МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 листопада 2020 р. № 400/4825/20 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Фульги А.П. за участю секретаря судового засідання Горбаль Ю.П. за участю позивача ОСОБА_1 , представників відповідача Гунька В.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом:Кандидата у депутати від Миколаївської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до відповідача:Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області, вул. Адміральська, 20, м.Миколаїв, 54001
треті особи:Центральна районна у місті Миколаєві територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області, вул. Інженерна, 1-а, м.Миколаїв, 54001
про:визнання протиправною та скасування постанови № 141 від 30.10.2020 р.,
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулася до суду з позовом до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центральна районна у місті Миколаєві територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області про визнання протиправною та скасування постанови від 30.10.2020 № 141.
Ухвалою суду від 01.11.2020 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи на 02.11.2020 року.
Сторони були присутні у судовому засіданні, надали свої пояснення.
Третя особа в судове засідання не з`явилась, пояснення суду не надала, ухвалу суду від 01.11.2020 не виконала.
Позовні вимоги обгрунтовано тим, що спірною постановою, прийнятою без належних повноважень та мотивації, частково скасовано постанову Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області від 28.10.2020 № 35 Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області .
Відповідач надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову.
02.11.2020 року на адресу суду позивачкою ОСОБА_1 подано заяву про забезпечення позову шляхом заборони Центральній районній у місті Миколаєві територіальній виборчій комісії Миколаївського району Миколаївської області прийняття
протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Миколаївської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6 та протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Миколаївської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №7 без проведення перерахунку відповідно до постанови №35 "Про повторний підрахунок голосів виборців дільничих виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області". Ухвалою суду від 02.11.2020 року позивачці було відмовлено в задоволенні вказаної заяви.
У судовому засіданні відповідачем додатково надано уточнені протоколи Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївської області про підсумки голосування з виборів депутатів Миколаївської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6 та територіального виборчого округу №7.
Заслухав пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідив докази, суд дійшов висновку:
Центральною районною у місті Миколаєві територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області 28.10.2020 прийнято постанову № 35 Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області , відповідно до якої постановлено провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області та Миколаївського міського голови дільничних виборчих комісій: №480936, №480880, № 480917, № 480885, № 480886, № 480887, № 480909, № 480898, № 480925, № 480913, №480884, №480875, №480922, № 480890, № 480892, № 480905.
30 жовтня 2020 року о 18 год. 13 хв. Миколаївською міською територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області прийнято постанову № 141 Про скасування постанови Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області № 35 від 28 жовтня 2020 року Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області , відповідно до якої на підставі ч. 15 ст. 36, ст. 206 Виборчого кодексу України постановлено скасувати постанову Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області № 35 від 28 жовтня 2020 року Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області в частині проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови дільничних виборчих комісій №№ 480892, 480884, 480880, 480890, 480913, 480886. З вказаною постановою ознайомився Позивач особисто у приміщенні Миколаївською міською територіальною виборчою комісії Миколаївського району Миколаївської області 31 жовтня 2020 року.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 64 Виборчого кодексу України, суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно до п. 4, 5 ч. 3 ст. 37 ВК України, рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови.
Відповідно до ч. 15 ст. 36 Виборчого кодексу України, рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.
Ст.206 ВК України встановлено повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів. Згідно до ч. 1-2 ст. 202 ВК України, систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять 1) Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; 2) територіальні виборчі комісії: а) виборча комісія Автономної Республіки Крим; б) обласні виборчі комісії; в) районні виборчі комісії; г) міські виборчі комісії; ґ) районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом); д) селищні, сільські виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії.
Ч. 2, 4 ст. 33 ВК України встановлено, що статус Центральної виборчої комісії визначається Конституцією України, цим Кодексом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та іншими законами.
Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій, які забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів, і є комісією вищого рівня щодо всіх окружних, дільничних виборчих комісій та всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.
Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
П. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України Про Центральну виборчу комісію встановлено, що у разі необхідності з метою забезпечення дотримання законного перебігу виборчого процесу чи процесу референдуму, захисту виборчих прав громадян та поновлення порушених виборчих прав громадян Комісія може з власної ініціативи розглянути питання діяльності виборчих комісій, комісій з референдумів нижчого рівня та за результатами розгляду: скасувати рішення виборчої комісії або комісії з референдуму.
Також п. 5 ч. 1 ст. 205 ВК України встановлено, що Центральна виборча комісія, крім повноважень, передбачених Законом України "Про Центральну виборчу комісію": може з власної ініціативи у разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення (у день голосування (день повторного голосування) такі питання розглядаються невідкладно).
Таким чином, повноваження виборчої комісії вищого рівня щодо скасування рішення виборчої комісії відповідно до ч. 15 ст. 36 належить ЦВК щодо всіх виборчих комісій, що здійснюють місцеві вибори, а ТВК є комісією вищого рівня щодо дільничних виборчих комісій.
Спірна постанова прийнята відповідно до ч. 15 ст. 36, ст. 206 ВК України, але ст. 206 ВК України не передбачено повноваження міської ТВК скасовувати з власної ініціативи рішення районної у місті ТВК.
Посилання представника відповідача на те, що вони здійснюють інші повноваження, передбачені ВК України та законами України та здійснюють контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори судом до уваги не приймається, оскільки ні ВК України, ні інші закони не наділяють їх повноваженнями скасовувати з власної ініціативи рішення інших ТВК.
В судовому засіданні представник відповідача суду пояснив, що постанова № 35 була скасована частково, оскільки члени міської ТВК, які ознайомились в приміщенні
Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області з протоколами встановили, що в них зазначено неточності (арифметичні помилки), які можна усунути без повторного підрахунку голосів на дільничних виборчих комісіях.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача з яких мотивів була прийнята спірна постанова, оскільки вони не зазначені в постанові.
За таких обставин, спірна постанова не відповідає вимогам ст.37 ВК України, оскільки в ній не наведені мотиви вибірковості дільничних виборчих комісій, стосовно яких скасовано повторний підрахунок голосів виборців, не відповідає вимогам ст. 2 КАС України,
прийнята з перевищенням повноважень, наданих ВК України.
Згідно вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач всупереч ст.77 КАС України не довів суду правомірність спірної постанови.
Тому позовні вимоги слід задовольнити.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 250, 271-273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Кандидата у депутати від Миколаївської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (вул. Адміральська, 20, м.Миколаїв, 54001 код ЄДРПОУ 43756033) про визнання протиправною та скасування постанови від 30.10.2020 № 141 задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову від 30.10.2020 № 141.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (вул. Адміральська, 20, м.Миколаїв, 54001 код ЄДРПОУ 43756033) на користь ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 коп). згідно квітанції від 02.11.20р за №69779.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.
Суддя А. П. Фульга
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92589606 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Фульга А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні