Рішення
від 27.10.2020 по справі 500/321/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/321/20

27 жовтня 2020 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді : Шульгача М.П.,

при секретарі : Музиці О. М.,

за участю:

представників позивача: Бачинської Т. П., Богомольного А. Н.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом приватного підприємства Тернобудтехексперт до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про скасування постанов та приписів, суд,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Тернобудтехексперт звернулось із адміністративним позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про скасування постанов та приписів, а саме просить скасувати постанови Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області № 3/1009/m.5/2020 від 10.01.2020 року, № 5/1009/m.5/2020 від 10.01.2020 року, № 7/1009/m.5/2020 від 23.01.2020 року, № 9/1009/m.5/2020 від 23.01.2020 ро про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та скасувати приписи Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2019 року від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020), 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020), 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020).

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали та пояснили, що 23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 3/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.12. 2019 року та Акту № 580/1009/m.8/2019 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 27.12.2019 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2019 року.

Відповідно до спірної постанови позивача визнано винним у правопорушенні передбаченому абз. 3, ч. 1, ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за що накладено штраф у розмірі 37 836 гривень. Підставами для притягнення до відповідальності стало порушення п. 15 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560; ДСТУ Б А.2.4-4:2009 Основні вимоги до проектної та робочої документації ; ч.2.ст 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , а саме встановлено:

1. У експертному звіті щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва по робочому проекту № 464/11-19 виданому ПП Тернобудтехексперт від 09.12.2019 року інформація щодо площі забудови наведена у відсотках %: всього 136000,0, І черга -68000,0, II черга -68000,0, що не відповідає техніко економічним показникам у складі пояснювальної записки до робочого проекту площа забудови загальна -136 000 м2,площа забудови І черга -68 000,0, м2 площа забудови II черга -68 000,0 м2.

2. Згідно переліку експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 13.08.2017 року № 204, та можуть проводити експертизу проектів будівництва розміщеному на офіційному сайті Мінрегіону, ПП Тернобудтехексперт , як експертна організація має право здійснювати експертизу тільки у Тернопільській області.

23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 5/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року та Акту № 15/1009/m.8/2020 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020).

23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 7/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року та Акту № 16/1009/m.8/2020 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020). 23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 9/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року та Акту № 17/1009/m.8/2020 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020).

Відповідно до спірних постанов позивача визнано винним у правопорушенні передбаченому абз. 3, ч. 1 , ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за що накладено три штрафи у розмірі 37 836 гривень (загалом 113 508 грн ). Підставами для притягнення до відповідальності стало порушення 4.2.СТ 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності ; ПКМУ № 560, а саме:

Згідно переліку експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 року № 204, та можуть проводити експертизу проектів будівництва розміщеному на офіційному сайті Мінрегіону, ПП Тернобудтехексперт , як експертна організація має право здійснювати експертизу тільки у Тернопільській області.

Вважають, що дані приписи та постанови є незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Просять позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився про час, дату та місце розгляду справи був належним чином повідомлений.

Суд заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи встановив наступні факти.

23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 3/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.12. 2019 року та Акту № 580/1009/m.8/2019 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 27.12.2019 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2019 року.

Відповідно до спірної постанови позивача визнано винним у правопорушенні передбаченому абз. 3, ч. 1, ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за що накладено штраф у розмірі 37 836 гривень. Підставами для притягнення до відповідальності стало порушення п. 15 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560; ДСТУ Б А.2.4-4:2009 Основні вимоги до проектної та робочої документації ; ч.2.ст 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , а саме встановлено:

1. У експертному звіті щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва по робочому проекту № 464/11-19 виданому ПП Тернобудтехексперт від 09.12.2019 року інформація щодо площі забудови наведена у відсотках %: всього 136000,0, І черга -68000,0, II черга -68000,0, що не відповідає техніко економічним показникам у складі пояснювальної записки до робочого проекту площа забудови загальна -136 000 м2,площа забудови І черга -68 000,0, м2 площа забудови II черга -68 000,0 м2.

2. Згідно переліку експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 13.08.2017 року № 204, та можуть проводити експертизу проектів будівництва розміщеному на офіційному сайті Мінрегіону, ПП Тернобудтехексперт , як експертна організація має право здійснювати експертизу тільки у Тернопільській області.

23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 5/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року та Акту № 15/1009/m.8/2020 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020).

23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 7/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року та Акту № 16/1009/m.8/2020 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020). 23.01.2020 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області винесено Постанову № 9/1009/m.5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вказана постанова винесена на підставі Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року та Акту № 17/1009/m.8/2020 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 року. На підставі вищезгаданих документів видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року(в дійсності 10.01.2020).

Відповідно до спірних постанов позивача визнано винним у правопорушенні передбаченому абз. 3, ч. 1 , ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за що накладено три штрафи у розмірі 37 836 гривень (загалом 113 508 грн ). Підставами для притягнення до відповідальності стало порушення 4.2.СТ 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності ; ПКМУ № 560, а саме:

- Згідно переліку експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 року № 204, та можуть проводити експертизу проектів будівництва розміщеному на офіційному сайті Мінрегіону, ПП Тернобудтехексперт , як експертна організація має право здійснювати експертизу тільки у Тернопільській області.

Суд встановив, що у експертному звіті зроблена описка замість м2 зазначено % , що не є порушення п. 15 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560 та ДСГУ Б А.2.4-4:2009 Основні вимоги до проектної та робочої документації . Допущення описки у звіті не є діями що утворюють склад правопорушення передбаченого абз.3 ч. 1 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , тому висновок зазначений у постанові № 3/1009/m.5/2020 про дане порушення є безпідставним.

Відповідно до ч.2.ст. 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності - Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій. До проведення експертизи залучаються (у тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення професійної атестації таких експертів встановлюється Кабінетом Міністрів України. Орган (організація), що формує перелік експертних організацій, оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті у вільному безоплатному доступі та підтримує в актуальному стані на підставі інформації, яка щоквартально подається експертними організаціями. У разі встановлення невідповідності експертної організації визначеним критеріям відомості про таку організацію виключаються з ереліку експертних організацій. Порядок формування та ведення переліку експертних організацій визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Відповідно до п, 7 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від п травня 2011 року № 560- Експертизу проводять експертні організації незалежно від форми власності, що відповідають визначеним Мінрегіоном критеріям і відомості про які внесені Мінрегіоном або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності до переліку експертних організацій. Орган (організація), що формує перелік експертних організацій, оприлюднює його на своєму веб-сайті у вільному безоплатному доступі та підтримує в актуальному стані на підставі інформації, яка щокварталу подається експертними організаціями. У разі встановлення невідповідності експертної організації визначеним критеріям відомості про таку організацію виключаються з переліку експертних організацій.

Відповідно до п. 8 Порядку формування та ведення переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва 15.08.2017 № 204 - У Переліку щодо кожної експертної організації зазначаються регіони, на території яких реалізуються проекти будівництва об`єктів.

Відповідно до переліку експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 року № 204 (Перелік) - в графі Регіони, в яких експертна організація здійснює експертизу щодо ПП Тернобудтехексперт зазначено - Тернопільська область.

У Переліку у відповідності до Порядку № 204 зазначаються регіони, на території яких реалізуються проекти будівництва об`єктів, однак чинним законодавством не встановлено заборони здійснення експертною організацією експертизи проектів будівництва і в інших регіонах України.

Так, у кваліфікаційному сертифікаті експерта відсутні будь -які територіальні обмеження здійснення експертизи. Сертифікат єдиного взірця чинний на всій території України та занесений до реєстру Мінрегіону.

Відповідно до п. 8 Порядку № 560 - Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.

З вищенаведеної норми випливає, що замовник вправі вибрати будь -яку експертну організацію, таке право не обмежується регіонами, на території яких реалізуються проекти будівництва.

Згідно Настанови з організації проведення експертизи проектної документації.... (ДСТУ -НБА.г.2.-10: 2012, п.8.6) експертиза проектів будівництва І-ІІІ категорії складності може виконуватись не повністю, а лише частково по необхідних розділах. Згідно діючих роз`яснень та законодавчих актів територіальність виконання експертиз не поширюється на експертизу окремих розділів проектів СС-1 (часткова експертиза).

В даному випадку експертиза стосувалася висновків в розділі міцності, надійності та довговічності об`єкту будівництва. При цьому надані відповідачем акти, протоколи, постанови не містять зауважень про відхилення в експертних висновках від будівельних норм, стандартів та правил.

Отже, ПП Тернобудтехексперт правомірно здійснило експертизу проектної документацій щодо будівництва об`єктів в Івано-Фанківській області та не порушувало ч. 2 ст. 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та ПКМУ № 560.

Предметом оскарження в адміністративному суді є юридичні наслідки, що безпосередньо випливають з результатів перевірки, тобто в даному випадку оскарженню підлягають приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності(Постанова ВАСУ від 23.03.2017 року у справі №712/282/16-0).

Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області видано приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2020 року, якими зобов`язано позивача усунути порушення, за яке притягнуто до відповідальності спірними постановами. Спірний приписи є взаємно пов`язаним документом зі спірними постановами і підстави для скасування постанов є також і підставами для скасування приписів.

Також, відповідачем зазначено, що датою складання приписів є 10. 10. 2020 , що є неможливим оскільки така дата ще не настала на момент оскарження даних приписів, таким чином дата 10.10.2020р. є опискою в оскаржуваних приписах, а дійсна дата складання приписів є 10.01.2020 року.

Виходячи з вищенаведеного суд вважає, що даний позов підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Скасувати постанови Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області № 3/1009/m.5/2020 від 10.01.2020 року, № 5/1009/m.5/2020 від 10.01.2020 року, № 7/1009/m.5/2020 від 23.01.2020 року, № 9/1009/m.5/2020 від 23.01.2020 ро про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Скасувати приписи Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2019 року від 10.10.2020 року (в дійсності 10.01.2020), 10.10.2020 року (в дійсності 10.01.2020), 10.10.2020 року (в дійсності 10.01.2020).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області (вул. Франка, 4, м. Івано-Франківськ) в користь приватного підприємства Тернобудтехексперт (вул. Опільського, 6, м. Тернопіль, ЄДРПОУ 35308234) сплачений судовий збір в розмірі 12612,00 грн.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в строки передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 30 жовтня 2020 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Приватне підприємство "Тернобудтехексперт" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Опільського, 6,м. Тернопіль,46001 код ЄДРПОУ/РНОКПП 35308234);

відповідач:

- Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Франка, 4,м. Івано-Франківськ,76000 код ЄДРПОУ/РНОКПП );

Головуючий суддя Шульгач М.П.

Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено05.11.2020
Номер документу92594620
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування постанов та приписів, суд

Судовий реєстр по справі —500/321/20

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ Вікторія Леонідівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні