ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/6341/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,
за участю:
секретаря судового засідання - Куць А.С.,
позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача - Богомолова О.О.,
представника відповідача - Полтавської міської територіальної виборчої комісії Полтавського району Полтавської області - Назаренко А.П.,
представника відповідача - Шевченківської районної у місті Полтава територіальної виборчої комісії Полтавської області - Праведнюк О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Полтавської міської територіальної виборчої комісії Полтавського району Полтавської області, Шевченківської районної у місті Полтава територіальної виборчої комісії Полтавської області про визнання дій та рішення протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
03 листопада 2020 року позивач ОСОБА_1 (надалі по тексту - позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської міської територіальної виборчої комісії Полтавського району Полтавської області (надалі по тексту - Полтавська міська ТВК), Шевченківської районної у місті Полтава територіальної виборчої комісії Полтавської області (надалі по тексту - Шевченківська районна у місті Полтава ТВК) про:
- визнання протиправними дії та рішення Полтавської міської ТВК з прийняття від ДВК №531236 виборчої документації з виборів депутатів Полтавської міської ради, Полтавського району, Полтавської області на виборчій дільниці №531236 у територіальному виборчому окрузі №5;
- визнання протиправними дії та протокольного рішення Полтавської міської ТВК (витяг з протоколу №31) щодо відмови у видачі виборчої документації по ДВК №531236 Шевченківській районній у місті Полтава територіальній виборчій комісії Полтавської області;
- зобов`язання Полтавської міської ТВК видати виборчу документацію по ДВК №531236 Шевченківській районній у місті Полтава ТВК;
- визнання протиправними рішення та дій Шевченківської районної у місті Полтава ТВК щодо визначення підсумків голосування при повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради, Полтавського району, Полтавської області, оформлені протоколом від 01.11.2020 (час складання 16 година 45 хвилин);
- зобов`язання Шевченківської районної у місті Полтава ТВК здійснити повторний підрахунок голосів виборців по ДВК №531236 з урахуванням виборчої документації, отриманої від Полтавської міської ТВК.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що Полтавська міська ТВК під час прийняття виборчої документації належним чином її не оглянула та прийняла виборчу документацію, прийняття та обробку якої мала здійснити Шевченківська районна у місті Полтава ТВК. В подальшому Полтавська міська ТВК на звернення Шевченківської районної у місті Полтава ТВК відмовилася надавати помилково прийняту виборчу документацію та протокольним рішенням вказала Шевченківській районній у місті Полтава ТВК приймати рішення на основі наявної документації. Це призвело до врахування лише чотирьох бюлетенів на дільниці з 2137 бюлетенів, при тому, що участь у голосуванні на дільниці взяли 661 виборець. Зазначав, що Шевченківська районна у місті Полтава ТВК протиправно прийняла рішення про повторний підрахунок голосів по ДВК №531236 без наявності належної виборчої документації.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.
04.11.2020 представниками відповідачів надано до суду відзиви на позов, в яких представники відповідачів просили відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що Полтавська міська ТВК на своєму засіданні 01.11.2020 року оглянула надані ДВК № 531236 протоколи про підрахунок голосів з виборів депутатів Полтавської районної ради та Полтавської обласної ради, а також запаковані пакети з виборчою документацією, серед яких не було будь-яких інших пакунків, крім тих, які підлягають передачі саме Полтавській міській ТВК (з виборів депутатів до Полтавської районної ради та Полтавської обласної ради). При цьому наголошували, що при прийнятті документації від дільничної комісії ТВК не має права розпечатувати пакунки з документацією і оглядати їх зміст. Таким чином, Полтавською міською ТВК було прийнято виборчу документацію від ДВК №531236. Про те, що у запечатаних пакунках містилися виборчі бюлетені з виборів депутатів до Полтавської міської ради під час прийняття документації відомо не було.
Пояснювали, що Виборчим кодексом України передбачено порядок транспортування виборчої документації, при цьому Кодексом не передбачено ні обов`язку, ні можливості, ні порядку передачі виборчої документації від однієї ТВК до іншої ТВК в разі виявлення під час повторного підрахунку голосів виборчих бюлетенів з інших видів виборів. Полтавська міська ТВК, як суб`єкт владних повноважень, має діяти виключно в межах законодавства, а тому повноважень для прийняття рішення про переміщення виборчої документації не мала.
Крім того, зазначали, що встановлення підсумків голосування з виборів депутатів до Полтавської міської ради є прямим обов`язком Шевченківської районної у місті Полтаві ТВК, при цьому комісія встановлює підсумки на підставі тих документів, які отримує безпосередньо від дільничної виборчої комісії, і не наділена повноваженнями збирати виборчі бюлетені. Таким чином, на їх думку, дії Шевченківської районної у місті Полтаві ТВК щодо встановлення підсумків голосування з урахуванням повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 531236, проведеного на підставі наявних у ТВК документів, є таким, що повністю відповідає вимогам Виборчого кодексу України. Враховуючи те, що Шевченківська районна у місті Полтаві ТВК провела повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 531236 у повній відповідності з вимогами виборчого законодавства, підстав для проведення ще одного (додаткового) повторного підрахунку голосів на цій виборчій дільниці немає, і можливість проведення такого підрахунку не передбачена виборчим законодавством.
Позивач та його представник у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити у повному обсязі з мотивів, викладених у позовній заяві.
Представники відповідачів проти позову заперечували, просили відмовити у його задоволенні. Зазначали, що відповідачі під час прийняття спірних рішень діяли в межах, наданих їм законодавством, дискреційних повноважень та у спосіб, встановлений Виборчим кодексом України.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази, які містяться у матеріалах адміністративної справи, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020.
Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" №160 від 08.09.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
25.10.2020 року відбулись чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Як встановлено судом з матеріалів позовної заяви, 01 листопада 2020 року о 11 годині 30 хвилин Шевченківська районна у місті Полтаві ТВК прийняла постанову про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року у зв`язку з неточностями, які містилися у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5, з позначкою Уточнений , а саме, у протоколі було зафіксовано численні виправлення за допомогою коректора, помилки та неточності, які неможливо було усунути без повторного підрахунку голосів /а.с. 100/.
Відповідно до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5, загальна кількість отриманих комісією бюлетенів - 2137, з них використані виборцями - 661 бюлетень.
Однак, під час огляду виборчої документації комісія встановила відсутність майже всіх бюлетенів з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області на виборчій дільниці №531236 у територіальному виборчому окрузі №5. Серед отриманої від виборчої дільниці №531236 документації виявлено лише 4 бюлетені з виборів депутатів до Полтавської міської ради /а.с. 127/.
З пояснень членів дільничної виборчої комісії працівниками Шевченківської районної у місті Полтаві ТВК встановлено, що дільнична виборча комісія помилково транспортувала виборчу документацію до Полтавської міської територіальної виборчої комісії Полтавського району Полтавської області.
В подальшому, голова Шевченківської районної у місті Полтава ТВК о 13 годині 40 хвилин 01 листопада 2020 року особисто усно звернулася до Полтавської міської ТВК з проханням повернути пакунки виборчих документів виборчої дільниці №531236 до Шевченківської районної у місті Полтава ТВК.
Згідно витягу з протоколу Полтавської міської ТВК від 25.10.2020 №31, на засіданні комісії прийняте рішення, яким відмовлено у поверненні Шевченківській районній у місті Полтава ТВК виборчої документації з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області на виборчій дільниці №531236 у територіальному виборчому окрузі №5 та вказано про проведення Шевченківською районною у місті Полтава ТВК підсумку по виборчій дільниці №531236 за підсумками результатів з голосування з виборів 25 жовтня 2020 року за документацією, яка є в наявності /а.с. 9/.
Слід зазначити, що під час проведення судового засідання представник Полтавської міської ТВК пояснила, що секретарем міської територіальної виборчої комісії помилково вказано дату протоколу 25 жовтня 2020 року замість 01 листопада 2020 року та дату звернення голови Шевченківської районної у місті Полтава ТВК. Представник Шевченківської районної у місті Полтава ТВК не заперечувала та пояснила, що дані обставини мали місце 01.11.2020 року, а не 25.10.2020 року, як зазначено у витязі з протоколу №31.
У зв`язку з відхиленням звернення про видачу виборчої документації, 01.11.2020 Шевченківською районною у м. Полтаві ТВК проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5, на підставі наявних у територіальної виборчої комісії документів, про що складено протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5 від 01.11.2020 о 16 годині 45 хвилин /а.с. 128-136/.
Не погоджуючись із рішенням Полтавської міської ТВК, оформленим протоколом №31, протоколом Шевченківської районної у місті Полтава ТВК від 01.11.2020, діями Полтавської міської ТВК щодо прийняття виборчої документації від виборчої дільниці №531236, а також діями Шевченківської районної у місті Полтава ТВК щодо проведення 01.11.2020 повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, письмовим доказам, поясненням та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Згідно ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Статтею 38 Конституції України закріплено право громадян брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
При цьому статтею 69 Конституції України передбачено, що народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.
Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення (стаття 71 Конституції України).
Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму (частина 1 ст. 273 КАС України).
Спеціальним нормативно-правовим актом, який визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів є Виборчий кодекс України від 19.12.2019 року №396-IX (далі - ВК України).
Статтею 250 ВК України встановлено порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці.
За приписами ч. 2 ст. 250 ВК України підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться дільничною виборчою комісією в такій послідовності:
1) підрахунок голосів на виборах Президента України, виборах народних депутатів України або на всеукраїнському референдумі (в разі одночасного проведення місцевих виборів із виборами Президента України, виборами народних депутатів України або всеукраїнським референдумом);
2) підрахунок голосів на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради;
3) підрахунок голосів на виборах депутатів районної ради;
4) підрахунок голосів на виборах міського голови;
5) підрахунок голосів на виборах депутатів міської ради;
6) підрахунок голосів на виборах міського голови міста, яке входить до складу іншого міста згідно з адміністративно-територіальним устроєм;
7) підрахунок голосів на виборах депутатів районної у місті ради, міської ради міста, яке входить до складу іншого міста згідно з адміністративно-територіальним устроєм;
8) підрахунок голосів на виборах сільського, селищного голови;
9) підрахунок голосів на виборах депутатів сільської, селищної ради.
Підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.
Під час підрахунку голосів виборців з кожних місцевих виборів бюлетені з тих місцевих виборів, підрахунок голосів виборців з яких ще не проводився, складаються у виборчі скриньки, які постійно перебувають у полі зору членів дільничної виборчої комісії.
Пакети з протоколами та іншою виборчою документацією з виборів, підрахунок щодо яких вже завершено, до закінчення засідання дільничної виборчої комісії зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання, у полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, присутніх на засіданні комісії. Пакети з виборчою документацією транспортуються в порядку, встановленому статтею 253 цього Кодексу, до територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - до територіальної виборчої комісії, що встановлює результати виборів, відразу після завершення підрахунку голосів виборців та складання відповідних протоколів з усіх місцевих виборів, які організовувалися відповідною дільничною виборчою комісією.
За приписами ч. ч. 37-39 ст. 250 ВК України виборчі бюлетені з голосами виборців, поданими за кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку кожної організації партії, запаковуються у пакети. На пакеті зазначаються назва місцевих виборів, номер територіального виборчого округу, номер виборчої дільниці, назва організації партії, прізвище кандидата та його порядковий номер у територіальному виборчому списку організації партії, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.
Виборчі бюлетені з голосами виборців, які підтримали увесь територіальний виборчий список від організації партії, не підтримавши окремого кандидата у депутати, запаковуються у пакет. На пакеті зазначаються назва місцевих виборів, номер територіального виборчого округу, номер виборчої дільниці, назва організації партії, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.
Пакети з виборчими бюлетенями, зазначені у частинах тридцять сьомій та тридцять восьмій цієї статті, з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список кожної організації партії, запаковуються в один паперовий пакет. На пакеті зазначаються назва місцевих виборів, номер територіального виборчого округу, номер виборчої дільниці, назва відповідної організації партії, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.
Дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в багатомандатному окрузі з виборів депутатів міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч), кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови. Під час підрахунку голосів виборців кожен член дільничної виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені. Результати підрахунку голосів виборців за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови на виборчій дільниці оголошуються і заносяться до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі.
Якщо на виборчій дільниці проводилося голосування більш як в одному виборчому окрузі, дільнична виборча комісія проводить дії, передбачені цим Кодексом, та встановлює відповідні відомості окремо по кожному багатомандатному округу, в якому проводилося голосування на виборчій дільниці. Відповідні відомості при їх встановленні вносяться до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному багатомандатному окрузі. У такому разі дільнична виборча комісія розділяє виборчі бюлетені, які підлягають врахуванню, відповідно до багатомандатних округів, у яких проводилося голосування на виборчій дільниці. Встановлення результатів голосування проводиться по кожному такому багатомандатному виборчому округу окремо у порядку їхніх номерів.
За приписами ч. 1 ст. 253 ВК України, транспортування документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, здійснюється головою або заступником голови дільничної виборчої комісії та іншими двома членами цієї комісії - представниками різних суб`єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії. Під час транспортування виборчих документів членами дільничної виборчої комісії їх супроводжують поліцейські, а у разі необхідності, за зверненням територіальної виборчої комісії, - співробітники Служби безпеки України, які повинні забезпечити охорону під час транспортування. Інші члени дільничної виборчої комісії, не зайняті у транспортуванні виборчих документів, кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі за їхнім бажанням можуть також супроводжувати транспортування таких документів. Супроводження таких документів іншими особами забороняється. Під час транспортування документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.
З наведеного вбачається, що дії по пакуванню та транспортування виборчої документації вчиняються виключно членами дільничної виборчої комісії. Відповідальність за вміст спакованих до єдиного паперового пакету окремих пакетів із документацією та зміст інформації на пакеті щодо назви місцевих виборів, номеру територіального виборчого округу, номеру виборчої дільниці, назви відповідної організації партії, кількості запакованих виборчих бюлетенів, дати і часу пакування, не можуть нести інші особи, ніж ті, які засвідчили свої дії на відповідних пакетах власноручними підписами, на виконання положень статті 250 ВК України.
Частиною першою статті 239 Виборчого кодексу України визначено, що у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від організацій партій, які висунули виборчі списки, кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Частиною 7 ст. 239 Виборчого кодексу України передбачено, що офіційний спостерігач від організації партії, кандидата має право:
1) бути присутнім з дотриманням вимог цього Кодексу на засіданнях територіальної та дільничних виборчих комісій відповідного виборчого округу;
2) бути присутнім на зустрічах кандидатів, представників, уповноважених осіб організацій партій з виборцями, на передвиборних зборах, мітингах;
3) перебувати на виборчих дільницях під час голосування, спостерігати з будь-якої відстані за діями членів виборчої комісії, у тому числі під час видачі виборчих бюлетенів виборцям і підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та встановлення підсумків голосування, не перешкоджаючи членам виборчої комісії фізично;
4) здійснювати фото-, відеозйомку та аудіозапис, не порушуючи при цьому таємниці голосування виборців;
5) бути присутнім під час голосування виборців за місцем їх перебування;
6) звертатися у порядку, встановленому цим Кодексом, із заявою чи скаргою до виборчих комісій у межах відповідного виборчого округу щодо усунення порушень цього Кодексу в разі їх виявлення;
7) скласти акт про виявлення порушення цього Кодексу, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт такого порушення, із зазначенням їхніх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подати його до відповідної виборчої комісії чи до суду;
8) вживати необхідних заходів у межах законодавства щодо припинення протиправних дій під час голосування та підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці;
9) отримувати копії протоколів та інших документів у випадках, передбачених цим Кодексом;
10) реалізовувати інші права, передбачені цим Кодексом для офіційних спостерігачів.
Таким чином, у разі наявності порушення вимог виборчого законодавства під час запаковування дільничною виборчою комісією у пакети виборчих бюлетенів з голосами виборців, зазначення на них назви місцевих виборів, номера територіального виборчого округу, номера виборчої дільниці, назви організації партії, прізвища кандидата та його порядковий номер у територіальному виборчому списку організації партії, зазначення кількості запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, офіційний спостерігач має право вживати необхідних заходів у межах законодавства щодо припинення протиправних дій, в тому числі і шляхом складання акту про виявлення порушень Виборчого кодексу України, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт такого порушення, із зазначенням їхніх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подати його до відповідної виборчої комісії чи до суду.
В матеріалах справи подібні документи відсутні.
Статтею 254 Виборчого кодексу України визначено порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією.
Так, з моменту закінчення голосування ТВК розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени ТВК не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії (ч. 1 ст. 254 ВК України).
Згідно частини другої статті 254 Виборчого кодексу України, засідання ТВК, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
Частиною третьою статті 254 Виборчого кодексу України встановлено, що на засіданні ТВК, зазначеному у частині першій цієї статті, голова ТВК або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами , передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
Тобто, пакети з протоколами мають бути розпечатані, а пакети з іншими виборчими документами приймаються ТВК запечатаними.
За приписами частини п`ятої статті 254 Виборчого кодексу України, за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
В судовому засіданні представник відповідача - Полтавської міської ТВК неодноразово наголошувала про відсутності скарг щодо порушень під час проведення голосування чи при підрахунку голосів на виборчій дільниці, чи під час транспортування виборчих документів з дільничної комісії №531236 до територіальної виборчої комісії, відповідно, підстав для прийняття рішення іншого, ніж врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у ТВК не було.
В свою ж чергу, відповідно до ч. ч. 11-12 ст. 254 ВК України протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та запечатані пакети з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання територіальної виборчої комісії.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Як слідує з матеріалів справи та пояснень представника відповідача, Полтавською міською ТВК було оглянуто два мішки з пакунками виборчої документації, які були підготовлені для передачі виборчою дільницею №531236 з описом всіх пакунків до Полтавської міської ТВК та встановлено їх цілісність.
Вказані обставини також підтверджені наданими представником Полтавської міської ТВК фото мішків та пакетів із запакованою документацією /а.с. 138-145/.
За поясненнями представника відповідача Полтавської міської ТВК інформація на пакетах з виборчою документацією, наданих дільничною комісією №531236, дозволяла зробити висновок про вміст саме тієї документації, що відповідала протоколам про підрахунок голосів виборців на дільниці з виборів депутатів Полтавської обласної ради, Полтавської районної ради Полтавської області.
Представник відповідача наполягала на тій обставині, що наявність в пакетах іншої документації, окрім тієї, що відповідала протоколам не надає права ТВК розпечатувати пакети, а тим більше самостійно розподіляти документацію з пакетів на належну і неналежну. Такі дії не передбачені Виборчим кодексом України і, відповідно, повноважень на їх вчинення у комісії немає.
Скарг чи зауважень щодо порушень порядку транспортування виборчої документації до ТВК позивачем не надавалося. Членами ТВК в порядку, передбаченому ч. 4 ст. 254 ВК України, було перевірено комплектність та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами від зазначеної дільничної виборчої комісії.
Документи були укомплектовані належним чином, наявні пакети з протоколами та пакети з виборчою документацією. Порушень цілісності упаковки виявлено не було.
Таким чином, Полтавською міською ТВК не було допущено порушень вимог Виборчого кодексу України при прийнятті рішення щодо прийняття виборчої документації від дільничної виборчої комісії № 531236 з виборів депутатів Полтавської районної ради та Полтавської обласної ради та вчиненні відповідних дій з її прийняття.
В ході розгляду справи представник відповідача - Шевченківської у місті Полтаві ТВК пояснила, що члени дільничної виборчої комісії №531236 повідомили про помилкове транспортування виборчої документації з виборів депутатів до Полтавської міської ради замість цієї ТВК до Полтавської міської ТВК і помилкове зазначення на пакетах інформації про їх вміст таким чином, що унеможливив достовірне визначення такого вмісту. Про те, що у запечатаних пакунках можуть міститися виборчі бюлетені з виборів депутатів до Полтавської міської ради стало відомо тільки після прийняття Шевченківською районною у місті Полтаві ТВК 1.11.2020 року рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців та безпосередньо під час розпечатування пакунків та проведення повторного підрахунку голосів.
Виборчим кодексом України передбачено порядок транспортування виборчої документації, при цьому даним Кодексом не передбачено ні обов`язку, ні можливості, ні порядку передачі виборчої документації від однієї територіальної виборчої комісії до іншої територіальної виборчої комісії в разі виявлення під час повторного підрахунку голосів виборчих бюлетенів з інших видів виборів.
Відповідно до положень статті 37 ВК України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.
На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.
Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).
З питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.
Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.
Акти і протоколи виборчої комісії складаються у випадках, передбачених цим Кодексом, за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, та у кількості примірників, встановленій цим Кодексом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, їх довірені особи, уповноважені представники партій (місцевих організацій партій), кандидатів, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі.
В ході розгляду справи встановлено, що за виявлення факту відсутності бюлетенів в повному обсязі з виборів депутатів до Полтавської міської ради в приміщенні Шевченківської у місті Полтава ТВК та отримання пояснень від членів дільничної комісії №631236 щодо помилкового транспортування таких документів до Полтавської міської ТВК, Шевченківська районна у місті Полтава ТВК звернулася до Полтавської міської ТВК.
1.11.2020 року у присутності членів Шевченківської у місті Полтава ТВК, Полтавської обласної виборчої комісії, Полтавською міською ТВК прийняте протокольне рішення про проведення підсумків голосування за документацією, яка є в наявності у комісій, з урахуванням відсутності законодавчо визначеної процедури а, відповідно, і законної можливості передачі документації дільниці №531236 з Полтавської міської ТВК до Шевченківської у місті Полтава ТВК.
В позові та в ході розгляду справи ні позивачем ні представником позивача не наведено норми права яка б зобов`язувала чи надавала повноваження відповідачам прийняти рішення та вчинити дії інші, ніж передбачені протокольним рішенням Полтавської міської ТВК від 1.11.2020 року (витяг з протоколу №31).
Суд зазначає, що сама собою наявність помилок та недоліків у оформленні протоколу №31 засідання ТВК в частині зазначення дати складання даного протоколу та дати звернення Шевченківської районної у місті Полтава ТВК не є беззаперечною підставою для висновків про порушення Полтавською міською ТВК Виборчого кодексу України.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що відповідач при прийнятті від дільничної виборчої комісії № 531236 виборчої документації з виборів депутатів Полтавської міської ради та відмови у видачі виборчої документації по виборчій дільниці № 531236 Шевченківській районній у місті Полтава ТВК та при прийнятті оскаржуваного рішення (витяг з протоколу №31) діяв у межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією України та Виборчим кодексом України.
Таким чином, суд приходить до переконання про не доведення позивачем обставин, на які він посилався в позові, у зв`язку із чим у суду відсутні правові підстави для визнання протиправними дій Полтавської міської ТВК, які полягали у порушенні вимог Виборчого кодексу України, під час прийняття від дільничної виборчої комісії № 531236 виборчої документації з виборів депутатів Полтавської міської ради та відмови у видачі виборчої документації по виборчій дільниці № 531236 Шевченківській районній у місті Полтава ТВК.
За вказаних обставин, не підлягає задоволенню і вимога позивача про зобов`язання Полтавської міської ТВК видати виборчу документацію по ДВК №531236 Шевченківській районній у місті ПолтаваТВК, оскільки вказана вимога є похідною від попередніх.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправними рішення та дій Шевченківської районної у місті Полтава ТВК щодо визначення підсумків голосування при повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради, Полтавського району, Полтавської області, оформлені протоколом від 01.11.2020, суд зазначає наступне.
Як слідує з пояснень позивача, наданих в ході судового засідання, він вважає, що Шевченківською районною у місті Полтава ТВК протиправно проведено 01.11.2020 повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5.
Частина 9 статті 254 Виборчого кодексу України передбачає, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці .
У разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці (частина 10 статті 254 Виборчого кодексу України).
Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.
Проаналізувавши вищевказані норми права суд приходить до висновку, що частини 9, 10 статті 254 Виборчого кодексу України містять норми щодо дискреційних повноважень територіальної виборчої комісії, коли вона може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів:
- за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці;
- у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії.
А також імперативні норми права, коли територіальна виборча комісія зобов`язана прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на дільниці:
- у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами;
- у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії.
Як вбачається з матеріалів справи, у зв`язку з неточностями, які містилися у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на дільниці №531236 з позначкою Уточнений а, відповідно, неможливістю встановити результати виборів, 01 листопада 2020 року о 11 годині 30 хвилин Шевченківська районна у місті Полтаві ТВК прийняла постанову про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, встановивши дату 01 листопада 2020 року.
Відповідно до ч. 12-15 ст. 254 ВК України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
Територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів.
Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці складається територіальною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу. Кожен примірник протоколу зобов`язані підписати голова, заступник голови, секретар та інші члени територіальної виборчої комісії, присутні на засіданні комісії, та члени дільничної виборчої комісії, які брали участь у повторному підрахунку голосів. Кожен примірник протоколу засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії. Відомості протоколу оголошуються. Перший примірник протоколу мають право підписати кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організації партії, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах, присутні під час підрахунку голосів виборців. У разі незгоди з відомостями, що зазначені у протоколі, член комісії зобов`язаний викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до протоколу.
Непідписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.
Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу.
01 листопада 2020 року Шевченківською районною у м. Полтаві ТВК проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5, на підставі наявної у територіальної виборчої комісії виборчої документації, наданої виборчою дільницею №531236.
За результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 відповідачем складено протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5 від 01.11.2020 о 16 годині 45 хвилин. /а.с. 128-136/.
Відповідно до п. 1 протоколу кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією - "2137".
Відповідно до п. 7 вказаного протоколу загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - "661".
Згідно п. 10 Протоколу кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - "657".
Сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій - "4" (п. 11 Протоколу).
Представником позивача в судовому засіданні було повідомлено, що згідно протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5 від 01.11.2020 /а.с. 17/, наданого позивачем до позовної заяви, загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - "661", кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - "2133", тоді як згідно вищевказаного протоколу Шевченківської районної у м. Полтава ТВК протоколу загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені становить "661", а кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - "657".
Як пояснив представник відповідача, дана помилка могла виникнути в процесі внесення даних до протоколу, однак копії саме з протоколу із зазначенням кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - "657" видавались особам, які мали право на їх отримання, внесені до електронного реєстру.
При цьому, позивач та представник позивача не змогли впевнено пояснити суду звідки вони взяли примірник протоколу Шевченківської районної у м. Полтава ТВК із зазначенням кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - "2133".
Позивачем та представником позивача не надано жодного доказу (акту, протоколу тощо) на підтвердження факту про порушення вимог закону під час проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236, що ставить під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, а також про порушення під час транспортування до територіальної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців та інших документів.
У зв`язку з чим, суд не приймає до уваги твердження позивача про протиправність дій Шевченківської районної у місті Полтава ТВК з прийняття протоколу від 01.11.2020 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради Полтавського району, Полтавської області у територіальному виборчому окрузі №5, оскільки відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією України та Виборчим кодексом України.
Оскільки суд відмовив у задоволенні вимог про визнання протиправними рішення та дій Шевченківської районної у місті Полтава ТВК щодо визначення підсумків голосування при повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №531236 з виборів депутатів Полтавської міської ради, Полтавського району, Полтавської області, оформлені протоколом від 01.11.2020, та не отримання від Полтавської міської ТВК виборчої документації по виборчій дільниці №531236, підстави для задоволення позовної вимоги про зобов`язання здійснити повторний підрахунок голосів виборців по ДВК №531236 з урахуванням виборчої документації, отриманої від Полтавської міської ТВК, відсутні.
Відповідно до ч. 1 ст. 75 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що відповідачами не допущено протиправності під час здійснення власних повноважень та приходить до висновку про відсутність підстав, передбачених законом, для задоволення позову.
Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
При зверненні до суду з цим позовом позивачем не було надано документ, що підтверджує сплату судового збору.
Частиною першою статті 4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем, ставка судового збору встановлюється у розмірі - 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У цьому провадженні позивачами заявлено до відповідача три основні вимоги немайнового характеру.
Таким чином, з урахуванням розміру позовних вимог та встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, позивачу за подання до суду цього позову необхідно було сплатити 2522,40 грн.
Враховуючи, що судом відмовлено у задоволенні позовних вимог, судовий збір у сумі 2522,40 грн. слід стягнути з позивача.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Полтавської міської територіальної виборчої комісії Полтавського району Полтавської області (вул.Соборності, 36, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ 43755087), Шевченківської районної у місті Полтава територіальної виборчої комісії Полтавської області (вул.І.Мазепи, 30, м. Полтава, Полтавська область, 36040, код ЄДРПОУ 43772469) про визнання дій та рішення протиправними, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 2522,40 грн (дві тисячі п`ятсот двадцять дві гривні сорок копійок) на користь держави (отримувач: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ: 37993783, банк: Казначейство України (ЕАП), рахунок: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету:22030106).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 06.11.2020 |
Номер документу | 92654495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні