Рішення
від 04.11.2020 по справі 500/3424/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/3424/20

04 листопада 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мандзія О.П.

за участю:

секретаря судового засідання Ногас С.В.

представника позивача Кавійчик В.П.

представників відповідача Бєлякова С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

02 листопада 2020 року кандидат на посаду міського голови ОСОБА_1 звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області, в якій просить:

визнати протиправною бездіяльність Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області щодо неналежного розгляду скарги кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 від 26 жовтня 2020 року;

зобов`язати Шумську міську територіальну виборчу комісію Кременецького району Тернопільської області негайно розглянути скаргу кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 від 26 жовтня 2020 року за результатами якої прийняти відповідне рішення (постанову) згідно норм Виборчого кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 є кандидатом на посаду Шумського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року відповідно до постанови Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №11. Вибори 25 жовтня 2020 року на виборчій дільниці села Онишківці №611064 та на виборчій дільниці села Залісці №611053 не були проведені, оскільки дільничні виборчі комісії села Онишківці та села Залісці Кременецького району Тернопільської області отримали бюлетені для голосування за кандидатів у депутати до Шумської міської ради та за кандидатів на посаду міського голови іншої дільниці.

Кандидат на посаду Шумського міського голови ОСОБА_1 26 жовтня 2020 року звернувся до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області з скаргою засобами електронної пошти, якою просив відновити право бути обраним та право виборців обирати шляхом прийняти рішення про визнання чергових міських виборів міського голови такими, що не відбулися та відповідно прийняти рішення про призначення повторних виборів. Станом на 30.10.2020 року звернення кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 Шумською міською територіальною виборчою комісією Кременецького району Тернопільської області так і не розглянуто та не прийнято рішення (постанову) за результатами розгляду скарги.

За вказаних обставин, вважає бездіяльність Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області протиправною, що зумовило звернення до суду з даним позовом, в якому просить зобов`язати розглянути скаргу, подану кандидатом на посаду міського голови ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 03 листопада 2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено справу розглядати суддею одноособово за правилами §2 глави 11 "Розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ" розділу ІІ Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), призначено у справі судове засідання на 04 листопада 2020 року о 11:10 год.

На виконання вимог вказаної ухвали, Шумською міською територіальною виборчою комісією Кременецького району Тернопільської області подано до суду відзив на позовну заяву. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що 26 жовтня 2020 року та 27 жовтня 2020 року на електронну адресу Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області надійшли електронні листи від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 щодо відновлення його права бути обраним ідентичні за змістом. 29 жовтня 2020 року на безперервному засіданні комісії врахувавши всі обставини та наявні матеріали було розглянуто звернення і заяву кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 . За підсумками розгляду документів встановлено, що дані звернення і заява не відповідають вимогам скарги та не потребують прийняття рішення виборчою комісією. Крім того, при розгляді комісією бралося до уваги те, що в день виборів до дільничних виборчих комісій не поступило жодних заяв, звернень та скарг. Враховуючи норми Виборчого кодексу України, Закону України "Про звернення громадян", Закону України "Про інформацію" заявникові надано ґрунтовне роз`яснення листом від 30 жовтня 2020 року №1 щодо відсутності підстав для задоволення прохань, викладених у листах. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги з мотивів і підстав, викладених у позові, просила суд задовольнити їх в повному обсязі. Додатково повідомила, що нею подано інший позов між тими самими сторонами і до того ж відповідача з інших підстав, оскільки про прийняття будь - якого рішення комісії їм відомо не було станом на час подання даного позову, тому просить встановити у даній справі саме бездіяльність відповідача при розгляді скарги.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, з підстав наведених у відзиві, просила відмовити у їх задоволенні, посилаючись на безпідставність таких. Також повідомила, шо звернення позивача було подано з порушенням вимог ст.67 Виборчого кодексу України (далі - ВК України).

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у позовній заяві, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10 серпня 2020 року №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Тернопільської області, серед яких - Шумська міська територіальна виборча комісія Кременецького району Тернопільської області.

Постановою Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №11 зареєстровано ОСОБА_1 кандидатом на посаду Шумського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

25 жовтня 2020 року відбулися місцеві вибори, зокрема і вибори на посаду Шумського міського голови Кременецького району Тернопільської області.

До складу виборчих дільниць Шумської міської ради, які утворенні на постійній основі, зокрема, належать виборчі дільниці села Онишківці №611064 та села Залісці №611053.

Кандидат на посаду Шумського міського голови Плетюк В.Є. 26 жовтня 2020 року звернувся до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області з скаргою засобами електронної пошти, засвідченою кваліфікованим електронним підписом, якою просив відновити право бути обраним та право виборців обирати шляхом прийняти рішення про визнання чергових міських виборів міського голови такими, що не відбулися та відповідно прийняти рішення про призначення повторних виборів.

Заявою від 27 жовтня 2020 року кандидат на посаду Шумського міського голови Плетюк В.Є. просив, у строк встановлений Виборчим кодексом України, надати письмову відповідь на звернення від 26 жовтня 2020 року щодо призначення повторних виборів, оскільки 25 жовтня 2020 року вибори на виборчі дільниці села Онишківці та села Залісці не були проведені.

Станом на 30.10.2020 року рішення (постанови) Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області за результатом розгляду скарги кандидат на посаду міського голови ОСОБА_1 не отримав, що слугувало підставою для звернувся до суду із даним позовом.

Разом з тим, відповідно до витяг із протоколу №15 безперервного засідання Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району від 29 жовтня 2020 року вирішено звернення від 26 жовтня 2020 року та заяву від 27 жовтня 2020 року кандидата на посаду Шумського міського голови ОСОБА_1 взяти до відома. У зв`язку з тим, що дані звернення і заява за змістом та по суті були однакові, доручити готові комісії ОСОБА_2 підготувати об`єднану відповідь кандидату на посаду міського голови ОСОБА_1 .

Як наслідок листом від 30 жовтня №1 головою Шумської ТВК ОСОБА_3 роз`яснено про відсутність підстав для прийняття рішення про визнання місцевих виборів та території Шумської об`єднаної територіальної громади такими, що не відбулися, та про призначення відповідних повторних виборів, посилаючись на положення статті 280 Виборчого кодексу України.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Спеціальним нормативно-правовим актом, що відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодекс України від 19 грудня 2019 року № 396-IX.

Частиною першої статті 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до частини другої статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є:

1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;

2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;

3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;

4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Положеннями частини першої статті 32 Виборчого кодексу України визначено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

У відповідності до пункту 3 частини другої статті 32 Виборчого кодексу України до виборчих комісій належать територіальні виборчі комісії.

Згідно з частиною шістнадцятою статт36 Виборчого кодексу України заяви, скарги та інші документи, що надійшли до виборчої комісії, мають право приймати члени відповідної виборчої комісії, уповноважені на це її рішенням. Усі заяви, скарги та інші документи приймаються та реєструються у виборчій комісії у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Заява, подана до виборчої комісії, розглядається протягом п`яти днів з дня її надходження, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Частинами першою та третьою статті 63 Виборчого кодексу України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до відповідної виборчої комісії, а також розгляд скарг та прийняття рішення виборчою комісією здійснюються в порядку, визначеному цим Кодексом.

Питання розгляду скарг виборчими комісіями, не врегульовані цим Кодексом, визначаються Центральною виборчою комісією (частина сьома статті 63 Виборчого кодексу України).

Постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року №192 затверджено Порядок розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (далі - Порядок №192).

Як передбачено частиною першою статті 67 Виборчого кодексу України, пунктом 6.2 Порядку №192 скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі і повинна містити:

1) назву виборчої комісії, до якої вона подається;

2) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта звернення зі скаргою, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі є;

3) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта оскарження, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі відомі суб`єкту звернення;

4) суть порушеного питання;

5) виклад обставин і зазначення доказів, якими суб`єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги;

6) чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від суб`єкта розгляду скарги;

7) перелік документів і матеріалів, що додаються;

8) підпис суб`єкта звернення зі скаргою чи особи, яка уповноважена представляти відповідного суб`єкта, із зазначенням дати підписання.

Положеннями частини восьмої статті 67 Виборчого кодексу України, пункту 6.4 Порядку №192 визначено, що суб`єкт звернення може у скарзі заявляти вимоги про:

1) визнання рішення суб`єкта оскарження таким, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправними), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та його скасування;

2) визнання дій суб`єкта оскарження такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

3) визнання бездіяльності суб`єкта оскарження такою, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та зобов`язання вчинити певні дії;

4) поновлення в інший спосіб, що не суперечить Кодексу, порушених виборчих прав громадян, прав та законних інтересів суб`єкта виборчого процесу.

Скарга щодо порушення, яке мало місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та /або під час транспортування виборчих документів, розглядається відповідною виборчою комісією у дводенний строк з дня її отримання (частина третя статті 69 Виборчого кодексу України). Аналогічні вимоги визначені підпунктом 3 пункту 8.8 Порядку №192.

Згідно з частиною другою статті 72 Виборчого кодексу України, пунктом 10.3 Порядку №192 перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб`єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб`єкт розгляду скарги); чи дотримано суб`єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.

Виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб`єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб`єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених цим Кодексом (частина третя статті 72 Виборчого кодексу України, пункт 10.6 Порядку №192).

Відповідно до частини п`ятої статті 72 Виборчого кодексу України, пункту 10.8 Порядку №192 у разі якщо скаргу подано належним суб`єктом звернення зі скаргою до належного суб`єкта розгляду такої скарги в установлені цим Кодексом строки, виборча комісія переходить до розгляду скарги по суті.

При розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні (частина восьма статті 72 Виборчого кодексу України, пункт 10.11 Порядку №192).

Частиною чотирнадцятою статті 72 Виборчого кодексу України, пункт 10.19 Порядку №192 передбачено, що копія рішення виборчої комісії за результатом розгляду скарги видається чи надсилається суб`єкту звернення зі скаргою, суб`єкту оскарження, заінтересованим особам, іншому суб`єкту, про якого йдеться у рішенні, не пізніше наступного дня після прийняття рішення, а в разі прийняття рішення напередодні, в день виборів або на наступний день - невідкладно.

З матеріалів справи видно, то підтверджено представником відповідача, що кандидат на посаду Шумського міського голови Плетюк В.Є. 26 жовтня 2020 року о 23 год 03 хв. звернувся до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області з скаргою засобами електронної пошти, засвідченою кваліфікованим електронним підписом, якою просив відновити право бути обраним та право виборців обирати шляхом прийняти рішення про визнання чергових міських виборів міського голови такими, що не відбулися та відповідно прийняти рішення про призначення повторних виборів.

Заявою від 27 жовтня 2020 року кандидат на посаду Шумського міського голови Плетюк В.Є. просив, у строк встановлений Виборчим кодексом України, надати письмову відповідь на звернення від 26 жовтня 2020 року щодо призначення повторних виборів, оскільки 25 жовтня 2020 року вибори на виборчі дільниці села Онишківці та села Залісці не були проведені.

Згідно з частиною третьої статті 66 Виборчого кодексу України, підпункту 2 пункту 4.2 Порядку №192 скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів виборчих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування та/або під час транспортування виборчих документів, може бути подана до виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності, але не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії відповідно до цього Кодексу.

При цьому, частиною дев`ятою статті 67 Виборчого кодексу України, пунктом 7 Порядку №192 визначено, що разі надходження скарги (сканованої копії скарги) засобами електронної пошти (в електронній формі), крім тієї, яка засвідчена кваліфікованим електронним підписом, вона опрацьовується виборчою комісією в установленому Кодексом порядку після надходження цієї скарги у письмовій формі на паперових носіях або засвідченої кваліфікованим електронним підписом. Днем подання такої скарги вважається день отримання скарги виборчою комісією у письмовій формі на паперових носіях або засвідченої кваліфікованим електронним підписом.

Отже, звернення (скаргу) позивачем подано 26 жовтня 2020 року засобами електронної пошти, яка засвідчена кваліфікованим електронним підписом, з дотриманням встановленого Виборчим кодексом України строку.

Також позивач до 29.10.2020 року очікував на розгляд його звернення від 26.11.2020 року, та протягом 5 днів оскаржив бездіяльність ТВК до адміністративного суду (02.10.2020 року).

Серед іншого, пунктом 1 частини першої статті 65 Виборчого кодексу України, пунктом 2.1 Порядку №192 визначено, що суб`єктом звернення зі скаргою може бути, зокрема, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, зареєстрований для участі у відповідних місцевих виборах.

У відповідності до пункту 1 частини четвертої статті 65 Виборчого кодексу України, пункту 3.1 Порядку №192 до територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на: рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів.

З огляду на те, що постановою Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №11 зареєстровано ОСОБА_1 кандидатом на посаду Шумського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, то позивач є належним суб`єктом звернення зі скаргою, а відповідач - належний суб`єкт розгляду такої.

Таким чином, оскільки звернення кандидата на посаду Шумського міського голови ОСОБА_1 від 26 жовтня 2020 року до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області подано належним суб`єктом звернення зі скаргою до належного суб`єкта розгляду такої, по формі передбаченій ч.1 ст. 67 ВК України і з вимогами згідно п.4 ч. 8 ст. 67 ВК України, суд приходить до висновку про належність вищевказаного звернення до скарги поданої в порядку ст. 65-67 ВК України.

Відсутність у заголовку спірного звернення від 26.10.2020 року слова "Скарга" не є визначальним, оскільки зміст звернення має перевагу над його формою.

Як стверджує Шумська міська територіальна виборча комісія Кременецького району Тернопільської області, за результатами розгляду звернення від 26 жовтня 2020 року та заяви від 27 жовтня 2020 року позивачу листом від 30 жовтня №1 роз`яснено про відсутність підстав для прийняття рішення про визнання місцевих виборів та території Шумської об`єднаної територіальної громади такими, що не відбулися, та про призначення відповідних повторних виборів, посилаючись на положення статті 280 Виборчого кодексу України.

Відповідно до витягу із протоколу №15 безперервного засідання Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району від 29 жовтня 2020 року вирішено звернення від 26 жовтня 2020 року та заяву від 27 жовтня 2020 року кандидата на посаду Шумського міського голови ОСОБА_1 взяти до відома. У зв`язку з тим, що дані звернення і заява за змістом та по суті були однакові, доручити готові комісії ОСОБА_2 підготувати об`єднану відповідь кандидату на посаду міського голови ОСОБА_1 .

На думку відповідача, звернення позивача не потребує прийняття рішення виборчою комісією, а тому відповідно до пункту 13.13 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року №173 (далі - Порядок №173), надано відповідь за підписом голови Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області.

Так, пунктом 13.13 Порядку №173 визначено, що за підсумками попереднього розгляду документа, звернення член комісії у разі необхідності розгляду питання на засіданні комісії готує проєкт постанови відповідно до пункту 4.7 цього Порядку, про що інформує голову комісії (у разі його відсутності - заступника голови комісії).

Якщо звернення не потребує прийняття рішення виборчою комісією, суб`єкту звернення може бути надана відповідь за підписом голови комісії (заступника голови).

При цьому, згідно з частиною першою статті 70 Виборчого кодексу України, пунктом 8.1 Порядку №192 скарга, оформлена з додержанням вимог цього Кодексу, розглядається відповідною виборчою комісією на її засіданні.

Згідно ч. 3. ст. 69 ВК України скарга щодо порушення, яке мало місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та/або під час транспортування виборчих документів, розглядається відповідною виборчою комісією у дводенний строк з дня її отримання.

Таким чином, суд дійшов висновку, що при розгляді звернення (скарги) кандидата на посаду Шумського міського голови Плетюка В.Є. 26 жовтня 2020 року до Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області, яке відповідає вимогам скарги по змісту, відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо неналежного розгляду вказаної скарги у строки визначені ч. 3 ст. 69 ВК України.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Шумську міську територіальну виборчу комісію Кременецького району Тернопільської області негайно розглянути скаргу кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 від 26 жовтня 2020 року за результатами якої прийняти відповідне рішення (постанову) згідно норм Виборчого кодексу України, то суд зазначає таке.

За приписами частини першої статті 278 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення.

Суд відзначає, що при поданні даного позову позивачеві не було відомо про прийняття будь - яких рішень відповідачем з приводу його звернення від 26.10.2020 року.

Разом з тим, як встановлено судом, розгляд спірного звернення позивача від 26.10.2020 року відбувся шляхом прийняття на засіданні Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району від 29 жовтня 2020 року шляхом прийняття рішення про взяття до відома звернення від 26 жовтня 2020 року та заяви від 27 жовтня 2020 року кандидата на посаду Шумського міського голови ОСОБА_1 . У зв`язку з тим, що дані звернення і заява за змістом та по суті були однакові, доручити готові комісії ОСОБА_2 підготувати об`єднану відповідь кандидату на посаду міського голови ОСОБА_1 .

Як наслідок листом від 30 жовтня №1 головою Шумської ТВК ОСОБА_3 роз`яснено про відсутність підстав для прийняття рішення про визнання місцевих виборів та території Шумської об`єднаної територіальної громади такими

З наведеного суд констатує, що Шумська міська територіальна виборча комісія Кременецького району Тернопільської області таким способом завершила розгляд звернення позивача від 26.10.2020 року.

З огляду на те, що відповідачем розглянуто звернення позивача від 26.10.2020 року то підстав для зобов`язання Шумську міську територіальну виборчу комісію Кременецького району Тернопільської області розглянути скаргу кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 від 26 жовтня 2020 року за результатами якої прийняти відповідне рішення (постанову) згідно норм Виборчого кодексу України немає, що обумовлює відмову у задоволенні позову у вказаній частині.

Також суд відзначає, що правомірність дій і рішень щодо прийняття відповідачем від 29 жовтня 2020 року рішення про взяття до відома звернення від 26 жовтня 2020 року та відповідь оформлена листом від 30 жовтня №1 головою Шумської ТВК Бєляковою С.В. не є предметом розгляду даної справи.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

У даній справі Шумською міською територіальною виборчою комісію Кременецького району Тернопільської області не доведено належним чином правомірність та обґрунтованість дій при розгляді звернення (скарги) кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 від 26 жовтня 2020 року, з урахуванням вимог, визначених частиною другою статті 19 Конституції України, частиною другою статті 2 КАС України, а тому виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, позов підлягає до задоволення частково.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд бере до уваги те, що на момент вирішення справи позивачем не сплачено судовий збір.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

При зверненні до суду з позовною вимогою немайнового характеру позивачем доказів сплати судового збору не надано.

За подання цього позову з пов`язаними вимогами немайнового характеру належало сплатити судовий збір у сумі 840,80 грн.

Отже, з урахуванням правил розподілу судових витрат, з відповідача належить стягнути судовий збір у розмірі 420,40 грн.

Керуючись статтями 73-77, 90, 139, 241-246, 250, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області щодо не розгляду звернення (скарги) кандидата на посаду Шумського міського голови Плетюка В.Є. 26 жовтня 2020 року у строки визначені ч. 3 ст. 69 Виборчого кодексу України.

В задоволенні решти вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Шумської міської територіальної виборчої комісії Кременецького району Тернопільської області на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 (сорок) копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.

Позивач: кандидат на посаду міського голови ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Шумська міська територіальна виборча комісія Кременецького району Тернопільської області (47101, Тернопільська область, Шумський район, місто Шумськ, Українська, будинок 59, код ЄДРПОУ 43800694).

Повний текст рішення складено, підписано та проголошено 04 листопада 2020 року.

Головуючий суддя Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92620946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/3424/20

Рішення від 04.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні