Рішення
від 04.11.2020 по справі 620/5066/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 листопада 2020 року о 21 год. 45 хв. м. Чернігів Справа № 620/5066/20

Чернігівський окружний адміністративний суд колегією суддів у складі:

головуючої судді Тихоненко О.М.,

суддів Соломко І.І., Падій В.В.,

за участю секретаря Якуш І.В.,

представників позивача Місюренка Є.В., Юрчика О.В., представника відповідача Жидкого А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі № 208 про визнання дій протиправними, визнання протоколів протиправними та їх скасування, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

02.11.2020 о 23:15 кандидат у народні депутати України ОСОБА_1 звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі № 208, в якому остаточно просить:

визнати дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 щодо складання протоколу від 25 жовтня 2020 року № 12 засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 без зазначення переліку прийнятих виборчих документів і відомостей, що були занесеними до протоколу про підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, дати проведення засідання у вигляді інтервалу днів засідання, відомостей про обговорення скарг довірених осіб кандидата у народні депутати ОСОБА_1 , змісту та номерів постанов прийнятих на безперервному засіданні, та дій щодо складення протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208, протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 з позначкою "Уточнений" від 30 жовтня 2020 року без встановленого законом належного документування засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 на яких складалися такі протоколи - протиправними;

визнати протокол від 25 жовтня 2020 року № 12 засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208, протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208, протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 з позначкою "Уточнений" від 30 жовтня 2020 року протиправними та скасувати;

зобов`язати Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 повторно розглянути протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій одномандатного виборчого округу № 208 згідно чинного законодавства України;

зобов`язати Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 встановити підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 за результатами повторного розгляду протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій одномандатного виборчого округу № 208 згідно чинного законодавства України.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 28 жовтня 2020 року закінчилося безперервне засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208, на якому встановлено підсумки голосування на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208.

При цьому, в протоколі № 12 засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 (далі - протокол безперервного засідання ОВК № 208) виявлено, що при його складенні допущено порушення вимог чинного законодавства, як наслідок протокол безперервного засідання ОВК № 208 є незаконним. Зазначає, що вказаний протокол не містить переліку прийнятих виборчих документів і відомостей, що були занесеними до протоколу про підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці. У протоколі безперервного засідання ОВК № 208 вказано дату засідання 25 жовтня 2020 року, у той же час, у ньому містяться відомості про дії окружної комісії, що вчинені 28 жовтня 2020 року. Також у протоколі безперервного засідання ОВК № 208 відсутні відомості обговорення скарг довірених осіб кандидата у народні депутати ОСОБА_1 , хоча такі подавалися і по деяким з них представник відповідача надав копії постанов у електронному вигляді. Також вказує, що надавалися постанови, зміст та номера яких відсутні у протоколі безперервного засідання ОВК № 208, що ставить під сумнів факт прийняття та зміст постанов відповідача, прийнятих під час безперервного засідання. Вважає, що дії відповідача, які були вчинені на безперервному засіданні не знаходять свого підтвердження, за результатами якого складено протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі № 208 ставлять під сумнів підсумки голосування, що встановлені відповідачем.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження з урахуванням вимог статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України. Призначено підготовче судове засідання на 16:30 год. 04.11.2020.

Відповідачем подано відзив на позов, в якому останній вважає позовні вимоги необґрунтованими, оскільки позивач не надає доказів, які б могли підтвердити обставини викладені у позовній заяві. Вказаний протокол безперервного засідання та безпосередньо дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 щодо складання протоколу від 25 жовтня 2020 року №12, а також протоколів щодо підсумку голосування повністю відповідають вимогам Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позов та просили його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у відзиві.

Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Постановою Центральної виборчої комісії від 05.06.2020 № 20 Про призначення проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) призначено проміжні вибори народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) на неділю, 25 жовтня 2020 року.

25.10.2020 відбулося голосування з проміжних виборів народного депутата України.

О 20 год. 00 хв. 25.10.2020 розпочато безперервне засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208, яке закінчилося 28.10.2020 о 02 год 52 хв, що підтверджується протоколом № 12 засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі № 208 (далі - протокол безперервного засідання ОВК № 208).

28 жовтня 2020 року Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 (далі - ОВК № 208) складений протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208.

30 жовтня 2020 року ОВК №208 складений протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 з позначкою Уточнений .

Вважаючи протиправними дії щодо складання оскаржуваних протоколів, визнання їх протиправними та скасування, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів як кандидата у народні депутати України з відповідним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Організація і порядок виборів народних депутатів України визначені Законом України від 17.11.2011 №4061-VI Про вибори народних депутатів України (далі - Закон).

Порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією визначений ст.94 Закону.

Відповідно до ч.1 ст.94 Закону з моменту закінчення голосування окружна виборча комісія розпочинає засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі. На цей час члени окружної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Згідно зі ст.94 Закону засідання окружної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

На засіданні окружної виборчої комісії, зазначеному в частині першій цієї статті, голова окружної виборчої комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною дванадцятою статті 91 цього Закону. Час прийняття окружною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання окружної виборчої комісії.

При прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них. За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі приймає одне з рішень:

1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу;

2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою Уточнений ;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Законом по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі.

Рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування усіх членів окружної виборчої комісії більшістю від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання окружної виборчої комісії.

Постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 № 173 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 11.1. вказаного Порядку виборча комісія у процесі своєї діяльності складає акти та протоколи.

Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією.

Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.

Акти і протоколи виборчої комісії складаються за затвердженими Центральною виборчою комісією формами у випадках і в кількості примірників, передбачених Кодексом (п.11.2 Порядку).

Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що акти і протоколи виборчої комісії підписуються всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії.

Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, їх довірені особи, уповноважені представники партій (організацій партій), кандидатів, уповноважені особи партій (організацій партій), офіційні спостерігачі.

Копія акта чи протоколу надається суб`єкту виборчого процесу відповідних виборів на його вимогу (п.11.4 Порядку).

Пунктом 12.2. вказаного Порядку передбачено, що протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити та відомості: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання (якщо засідання тривало кілька днів, дата проведення засідання матиме вигляд інтервалу із зазначенням першого та останнього днів засідання); загальну кількість членів виборчої комісії; кількість та список присутніх на засіданні членів виборчої комісії; список осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії, та осіб, які мають право бути присутніми на засіданні без дозволу чи запрошення комісії (якщо кількість присутніх перевищує 15 осіб, зазначається їх загальна кількість із посиланням на список, що додається до протоколу); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.

Текст протоколу засідання виборчої комісії з розгляду кожного питання складається з трьох частин, що починаються словами: "Слухали", "Виступили", "Вирішили" ("Постановили").

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи в протоколі безперервного засідання зазначено: Постанова Про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №27 від 26.10.2020 року, Про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №28 від 26.10.2020 року, постанова Про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №29 від 26.10.2020 року, постанова Про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №30 від 27.10.2020 року, постанова Про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №31 від 27.10.2020 року, постанова Про прийняття протоколів дільничних виборчих комісій №32 від 27.10.2020 року, постанова Пояснення №33 від 29.10.2020 року додаються (а.с.52-114).

Безпосередньо зміст кожної із постанов занесено до протоколу безперервного засідання ОВК № 208 при розгляді питань про отримання протоколів ДВК, а саме:

про отримання протоколів ДВК № 740397 з виборів народних депутатів України та інших виборчих документів, в тому числі скаргу б/н від довіреної особи кандидата у народні депутати ОСОБА_1 - ОСОБА_3 від 26 жовтня 2020року на дії ДВК №740397.

За результатом розгляду скарги на дії ДВК встановлено, що обставини викладені в скарзі не підтвердились, спростовані усними поясненнями членів ДВК №740397, що присутні на засіданні ОВК № 208 під час прийому протоколів про підрахунок голосів та виборчої документації, з огляду на те, що ОВК № 208 не створювала ДВК №740397, тому не є належним суб`єктом розгляду даної скарги, відповідно до п. 5 cт. 108 та п. 11 cт. 111 Закону України Про вибори народних депутатів України ; залишити без розгляду, та врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів на ДВК №740397 при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі ;

про отримання протоколів ДВК № 740394 з виборів народних депутатів України та інших виборчих документів, в тому числі скаргу від довіреної особи кандидата у народні депутати ОСОБА_1 - ОСОБА_3 від 26 жовтня 2020 року на дії ДВК №740394.

За результатом розгляду скарги на дії ДВК встановлено, що обставини викладені в скарзі не підтвердились, спростовані усними поясненнями членів ДВК №740394, що присутні на засіданні ОВК № 208 під час прийому протоколів про підрахунок голосів та виборчої документації, з огляду на те, що ОВК № 208 не створювала ДВК №740394, тому не є належним суб`єктом розгляду даної скарги, відповідно до п. 5 cт. 108 та п. 11 cт. 111 Закону України Про вибори народних депутатів України ; залишити без розгляду, врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів на ДВК №740394 при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі ;

про отримання протоколів ДВК № 740089 з виборів народних депутатів України та інших виборчих документів, в тому числі скаргу б/н від довіреної особи кандидата у народні депутати ОСОБА_1 - ОСОБА_3 від 26 жовтня 2020 року на діїДВК№740089.

За результатом розгляду скарги на дії ДВК встановлено, що обставини викладені в скарзі не підтвердились, спростовані усними поясненнями членів ДВК №740089, що присутні на засіданні ОВК № 208 під час прийому протоколів про підрахунок голосів та виборчої документації, з огляду на те, що ОВК 208 не створювала ДВК №740089, тому не є належним суб`єктом розгляду даної скарги, відповідно до п. 5 cт. 108 та п. 11 cт. 111 Закону України Про вибори народних депутатів України ; залишити без розгляду, та врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів на ДВК №740089 при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі ;

про отримання протоколів ДВК № 740414 з виборів народних депутатів України та інших виборчих документів, в тому числі скаргу б/н від довіреної особи кандидата у народні депутати ОСОБА_1 - ОСОБА_3 від 26 жовтня 2020 року на дії ДВК №740414.

За результатом розгляду скарги на дії ДВК встановлено, що обставини викладені в скарзі не підтвердились, спростовані усними поясненнями членів ДВК №740414, що присутні на засіданні ОВК № 208 під час прийому протоколів про підрахунок голосів та виборчої документації, з огляду на те, що ОВК № 208 не створювала ДВК №740, тому не є належним суб`єктом розгляду даної скарги, відповідно до п. 5 cт. 108 та п. 11 cт. 111 Закону України Про вибори народних депутатів України ; залишити без розгляду, врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів на ДВК №740414 при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі;

про отримання протоколів ДВК № 740093 з виборів народних депутатів України та інших виборчих документів, в тому числі скаргу б/н від довіреної особи кандидата у народні депутати ОСОБА_1 - ОСОБА_3 від 26 жовтня 2020 року на дії ДВК№740093.

За результатом розгляду скарги на дії ДВК встановлено, що обставини викладені в скарзі не підтвердились, спростовані усними поясненнями членів ДВК №740093, що присутні на засіданні ОВК № 208 під час прийому протоколів про підрахунок голосів та виборчої документації, з огляду на те, що ОВК № 208 не створювала ДВК №740093, тому не є належним суб`єктом розгляду даної скарги, відповідно до п. 5 cт. 108 та п. 11 cт. 111 Закону України Про вибори народних депутатів України ; залишити без розгляду, врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів на ДВК №740093 при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі ;

про отримання протоколів ДВК № 740409 з виборів народних депутатів України та інших виборчих документів, в тому числі скаргу б/н від довіреної особи кандидата у народні депутати ОСОБА_1 - ОСОБА_3 від 26 жовтня 2020 року на дії ДВК №740409, ДВК №740114, №740024, №740106, №740036, №740119, №740126, №740132, №740804, №740796, №740787, №740451, №740446, №740443, №740441. №740435, №740437, №740399, №740424, №740794, №740407, №740396, №740440, №740439, №740209, №740799.

За результатом розгляду скарги на дії ДВК встановлено, що обставини викладені в скарзі не підтвердились, спростовані усними поясненнями членів ДВК №740409, що присутні на засіданні ОВК № 208 під час прийому протоколів про підрахунок голосів та виборчої документації, з огляду на те, що ОВК № 208 не створювала ДВК №740409, тому не є належним суб`єктом розгляду даної скарги, відповідно до п. 5 cт. 108 та п. 11 cт. 111 Закону України Про вибори народних депутатів України ; залишити без розгляду, та врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів на ДВК №740409 при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі.

Як встановлено судом в протоколі безперервного засідання ОВК № 208 містяться всі реквізити, визначені Порядком організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів; перелік прийнятих виборчих документів і відомостей, що були занесені до протоколу ДВК; дати його складання.

Посилання представника позивача ОСОБА_2 на відсутність переліку, прийнятих виборчих документів і відомостей у протоколі безперервного засідання ОВК № 208, суд відхиляє, оскільки спростовується вищенаведеним, а положеннями статті 94 Закону не передбачено занесення до протоколу безперервного засідання переліку кожного виборчого документу, що надійшли до виборчої комісії.

Також, суд вважає за необхідне зазначити, що наявність формальних недоліків у протоколі безперервного засідання ОВК № 208 не впливає на виборчі права та інтереси позивача.

Таким чином, дії ОВК № 208 щодо складання протоколу безперервного засідання ОВК № 208 та сам протокол безперервного засідання ОВК № 208 відповідають вимогам Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів.

Враховуючи вищевикладене, ОВК №208 діяла правомірно, в межах наданих чинним законодавством повноважень, та порушень, які впливають на виборчі права та інтереси позивача під час складання вказаного протоколу №12 засідання ОВК № 208, судом не встановлено.

Крім того, суд зауважує, що протокол безперервного засідання ОВК № 208 не є рішенням суб`єкта владних повноважень в розумінні КАС України, та не тягне жодних правових наслідків для позивача в розумінні Закону.

З огляду на викладене, доводи позивача про те, що у межах виниклих спірних правовідносин, для ефективного відновлення його прав та інтересів, які він вважає порушеними, необхідним є застосування судом непоіменованого способу захисту шляхом скасування протоколу безперервного засідання ОВК № 208, суд вважає необґрунтованими.

Перевіряючи доводи позивача щодо актів про виявлення порушення виборчого законодавства, складених членами ОВК, на які позивач посилається у спірних правовідносинах не відповідають нормам Закону, оскільки Законом передбачено виключний перелік осіб, уповноважених на складання актів, заяв та скарг, до яких належать: кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі та виборці (статті 32, 94 Закону).

Отже, вказані акти не є належними і допустимими доказами в розумінні ст.ст. 73, 74 КАС України.

Таким чином, позовні вимоги про визнання дій відповідача щодо складання протоколу від 25 жовтня 2020 року № 12 засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 без зазначення переліку прийнятих виборчих документів і відомостей, що були занесеними до протоколу про підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, дати проведення засідання у вигляді інтервалу днів засідання, відомостей про обговорення скарг довірених осіб кандидата у народні депутати ОСОБА_1 , змісту та номерів постанов прийнятих на безперервному засіданні, протиправними, визнання його протиправним та скасування задоволенню не підлягають, оскільки доводи позивача не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні.

В свою чергу, позовні вимоги про визнання дій відповідача щодо складання протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208, протоколу про підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 з позначкою "Уточнений" від 30 жовтня 2020 року без встановленого законом належного документування засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 на яких складалися такі протоколи, визнання їх протиправними та скасування є похідними від вимог, у задоволенні яких відмовлено, а тому в цій частині позов не підлягає задоволенню.

Крім того, суд звертає увагу на те, що ОВК № 208 здійснює лише складання та підписання протоколу про підсумки голосування, а не встановлює результати виборів, що відповідно до статті 99 Закону є виключною компетенцією ЦВК України.

Таким чином, протокол ОВК № 208 про підсумки голосування може мати певне доказове значення саме при розгляді відповідної виборчої документації ЦВК України, однак, він не є рішенням про результати виборів, як на тому наполягає позивач, і жодною нормою виборчого законодавства не передбачено такого способу захисту прав та/або інтересів кандидата в депутати як скасування протоколу про підсумки голосування ОВК № 208.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ОВК №208 повторно розглянути протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій одномандатного виборчого округу № 208 та зобов`язання встановити підсумки голосування в одномандатному окрузі на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі №208 за результатами повторного розгляду протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій одномандатного виборчого округу № 208 суд зазначає, що вони також є похідними від вимог, у задоволенні яких відмовлено, а тому в цій частині позов не підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

При вказаних обставинах, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, доходить висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною третьою статті 6 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VІ Про судовий збір встановлено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, з позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 2522,40 грн.

Керуючись статтями 139, 143, 227, 241-243, 246, 268, 269, 271, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Стягнути з кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 2522 (дві тисячі п`ятсот двадцять дві) грн 40 коп на рахунок UA028999980313161206084025002, отримувач коштів УК у м. Чернігові/м. Чернігів/22030101, код отримувача 38054398, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 22030101.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені частиною 1 статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 278, 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Чернігівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 2 днів з дня його проголошення.

Позивач: кандидат у народні депутати України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ).

Відповідач: Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі № 208 (вул. Соборності, буд. 59, м. Бахмач, Бахмацький район, Чернігівська область, 16500, код ЄДРПОУ 43801942).

Повний текст рішення виготовлено 04 листопада 2020 року.

Головуюча суддя О.М. Тихоненко

Судді І.І. Соломко

В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено06.11.2020
Номер документу92655598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/5066/20

Постанова від 09.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 07.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 07.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 04.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні