ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 листопада 2020 року м. Київ № 640/18210/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Добрянської Я.І.., розглянувши в порядку спрощеного провадження без виклику сторін адміністративну справу
за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
до Товариства з обмеженою відповідальністю Нова мережа
про анулювання ліцензії, -
в с т а н о в и в:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення з позовом до ТОВ Нова мережа (далі ТОВ Нова мережа /відповідач) про анулювання ліцензії, в якому просила анулювати ліцензію провайдера програмної послуги серії НР №0898-п від 10.06.2011 Товариства з обмеженою відповідальністю Нова мережа м. Київ.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не виконав розпорядження Національної рали від 02.08.2018 №17/1045, яким було зобов`язано відповідача вчасно та у повному обсязі надати Національній раді до 31.03.2019 року звіт за 2018рік діяльності про свою структуру власності, отже не виконав вимог Закону України "Про телебачення та радіомовлення", а тому було прийнято рішення звернутись до суду з позовом про анулювання ліцензії.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.10.2019 відкрито провадження у справі визначено, що справа буде розглядатись за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач станом на момент прийняття рішення у справі відзиву на позовну заяву до суду не подав.
Згідно ч.6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, зазначає наступне.
Судом установлено, що Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було видано відповідачу ліцензію провайдера програмної послуги серії НР № 0898-п від 10.06.2011, строком до 10.06.2021 року.
Розпорядженням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 02.08.2018 року № 17/1045, виданого на підставі рішення позивача від 12.07.2018 року № 974 про порушення відповідачем ч.4 ст.12, ч.9.ст.40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" та накладення на ТОВ Нова мережа штрафу, було зобов`язано останнього у період з 01.01.2019 року по 31.03.2019 року подати звіт про свою структуру власності за 2018 рік.
Також судом встановлено, що Позивачем було проведено перевірку ТОВ Нова мережа з питання своєчасності подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності, за результатами якої складено акт від 16.07.2019 року № 1.
Відповідно до Висновків перевірки викладених в акті від 16.07.2019 року № 1 вбачається, що відповідачем невиконано розпорядження Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 02.08.2018 року № 17/1045, а саме неподано звіту про структуру власності Товариства.
У зв`язку з зазначеним у акті перевірки, позивачем прийнято рішення від 15.08.2019 року № 1233 "Про звернення до суду щодо анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серії НР № 0898-п від 10.06.2011, яким вирішено: визнати, що ТОВ Нова мережа порушила вимоги ч.4 ст.12 Закону України "Про телебачення і радіомовлення"(неподання звіту про структуру власності) та ч.9 статті 40 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (обов`язок провайдера щороку до 31 березня оприлюднювати на своєму веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній рік діяльності). в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.
Звернутись до суду про анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серії НР № 0898-п від 10.06.2011 ТОВ Нова мережа , у зв`язку із невиконанням ліцензіатом розпорядження Національної ради про усунення порушення.
На підставі прийнятого рішення, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулась до суду з позовом про анулювання ліцензій на мовлення ТОВ Нова мережа .
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про телебачення і радіомовлення (далі по тексту Закон -№ 3759-ХІІ), Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (далі- Закон 538/97 ВР), Порядком подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності та відповідних форм документів телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затвердженого рішенням Національної ради від 21.01.2016 №2, зареєстрованого Міністерством юстиції України 17.02.2016 за № 251/28381.
За приписами ст.1 Закону -№ 3759-ХІІ, ліцензія провайдера програмної послуги - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж; ліцензіат (власник ліцензії) - юридична або фізична особа, якій Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала відповідну ліцензію.
Згідно ч.3 та 4 ст. 7 Закону -№ 3759-ХІІ, забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення покладаються на центральний орган виконавчої влади. Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).
В силу Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" до повноважень Національної ради належать наглядові (ст. 13 Закону), регуляторні (ст. 14 Закону) та повноваження щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення (ст. 15 Закону).
Частиною 1 статті 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" передбачено, що ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом довільного характеру, що дає право ліцензіату вести телерадіомовлення.
Статтею 27 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" передбачено, що ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії.
Згідно ч.4 ст.12 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
Відповідно до ч.9 ст.40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" провайдер програмної послуги зобов`язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.
Відповідно до ч.6 ст.72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.
Згідно ч.13 ст.72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.
Судом встановлено, що відповідач двічі порушував норми ч.4 ст.12 та ч.9 ст.40 Закону України Про телебачення та радіомовлення , що підтверджується рішенням Національної ради №974 від 12.07.2018р., яким до відповідача застосовано адміністративні санкції у вигляді штрафу в розмір 4800,00 грн., а рішенням №1233 від 15.08.2019 постановлено звернутись до суду з позовом про анулювання ліцензії.
В ході розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено факт неусунення відповідачем порушень після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу.
Відповідач у свою чергу, не надав суду доказів на спростування наведеного позивачем.
Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Частиною 1 ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, на користь позивача належить стягнути відповідача сплачений ним судовий збір у розмірі 1921,00 грн.
Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
1.Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення - задовольнити.
2.Анулювати ліцензію провайдера програмної послуги серії НР №0898-п від 10.06.2011 Товариства з обмеженою відповідальністю Нова мережа , м. Київ.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Нова мережа (ЄДРПОУ 37174389, м. Київ, вул. Глибочицька,17-Д) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, буд. 2,м. Київ,01601, код ЄДРПОУ 00063928) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 грн.00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 255 КАС України та може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2020 |
Оприлюднено | 06.11.2020 |
Номер документу | 92621964 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні