03.11.2020
Справа № 696/1024/20
2-а/696/61/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2020 року м. Кам`янка
Кам`янський районний суд Черкаської області у складі :
головуючого судді - Ніколенко О.Є.,
за участі секретаря - Зачепи Л.О.,
позивача - ОСОБА_1 та його представника адвоката Мельник С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 (проживає по АДРЕСА_1 ) до
Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області (місцезнаходження: вул. Центральна, б. 3 в с.Лебедівка, Кам`янського район Черкаської області),
Третя особа: Сільський голова Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області ОСОБА_4 (вул. Центральна, б. 3 в с. Лебедівка, Кам`янського району Черкаської області)
про скасування рішення про адміністративне правопорушення,
встановив:
ОСОБА_1 (далі - Позивач) звернувся до суду з вказаним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Лебедівської сільської ради Кам`янського району № 83 від 24.09.2020 Про розгляд протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 152 КУпАП, складеного на гр. ОСОБА_1 та притягнення до адміністративної відповідальності та накладення адміністративного штрафу в розмірі 340 грн. із зобов`язанням перерахувати вказаний штраф на рахунок Лебедівської сільської ради. Вважає що дане рішення є протиправним, незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте в порушень вимог визначених законом, зокрема враховуючи наступне:
1) протокол складався за його відсутності та з його змістом він ознайомлений не був, так відповідно права, передбачені ст. 268 КУпАП роз`яснені не були. Копію протоколу не отримав.
2) доказів скоєння позивачем правопорушень зафіксовано не було;
3) із оскаржуваного рішення не зрозуміло, які саме пункти Правил благоустрою було ним порушено, відсутнє посилання на протокол про адміністративне правопорушення, його номер, дату;
4) в матеріалах про адміністративне правопорушення відсутня інформація, що територія на якій зафіксовано не скошений бур`ян, належить саме ОСОБА_1
5) в мотивувальній частині рішення зазначено, що Правила, які порушив позивач, затверджені рішенням сесії сільської ради від 14.01.2019 №2-4, а у відзиві відповідач зазначає, що Правила благоустрою, затверджені 12.03.2019 за №4-14/УІІ.
6) крім того у Правилах, а також попередженні, яке були направлено Лебедівською сільською радою від 26.08.2020р. за №3, з рекомендацією навести порядок на прилеглій території біля житлового будинку та тримати її в чистоті до проїжджої частини, не містить ніяких конкретних вимог та посилань на нормативні акти - що саме розуміється під термінами "прилегла територія", "порядок", "чистота".
Тобто позивач вважає, що в його діях немає жодних ознак правопорушення, передбаченого, ст. 152 КУпАП.
Ухвалою суду від 06 жовтня 2020 року відкрито провадження по справі в спрощеному провадженні з викликом сторін.
В судовому засіданні Позивач просив вимоги позову задовольнити, додатково пояснив, що упродовж багатьох років доглядає за прибудинковою територією. Цього річ до нього звернулися представники сільської ради, з вимогою здійснювати скошування трави, на території, яка знаходиться неподалік його будинку, де проходять опори електропередач, газопровідні труби високого і низького тиску, балансоутримувачами яких є відповідні служби. Після чого його притягнули до адміністративної відповідальності.
Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, посилаючись на обставини викладені в позові, а також посилаючись на обставини, викладені у відповіді на відзив.
Від відповідача сільського голови ОСОБА_4 до суду надійшов відзив на позов в якому зазначають, що позов ОСОБА_1 до Лебедівської сільської ради про скасування рішення про адміністративне правопорушення ними не визнається повністю. Лебедівською сільською радою 12.03.2019 року прийнято рішення № 4-14/VІІ Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області , яке прийняте у встановленому законом порядку.
Щодо складання Протоколу про адміністративне правопорушення відносно гр. ОСОБА_1 зазначають, що з метою упорядкування адміністративної території с.Вербівка Лебедівської сільської ради, виконуючи посадові обов`язки діловод Вербівського старостинського округу ОСОБА_2 спільно з поліцейським офіцером громади ОСОБА_3 надали позивачу усні рекомендації про дотримання Правил благоустрою на власних подвір`ях та прилеглих до них земельних ділянках. Гр. ОСОБА_1 відмовився навести належний стан на земельній ділянці прилеглій до його домоволодіння, після чого отримав відповідне попередження про необхідність наведення належного стану на прилеглій до домоволодіння земельній ділянці. Однак ніяких заходів по знищенню бур`янів гр. ОСОБА_1 не здійснив. Після чого було складено протокол про адміністративне правопорушення, а потім рішення виконкому сільської ради про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.
Суд, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами шляхом дослідження письмових доказів в матеріалах справи, встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків.
За частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Порядок діяльності органів державної влади, їх посадових осіб, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про такі правопорушення та притягати винних осіб до адміністративної відповідальності за їх вчинення, регулюється Кодексом.
У відповідності до ч. 3 ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності (ст.254 КУпАП).
За змістом п.1 ст.213 КУпАП, справи про адміністративні правопорушення розглядаються адміністративними комісіями при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад.
Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій заселених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення га озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових га екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Частиною першою статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
Згідно із частиною першою статті 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Судом встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Лебедівської сільської ради за підписом сільського голови ОСОБА_4 № 38 від 24.09.2020 Про розгляд протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 152 КУпАП, гр. ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративний штраф у розмірі 340 грн. Також даним рішенням ОСОБА_1 зобов`язано штраф, у розмірі 340 грн. перерахувати на рахунок Лебедівської сільської ради (а.с. 3).
З попередження виконкому Лебедівської сільської ради від 26.08.2020 №3, яке адресовано ОСОБА_1 вбачається, що сільською радою рекомендовано навести порядок на прилеглій території біля його житлового будинку по АДРЕСА_1 так як власник земельної ділянки повинен тримати в чистоті прилеглу територію до проїжджої частини (а.с. 4).
Так, рішенням Лебедівської сільської ради № 4-14/VII від 12 березня 2019 року затверджено Правила благоустрою на території населених пунктів Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області. Контроль за виконанням цього рішення покладено на постійну комісію сільської ради з питань землекористування, благоустрою та охорони навколишнього середовища. В той же час, на вказане рішення відсутнє посилання у рішенні, яким позивача притягнуто до адміністративної відповідальності.
З матеріалів адміністративної справи за ст. 152 КУпАП відносно позивача вбачається, що на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ДО ПСП Кам`янського ВП старшим лейтенантом поліції Хідченком А.В. складено протокол про адміністративне правопорушення в якому зазначає, що 03.09.2020 в АДРЕСА_1 , власник домоволодіння ОСОБА_1 не вжив заходів для повного знищення (скошування) бур`яну, чим порушив правила благоустрою території населених пунктів Лебедівської сільської ради та ЗУ Про благоустрій населених пунктів та вчинив правопорушення передбачене ст. 152 КУпАП. Свідки в даній справі ОСОБА_4 та ОСОБА_2 в присутності яких ОСОБА_1 відмовився від підпису даного протоколу про адміністративне правопорушення (а.с. 74).
З копії протоколу прийняття заяви про кримінальне правопорушення та іншу подію від 03.09.2020 вбачається, що ОСОБА_4 просить прийняти міри до жителя АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який порушив правила благоустрою території населених пунктів Лебедівської сільської ради Кам`янськго району в с. Вербівка Черкаської області та ЗУ Про благоустрій населених пунктів , оскільки гр. ОСОБА_1 є землевласником території Домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 . В діях ОСОБА_1 вбачається ознаки адміністративного правопорушення передбаченого ст. 152 КУпАП (а.с. 75-77).
З копії пояснень ОСОБА_2 , які вона надала працівникам поліції від 03.09.2020, підтверджується, що вона дійсно знає жителя АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1 , якому особисто 26.08.2020 вручила попередження про необхідність скосити бур`яни від території його домоволодіння до протилежної частини дороги відповідно до затверджених сесією Лебедівської сільської ради правил благоустрою. У свою чергу станом на 03.09.2020 гр. ОСОБА_1 здійснив скошування бур`янів лише частково, а іншу частину бур`янів скошувати відмовився (а.с. 78).
03.09.2020 ОСОБА_1 надав пояснення в яких зазначає, що він дійсно проживає у власному домоволодінні за адресою: АДРЕСА_1 . Приблизно 10.08.2020 обкошував територію свого домоволодіння. Обкошувати територію громади, де знаходяться опори електропередач, газопровідні труби високого і низького тиску, балансоутримувачами яких є відповідні служби, відмовився, так як це небезпечно для нього.
Відповідальність за порушення правил благоустроютериторій населених пунктів передбачена статтею 152 КУпАП - порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Так, відповідно до статті 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол про адміністративне правопорушення не був вручений позивачу, а свідки, які значаться в протоколі є працівниками сільської ради, тобто особами, які повідомили про факт порушення, і є зацікавленими в розгляді матеріалів справи про адміністративне правопорушення.
Згідно статті 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Відповідно до ст. 218 КУпАП, адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, в тому числі передбачені ст.152 КУпАП. А тому, в послідуючому дані матеріали були передані на розгляд до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області, яка за наслідками їх розгляду, 24.09.2020 року винесла рішення №38 про накладення адміністративного стягнення на позивача за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП, у розмірі 340 грн. Зазначене рішенні відсутні посилання на номер протоколу про адміністративне правопорушення, дату його складення, також відсутні посилання на фото таблиці, які додані до матеріалів про адміністративне правопорушення.
В той же час в мотивувальній частині значиться посилання на Правила благоустрою без зазначення того, який саме пункт цих правил порушено. Крім того в оскаржуваному рішенні зазначено, що правила благоустрою затвердженні рішенням сесії сільської ради від 14.01.2019 року №2-4, що передбачає відповідальність згідно ст. 152 КУпАП.
Як вбачається з відзиву та додатків до нього, Відповідачем не надано до суду Правил, які затверджені рішенням сільської ради від 14.01.2019 №2-4, тобто стороною відповідача не надано доказів, щодо порушення цих правил, в той же час у відзиві, затвердженні рішенням Лебедівської сільської ради № 4-14/VII від 12 березня 2019 року Правила благоустрою на території населених пунктів Лебедівської сільської ради, але на ці правила відсутні посилання у рішенні, що оскаржується.
Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
В матеріалах адміністративної справи відсутня інформація про те, що територія, яка була в бур`янах належить позивачу чи є територією, яка прилягає до його будинку. Схема чи акт, які б могли підтвердити даний факт відсутні. Довідка про зареєстроване місце проживання позивача, яка також не була приєднана до матеріалів про адміністративне правопорушення, навіть за її наявності, сама по собі не могла б свідчити про обставини зазначені в протоколі.
Верховний Суд неодноразово зазначав, що висновок про наявність чи відсутність в діях особи складу адміністративного правопорушення повинен бути обґрунтований, тобто зроблений на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин та доказів, які підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення. Притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за умови наявності юридичного складу адміністративного правопорушення, в тому числі, встановлення вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними та допустимими доказами.
Суд також враховує постанову ВС у справі №177/525/17 від 08.07.2020, що притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності факту адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
В матеріалах справи відсутні докази, що позивачем було скоєно адміністративне правопорушення передбачене ст. 152 КУпАП, так як не знайшли свого підтвердження обставини, що позивач порушив Правила благоустрою Лебедівської сільської ради.
Суд також вважає за необхідне зазначити, щовідповідно до вимог КУпАП, обов`язок повідомити особу про місце і час розгляду справи про адміністративне правопорушення вважається виконаним, якщо особа, яка притягується до відповідальності, знає (поінформована) про час та місце розгляду справи за три дні до дати розгляду справи. Обов`язок доказування цієї обставини несе уповноважена посадова особа.
Повідомлення має на меті забезпечення участі особи у розгляді уповноваженим державним органом справи про адміністративне правопорушення.
Як вбачається з повідомлення виконавчого комітету Лебедівської сільської ради, позивачу 23.09.2020 за № 0458 направлялося повідомлення про розгляд 24.09.2020 о 09:00 год. справи про адміністративне правопорушення де також зазначено, що повідомлення гр. ОСОБА_1 вручено 23.09.2020 особисто діловодом ВСО ОСОБА_5 тобто в порушення строків передбачених КУпАП.
За таких обставин суд враховуючи, що відповідач, всупереч вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, не довів факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення, а також враховуючи факти порушення відповідачем процедури притягнення позивача до адміністративної відповідальності, приходить до висновку щодо наявності підстав для задоволення позову та скасовує рішення суб`єкта владних повноважень і закриває справу про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст. 139 КАС України з відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір сплачений за подачу позову.
Керуючись статтями 19, 62 Конституції України, статтями 2, 6, 9, 71-74, 77, 90, 242, 244-246, 268, 286, 272, 293, 295 КАС України, статтями 7, 9, 122, 245, 251, 252, 280, 283 КУпАП, суд ,
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області, третя особа: Сільський голова Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області ОСОБА_4 про скасування рішення про адміністративне правопорушення - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Лебедівської сільської ради Кам`янського району № 38 від 24.09.2020 Про розгляд протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 152 КУпАП, складеного на гр. ОСОБА_1 та притягнення до адміністративної відповідальності та накладення адміністративного штрафу в розмірі 340 грн. із зобов`язанням перерахувати вказаний штраф на рахунок Лебедівської сільської ради.
Закрити справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ст. 152 КУпАП на підставі п.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення даного рішення до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відомості про учасників справи:
Позивач - ОСОБА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Відповідач - Лебедівська сільська рада Кам`янського району Черкаської області, місцезнаходження: с. Лебедівка, Кам`янського району Черкаської області, вул. Центральна, 3, ЄДРПОУ 33891639.
Третя особа: Сільський голова Лебедівської сільської ради Кам`янського району Черкаської області ОСОБА_4, місцезнаходження: с. Лебедівка, Кам`янського району Черкаської області, вул. Центральна, 3.
Повний текст рішення складено до 03.11.2020.
Суддя: О.Є. Ніколенко
Суд | Кам'янський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2020 |
Оприлюднено | 05.11.2020 |
Номер документу | 92631404 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кам'янський районний суд Черкаської області
Ніколенко О. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні