Рішення
від 26.10.2020 по справі 620/52/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2020 року Чернігів Справа № 620/52/20

Чернігівський окружний адміністративний суду складі:

головуючої судді Падій В.В.,

при секретарі Кондратенко О.В.,,

представника позивача Єреп В.В.,

представника третьої особи Максак Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави до Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Чернігівської місцевої прокуратури звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави до Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області (далі - Михайло-Коцюбинська селищна рада), в якому, з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 11.02.2020 просить суд: визнати протиправною бездіяльність Михайло-Коцюбинської селищної ради щодо оформлення права власності на будівлю дитячого садка, що знаходиться по вул. Зеленій, 1-Б, с. Ведильці, Чернігівський район, Чернігівська область та зобов`язати Михайло-Коцюбинську селищну раду Чернігівського району Чернігівської області прийняти у комунальну власність і зареєструвати право комунальної власності на будівлю дитячого садка, що знаходиться по вул. Зеленій, 1-Б, с. Ведильці, Чернігівського району, Чернігівської області.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що дитячий садок колишнього колгоспу Червона зірка при реорганізації колгоспу Червона зірка у Сільськогосподарський виробничий кооператив Червона зірка , у порушення чинного законодавства України, не прийнято до комунальної власності Ведильцівської сільської ради, а згідно з рішенням Михайло-Коцюбинської селищної ради від 31.08.2016 відповідач є правонаступником Ведильцівської сільської ради, у зв`язку з чим вважає, що має місце протиправна бездіяльність з боку відповідача, яка полягає у незабезпеченні виконання вимог чинного законодавства України щодо взяття на баланс та оформлення права власності на будівлю дитячого садка колишнього колгоспу Червона зірка , що знаходиться по вулиці Зеленій, 1-Б в с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 08.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 08.01.2020 прийнято позовну заяву, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та встановлено відповідачу 15-денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову.

28.01.2020 відповідачем подано відзив на позов, у якому останній зазначив, зокрема, що на даний час у 1/3 будівлі (прибудові) дитячого садка, що знаходиться по вулиці Зеленій, 1-Б в с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області, функціонує церковна община Релігійної громади Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області (здійснюються богослужіння), а 2/3 будівлі перебувають в аварійному стані. На підтвердження вказаних обставин відповідачем подано до суду акт приймання-передачі об`єктів соціальної сфери у власність церковної общини та свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи - Релігійна громада Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії, місцезнаходження якої: вулиця Зелена, 1-Б, с. Ведильці, Чернігівський район, Чернігівська область, код ЄДРПОУ - 35583472.

Ухвалою суду від 05.02.2020, зокрема, вирішено провести розгляд справи за правилами загального позовного провадження; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Релігійну громаду Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії; призначено підготовче засідання.

11.02.2020 Заступником керівника Чернігівської місцевої прокуратури подано до суду клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, яке обґрунтоване необхідністю з`ясування усіх обставин справи.

Ухвалою суду від 12.02.2020 у задоволенні клопотання Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури про проведення розгляду справи №620/52/20 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін відмовлено.

Представником третьої особи - Релігійної громади Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії 24.02.2020 до суду подані письмові пояснення, в яких просить суд відмовити в задоволенні позову та зазначає що жодних доказів щодо прийняття загальними зборами (зборами уповноважених) колишнього колективного сільськогосподарського підприємства рішення про передачу (про згоду на передачу) закладу освіти - дитячого садка, який розташовувався в будівлі АДРЕСА_1 у комунальній власності, позивачем не надано, а тому заявлені позовні вимоги про зобов`язання відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на цю будівлю є безпідставними і необґрунтованими. Також в поясненнях вказано, що частина вказаної будівлі більше як 18 років використовується та утримується третьою особою під храм, та наголошено, що в зазначеному населеному пункті функціонує інший дошкільний навчальний заклад.

16.03.2020 представником третьої особи - Релігійної громади Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії подано до суду заяву про залишення позову без розгляду у зв`язку з відсутністю підстав для представництва прокуратурою інтересів держави в суді, оскільки позивачем не наведено в чому саме полягає порушення загальнонаціональних інтересів; не надано доказів щодо повідомлення відповідача про можливі виявлені порушення; не наведено жодних обставин (причин), які перешкоджають захисту прав та інтересів територіальної громади відповідачем, або іншим органом державної влади, наділеним відповідними повноваженнями, в тому числі в позасудовому порядку.

Протокольною ухвалою суду від 16.03.2020, занесеною секретарем судового засідання до журналу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання третьої особи - Релігійної громади Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії про залишення позову без розгляду.

Ухвалою суду від 16.03.2020 продовжено строк підготовки справи до розгляду по суті.

Ухвалою суду від 05.05.2020 задоволено клопотання представника Релігійної громади Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії - адвоката Максак Тетяни Леонідівни; зупинено провадження у справі №620/52/20 до набрання законної сили рішенням Великої Палати Верховного Суду у справі №912/2385/18 за касаційною скаргою заступника прокурора Дніпропетровської області на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 21.05.2019 у справі за позовом заступника керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави в особі: 1) Устинівської районної державної адміністрації Кіровоградської області, 2) Східного офісу Державної аудиторської служби України до відповідачів: 1) Товариства з обмеженою відповідальністю Укртранссервіс-груп , 2) відділу освіти, молоді та спорту Устинівської РДА про визнання недійсними додаткових угод та стягнення 90577,26 грн.

Ухвалою суду від 07.09.2020 клопотання Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури про поновлення провадження у справі №620/52/20 задоволено; поновлено провадження у справі №620/52/20.

15.10.2020 відповідач надав до суду пояснення по справі, в яких зазначив, що будівля колишнього дитячого садка за адресою: вул. Зелена, 1Б, с. Ведильці була передана ПОП Червона зірка релігійній громаді с. Ведильці, яке на даний час існує як юридична особа, згідно акту приймання-передачі об`єктів соціальної сфери у власність церковної общини. Відповідач вважає, що позивачем не були досліджені обставини передачі майна ПОП Червона зірка релігійній громаді, наявність згоди сільськогосподарського підприємства на передачу колишнього об`єкта соціальної інфраструктури до комунальної власності, та не обґрунтовано яким чином, за відсутності згоди (погодження) ПОП Червона зірка селищна рада повинна вчиняти дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлю.

Представник прокуратури у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився; про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник третьої особи у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у поясненнях щодо позову.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Чернігівською місцевою прокуратурою, в порядку статті 23 Закону України Про прокуратуру , вивчено інформацію щодо стану додержання вимог законодавства з питань збереження мережі дитячих дошкільних навчальних закладів на території Чернігівського району.

Листом від 05.12.2019 № 63-3312ВИХ-19 Чернігівська місцева прокуратура звернулася до відповідача із запитом на інформацію, в якому просила надати інформацію щодо об`єктів соціальної інфраструктури (приміщень шкіл, дитячих садків, клубів) колишніх колективних сільськогосподарських товариств, які розташовані на території с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області та належним чином завірені копії документів, які підтверджують факт входження території с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області до складу об`єднаної територіальної громади Михайло-Коцюбинської селищної ради; документи, які підтверджують факт перебування об`єктів соціальної сфери у володінні колишніх колективних сільськогосподарських підприємств та їх передання органу місцевого самоврядування або іншим суб`єктам господарювання (т.1, а.с. 10).

Листом від 12.12.2019 №1232 Михайло-Коцюбинська селищна рада повідомила, що на території с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області, по вул. Зеленій, буд. 1б розташована будівля дитячого садка колишнього Колективного сільськогосподарського товариства Червона зірка , частина якої використовується релігійною організацією, а інша частина будівлі не використовується, знаходиться у незадовільному стані. Зазначене майно не було передано органу місцевого самоврядування; відсутня інформація та документи чи передавалось таке майно іншим суб`єктам, окрім копії акту приймання-передачі об`єктів соціальної сфери у власність церковної общини, який містить неповні дані, необхідні для підтвердження його достовірності. Право комунальної власності на об`єкт не зареєстровано, заходи щодо оформлення права комунальної власності не вживались. Земельна ділянка, на якій розташована будівля перебуває у комунальній власності селищної ради, правовстановлюючі документи на дану земельну ділянку відсутні (т.1, а.с. 9).

Листом від 12.12.2019 №141 Чернігівське районне бюро технічної інвентаризації Чернігівської районної ради Чернігівської області повідомило позивача, що право власності на нерухоме майно , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , станом на 01.01.2013 та 12.12.2019 не зареєстровано; технічна документація за вказаною адресою не виготовлялась(т.1, а.с. 11).

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого відомості щодо права власності, інших речових прав, іпотеки, обтяження за об`єктом нерухомого майна, за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Ведильці, вул. Зелена, 1-Б, відсутні (т.1, а.с. 26).

Згідно інформації про інвентаризації громадських будівель та споруд, розташованих на території Ведильцівської сільської ради №2-8/55 від 29.08.2000, на території с. Ведильці розташована будівля дитячого садка СВК Червона зірка - одноповерховий будинок, балансовою вартістю 291230 грн; рік введення в експлуатацію - 1991; стан незадовільний; не використовується (т.1, а.с. 14).

Згідно свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 20.07.1998, Колгосп Червона зірка зареєстровано як юридичну особу, код ЄДРПОУ 03800014, юридична адреса: вул. Тракторна, 19, с. Ведильці, Чернігівський район та область (т.1, а.с. 17).

Розпорядженням голови Чернігівської районної державної адміністрації №162 від 20.03.2000 прийнято рішення про скасування державної реєстрації Колгоспу Червона зірка та державну реєстрацію Сільськогосподарського виробничого кооперативу Червона зірка . (т.1, а.с. 19).

У подальшому, розпорядженням голови Чернігівської районної державної адміністрації №86 від 16.02.2001 прийнято рішення про скасування державної реєстрації Сільського господарського виробничого кооперативу Червона зірка та державну реєстрацію Приватно-орендного підприємства Червона зірка (т.1, а.с. 18)

Згідно даних звіту про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) за 2000 рік Сільськогосподарського виробничого кооперативу Червона зірка на початок 2000 року на балансі підприємства перебувала будівля дитячого садка, балансовою вартістю 172 тис. грн (рядок 231 звіту); у звітному році будівлю дитячого садка знято з балансу суб`єкта господарювання (рядок 231 звіту).

Згідно даних звіту про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) за 2001 рік Приватно-орендного підприємства Червона зірка (рядок 231 звіту) будівля дитячого садка відсутня (т.1, а.с. 20-24).

Згідно акту приймання-передачі об`єктів соціальної сфери, без дати його складання, Сільськогосподарський виробничий кооператив Червона зірка передав у власність церковній общині (свідоцтво 705 від 05.04.2002 №140) дитячий будинок та погреб біля вулиці, рік введення 1991 (а.с. 41).

Судом також встановлено, що відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, серії А01 від №155798 місцезнаходження Релігійної громади української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії зареєстровано за адресою: 15142, Чернігівська область, Чернігівській район, с. Ведильці, вул. Зелена, буд. 1Б (т.1, а.с. 91).

Реєстрація Релегійної громади української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії саме за вказаною адресою підтверджується повідомленням про взяття на облік страхувальника від 20.05.2008, довідкою про взяття на облік платника податків від 19.05.2008 №274, довідкою АА №037200 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (т.1, а.с. 92-94).

Також матеріалами справи підтверджується, що Релегійна громада української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії має технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними будівлями) та спорудами по АДРЕСА_1 (т.1, а.с. 99).

На сорок першій сесії сьомого скликання, 15.09.2020 рішенням Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області надано дозвіл Релегійній громаді української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності під об`єктом нерухомого майна, будівлею Свято-Покровської церкви Української православної церкви релігійної громади с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області, для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій (03.04), орієнтовною площею 0,15 га, яка знаходиться за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Ведильці, вул. Зелена , 1Б (т.1, а.с. 231).

Також судом встановлено, що рішенням Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області від 31.08.2016 Михайло-Коцюбинська селищна рада вирішила об`єднатися з територіальними громадами, зокрема, з селом Ведильці Ведильцівської сільської ради в Михайло-Коцюбинську територіальну громаду з адміністративним центром у смт. Михайло-Коцюбинське; правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися визнано Михайло-Коцюбинську територіальну громаду (т.1, а.с. 25).

Надаючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини третьої статті 140 Конституції України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

За приписами статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно частини першої статті 10 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР Про місцеве самоврядування (далі - Закон №280/97-ВР ) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно частини 1 статті 1 Закону України від 14.02.1992 №2114-XII Про колективне сільськогосподарське підприємство (далі - Закон №2114-XII) колективне сільськогосподарське підприємство (надалі - підприємство) є добровільним об`єднанням громадян у самостійне підприємство для спільного виробництва сільськогосподарської продукції та товарів і діє на засадах підприємництва та самоврядування.

Відповідно до статті 8 Закону №2114-XII підприємство самостійно володіє, користується і розпоряджається належними йому об`єктами власності. Право колективної власності здійснюють загальні збори членів підприємства, збори уповноважених або створений ним орган управління підприємства, якому передані окремі функції по господарському управлінню колективним майном. Право власності підприємства охороняється законом. Належне йому майно може бути передано державним, кооперативним та іншим підприємствам, організаціям і громадянам за рішенням загальних зборів членів підприємства або зборів уповноважених.

Законом України від 20.02.2003 №547-IV Про внесення змін до Закону України Про колективне сільськогосподарське підприємство внесено зміни до Закону №2114-XII, яким статтю 31 доповнено зокрема пунктом 8 такого змісту: об`єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Вказана норма Закона набрала чинності 12.03.2003.

На виконання вищевказаного Закону, Кабінетом Міністрів України 13.08.2003 прийнято постанову №1253 Про затвердження Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об`єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі - Порядок №1253).

Порядок №1253 визначає механізм безоплатної передачі у комунальну власність об`єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі - об`єкти).

Відповідно до абзацу 2 підпункту а пункту 2 даного Порядку №1253 об`єктом передачі є, зокрема, навчальні заклади (заклади дошкільної, повної загальної, середньої, професійно-технічної освіти тощо).

Пунктом 3 Порядку №1253 встановлено, що рішення про передачу об`єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою.

Також постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.1996 №1060 Про поетапну передачу у комунальну власність об`єктів соціальної сфери, житлового фонду сільськогосподарських, переробних та обслуговуючих підприємств, установ і організацій агропромислового комплексу, заснованих на колективній та інших формах недержавної власності (далі - Постанова №1060) встановлено, що передачі у комунальну власність підлягають, зокрема, дитячі дошкільні заклади, школи та інші заклади освіти, табори для відпочинку і оздоровлення дітей, об`єкти культури та аматорського спорту, приміщення будинків-інтернатів для престарілих та інвалідів, об`єкти охорони здоров`я і побуту.

Пунктом 3 Постанови №1060 встановлено, що об`єкти соціальної сфери та житлового фонду разом з об`єктами інженерної інфраструктури підприємств, установ і організацій агропромислового комплексу, заснованих на колективній та інших формах недержавної власності, за рішенням загальних зборів членів підприємства чи зборів уповноважених колективних сільськогосподарських підприємств або за рішенням органів, уповноважених розпоряджатися майном підприємств інших форм недержавної власності, передаються безоплатно у комунальну власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць (за згодою органів місцевого самоврядування).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, будівля колишнього дитячого садка за адресою: вул. Зелена, 1Б, с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області була власністю Колгоспу Червона зірка, який в подальшому реорганізований у Сільськогосподарський виробничий кооператив Червона зірка , а після скасування його державної реєстрації розпорядженням голови Чернігівської райдержадміністрації №86 від 16.02.2001, у Приватно-орендне підприємство Червона зірка .

З даних звіту про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) за 2000 рік Сільськогосподарського виробничого кооперативу Червона зірка випливає, що на початок 2000 року на балансі підприємства перебувала будівля дитячого садка, балансовою вартістю 172 тис. грн (рядок 231 звіту), проте на кінець 2000 року будівлю дитячого садка знято з балансу суб`єкта господарювання (рядок 231 звіту).

З даних звіту про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) за 2001 рік Приватно-орендного підприємства Червона зірка (рядок 231 звіту) будівля колишнього дитячого садка за адресою: вул. Зелена, 1Б, с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області відсутня (т.1, а.с. 20-24).

Отже станом на 2001 будівля колишнього дитячого садка за адресою: вул. Зелена, 1Б, с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області у власності Приватно-орендного підприємства Червона зірка відсутня.

Суд враховує, шо станом на 2000 рік Законом №2114-XII обов`язку підприємства щодо передачі майна у комунальну власність встановлено не було.

Норма Закону №2114-XII щодо обов`язкової безоплатної передачі до комунальної власності, зокрема, об`єктів соціальної сфери підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників набрала чинності лише 12.03.2003.

Отже станом на 2000 рік єдиним нормативно-правовим актом, який регулював порядок передачі об`єктів соціальної сфери агропромислового комплексу у комунальну власність на момент передачі прав засновника була Постанова №1060, яка передбачала, що об`єкти соціальної сфери та житлового фонду разом з об`єктами інженерної інфраструктури підприємств, установ і організацій агропромислового комплексу, заснованих на колективній та інших формах недержавної власності, за рішенням загальних зборів членів підприємства чи зборів уповноважених колективних сільськогосподарських підприємств або за рішенням органів, уповноважених розпоряджатися майном підприємств інших форм недержавної власності, передаються безоплатно у комунальну власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць (за згодою органів місцевого самоврядування).

Умовою передачі об`єктів соціальної сфери у комунальну власність є наявність рішення уповноваженого органу підприємства та згоди органу місцевого самоврядування.

Проте як встановлено судом, ані Колгоспом Червона зірка , ані Сільськогосподарським виробничим кооперативом Червона зірка , ані Приватно-орендним підприємством Червона зірка , тобто органами, уповноваженим розпоряджатися спірним майном, рішення щодо передачі даного об`єкту соціальної сфери у комунальну власність не приймались, як і Ведильцівською сільською радою Чернігівського району Чернігівської області та її правонаступником, тобто відповідачем згода на вчинення даних дій не надавалась, оскільки матеріали справи таких рішень не містять.

Посилання позивача на Указ Президента України від 09.03.2000 №398/2000 Про деякі заходи щодо поліпшення умов господарювання недержавних сільськогосподарських підприємств , яким передбачено, що раді Міністрів АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській місцевим державним адміністраціям із залученням у встановленому порядку органів місцевого самоврядування здійснити відповідно до Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності , інших актів законодавства України організаційні заходи щодо, зокрема, безоплатної передачі протягом 2000 року в комунальну власність житлового фонду та інших об`єктів соціальної інфраструктури, включаючи об`єкти незавершеного будівництва, які належать сільськогосподарським кооперативам, приватним (приватно-орендним) сільськогосподарським підприємствам, селянським (фермерським) господарствам, господарським товариствам, а також іншим сільськогосподарським підприємствам, які засновані на приватній власності, із збереженням мережі та функціонального призначення об`єктів соціальної інфраструктури, суд відхиляє, оскільки абзацом 4 пункту 1 цього Указу передбачено, що зазначені у цій статті заходи здійснювати за згодою недержавних сільськогосподарських підприємств.

Крім того суд зауважує, що передача у комунальну власність об`єктів права інших форм власності може регулюватися положеннями Закону України від 03.03.1998 №147/98-ВР Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності (далі - Закон №147/98-ВР), якщо інше не передбачено законом або рішеннями відповідних місцевих рад.

Разом з тим, відповідно до частини 2 статті 4 Закону №147/98-ВР передача об`єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до частини 3 статті 4-1 цього Закону №147/98-ВР рішення щодо передачі об`єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об`єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність приймаються органами, уповноваженими управляти державним майном, самоврядними організаціями за згодою відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за згодою районних або обласних рад.

Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання як надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності.

Як вбачається з матеріалів справи згода органу місцевого самоврядування на прийняття спірного об`єкту у комунальну власність відсутня.

В той же час відсутність згоди на прийняття об`єктів соціальної інфраструктури до комунальної власності, з огляду на вказані вище норми чинного законодавства, не може розцінюватись судом як порушення чиїх-небудь прав та інтересів, оскільки у відповідності до Закону №280/97-ВР прийняття таких об`єктів до комунальної власності є правом територіальної громади, а не обов`язком.

Суд також враховує, що згідно акту приймання-передачі об`єктів соціальної сфери Сільськогосподарський виробничий кооператив Червона зірка передав у власність церковній общині (свідоцтво 705 від 05.04.2002 №140) дитячий будинок та погреб біля вулиці, рік введення 1991, проте зауважує, що даний акт не містить дати його складання, необхідну для підтвердження його достовірності.

При розгляді даної справи суд також враховує ту обставину, що відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, серії А01 від №155798 місцезнаходження Релігійної громади української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії зареєстровано за адресою: 15142, Чернігівська область, Чернігівській район, с. Ведильці, вул. Зелена, буд. 1Б. Реєстрація Релегійної громади української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії саме за вказаною адресою підтверджується повідомленням про взяття на облік страхувальника від 20.05.2008, довідкою про взяття на облік платника податків від 19.05.2008 №274, довідкою АА №037200 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України; також мається технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними будівлями) та спорудами по АДРЕСА_1 .

З відзиву відповідача вбачається, що потреби жителів Ведильцівського старостинського округу задоволені функціонуючим Комунальним дошкільним навчальним закладом Дзвіночок , а будівля дитячого садка, за адресою: вул. Зелена, 1-Б, с. Ведильці, Чернігівський район, Чернігівська область знаходиться у незадовільному стані.

З системного аналізу норм законодавства та враховуючи, що прийняття спірного об`єкту у комунальну власність можливе лише за згодою відповідача, прийняття такого рішення є виключною компетенцією відповідача, і не може бути віднесено до компетенції суду, примусова передача майна до комунальної власності законом не передбачена, суд вважає, що вимоги позивача не ґрунтуються на вимогах законодавства, а отже є необґрунтованими.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів учасників справи, оцінивши докази наявні в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню повністю.

При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті 2 та частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави до Михайло-Коцюбинської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги до Чернігівського окружного адміністративного суду або до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Заступник керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави (вул.Шевченка, 1,м.Чернігів,14000 код ЄДРПОУ - 02910114)

Відповідач: Михайло-Коцюбинська селищна рада (вул.Шевченка, 50,смт.Михайло-Коцюбинське,Чернігівський район, Чернігівська область,15552, код ЄДРПОУ - 04412509)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви с. Ведильці Чернігівського району Чернігівської області Свято-Покровської парафії (вулиця Зелена, 1-Б, с. Ведильці, Чернігівський район, Чернігівська область, код ЄДРПОУ - 35583472)

Повний текст рішення виготовлено 04 листопада 2020 року.

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92621645
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/52/20

Ухвала від 24.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 18.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 18.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 26.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 26.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні