Вирок
від 03.11.2020 по справі 233/8417/19
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Код суду233 Справа № 233/8417/19

Вирок

Іменем України

03 листопада 2020 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю:

секретарів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,

прокурора ОСОБА_4 ,

потерпілої(цивільного позивача) ОСОБА_5 ,

представника потерпілої ОСОБА_6 ,

представника цивільного відповідача ОСОБА_7 ,

захисника ОСОБА_8 ,

обвинуваченого ОСОБА_9 ,

розглянув у відкритому судовому засіданні в приміщенні Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019050000000562 від 27 вересня 2019 року, за обвинуваченням:

ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився у с. Барятино, Калузької області, РФ, громадянин України, має середньо-спеціальну освіту, одружений, працює водієм у ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП», раніше не судимий, зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 286КК України, -

ВСТАНОВИВ:

27вересня 2019року,приблизно о13годині 50хвилин, ОСОБА_9 ,керуючи на достатніх правових підставах технічно справним автомобілем марки DAF FX 105.410, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , здійснюючи рух по автодорозі Покровськ - Михайлівка з боку м. Костянтинівка в бік м. Мирноград, Донецької області, не доїжджаючи до с. Яблунівка, Костянтинівського району, Донецької області, діючи в порушення вимог п.п.2.3б), 12.1, 10.1 Правил дорожнього руху України, відповідно до яких:

п.2.3-для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний : б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування ним у дорозі; п. 12.1-під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен ураховувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться, і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним; п.10.1-перед початком руху, перестроюванням та будь-якою зміною напрямку руху водій повинен переконатися, що це буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху;

діючи необережно, проявляючи злочинну самовпевненість, легковажно розраховуючи на запобігання дорожньо-транспортної події, маючи об`єктивну можливість спостерігати за дорожньою обстановкою та її зміною, не маючи перешкод технічного характеру, не обрав безпечну швидкість руху керованого ним транспортного засобу марки DAF FX 105.410, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним, здійснив виїзд на зустрічну смугу руху, де допустив зіткнення з автомобілем марки ВАЗ-21043 державний реєстраційний номер НОМЕР_2 під керуванням ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який рухався своєю смугою руху в зустрічному, відносно руху ОСОБА_9 , напрямку з боку м. Мирноград у бік м. Костянтинівка, Донецької області.

В результаті вказаної дорожньо-транспортної події водій автомобіля ВАЗ-21043, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 ОСОБА_10 був смертельно травмований та йому спричинені наступні тілесні ушкодження: крововиливи на повіках обох очей, осаднення шкіри в області лівої щоки з переходом на область носа та підборіддя, забій м`яких покровів голови у лобно-тім`яній області, розходження тім`яних кісток по сагітальному шву, багатоуламковий перелом кісток основи черепа, розрив твердої мозкової оболонки, субарахноідальні крововиливи по усім поверхням обох півкуль головного мозку, ділянки забою та розтрощення речовини головного мозку в обох лобових долях з переходом на тім`яні, ділянок осаднення шкіри на лівій бічній поверхні грудної клітини, прямі прижиттєві переломи 7,8,9,10 ребер по середньо-підпахвовій лінії, забій лівої легені. Тупа травма верхніх кінцівок: садно та забійні рани обох верхніх кінцівок, закритий поперечний перелом обох кісток лівого передпліччя.

Вищевказані тілесні ушкодження в своїй сукупності мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень, як небезпечних для життя, та перебувають у прямому причинному зв`язку з настанням смерті ОСОБА_10 ..

Допущені водієм ОСОБА_9 порушення вимог п.п.2.3б), 12.1, 10.1 Правил дорожнього руху України знаходяться в причинному зв`язку з виникненням даної дорожньо-транспортної події та суспільно-небезпечними наслідками у вигляді смерті ОСОБА_10 .

Обвинувачений ОСОБА_9 в судовому засіданні пояснив, що дійсно він 27 вересня 2019 року, приблизно о 13 годині 50 хвилин, керував технічно справним автомобілем марки DAF FX 105.410, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та здійснював рух по автодорозі Покровськ - Михайлівка з боку м. Костянтинівка в бік м. Мирноград, Донецької області. Не доїжджаючи до с. Яблунівка, Костянтинівського району, Донецької області, він, в порушення вимог п.п.2.3б), 12.1, 10.1 Правил дорожнього руху України, не обрав безпечну швидкість руху керованого ним транспортного засобу, здійснив виїзд на зустрічну смугу руху та допустив зіткнення з автомобілем марки ВАЗ-21043 державний реєстраційний номер НОМЕР_2 під керуванням ОСОБА_10 , який рухався своєю смугою руху в зустрічному, відносно його руху, напрямку з боку м. Мирноград у бік м. Костянтинівка, Донецької області. В результаті вказаної дорожньо-транспортної події водій автомобіля ВАЗ 21043, ОСОБА_10 був смертельно травмований.

Свою вину обвинувачений ОСОБА_9 визнав у повному обсязі, щиро каявся та додав, що має непереривний водійський стаж з 1979 року. Працює водієм на підприємстві ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП». Від вказаного працевлаштування має щомісячний дохід. Раніше до вказаної події, жодного разу учасником ДТП не був. Дуже шкодує, що спричинив дорожньо-транспортну пригоду, яка призвела до смерті водія іншого транспортного засобу. Зазначив, що ним, були виражені співчуття, жаль та вибачення, а також в добровільному порядку, було зроблено виплату потерпілій ОСОБА_5 , яка на даний час претензій матеріального та морального характеру до нього не має. Просив застосувати до нього мінімальне покарання не пов`язане із позбавленням волі та не застосовувати додаткового покарання, оскільки наявне в нього посвідчення водія, є єдиним джерелом доходу його сім`ї.

Потерпіла ОСОБА_11 суду пояснила, що подія сталася 27 вересня 2019 року. Загиблий ОСОБА_10 , який був її чоловіком, мешкав з нею в м.Дебальцеве. В той день, на території Костянтинівського району він перебував по роботі. Працював на машині червоного кольору, марки не знає. За технічним станом автомобіля слідкував чоловік. Раніше у ДТП її чоловік не потрапляв, штрафи за порушення правил дорожнього руху на нього не накладалися. Про трагічні події вона дізналася від працівників поліції. Про механізм та обставини події вона не знає. Приїхала через два дні після ДТП. До ДТП з ОСОБА_9 знайома не була. Після подій ОСОБА_9 виражав своє співчуття та жаль з приводу обставин. Від ОСОБА_9 нею один раз була отримана грошова допомога. Після чого, будучі повідомлена судом належним чином в ході усього розгляду кримінального провадження в суді, ОСОБА_11 17 вересня 2020 року, надала суду письмову заяву (Том№ 2, а.п.131), в якій зазначила, що 15 вересня 2020 року між нею та представником ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП» укладено мирову угоду та у зв`язку з виконанням умов вказаної угоди і отриманням грошових коштів, вона відмовляється від позовних вимог, пред`явлених до ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП» та будь яких матеріальних та моральних претензій до них не має, як і не має будь-яких претензій і до самого ОСОБА_9 .. Обвинуваченого просила покарати на розсуд суду та подальші судові засідання проводити без її участі.

Допитаний в судовому засіданні представник цивільного відповідача ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП» ОСОБА_7 зазначив, що ОСОБА_9 працює водієм на підприємстві ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП». Маршрут, за яким рухався ОСОБА_9 в день ДТП було погоджено із керівництвом підприємства. Коли сталося ДТП, ОСОБА_9 одразу повідомив йому прообставини йогоскоєння.Також пояснив,що післяДТП звертавсядо потерпілої ОСОБА_10 та пропонувавматеріальну допомогу.В подальшомупредставник ОСОБА_7 надав судузаяву від30.10.2020року (Том№2,а.п.145),в якійзазначив,що узв`язку ізукладенням 15.09.2020рокуним ізцивільним позивачеммирової угодита надходженнямдо судузаяви ОСОБА_12 від 17.09.2020року провідмову відпозовних вимог та відсутністю будь-яких матеріальних та моральних претензій до ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП», просив подальший судовий розгляд проводити без участі представника ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП». Крім того просив суворо не карати обвинуваченого і врахувати його позитивні характеристики, а також здійснення ОСОБА_9 заходів, направлених на відшкодування шкоди потерпілій.

Окрім пояснень учасників судового розгляду винуватість ОСОБА_9 у скоєнні кримінального правопорушення у обсязі, встановленому вироком, повністю доведена дослідженими судом наступними доказами.

Відповідно допротоколу оглядудорожньо-транспортноїпригоди від27.09.2019року,огляду транспортнихзасобів,плану схеми тафото таблицею донього,зіткнення транспортнихзасобів ВАЗ21043,реєстраційний номернийзнак НОМЕР_2 та DAFFX105.410,державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 відбулось на а/д Покровськ Михайлівка. Під час огляду встановлено, що покриття дороги асфальтоване, на момент огляду сухе. Число смуг для руху в напрямку огляду одна, її ширина 3,58 м, число смуг для руху назустріч напрямку огляду одна, її ширина 3,5 м, ширина узбіччя 2,4 м. Загальний стан видимості в світлий та темний час доби не обмежений. При огляді встановлено, що транспортний засіб ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 розташований на правому узбіччі а/д Покровськ Михайлівка по ходу огляду. Відстань від переднього лівого колеса до правого краю дороги 0,6 м. Відстань від заднього лівого колеса до правого краю дороги 2,9 м. Відстань від переднього лівого колеса до кінця концентрації, осипу 2,8 м. Транспортний засіб DAF FX 105.410, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 розміщений передньою частиною в бік м. Покровськ. Відстань від переднього лівого колеса до правого краю дороги 6 м. Відстань від переднього лівого колеса причепу до правого краю дороги 4,9 м. Відстань від заднього лівого колеса причепу до правого краю дороги 4,3 м. відстань від переднього лівого колеса тягача до початку осипу уламків 129,7 м. Виявлено одинарний слід гальмування на асфальтованій ділянці з подряпинами асфальту в середині. Вказаний слід поверхневий, загальною довжиною 0,55 м. Відстань від початку сліду до правого краю дороги 1,1 м. Відстань від кінця сліду до правого краю дороги 0,9 м. Відстань до переднього колеса (лівого) від початку сліду 0 м. Об`ємний слід юзу на правому узбіччі. Довжина сліду 2,6 м. Початок сліду розміщується на правому краю дороги. Кінець сліду розташовується під лівою боковою частиною автомобілю ВАЗ. Відстань від кінця сліду до правого краю дороги 2,7 м. Концентрація осипу транспортних засобів розташована біля автомобілю ВАЗ 21043. Загальна площа концентрації осипу уламків складає 10,6 х 5 м. відстань від початку осипу до правого краю дороги 2,5 м. Площа загального осипу уламків складає 46 х 5 м. Відстань від кінця осипу до правого краю дороги 2,5 м. відстань від кінця осипу до кінця концентрації осипу 35,4 м. Обсипання землі розміщене на асфальтованій ділянці поблизу сліду юзу. Відстань від початку обсипання до правого краю дороги 0,7 м. Відстань від кінця обсипання розміщується на правому краю проїжджої частини. Довжина осипу ґрунту 1,3 м. Труп ОСОБА_10 розміщений біля лівої бокової частини автомобіля ВАЗ 21043. Відстань від голови до правого краю дороги 1,7 м. Нижні кінцівки розміщені у салоні автомобіля. Труп ОСОБА_10 розташовується в положенні лежачі на правому боці. Голова розташована прямо. Руки витягнуті перпендикулярно тілу. Ноги витягнуті вздовж тіла. На трупі ОСОБА_10 одягнута куртка сірого кольору, футболка жовтого кольору, джинси синього кольору, черевики чорного кольору. На трупі ОСОБА_10 виявлені наступні ушкодження: рана волосистої частини голови, ушкодження кісток носа, патологічна рухомість ребер. Під час огляду транспортного засобу ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 встановлено, що концентрація пошкоджень зосереджена в лівій частині кузова, відсутнє вітрове скло, деформація кузову, відсутні ліві стекла, відсутня ліва передня та задня двері, відсутня ліва блок фара, відсутні задні фари, відсутня частина стекол, дзеркала заднього виду по лівій боковій частині. Під час огляду транспортного засобу DAF FX 105.410, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 встановлено, що концентрація пошкоджень у передній лівій частині автомобіля, пошкодження лівої частини бамперу лівої підніжки. (Том №2,а.п.4-22).

Згідно з висновком експерта Костянтинівського відділення судово медичної експертизи КЗОЗ «Донецьке обласне бюро судово медичної експертизи» від 02 жовтня 2019 року № 258 при судово-медичномудослідженні трупагр. ОСОБА_10 було виявленотакі тілесніушкодження:крововиливи наповіках обохочей,осаднення шкірів областілівої щокиз переходомна областьноса тапідборіддя,забій м`якихпокровів головиу лобо-тім`яній області,розходження тім`янихкісток посагітальному шву,багатоуламковий переломкісток основичерепа,розрив твердоїмозкової оболонки,субарахноідальні крововиливипо усімповерхням обохпівкуль головногомозку,ділянки забоюта розтрощенняречовини головногомозку вобох лобовихдолях зпереходом натім`яні,ділянок осадненняшкіри налівій бічнійповерхні грудноїклітини,прямі прижиттєвіпереломи 7,8,9,10ребер посередньо-підпахвовійлінії,забій лівоїлегені,тупа травмаверхніх кінцівок:садно тазабійні раниобох верхніхкінцівок,закритий поперечнийперелом обохкісток лівогопередпліччя.Данні тілесніушкодження прижиттєвогохарактеру,що підтверджуєтьсянаявністю крововиливіву м`якихтканинах,утворились незадовго досмерті,в результатідії тупихпредметів,якими моглибути виступаючічастини салонуавтомобіля,можливо врезультаті ДТП,можливо утермін таза обставинвказаних вухвалі,відносно живоїлюдини всукупності маютьознаки тяжкихтілесних ушкодженьта знаходятьсяу прямомупричинному зв`язкуз настаннямсмерті потерпілого.Згідно зданими описовоїчастини ухвалипотерпілий ОСОБА_10 знаходився закермом автомобіля,тобто бувповернений передньоюповерхнею тілавідносно травмуючихпредметів.Однак длябільш детальноївідповіді наце питаннянеобхідний оглядтранспортних засобівабо фототаблиць пригоди.Причиною смертігр. ОСОБА_10 стала тупатравма тілаяка супроводжуваласянечисленними переломамикісток скелету,забоєм внутрішніхорганів,яка ускладниласьрозвитком травматичногошоку танабряку головногомозку талегень.Під чассудово токсикологічного дослідженнякрові тавнутрішніх органіввід йоготрупа етиловийспирт,інші спирти,сильнодіючі речовиниі наркотичніречовини невиявлені (Том№2,а.п.35-38).

Відповідно до висновку експерта Донецького науково дослідного інституту судових експертиз від 20 листопада 2019 року №5761-5762 з технічної точки зору (трасологічної), в умовах зафіксованої на схемі слідові інформації, місто зіткнення автомобіля ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 та автомобіля DAFFX105.410,державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 розташовувалось наполосі рухуавтомобіля ВАЗ21043,орієнтовно врайоні знаходженняпершого фрагментубілого пластика.Оскільки насхемі допротоколу оглядудорожньо транспортної пригодивід 27.04.2019року відсутнябудь яка слідоваінформація відшин,що свідчилаб протраєкторію рухуавтомобіля DAFFX105.410, державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 до зіткнення,то визначатиекспертним шляхоммісце зіткнення,щодо межпроїжджої частинине надаєтьсяможливим,з причинивідсутності комплексутрасологічних ознак. В момент первісного контакту автомобіль DAFFX105.410,державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 і автомобіль ВАЗ-21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 розташовувалися таким чином, що між їх повздовжніми осями існував кут а =180°±5 (Том№2,а.п. 41-45).

Відповідно до висновку експерта Донецького науково дослідного інституту судових експертиз від 20 листопада 2019 року №5755-5757 основні пошкодження на автомобілі DAF FX 105.410, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 від зіткнення з автомобілем ВАЗ-21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 розташовані в лівій передній частині кузова автомобіля DAF FX 105.410, а саме пошкоджено: двері передні; переднє облицювання; решітка радіатора; бампер передній; підніжка ліва; кришка капоту; вітровик лівий; крило ліве; фара ліва, передня. З технічної точки зору, на момент огляду органи управління автомобіля DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 (рульове управління, гальмівна система та шини) знаходилися в працездатному стані і могли виконувати задані функції з управління автомобілем. Оскільки на досліджуваному автомобілі DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 технічних несправностей (гальмової системи і рульового управління та шин) в момент огляду не встановлено, то вирішення питання про те, «Якщо ні, то знаходилась виявлена несправність в прямому причинному зв`язку з подією яка настала?» позбавлене технічного сенсу. (Том№2,а.п. 48-51).

Відповідно до висновку експерта Донецького науково дослідного інституту судових експертиз від 20 листопада 2019 року № 5758-5760 основні пошкодження на автомобілі ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 від зіткнення з автомобілем DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 розташовані в лівій частині кузова автомобіля ВАЗ-21043, а саме пошкоджено: бампер; капот; крило ліве; лівий колісний вузол; фара ліва; скло переднє, заднє та ліві бокові; стойки з лівого боку; дах; поріг лівий; крило заднє ліве. З технічної точки зору, несправності, які привели до повної відмови рульового управління, ходової частини автомобіля ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 є наслідком його зіткнення з автомобілем марки DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та, відповідно до моменту ДТП Зазначені вище системи управління автомобіля ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 були працездатними. Оскільки на досліджуваному автомобілі ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 виявлені технічні несправності (рульового управління, ходової частини та шин) були наслідком його зіткнення з автомобілем марки DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , то виявлені несправності не знаходились причинному зв`язку з подіє. (Том№2,а.п. 54-58).

Відповідно до висновку експерта Донецького науково дослідного інституту судових експертиз від 26 листопада 2019 року № 6327-6331 в даній дорожній обстановці повинні дії водія автомобіля DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 ОСОБА_9 регламентувались нормативними вимогами підпункту б) пункту 2.3 та п.п. 12.1, 10.1 Правил дорожнього руху України. В умовах даної події, в даній дорожній обстановці гарантованим способом, тобто технічна можливість, запобігання події для водія автомобіля DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 ОСОБА_9 було належне виконання нормативних вимог підпункту б) пункту 2.3 та п.п. 12.1, 10.1 Правил дорожнього руху України. В даній дорожній обстановці повинні дії водія автомобіля ВАЗ 21043, реєстраційний номернийзнак НОМЕР_2 ОСОБА_10 регламентувались нормативнимивимогами підпунктуп.12.3Правил дорожньогоруху України.З моментувиїзду автомобіля DAF FX 105.410 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 на смугу руху автомобіля ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 водій ОСОБА_10 не мав технічну можливість запобігти зіткненню шляхом зниження швидкості аж до зупинки керованого автомобіля до місця зіткнення, тобто шляхом виконання нормативних вимог п. 12.3 Правил дорожнього руху України. В діях водія автомобіля DAFFX105.410державний реєстраційнийномер НОМЕР_1 ОСОБА_9 вбачаються невідповідностівимогам підпунктуб)пункту 2.3та п.п.12.1,10.1Правил дорожнього рухуУкраїни,які знаходилисьв причинномузв`язку зподією,яка настала(Том№2,а.п.61-53).

Постановою про визнання речових доказів та передачу їх на зберігання від 27.09.2019 року, речовими доказами визнано: автомобіль марки ВАЗ-21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 (Том№2, а.п.23-24).

Постановою про визнання речових доказів та передачу їх на зберігання від 27.09.2019 року, речовими доказами визнано: автомобіль марки DAF, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 (Том№2, а.п.25-26).

Вищевказані докази, дослідженні у судовому засіданні, суд визнає належними та допустимими, оскільки вони отримані у порядку, встановленомуКПК Україниі мають значення у даному кримінальному провадженні.

Оцінюючи зібрані та досліджені докази по кримінальному провадженню з точки зору належності, допустимості, достовірності, а їх сукупність з точки зору достатності та взаємозв`язку, суд вважає, що вина обвинуваченого ОСОБА_9 в інкримінованому кримінальному правопорушенні знайшла своє повне підтвердження під час судового розгляду і кваліфікує його дії за ч.2 ст.286КК України, як порушення правил безпеки дорожнього руху, особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило смерть потерпілого.

Відповідно до вимог ст.ст.50,65КК Українита п.3постанови Пленуму Верховного Суду України від 24 жовтня 2003 року №7 «Про практику призначення судами кримінального покарання», суд, призначаючи покарання, повинен урахувати ступінь тяжкості вчиненого злочину, особу винного та обставини, що обтяжують та пом`якшують покарання. Визначаючи ступінь суспільної небезпечності вчиненого злочину, суд повинен виходити із сукупності всіх обставин справи, зокрема, форми вини, мотиву і цілі, способу, обстановки і стадії вчинення злочину, тяжкості наслідків, що настали.

Згідно з роз`ясненнями, наведеними упостанові Пленуму Верховного Суду України №14 від 23.12.2005 року «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті», при призначенні покарання за відповідною частиноюстатті 286КК України, суди мають враховувати не тільки наслідки, що настали, а й характер та мотиви допущених особою порушень правил безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, її ставлення до цих порушень та поведінку після вчинення злочину, вину інших причетних до нього осіб (пішоходів, водіїв транспортних засобів, працівників, відповідальних за технічний стан і правильну експлуатацію останніх, тощо), а також обставини, які пом`якшують і обтяжують покарання, та особу винного.

При призначенні покарання обвинуваченому ОСОБА_9 , суд з додержанням принципів законності, справедливості, обґрунтованості та індивідуалізації покарання, враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, яке згідно зст.12КК Україниє тяжким злочином, обставини кримінального правопорушення, його наслідки, дані про особу винного, який раніше не судимий, одружений, має постійне місце роботи, за яким характеризується позитивно, на обліку у міських диспансерних закладах охорони здоров`я не перебуває,за місцем мешкання характеризується посередньо, а також обставини, що пом`якшують і обтяжують покарання.

Згідноз ст.66КК Україниобставиною, що пом`якшує покарання обвинуваченому ОСОБА_9 , суд визнає щире каяття та добровільне відшкодування завданого збитку.

Згідно ст.67КК України, обставин, що обтяжують покарання обвинуваченому ОСОБА_9 судом не встановлено.

Суд приймає до відома досудову доповідь з інформацією про соціально-психологічну характеристику обвинуваченого за висновком якої рівень ризику вчинення ОСОБА_9 повторного кримінального правопорушення оцінюється як низький, ризик небезпеки для суспільства, у тому числі для окремих осіб, оцінується як низький. Орган пробації вважає, що виправлення ОСОБА_9 без позбавлення або обмеження воліна певний строк можливе та не становить високої небезпеки для суспільства (у т.ч. окремих осіб).

Відповідно до ч.2ст.50КК України, покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засудженого, а також запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень, як засудженими, так і іншими особами.

Крім того, судом взято до уваги таку правову позицію, зазначену в постанові ВСУ від 14.04.2016 року: Україна є правовою державою (стаття 1 Конституції України). Відповідно до частини першоїстатті 8 Основного Закону Українив Україні визнається і діє принцип верховенства права. Справедливістьодна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права. Зазвичай справедливість розглядають як властивість права, виражену, зокрема, в рівному юридичному масштабі поведінки й у пропорційності юридичної відповідальності вчиненому правопорушенню. У сфері реалізації права справедливість проявляється, зокрема, у рівності всіх перед законом, відповідності злочину і покарання, цілях законодавця і засобах, що обираються для їх забезпечення.

Поняття судової дискреції (судового розсуду) у кримінальному судочинстві охоплює повноваження суду (права та обов`язки), надані йому державою, обирати між альтернативами, кожна з яких є законною, та інтелектуально-вольову владну діяльність суду з вирішення у визначених законом випадках спірних правових питань, виходячи із цілей та принципів права, загальних засад судочинства, конкретних обставин справи, даних про особу винного, справедливості й достатності обраного покарання тощо (постанова Верховного Суду від 01.02.2018 року по справі № 634/609/15-к).

За таких обставин, суд вважає за необхідне призначити обвинуваченому ОСОБА_13 за вчинене кримінальне правопорушення покарання у виді позбавлення волі наближене до нижчої межі санкції ч.2 ст.286КК України, оскільки саме це покарання буде необхідним і достатнім для його виправлення та попередження скоєння нових кримінальних правопорушень.

Із постанови Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України від 23.01.2014 року (справа № 5-48 кс13) вбачається, що загальні засади призначення покарання (ст..65 КК) наділяють суд правом вибору однієї із форм реалізації кримінальної відповідальностіпризначити покарання або звільнити від покарання чи від його відбування, завданням якої є виправлення та попередження нових злочинів. Ця функція за своєю правовою природою є дискреційною, оскільки потребує врахування та оцінки конкретних обставин справи, ступеня тяжкості вчиненого злочину, особи винного, обставин, що впливають на покарання. Реалізація цієї функції становить правозастосовну інтелектуально-вольову діяльність суду, в рамках якої і приймається рішення про можливість застосування чи незастосуваннястатті 75 КК, за змістом якої рішення про звільнення від відбування покарання з випробуванням суд може прийняти лише у випадку, якщо при призначенні покарання певного виду і розміру, враховуючи тяжкість злочину, особу винного та інші обставини справи, дійде висновку про можливість виправлення засудженого без відбування покарання.

Приймаючи доуваги досудовудоповідь зінформацією просоціально-психологічнухарактеристику обвинуваченого ОСОБА_9 ,враховуючи тяжкістькримінального правопорушення,обставини,що пом`якшуютьпокарання,відсутність обставин,що йогообтяжує,з урахуваннямданих щодоособи обвинуваченого,який маєстійкі соціальнізв`язки,одружений,офіційно працевлаштований,раніше докримінальної таадміністративної відповідальностіне притягався,визнав винуу скоєномуу повномуобсязі,його критичногоставлення доскоєного,поведінки обвинуваченогов періоддосудового слідствата судовогорозгляду,позиції потерпілої,яка висловиласящодо призначенняпокарання нарозсуд суду,а такожвідсутність начас постановленнявироку,з бокупотерпілої,жодних вимогматеріального іморального характерудо обвинуваченого всукупності зіншим даєсуду підставивважати,що можливістьсоціальної реабілітаціїне втрачена,і виправленняобвинуваченого можливебез реальноговідбування покарання,а томусуд приходитьдо висновкупро можливістьзастосування відноснообвинуваченого ОСОБА_9 ,положень ст.75ККУкраїни,звільнивши останньоговід відбуванняпокарання зіспитовим строкомз покладеннямна ньогообов`язків,передбачених уст.76ККУкраїни,вважаючи,що саме це призведе до позитивних змін в його особистості і створить у нього готовності до самокерованої правослухняної поведінки у суспільстві.

Крім того, з урахуванням даних щодо особи обвинуваченого, який офіційно працевлаштований водієм транспортного засобу, враховуючи сімейний стан, реалізацію відшкодування матеріальної та моральної шкоди, яке було продемонстроване впродовж судового розгляду справи з боку обвинуваченого та його роботодавця, суд вважає за доцільним не застосувати до обвинуваченого ОСОБА_9 додаткове покарання у виді позбавлення права керування транспортними засобами, оскільки посвідчення водія ОСОБА_9 використовується, як єдине джерело його доходу.

Розглядаючи питання щодо цивільного позову, суд зазначає наступне.

Так, відповідно до ч.1 та 2 ст.128КПК України, потерпілою ОСОБА_12 , через свого представника ОСОБА_6 було пред`явлено цивільний позов до ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП», третя особа обвинувачений ОСОБА_9 , «про відшкодування матеріальної та моральної шкоди», датований 03 січня 2020 року (Т.1, а.п.86-146).

Ознайомивши, належним чином усіх учасників із позовною заявою, судом, від представника ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП», 03 березня 2020 року, було отримано відзив, датований 26 лютого 2020 року (Т.1, 175-185).

Після чого, скориставшись позасудовими домовленостями, сторони 15 вересня 2020 року укладають мирову угоду, відповідно до умов, якої домовляються про те, що відповідач ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП», в якості відшкодування матеріальної та моральної шкоди зобов`язується (бере на себе обов`язок) сплатити на користь ОСОБА_12 , єдиним платежем грошову суму у розмірі 175000 (сто сімдесят п`ять тисяч) гривен, 00 копійок, що підтверджує відшкодування матеріальної та моральної шкоди у повному обсязі, а ОСОБА_12 , в той же час, діючи, як від себе так і в інтересах своїх неповнолітніх дітей, за умови повного та належного виконання відповідачем всіх своїх зобов`язань, відмовляється від позовних вимог у повному обсязі та не матиме будь-яких матеріальних претензій, пов`язаних з предметом і підставою пред`явленого позову та примусовим виконанням рішення суду (Том № 2, а.п. 122-124).

У зв`язку з виконанням умов угоди, а саме відшкодуванням у добровільному порядку матеріальної та моральної шкоди, що було підтверджено розпискою про отримання грошових коштів від 15.09.2020 року (Том №2, а.п. 128), потерпілою ОСОБА_12 , як цивільним позивачем, було надано суду заяву від 17 вересня 2020 року (Том №2, а.п. 131), за змістом, якої вона відмовилась від позовних вимог, пред`явлених до ТОВ «САВ ТРАНС ГРУП» та буд-яких матеріальних та моральних претензій до зазначеної юридичної особи не має. Зазначивши, що наслідки відмови від позовних вимог та закриття позовного провадження їй зрозумілі. Крім того, в своїй заяві, потерпіла ОСОБА_12 , вказала на те, що нею також були отримані грошові кошти у розмірі 50000(п`ятдесят тисяч) гривен, 00 копійок і від самого обвинуваченого ОСОБА_9 , що підтвердила особистою розпискою від 03 січня 2020 року (Том № 2, а.п. 130), а тому матеріальних та моральних претензій до обвинуваченого також не має.

Відповідно до ч.5 ст.128КПК України цивільний позов у кримінальному провадженні розглядається судом за правилами, встановленими цим Кодексом. Якщо процесуальні відносини, що виникли у зв`язку з цивільним позовом, цим Кодексом не врегульовані, до них застосовуються норми Цивільного процесуального кодексу України за умови, що вони не суперечать засадам кримінального судочинства.

За правилами Цивільного процесуального законодавства України, передбаченими п.4 ч.1 статті 255 одною з підстав закриття провадження у справі є відмова позивача від позову, і відмова прийнята судом.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що провадження в рамках цивільного позову, пред`явленого у кримінальному провадженні, слід закрити.

Питання про речові докази необхідно вирішити у відповідності до ст.100 КПК України.

Процесуальні витрати на залучення експертів, відповідно до ст.ст.122,124 КПК України, слід покласти на обвинуваченого ОСОБА_9 , з якого стягнути на користь держави витрати на проведення експертиз у загальному розмірі 9106 (дев`ять тисяч сто шість) гривень 00 копійок.

Запобіжний захід відносно обвинуваченого ОСОБА_9 в ході досудового розслідування не обирався. Під час судового провадження клопотання від прокурора про застосування запобіжного заходу не надходило та суд не знаходить підстав для його застосування.

Керуючись ст.ст. 128, 366-368, 371, 374, 376, 395 КПК України, суд,

У Х В А Л И В:

ОСОБА_9 визнати винуватим у пред`явленому обвинуваченні у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.286КК України та призначити йому покарання у виді позбавлення волі строком на 3 (три) роки, без позбавлення права керувати транспортними засобами.

На підставіст.75ККУкраїни ОСОБА_9 від відбування покарання звільнити з випробуванням з іспитовим строком на 2 (два) роки з покладенням на нього відповідно до ст.76КК України обов`язку періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації, повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання; не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації.

Нагляд за ОСОБА_9 доручити уповноваженому органу з питань пробації за місцем проживання засудженого.

Провадження за цивільним позовом ОСОБА_5 , яка діє в своїх інтересах та інтересах неповнолітніх ОСОБА_14 та ОСОБА_14 до ТОВ «САН ТРАНС ГРУП», третя особа ОСОБА_9 , «про стягнення матеріальної та моральної шкоди» закрити.

Стягнути ззасудженого ОСОБА_9 на користьдержави увідшкодування витратна залученняекспертів,на проведеннясудових експертизу загальномурозмірі 9106 (дев`ять тисяч сто шість) гривень 00 копійок.

Речовий доказ автомобіль марки ВАЗ 21043, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , який перебуває на майданчику за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. О. Тихого, 105 - повернути за належністю ОСОБА_5 .

Речовий доказ: автомобіль марки DAF, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 який зберігається у юридичної особи ТОВ «САН ТРАНС ГРУП» залишити за приналежністю юридичній особі ТОВ «САН ТРАНС ГРУП».

Апеляційна скаргана вирокможе бутиподана доДонецького апеляційногосуду черезКостянтинівський міськрайоннийсуд Донецькоїобласті протягомтридцяти днівз моментуйого проголошення, а обвинуваченим у той же строк з моменту вручення йому копії вироку.

Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку, а обвинуваченому та прокурору копія вироку вручається негайно після його проголошення.

Суддя ОСОБА_1

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу92597609
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами

Судовий реєстр по справі —233/8417/19

Вирок від 03.11.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 30.09.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 15.09.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 27.08.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 12.08.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 10.08.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 21.07.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 05.02.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 13.01.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

Ухвала від 08.01.2020

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Орчелота А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні