, оскільки позивачем не подано документів, які є необхідними для прийняття рішення про видачу дозволу, станом на час проектної документації у замовника відсутнє погодження органів культурної спадщини, відсутнє підтвердження реєстрації проектної документації в містобудівному кадастрі та наявність розбіжностей в зазначенні місця розташування об`єкта.

Третьою особою пояснення по суті заявлених позовних вимог не надано.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю Інтерспорт є замовником будівництва спортивно-розважального комплексу з критим басейном та житловими приміщеннями по пров. Лабораторний, 7-а у Печерському районі м. Києва. 28.03.2018 позивачем укладено договір № 28/03-2018 з Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжрегіональна будівельна компанія ЛТД" про будівництво житлового комплексу за вказаною адресою.

24.07.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю Інтерспорт звернулося до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва: Будівництво спортивно-розважального комплексу з критим басейном та житловими приміщеннями по пров. Лабораторний, 7-а у Печерському районі м. Києва .

До заяви Товариством з обмеженою відповідальністю Інтерспорт додано наступні документи:

копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію на 18 арк.;

проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку:

- пояснювальна записка на 580 арк;

- основні креслення на 330 арк.;

- звіт за результатами експертизи проекту будівництва або його засвідчена у встановленому законом порядку копія (у тому числі звіт щодо розгляду проекту будівництва на стадії проектування, що передбачає розподіл її за чергами) на 23 арк.;

- наказ (розпорядження, рішення) замовника про затвердження проектної документації на 5 арк.;

копії документів про призначення:

- осіб, які здійснюють авторський нагляд на 3 арк.;

- осіб, які здійснюють технічний нагляд на 2 арк.;

- відповідальних виконавців робіт на 5 арк.

26.07.2019 Державною архітектурно-будівельної інспекції України прийнято рішення про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ133192071180 з наступних підстав:

у зв`язку з неподанням документів, необхідних для прийняття рішення про видачу дозволу:

- не подано в повному обсязі копії документів, необхідних для отримання дозволу, що суперечить частині третій статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та додатку 10 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466, а саме не подано інформацію про кваліфікаційні сертифікати;

- не подано погодження проектної документації органом охорони культурної спадщини, що суперечить Закону України Про охорону культурної спадщини ;

у зв`язку із встановленням невідповідності поданих документів вимогам законодавства:

- інформація щодо місця розташування об`єкта будівництва в наказі про призначення відповідального за виконання будівельних робіт не узгоджується з місцем розташування в заяві про видачу дозволу;

- при проектуванні не враховано вимоги містобудівних умов та обмежень, що суперечить статті 3 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме відсутнє підтвердження реєстрації проектної документації в містобудівному кадастрі.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України від 17.02.2011 № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до пункту 4 статті 1 Закону № 3038-VI замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

Статтею 26 Закону №3038-VI встановлено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Згідно із статтею 29 Закону №3038-VI основними складовими вихідних даних є:

1) містобудівні умови та обмеження;

2) технічні умови;

3) завдання на проектування.

Відповідно до частин першої, другої статті 34 Закону №3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після:

подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;

видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно до статті 37 Закону №3038-VI право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Аналогічні положення визначені Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2015 № 747, далі - Порядок).

Як встановлено під час розгляду справи, до заяви Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтерспорт" додані:

копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію на 18 арк.;

проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку:

- пояснювальна записка на 580 арк;

- основні креслення на 330 арк.;

- звіт за результатами експертизи проекту будівництва або його засвідчена у встановленому законом порядку копія (у тому числі звіт щодо розгляду проекту будівництва на стадії проектування, що передбачає розподіл її за чергами) на 23 арк.;

- наказ (розпорядження, рішення) замовника про затвердження проектної документації на 5 арк.;

копії документів про призначення:

- осіб, які здійснюють авторський нагляд на 3 арк.;

- осіб, які здійснюють технічний нагляд на 2 арк.;

- відповідальних виконавців робіт на 5 арк.

Підставою для відмови у видачі позивачу дозволу на виконання будівельних робіт визначено наступне:

у зв`язку з неподанням документів, необхідних для прийняття рішення про видачу дозволу:

- не подано в повному обсязі копії документів, необхідних для отримання дозволу, що суперечить частині третій статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та додатку 10 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466, а саме не подано інформацію про кваліфікаційні сертифікати;

- не подано погодження проектної документації органом охорони культурної спадщини, що суперечить Закону України Про охорону культурної спадщини ;

у зв`язку із встановленням невідповідності поданих документів вимогам законодавства:

- інформація щодо місця розташування об`єкта будівництва в наказі про призначення відповідального за виконання будівельних робіт не узгоджується з місцем розташування в заяві про видачу дозволу;

- при проектуванні не враховано вимоги містобудівних умов та обмежень, що суперечить статті 3 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме відсутнє підтвердження реєстрації проектної документації в містобудівному кадастрі.

Пояснень щодо конкретних підстав незгоди з викладеними у відмові порушеннями позивачем під час розгляду справи не наведено, зазначено лише про надуманість висновків відповідача, які не відповідають дійсним обставинам.

Разом з тим, суд бере до уваги пояснення відповідача щодо ненадання позивачем до заяви кваліфікаційних сертифікатів, наданих під час розгляду справи, з наступних підстав.

Заява Товариства з обмеженою відповідальністю Інтерспорт про видачу дозволу на виконання будівельних робіт складена за формою, визначеною додатком 10 до Порядку №466, та в ній міститься увесь перелік документів згідно з додатком.

З аналізу заяви позивача вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю Інтерспорт проставлено кількість аркушів щодо поданих разом із заявою документів, проте в пункті 6 (інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати) дані щодо кількості аркушів відсутні.

Доказів зворотнього представником позивача під час розгляду справи суду не пред`явлено.

На підтвердження правомірності висновку Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо неподання погодження проектної документації органом охорони культурної спадщини представником відповідача надано лист Міністерства культури, молоді та спорту України від 20.03.2020 № 40-6339, яким повідомлено, що в електронній базі даних документообігу Міністерства культури, молоді та спорту України відсутні відомості щодо наявності погодження проектної документації/науково-проектної документації за адресою: просп. Лабораторний, 7-а у м. Києві.

На підтвердження правомірності висновку Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо відсутності факту реєстрації позивачем проектної документації в містобудівному кадастрі відповідачем надано інформацію з Публічного геопорталу Міської інформаційно-аналітичної системи забезпечення містобудівної діяльності Містобудівний кадастр Києва .

При цьому суд бере до уваги, що виконання вимог Закону України Про охорону культурної спадщини та необхідність звернення до відділу з питань проектування інженерних мереж і споруд та забезпечення геолого-геодезичних робіт Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для занесення відомостей в ІР ЄЦТО як інформаційного ресурсу містобудівного кадастру м. Києва передбачено містобудівними умовами та обмеженнями для проектування об`єкта будівництва, затвердженими наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.08.2018 № 740, (Том 1. Книга 1 Загальні положення проекту будівництва).

Разом з тим, суд критично ставиться до висновку відповідача відносно того, що інформація щодо місця розташування об`єкта будівництва в наказі про призначення відповідального за виконання будівельних робіт від 23.01.2019 № 439 не узгоджується з місцем розташування в заяві про видачу дозволу, оскільки відсутність в наказі інформації про кадастровий номер не може свідчити про невідповідність інформації щодо місця розташування.

Проте, вказані обставини не спростовують правомірність висновків відповідача щодо неподання позивачем документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу та невідповідність поданих документів вимогам законодавства.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно із статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

В контексті наведеного суд зазначає, що відповідачем під час розгляду справи доведено наявність правових підстав для відмови позивачу у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, що свідчить про правомірність оскаржуваної відмови № ІУ133192071180 від 26.07.2019.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про необгрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Інтерспорт (проспект Героїв Сталінграда, 45, м. Київ, 04210, код ЄДРПОУ 30045171) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133, код ЄДРПОУ 37471912), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю Міжрегіональна будівельна компанія ЛТД (вул. Драгомирова, 2-А, м. Київ, 01103, код ЄДРПОУ 41017251) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено03.11.2020
Номер документу92563797
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —640/19327/19

Рішення від 02.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні