КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження
02 листопада 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/4839/20
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Казанчук Г.П., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Олександрійського міжрайонного управління водного господарства, третьої особи - Голови комісії з реорганізації Олександрійського міжрайонного управління водного господарства Бойка О. про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати наказ голови комісії з реорганізації Олександрійського міжрегіонального управління водного господарства Бойка О. Про звільнення ОСОБА_1 № 122/к від 23.09.2020 року;
- поновити на роботі ОСОБА_1 шляхом поновлення на рівнозначній посаді провідного інженера гідротехніка В.Скелівського гідропосту або на аналогічній посаді, що відповідає освітньо-кваліфікаційному рівню та досвіду роботи, з 30.09.2020 року із збереженням рангу державного службовця:
стягнути з Олександрійського міжрегіонального управління водного господарства середній заробіток за час вимушеного прогулу з 30.09.2020 року по день набрання законної сили рішенням у справі;
- звернути рішення суду до негайного виконання в частині поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, в межах стягнення суми за один місяць.
За приписами частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 2 частини 1 статті 4 КАС України визначено, що публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.
У пункті 17 частини 1 статті 4 КАС України визначено, що публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
З аналізу викладених норм вбачається, що юрисдикція адміністративних судів поширюється не на усі трудові спори, а лише ті, які пов`язані з прийняттям громадян на публічну службу, її проходженням, звільненням з неї.
Основним законом, що регулює принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, є Закон України Про державну службу від 10.12.2015 року № 889-VIII (далі - Закон № 889-VIII).
Відповідно до частини 2 статті 1 Закону № 889-VIII, державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.
Таким чином, державна служба характеризується тим, що: 1) здійснюється на державних посадах у державних органах або їх апаратах; 2) має своєю метою реалізацію завдань і функцій держави; 3) регламентується Законом України Про державну службу та іншими спеціальними законами; 4) характеризується особливістю вступу на державну службу, її проходженням, припиненням службових відносин; 5) пов`язана з присвоєнням рангів, чинів, спеціальних і військових звань; 6) характеризується безпартійністю або політичною нейтральністю державних службовців; 7) оплачується за рахунок державного бюджету.
Спори з приводу прийняття громадянина на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби охоплюють весь спектр спорів, що виникають у відносинах публічної служби. Водночас, до цієї категорії не належать трудові спори: керівників та інших працівників державних і комунальних підприємств, установ та організацій; працівників, які працюють за трудовим договором у державних органах і органах місцевого самоврядування; працівників бюджетних установ тощо.
З матеріалів позовної заяви суддя убачає, що ОСОБА_1 працював на посаді провідного інженера-гідротехніка та голови комісії з реорганізації Олександрійського міжрегіонального управління водного господарства Бойка О. № 122/к від 23.09.2020 року його було звільнено з посади відповідно до пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України за скороченням штату працівників.
Суддею встановлено, що засновником Олександрійського міжрайонного управління водного господарства є Державне агентство водних ресурсів України, що підтверджується інформацією, яка міститься в Єдиному державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Разом з тим, за організаційно-правовою формою Олександрійське міжрайонне управління водного господарства є державною організацією (установою, закладом), а не державним орган.
Та обставина, що підставою для прийняття спірного наказу було рішення засновника про припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, не означає, що за фактом такого рішення посада провідного інженера-гідротехніка набуває властивостей посади державного органу чи органу місцевого самоврядування, а робота на ній не є проходженням публічної служби.
Таким чином, робота ОСОБА_1 в Олександрійському міжрегіональному управлінні водного господарства, на посаді провідного інженера-гідротехніка не є посадою державного органу та його апарату, на яку покладено встановлене нормативними актами коло службових повноважень, робота на ній не належить до службової (публічної) діяльності, а вказана посада не містить ознак публічної служби у розумінні КАС України.
ОСОБА_1 до матеріалів позову долучив копію двох аркушів трудової книжки, із якої також не вбачається інформації про прийняття ОСОБА_1 присяги держслужбовця.
Суд зазначає, що трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя трудящих, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини регулює Кодекс законів про працю України (частина перша статті 1 Кодекс законів про працю України.
Статтею 2 Кодекс законів про працю України гарантовано, зокрема, право працівників на звернення до суду для вирішення трудових спорів незалежно від характеру виконуваної роботи або займаної посади.
Згідно зі статтею 19 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Таким чином, оскільки цей спір виник із трудових відносин та не пов`язаний із проходженням публічної служби, суд дійшов висновку, що спір, з приводу якого позивач звернувся до суду не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
На підставі викладеного, у відкритті провадження у справі слід відмовити.
Керуючись статтями 170, 248, 256, 295 КАС України, суддя, -
УХВАЛИЛА:
Відмовити у відкритті провадження в справі за позовом П ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Олександрійського міжрайонного управління водного господарства (Знам`янське шосе, 34, м. Олександрія, Кіровоградська область, 8006; код в ЄДРПОУ 04528206), третьої особи - Голови комісії з реорганізації Олександрійського міжрайонного управління водного господарства Бойка О. (Знам`янське шосе, 34, м. Олександрія, Кіровоградська область, 8006; код в ЄДРПОУ 04528206) про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що вказаний позов підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Повторне звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Копію ухвали судді невідкладно надіслати ОСОБА_1 разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами. Копію позовної заяви залишити в суді.
Ухвала судді набирає законної сили з моменту підписання її суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного у строк, передбачений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.П. Казанчук
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92589247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Казанчук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні