Постанова
від 02.11.2020 по справі 595/1589/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2020 року 15:45 год. ЛьвівСправа № 595/1589/20 пров. № А/857/13024/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого судді Большакової О.О.,

суддів Качмара В.Я., Курильця А.Р.,

з участю секретаря судового засідання Кітраль Х.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра до Дільничої виборчої комісії №610158 Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування протоколу дільничої виборчої комісії та визнання голосування на виборчій дільниці недійсним за апеляційною скаргою Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра на ухвалу Бучацького районного суду Тернопільської області від 29 жовтня 2020 року про залишення позовної заяви без розгляду (суддя першої інстанції Созанська Л.І., м. Бучач),

В С Т А Н О В И В :

28.10.2020 Тернопільська обласна організація політичної партії Довіра звернулася до Бучацького районного суду Тернопільської області із позовом до Дільничої виборчої комісії №610158 Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 610158 з виборів Бучацького міського голови Чортківського району Тернопільської області без номеру від 26 жовтня 2020 року; визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 610158 з виборів Бучацького міського голови Чортківського району Тернопільської області.

Ухвалою Бучацького районного суду Тернопільської області від 29 жовтня 2020 року адміністративний позов Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра до Дільничої виборчої комісії №610158 Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування протоколу дільничої виборчої комісії та визнання голосування на виборчій дільниці недійсним залишено без розгляду.

Із таким судовим рішенням не погодився позивач та подав апеляційну скаргу. Вважає, таку ухвалу постановленою з неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи та невідповідністю висновків суду обставинам справи. Просить скасувати ухвалу та направити справу на продовження розгляду до суду першої інстанції. Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги, апелянт, зазначає, що зі змісту протоколу Дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 610158 з виборів депутатів Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області від 26 жовтня 2020 року видно, що датою складання такого протоколу є саме 26 жовтня 2020 року, а не 25 жовтня 2020 року, як зазначено судом першої інстанції. Таким чином, враховуючи той факт, що датою прийняття оскаржуваного рішення дільничної виборчої комісії є саме 26 жовтня 2020 року, то відтак останнім днем строку на його оскарження є 28 жовтня 2020 року.

Відповідач відзиву на апеляційну скаргу не подав.

Учасники справи в судове засідання не з`явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Апеляційний суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги з таких мотивів.

Суд першої інстанції встановив те, що днем голосування на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів є 25 жовтня 2020 року. З копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців вбачається, що датою його складення є 25 жовтня 2020 року.

Приймаючи судове рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки оскаржений протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців складений 25 жовтня 2020 року, то останнім днем подання позову про його оскарження є 27 жовтня 2020 року. Враховуючи, що адміністративний позов у цій справі подано 28 жовтня 2020 року, суд вважав, що такий поданий з пропуском строку, а тому за правилами частини 3 статті 270 КАС України підлягає залишенню без розгляду.

Апеляційний суд не погоджується із вказаним висновком з огляду на наступні обставини.

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, встановлено ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з ч. 8 ст. 273 КАС України, позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, дільничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Статтею 270 КАС України встановлені особливості обчислення процесуальних строків в окремих категоріях адміністративних справ.

За правилами частин 1 - 3 ст. 270 КАС України на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283 цього Кодексу, не поширюються правила ч. 2 - 10 ст. 120 цього Кодексу. Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами. Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

За змістом ч.1 ст.120 КАС України, правила якої поширюється на обчислення строків, встановлених ст.ст. 273-277, 280-283 цього Кодексу, перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Таким чином, у вказаній категорії справ день прийняття рішення, вчинення дій не зараховується для обчислення строків на подання позовної заяви.

Відповідно до ч. 5 ст. 270 КАС України днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

Виборчий кодекс України (далі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з ч. 1 ст. 37 ВК України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

Частиною 3 ст. 37 ВК України передбачено, що на засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Згідно з ч.1 ст. 251 ВК України дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці. Форма протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня чергових місцевих виборів. Забороняється складання протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в іншому порядку, ніж визначено Центральною виборчою комісією відповідно до цього Кодексу. Протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів. Порядок виготовлення та вимоги до протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці встановлюються Центральною виборчою комісією.

Відповідно до ч. 4 ст. 251 ВК України у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії. У разі незгоди із результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із позначкою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Непідписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу. У разі відсутності підпису члена дільничної виборчої комісії у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці напроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Цей протокол підписується членами дільничної виборчої комісії та засвідчується печаткою дільничної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення.

Постановою Центральна Виборча Комісія № 296 від 24.09.2020 Про форми протоколів та актів виборчих комісій, які здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, щодо підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів було затверджено форми протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (додатки 1 - 4).

Додатком № 2 до постанови Центральної виборчої комісії № 296 від 24.09.2020 затверджено форму Протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № _____ з виборів депутатів ___ ради (назва обласної, районної, районної у місті ради, міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) ____ (із зазначенням району, області/Автономної Республіки Крим) у територіальному виборчому окрузі № ___ , де одним із пунктів є "___"


20___ року, ____ год ____ хв. (дата і час підписання протоколу).

Згідно копії Протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на дільниці № 610158 з виборів Бучацького міського голови Чортківського району Тернопільської області його було складено 26 жовтня 2020 року о 3 годині 45 хвилин.

Отже, подавши 28 жовтня 2020 року позовну заяву до суду, позивач не пропустив встановлений законом строк оскарження до суду.

Відтак дійшов неправильного висновку про залишення позову без розгляду.

Зважаючи на наведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції ухвалено судове рішення з порушенням норм процесуального права, у зв`язку з чим апеляційну скаргу необхідно задовольнити, ухвалу суду першої інстанції скасувати та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Керуючись ст. 270, 272, 273, 308, 310, 312, 320, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Тернопільської обласної організації політичної партії Довіра задовольнити.

Ухвалу Бучацького районного суду Тернопільської області від 29 жовтня 2020 року про залишення позовної заяви без розгляду у справі № 595/1589/20 скасувати.

Направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя О. О. Большакова судді В. Я. Качмар А. Р. Курилець

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92565904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —595/1589/20

Постанова від 09.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 08.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 08.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 05.11.2020

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Созанська Л. І.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Созанська Л. І.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Созанська Л. І.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Созанська Л. І.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Созанська Л. І.

Постанова від 02.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні