КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/2004/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд
в складі головуючого судді Пасічника Ю.П.
за участю секретаря судового засідання Побочій О.В.
представників позивача Григор`єв С.В., Яровий С.В.
представник відповідача - Лисенко В.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Релігійної громади Преображення Господнього Кропивницької єпархії Православної Церкви України м.Олександрія (вул.Таврійська, 12, м.Олександрія, Олександрійський район, Кіровоградська область, 28000, код ЄДРПОУ 26590364) до Олександрійської міської ради Кіровоградської області (пр. Соборний, 59, м.Олександрія, Олександрійський район, Кіровоградська область, 28000, код ЄДРПОУ 33423535) про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Релігійна громада Преображення Господнього Кропивницької єпархії Православної Церкви України м.Олександрія (надалі - позивач) звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Олександрійської міської ради Кіровоградської області (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Олександрійської міської ради Кіровоградської області Про затвердження містобудівної документації № 861 від 21 грудня 2019 року.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що рішенням відповідача № 861 від 21 грудня 2019 року було затверджено містобудівну документацію - генеральний план м. Олександрія Кіровоградської області, історико -архітектурний опорний план, розділ цивільного захисту на особливий період та мирний час, план зонування території (зонінг).
Зазначаючи про незаконність вказаного рішення позивач вказує, що відповідачем порушено вимоги ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме, затверджено містобудівну документацію без проведення громадського обговорення, на підтвердження чого, з посиланням на положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженому ПКМУ від 25 травня 2011 р. № 555, вказує наступне.
Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.
Рішенням Виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області № 77 від 07.02.2019 року Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації було вирішено створити погоджувальну комісію щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації Генеральний план м. Олександрія Кіровоградської області та План зонування території (зонінг) м. Олександрія Кіровоградської області у складі 25 осіб.
Вказаною комісією було розглянуто пропозиції громадськості які надійшли під час обговорення проектів містобудівної документації Генеральний план м. Олександрія Кіровоградської області та План зонування території (зонінг) м. Олександрія Кіровоградської області , в тому числі і пропозицію Позивача. В результаті розгляду пропозицій погоджувальна комісія прийняла рішення оформлене Протоколом засідання погоджувальної комісії від 11.02.2019 року.
Вважаючи, що рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області № 77 від 07.02.2019 року Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації прийнято з порушенням вимог ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженому ПКМУ від 25 травня 2011 р. № 555, позивач оскаржив його до Кіровоградського окружного адміністративного суду, рішенням якого від 03 липня 2019 року № 340/1051/19, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2019 року, скасовано рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області № 77 від 07.02.2019 року Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації .
Вищевказані обставини, на переконання позивача, свідчать про затвердження містобудівної документації без громадського обговорення, що і стало підставою для звернення до суду з даними позовом.
Відповідач, заперечуючи проти позову, надав письмовий відзив на позов, вимоги якого не визнаються та вказується, що затвердження містобудівної документації здійснено в межах повноважень та у спосіб визначені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим ПКМУ від 25 травня 2011 р. № 555 (а.с.67-73).
Ухвалою суду від 23.06.2020р. відкрито загальне позовне провадження у справі, підготовче судове засідання призначено на 12.08.2020р. (а.с.59).
Ухвалою суду від 12.08.2020р. підготовче судове засідання відкладено до 26.08.2020р. за клопотанням представника позивача (а.с.105,110).
Ухвалою суду від 26.08.2020р. закрито підготовче провадження, розгляд справи в судовому засіданні призначено на 10.09.2020р. (а.с.125).
10.09.2020р. в судовому засіданні оголошено перерву до 02.10.2020р. (а.с.135).
02.10.2020р. в судовому засіданні продовжено перерву до 20.10.2020р. за клопотанням представника позивача (а.с.145).
20.10.2020р. в судовому засіданні продовжено перерву до 28.10.2020р. (а.с.153).
28.10.2020р. в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення, складення повного тексту рішення відкладено до 07.11.2020р. (а.с.175).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з таких підстав.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно ст.21 Закону №3038-VI громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій (ч. 1 ст. 21).
Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється (ч. 2 ст. 21).
Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити:
1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення;
2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості;
3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;
6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (ч. 3 ст. 21).
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації (ч. 4 ст. 21).
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються (ч. 5 ст. 21).
Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні (ч. 6 ст. 21).
Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.
У разі неможливості врегулювати спірні питання між сторонами погоджувальною комісією остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті замовником містобудівної документації рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації (ч. 7 ст. 21).
Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України (ч. 10 ст. 21).
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011р. №555 затверджено Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні (надалі - Порядок №555).
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику у строк, визначений замовником містобудівної документації (п. 6 Порядку №555).
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні та повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо проекту містобудівної документації. Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються (п. 6-1 Порядку №555).
Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні (п. 7 Порядку №555).
Громадські слухання проводяться під головуванням уповноваженого представника замовника містобудівної документації, який:
- забезпечує реєстрацію їх учасників;
- оголошує порядок денний;
- інформує учасників про порядок ведення протоколу, подання пропозицій (зауважень) у письмовій та/або усній формі, зміст пропозицій (зауважень), що надійшли, та процедуру їх врахування;
- забезпечує ведення обговорення, подання пропозицій (зауважень) громадськості з дотриманням регламенту;
- забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію перебігу громадських слухань;
- готує протокол громадських слухань.
Громадські слухання розпочинаються з доповіді розробника та/або замовника про розроблений проект містобудівної документації.
Перебіг громадських слухань та подані пропозиції (зауваження) оформляються протоколом, який підписується головуючим. Файл аудіо- та/або відеофіксації перебігу громадських слухань додається до протоколу.
Відсутність пропозицій і зауважень громадськості фіксується у протоколі громадських слухань (п. 8 Порядку №555).
Пропозиції громадськості реєструються та розглядаються замовником містобудівної документації у місячний строк з дня їх надходження.
За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова.
У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі - комісія) (п. 11 Порядку №555).
Враховуючи вищевказані положення норм законодавства, якими врегульовано порядок проведення громадських обговорень містобудівної документації суд дійшов наступних висновків.
Процедура громадських обговорень відбувається в декілька етапів, які мають певні часові рамки визначені ч. 3, 5, 6 ст. 21 Закону №3038-VI.
В даному випадку з матеріалів справи вбачається, що 04.01.2018р. на офіційному веб сайті Олександрійської міської ради було розміщено оголошення про початок розробки генерального плану м. Олександрія до якого входить розробка: історико-архітектурного опорного плану, генерального плану, плану зонування територій (зонінг), розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту на мирний часта особливий період. Запрошено територіальну громаду міста прийняти активну участь у підготовці пропозицій для розроблення генерального плану міста, які приймаються у письмовому вигляді до 01.03.2018р. Визначено замовника розроблення проекту - управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради (а.с.76).
З матеріалів справи вбачається, що 30.11.2018р. на офіційному веб сайті Олександрійської міської ради було розміщено оголошення замовника (управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради) про те, що проект містобудівної документації розроблено та повідомлено про початок розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті Генеральний план м. Олександрія Кіровоградської області . Повідомлено про місце та час для ознайомлення з матеріалами генерального плану, який оприлюднено на офіційному сайті міської ради та розміщено в приміщенні міської ради. Встановлено строк для подання пропозицій та зауважень - протягом 30 днів з оприлюднення проекту (а.с.77).
03.01.2019р. на офіційному веб сайті Олександрійської міської ради було розміщено оголошення замовника (управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради) розміщено оголошення про розгляд пропозицій та зауважень до проекту План зонування території (зонінг) м. Олександрія Кіровоградської області (а.с.81).
Отже, строк подання пропозицій та зауважень становив до 30.12.2018р. та до 03.02.2019р. і при цьому відповідно до ч. 5 ст. 21 Закону №3038-VI пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
Рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 07.02.2019р. №77 було створено погоджувальну комісію щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації (а.с.13,14).
Рішенням погоджувальної комісії, оформленої протоколом від 11.02.2019р., розглянуто пропозиції громадськості до містобудівної документації, в т.ч. і пропозиції позивача щодо необхідності включення до проекту генерального плану м. Олександрія земельних ділянок для будівництва та розміщення культових споруд від 11.12.2018р. (а.с.31-35). Рішенням комісії позивачеві відмовлено у клопотанні позивача у зв`язку з запланованим віднесення бажаних земельних ділянок до рекреаційної зони та охоронної зони пам`ятника.
Фактично вказане, негативне для позивача, рішення погоджувальної комісії стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Суд враховує, що погоджувальна комісія не є постійно діючим органом, а утворюється як тимчасовий орган для вирішення спірних питань, термін роботи якої обмежений строком для подання пропозицій та зауважень (30 днів з оприлюднення проекту - ч. 5 ст. 21 Закону №3038-VI) та строком для розгляду спірних питань (2 тижні - п. 14 Порядку №555).
В даному випадку, враховуючи дату створення погоджувальної комісії та строк розгляду спірних питань, термін роботи погоджувальної комісії утвореної рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 07.02.2019р. №77 сплив 21.02.2019р.
Доводи позивача щодо того, щодо рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду, рішенням якого від 03 липня 2019 року № 340/1051/19, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2019 року, скасовано рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області № 77 від 07.02.2019 року Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації судом до уваги не приймаються, оскільки судом не вирішувалось питання щодо законності прийнятих комісією рішень, а розглядалось питання щодо порядку утворення комісії, в контексті її кількісного та представницького складу.
15.02.2019р. на вебсайті Олександрійської міської ради було розміщено оголошення замовника (управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради) про завершення процедури громадського обговорення щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації (а.с.82).
Розпорядженням Олександрійського міського голови від 19.04.2019р. №р-60-з призначено громадські слухання на 10.05.2019р. щодо обговорення Генерального плану м. Олександрія Кіровоградської області, детального плану території між пл. Соборною та вул. Діброви в м. Олександрія Кіровоградської області, обговорення детального плану території на перехресті просп. Соборного та вул. Героїв Сталінграда м. Олександрія Кіровоградської області (а.с.75).
Громадські слухання відбулися у час та дату визначені вищевказаними розпорядженням, що зафіксовано протоколом проведення громадських слухань від 10.05.2019р. (а.с. 99) та відеофіксацією громадських слухань (а.с.133), які були досліджені в судовому засіданні.
Зазначаючи про порушення порядку громадських обговорень позивач вказує, що в ході громадських слухань було допущено ряд порушень, які вказують на відсутність громадських обговорень, а саме: не відображення в протоколі громадських слухань пропозицій та зауважень, які були висловлені учасниками слухань; після громадських слухань не було утворено погоджувальної комісію для розгляду спірних питань; відсутність необхідної кількості учасників громадських слухань, як передбачено Статутом Олександрійської міської територіальної громади.
Щодо не відображення в протоколі громадських слухань пропозицій та зауважень, суд зазначає, що відповідно до п. 9 Порядку №555, подання пропозицій та зауважень є правом а не обов`язком учасників слухань, при цьому суд зазначає, що будь-яких доказів, що позивачем за результатами громадських слухань надавались письмові зауваження та пропозиції, не надано. Усні зауваження зафіксовані відеозаписом громадських слухань, а відсутність їх відображення у протоколі свідчить лише про можливі процедурні порушення, які жодним чином не вказують на відсутність громадських обговорень.
Щодо не утворення погоджувальної комісії за результатами громадських слухань, суд зазначає, що утворення комісії за результатами проведених громадських слухань не передбачено ст. 21 Закону №3038 та Порядком №555.
Щодо відсутності необхідної кількості учасників громадських слухань, як передбачено Статутом Олександрійської міської територіальної громади (а.с.164 звор.), а саме не менше 300 жителів міста, суд зазначає, що Закон №3038 та Порядок №555 не містять будь-яких вимог щодо кількості учасників громадських слухань, а тому Статут територіальної громади не може підміняти собою положень вказаних нормативних документів.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивач не довів належними доказами порушення його прав під час затвердження містобудівної документації, а тому суд не вбачає підстав для визнання протиправним та скасування рішення Про затвердження містобудівної документації від 21.12.2019р. №861 (а.с.12).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду протягом 30-ти днів з дня складення повного тексту рішення за правилами встановленими статтями 293, 295-297 КАС України.
Повний текст рішення складено 03.11.2020 року.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92589231 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні