Рішення
від 03.11.2020 по справі 908/2450/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 34/164/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.11.2020 Справа № 908/2450/20

м.Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О.,

при секретареві судового засідання Махно О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу № 908/2450/20

за позовом Запорізької торгово-промислової палати, ідентифікаційний код юридичної особи 02944840 (69005, м. Запоріжжя, бул. Центральний, буд. 4)

до відповідача Приватного підприємства «Декком Плюс» , ідентифікаційний код юридичної особи 38732162 (69089, м. Запоріжжя, вул. Піщана, буд.3)

про стягнення 231 600 грн 00 коп.

за участю уповноважених представників:

від позивача: Шамілова Я.А, довіреність № 1.6/438 від 12.10.2020;

від відповідача: не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулась Запорізька торгово-промислова палата з позовом вих. № 03.18/389 від 21.09.2020 про стягнення з Приватного підприємства «Декком Плюс» передоплати в сумі 231600 грн 00 коп. за договором підряду № 43-19/610/19 від 13.12.2019, укладеного між сторонами.

У позові позивач просив суд розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.09.2020 справу № 908/2450/20 передано на розгляд судді Науменку А.О.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 22.09.2020 у справі №908/2450/20 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/2450/20. Присвоєно справі номер провадження 34/164/20. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 20.10.2020 о 14 год 40 хв.

15.10.2020 до суду від позивача у справі надійшов супровідний лист із копією листа від 30.09.2020 з доданим актом звірки та доказами направлення на адресу відповідача.

В судовому засіданні 20.10.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою програмно-апаратного комплексу «Акорд» .

Представник відповідача в судове засідання не з`явився.

Судом долучено до матеріалів справи супровідний лист із доданими документами позивача.

Представник позивача підтримав позов повністю та відповів на запитання суду.

За наслідками судового засідання 20.10.2020, у зв`язку з тим, що спір не може бути вирішено в даному судовому засіданні, суд оголосив перерву в судовому засіданні до 03.11.2020 о 12 год. 20 хв.

В судовому засіданні 03.11.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу «Акорд» .

Суд відкрив судове засідання. Перевірив явку представників сторін. Представник відповідача в судове засідання не з`явився.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався.

Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Враховуючи належне повідомлення відповідача про розгляд справи, достатність матеріалів справи для розгляду спору, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

До того ж, відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

За приписами ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

За наслідками судового засідання суд прийняв рішення, про що в судовому засіданні оголосив його вступну та резолютивну частини.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, суд, -

УСТАНОВИВ:

13.12.2019 Запорізькою торгово-промисловою палатою (надалі - замовник, позивач) та Приватним підприємством «Декком Плюс» (надалі - підрядник, відповідач) укладено договір підряду № 43-19/610/19, відповідно до п. 1.1 якого замовник доручає, а підрядник приймає на себе зобов`язання виконати роботи з виготовлення та монтажу приміщення кафе на території готельного комплексу ЗТПП, що розташований за адресою: м. Бердянськ, вул. Леонтьєва, 3а (додаток №1), що є невід`ємною частиною договору, а саме:

- виготовлення металевого каркасу павільйону та металевих дверей;

- доставка виготовлених каркасу та дверей до готельного комплексу ЗТПП, що розташований за адресою: м. Бердянськ, вул. Леонтьєва, 3а;

- монтаж каркасу павільйону та дверей павільйону на майданчику готельного комплексу;

- монтаж даху павільйону з металочерепиці;

- монтаж вікон павільйону;

- оздоблювання тильної стіни павільйону профлистом;

- оздоблювання фронтальної стіни павільйону панелями алюкобонд.

За умовами п. 1.3 договору підрядник виконує роботи з використанням свого обладнання, матеріалів та засобів, вартість яких включена до вартості робіт згідно графіку платежів та виконання робіт (додаток №2), який додається до даного договору та є його невід`ємною частиною.

Згідно з п. 2.1 договору загальна вартість робіт є договірною та складає 219600 грн 00 коп. без ПДВ.

Сторони погодили в п. 2.2 договору, що вартість робіт визначається як тверда договірна ціна відповідно до ДСТУ БД.1.1-1-2013.

Відповідно до п. 2.4 договору оплата робіт здійснюється замовником згідно з графіком платежів та виконання робіт (додаток №2), що є невід`ємною частиною договору. Графік платежів та виконання робіт є дійсним за умови дотримання підрядником строків виконання робіт.

Згідно з графіком платежів та виконання робіт (додаток №2) авансування оплати матеріалів згідно з проектом (метал) здійснюється у строк до 24.12.2019 в сумі 54600 грн 00 коп.; авансування робіт з виготовлення металевого каркасу павільйону - 04.01.2020 в сумі 65000 грн 00 коп.; виготовлення металевого каркасу павільйону здійснюється у строк до 28.02.2020, оплата в сумі 25000 грн 00 коп. здійснюється протягом 5 робочих днів з дати підписання акту виконаних робіт; авансування робіт з монтажу металевого каркасу павільйону, даху, фасаду, вікон, дверей здійснюється у строк до 06.03.2020 в сумі 25000 грн 00 коп.; виконання робіт з монтажу металевого каркасу павільйону, даху, фасаду, вікон, дверей здійснюється у строк до 14.04.2020, оплата в сумі 25000 грн 00 коп. здійснюється протягом 5 робочих днів з дати підписання акту виконаних робіт.

Також у додатку №2 до договору сторони погодили, що платежі згідно з п. 4.6 здійснюються у відповідності до графіку платежів та виконання робіт після підписання обома сторонами акту виконаних робіт згідно із зазначеними етапами. Фасадна частина павільйону оздоблюється з матеріалу замовника. Вікна для павільйону надаються замовником.

У п. 3.1 договору погоджено, що підрядник зобов`язується приступити до виконання робіт протягом трьох робочих днів з моменту отримання попередньої оплати відповідно до графіка платежів та виконання робіт. Строки виконання робіт - до 06.04.2020.

Згідно з п. 4.1.6 договору підрядник зобов`язаний по закінченню кожного етапу виконання робіт оформляти та пред`являти замовнику акти виконаних робіт, у яких має бути вказаний перелік та вартість використаних матеріалів та окремо вартість виконаних робіт.

Відповідно до 5.1 договору здача та приймання виконаних робіт здійснюється на підставі актів, які є невід`ємними частинами даного договору.

Пунктом 9.1 договору встановлено, що даний договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до 30.04.2020 включно, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за даним договором.

У зв`язку з додаванням додаткових видів робіт за договором підряду сторони уклали додаткову угоду №1 від 12.03.2020 до договору, згідно з якою доповнили пункт 1.1 договору таким видом робіт, як оздоблювання приміщення кафе (стіни та стеля) на території готельного комплексу ЗТПП. Вартість робіт за даною додатковою угодою складає 85000 грн 00 коп., з них вартість матеріалів - 55000 грн 00 коп., вартість робіт - 30000 грн 00 коп. (без ПДВ). Виконання та оплата даних робіт здійснюється згідно з графіком платежів та виконання робіт (додаток №1 до додаткової угоди №1 від 12.03.2020), а саме: авансування оплати матеріалів (плита OSB, утеплювач, паробар`эр, ґрунт, краска, кріплення) здійснюється у строк до 13.03.2020 в сумі 55000 грн 00 коп., виконання робіт - до 30.04.2020, оплата робіт здійснюється протягом 5 робочих днів з дати підписання акту виконаних робіт в сумі 30000 грн 00 коп. У зв`язку з цим загальну вартість робіт за договором визначено в сумі 304600 грн 00 коп.

У зв`язку з додаванням додаткових видів робіт за договором підряду сторони уклали додаткову угоду №2 від 06.04.2020 до договору, згідно з якою доповнили пункт 1.1 договору таким видом робіт, як виконання електромонтажних робіт з внутрішнього електропостачання та монтаж кабельного уводу приміщення кафе. Вартість робі згідно з даною додатковою угодою складає 13000 грн 00 коп., з них вартість матеріалів - 7000 грн 00 коп., вартість робіт - 6000 грн 00 коп. (без ПДВ). Виконання та оплата даних робіт здійснюється згідно з графіком платежів та виконання робіт (додаток №1 до додаткової угоди №2 від 06.04.2020), а саме: авансування оплати матеріалів (електричні кабелі та провода, гофрорукав, деталі кріплення) здійснюється у строк до 08.04.2020 в сумі 7000 грн 00 коп., виконання робіт - до 25.04.2020, оплата робіт здійснюється протягом 5 робочих днів з дати підписання акту виконаних робіт в сумі 60000 грн 00 коп. У зв`язку з цим загальну вартість робіт за договором визначено в сумі 317600 грн 00 коп.

Позивач вніс передоплату за матеріали та за виконання робіт в загальній сумі 256600 грн 00 коп., що підтверджується платіжними дорученнями №2504 від 24.12.2019 на суму 54600 грн 00 коп., №489 від 08.01.2020 на суму 25000 грн 00 коп., №2705 від 10.02.2020 на суму 65000 грн 00 коп., №36 від 13.03.2020 на суму 55000 грн 00 коп., №2901 від 17.03.2020 на суму 25000 грн 00 коп., №2908 від 18.03.2020 на суму 25000 грн 00 коп., №45 від 08.04.2020 н суму 7000 грн 00 коп.

У той ж час роботи виконано відповідачем тільки на суму 25000 грн 00 коп. (виготовлення металевого каркасу павільйону для готельного комплексу), що зафіксовано актом надання послуг №1 від 17.03.2020.

За умовами п. 4.1.9 договору підрядник зобов`язаний повернути суми авансових платежів (передплати) протягом 14-ти днів з моменту надсилання письмової вимоги замовника у разі, якщо підрядник не виконав роботи у строк, передбачений даним договором.

Оскільки у передбачені договором строки відповідач решту робіт не виконав, позивач звернувся до відповідача з вимогою вих. №03.18/254 від 09.06.2020 про повернення невикористаної суми передоплати в розмірі 231600 грн 00 коп. на підставі п. 4.1.9 договору протягом 14 днів з моменту направлення даного листа.

Вимогу було надіслано відповідачу 09.06.2020 на юридичну адресу (вул. Піщана, 3, м.Запоріжжя 69089), однак поштова кореспонденція повернулася на адресу позивача з відміткою поштової установи про закінчення терміну зберігання. Згідно з відміткою, що міститься на даному листі, вимогу отримано представником відповідача особисто 16.06.2020.

23.07.2020 та 06.08.2020 позивач надіслав відповідачу повторні вимоги аналогічного змісту вих. №03.18/313 від 23.07.2020 та вих. №03.18/332 від 06.08.2020, однак поштова кореспонденція повернулася на адресу позивача з відміткою поштової установи про закінчення терміну зберігання.

На підставі вказаних обставин позивач звернувся до господарського суду з позовом у даній справі про стягнення з відповідача передоплати в сумі 231600 грн 00 коп. за договором підряду № 43-19/610/19 від 13.12.2019.

Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази, заслухавши представника позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з нижчевикладеного.

Згідно із ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України (надалі - ГК України), майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утримуватись від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України (надалі - ЦК України) з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

За приписами ст. ст. 11, 509 ЦК України підставами виникнення зобов`язання - правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, падати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно з положеннями ст. ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ч. 1 ст. 13, ч. 1, 2 ст. 14 ЦК України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства. Цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.

Відповідно до ч. 2 ст. 67, ч.4 ст.179 ГК України, ст. ст. 6, 627 ЦК України сторони вільні у виборі предмету договору, визначенні зобов`язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема, вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.

За приписами ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Частиною 1 ст. 530 ЦК України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлено строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ч. 1 ст. 598, ст. 599 ЦК України зобов`язання припиняється частково або в повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом.

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Правовідносини сторін у даній справі є господарськими та такими, що склались на підставі договору підряду № 43-19/610/19 від 13.12.2019.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Відповідно до ч. 1 ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.

За умовами додатка №2 до договору підряду з урахуванням змін до договору, внесених додатковими угодами № 1 від 12.03.2020 та №2 від 06.04.2020, останнім строком виконання робіт є 30.04.2020. Загальна вартість робіт за договором складає 317600 грн 00 коп. При цьому за умовами договору та вказаних додаткових угод позивач мав здійснити авансування робіт на загальну суму 231600 грн 00 коп. у строк до 08.04.2020. На виконання договору позивач вніс у строк до 08.04.2020 передоплату за матеріали та виконання робіт в загальній сумі 256600 грн 00 коп.

У той же час, відповідно до акту надання послуг №1 від 17.03.2020 (виготовлення металевого каркасу павільйону для готельного комплексу) відповідач виконав роботи тільки на суму 25000 грн 00 коп.

Пунктом 3.2 договору передбачено, що при виникненні обставин, незалежних від підрядника, що перешкоджають виконанню робіт у встановлені строки, він може поставити питання перед замовником про їх перегляд. Рішення про перегляд строків виконання робіт оформлюється додатковою угодою, яка є невід`ємною частиною даного договору.

Відповідач не надав доказів виконання робіт у погоджені в договорі строки або доказів внесення змін у договір в частині погоджених строків виконання робіт.

Отже, відповідач порушив умови договору підряду в частині строків виконання робіт.

Стаття 610 ЦК України визначає, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

За умовами п. 4.1.9 договору підрядник зобов`язаний повернути суми авансових платежів (передплати) протягом 14-ти днів з моменту надсилання письмової вимоги замовника у разі, якщо підрядник не виконав роботи у строк, передбачений даним договором.

Сума невикористаної передоплати за договором складає 231600 грн 00 коп.

Як встановлено судом, позивач звертався до відповідача 09.06.2020, 23.07.2020 та 06.08.2020 з вимогами про повернення передоплати в сумі 231600 грн 00 коп. З цих вимог позивач особисто отримав 16.06.2020 вимогу вих. №03.18/254 від 09.06.2020, інші вимоги повернулися на адресу позивача з відміткою поштової установи про закінчення терміну зберігання.

Отже, на час звернення позивача до суду з позовом у даній справі (22.09.2020) строк виконання відповідачем зобов`язань з повернення коштів передоплати в сумі 231600 грн 00 коп. сплив.

За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідач не надав суду доказів повернення позивачу передоплати в сумі 231600 грн 00 коп. або обґрунтованих заперечень проти позову.

За таких обставин суд визнав обґрунтованими позовні вимоги про стягнення з відповідача коштів передоплати в сумі 231600 грн 00 коп.

На підставі ст. 129 ГПК України судовий збір за позовом у розмірі 3474 грн 00 коп. покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 129, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Декком Плюс» , ідентифікаційний код юридичної особи 38732162 (69089, м. Запоріжжя, вул. Піщана, буд.3) на користь Запорізької торгово-промислової палати, ідентифікаційний код юридичної особи 02944840 (69005, м.Запоріжжя, бул. Центральний, буд. 4) 231600 (двісті тридцять одна тисяча шістсот) грн 00 коп. та 3474 (три тисячі чотириста сімдесят чотири) грн 00 коп. судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до п. 17.5 Розділу ХI Перехідних положень ГПК України апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Запорізької області протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 04.11.2020.

Суддя А.О. Науменко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено05.11.2020
Номер документу92617441
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2450/20

Судовий наказ від 30.11.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Рішення від 03.11.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 20.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні