Постанова
від 05.11.2020 по справі 400/715/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 листопада 2020 р.м.ОдесаСправа № 400/715/20 Головуючий в 1 інстанції: Фульга А. П.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Стас Л.В.

суддів - Турецької І.О., Шеметенко Л.П.

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю АВГУРА на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АВГУРА до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Авгура» (далі - позивач) звернулося з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області ( далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 30.10.2019 р. №00005010505 (форма « P» ) на підставі якого збільшено суму грошового зобов`язання позивачу за платежем земельний податок з юридичних осіб на суму 119 658,94 грн., в т.ч. за податковими зобов`язаннями та на 23931,79 грн. штрафними (фінансовими) санкціями.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відділ у Миколаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області - орган виконавчої влади, який безпосередньо надає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку - не зміг визначитися та відповісти на суто технічне запитання: яке значення сукупного коефіцієнта КмЗ для земельної ділянки 4810137200:15:003:0013 є остаточно, достовірно і однозначно визначеним та має застосовуватись до такої земельної ділянки протягом безперервної сукупності років, починаючи з 01.01.2012 р. до прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування. Адже, саме визначеність сукупного коефіцієнта КмЗ забезпечує визначеність та однозначність нормативної грошової оцінки земельної ділянки 4810137200:15:003:0013. Позивач зазначає, що отримана у відповідь на такий запит інформація та копія витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.03.2018 №345 не є даними державного земельного кадастру, у зв`язку з чим не можуть вважатися офіційними та достовірними, про що відповідач був повідомлений письмово з наданням належних доказів. Зокрема, документально підтверджено, що відомості про економічну та нормативну грошову оцінку земель м. Миколаєва до Державного земельного кадастру не внесено, що в свою чергу унеможливлює розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки програмним забезпеченням Державного земельного кадастру відповідно до норм п.п.14 п.24 Порядку №1051.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року - в задоволенні позову - відмовлено.

В апеляційній скарзі, Товариство з обмеженою відповідальністю «Авгура» , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду 18 червня 2020 року - скасувати, прийняти нове рішення - про задоволення позову. В обгрунтування доводів апеляційної скарги, зазначив, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не є рішенням суб`єкта владних повноважень, а отже, не є індивідуальним актом, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер - витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки може продовжувати використовуватись і наступним власником земельної ділянки в межах строку чинності відповідної технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту.

У відзиві на апеляційну скаргу, відповідач послався на те, що при розрахунку земельного податку за 2017 та 2018 роки ТОВ «АВГУРА» застосовувало нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 4810137200:15:003:0013, яка не відповідає нормативній грошовій оцінці зазначеної земельної ділянки за даними Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.

Судом встановлено, що 04 листопада 2019 року ТОВ«АВГУРА» отримало податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 30.10.2019 року №00005010505 (форма «Р» ), що було видане на підставі акту від 27.09.2019 року №47/14-29-05-05/41236021 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АВГУРА з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині правильності нарахування, обчислення та сплати земельного податку з юридичних осіб за період з 01.03.2017 по 31.12.2018 року (далі - Акт перевірки), та за яким збільшено суму грошового зобов`язання ТОВ «АВГУРА» за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 119658,94 грн. (Сто дев`ятнадцять тисяч шістсот п`ятдесят вісім) гривень 94 копійки, в т.ч. 95727,15 грн. за податковими зобов`язаннями та 23931,79 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

За даними акта перевірки встановлено порушення норм п. п. 270.1.1. п. 270.1. ст. 270 ПКУ, п.271.1. ст. 271 ПКУ та п.277.1, ст.277 ПКУ, в результаті чого відповідачем занижено земельний податок на загальну суму 95 727,15 грн., в тому числі на суму 41193,47 грн. за 2017 рік; на суму 54533,68 грн. - за 2018 рік. Зазначений висновок відповідач обґрунтовує тим, що при розрахунку земельного податку за 2017 та 2018 роки ТОВ «АВГУРА» застосовувало нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 4810137200:15:003:0013, яка не відповідає нормативній грошовій оцінці зазначеної земельної ділянки за даними Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області.

Позивач у позові зазначив, що джерелом інформації для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 4810137200:15:003:0013 на період з 01.01.2012 р. по 31.12.2019 р. є технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва, розроблена ДП «ДІПРОМІСТО» у 2011 році у зв`язку з черговою переоцінкою земель міста та затверджена рішенням Миколаївської міської ради від 27.01.2011 року №3/40 (зі змінами згідно рішень Миколаївської міської ради від 09.06.2011 №6/39, від 23.12.2011 №12/58, від 01.03.2012 №15/24).

Визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 4810137200:15:003:0013 відбулося у лютому 2012 року на виконання рішення Миколаївської ради від 23.12.2011 року №12/58 «Про внесення змін до рішення Миколаївської міської ради від 27.01.11 №3/40 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва» .

На думку позивача, Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області надавало суперечливу інформацію про «причини наявності декількох нормативних грошових оцінок земельної ділянки» за кадастровим номером 4810137200:15:003:0013 та не спростувало інформацію про нормативну грошову оцінку, на застосуванні якої наполягає позивач, та яка міститься у витязі з технічної документації від 17.02.2012 №808-03, що підтверджується листом від 22.04.2019 №11-14-0.4-2800/2-19 Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області.

Тобто, на момент призначення та проведення перевірки інформація про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки залишалась неоднозначною, адже скасовані були лише два витяги з наявних чотирьох: витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 21.04.2017 р. №49 - за клопотанням ТОВ «АВГУРА» , витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.02.2018 р. №291 - за ініціативою відділу у Миколаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області.

Позивач у позові наголошує, що відділ у Миколаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області - орган виконавчої влади, який безпосередньо надає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку - не зміг визначитися та відповісти на суто технічне запитання: яке значення сукупного коефіцієнта КмЗ для земельної ділянки 4810137200:15:003:0013 є остаточно, достовірно і однозначно визначеним та має застосовуватись до такої земельної ділянки протягом безперервної сукупності років, починаючи з 01.01.2012 р. до прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування. Адже, саме визначеність сукупного коефіцієнта КмЗ забезпечує визначеність та однозначність нормативної грошової оцінки земельної ділянки 4810137200:15:003:0013.

Джерелом офіційної, об`єктивної та достовірної інформації про земельну ділянку, у тому числі про її нормативну грошову оцінку, є Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Як вбачається з наведеного в листах ГУ ДФС у Миколаївській області від 16.07.2018 №9885/10/14-29-12-10, №11141/10/14-29-12-10 від 15.08.2018, у зв`язку з проведеним перерахунком податкових зобов`язань ТОВ «АВГУРА» з земельного податку за 2017-2018 роки, відповідачем було направлено запит до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області «щодо отримання даних державного земельного кадастру, які є підставою для визначення розміру земельного податку» та «щодо отримання даних про нормативну грошову оцінку в порядку, передбаченому п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України» .

Позивач зазначає, що отримана у відповідь на такий запит інформація та копія витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.03.2018 №345 не є даними державного земельного кадастру, у зв`язку з чим не можуть вважатися офіційними та достовірними, про що відповідач був повідомлений письмово з наданням належних доказів. Зокрема, документально підтверджено, що відомості про економічну та нормативну грошову оцінку земель м. Миколаєва до Державного земельного кадастру не внесено, що в свою чергу унеможливлює розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки програмним забезпеченням Державного земельного кадастру відповідно до норм п.п.14 п.24 Порядку №1051. Відсутність в Державному земельному кадастрі відомостей про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 4810137200:15:003:0013 підтверджується листами Держгеокадастру від 24.04.2018 №ПІ-511/0-0.22-528/69-18 , №ПІ-73/0-68/0/63-18, витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 26.10.2015 №НВ-4801712912015, №НВ-4803279412017 від 11.04.2017, №НВ-4804981052018 від 31.07.2018.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позову, виходив з того, що позивач у даній справі обрав неналежний спосіб захисту своїх прав, оскільки відповідач при винесені оскаржуваного рішення керувався відомостями, отриманими в порядку ст.83 Податкового кодексу України від Головного управління Держгеокадастру в Миколаївській області. Податковий орган не уповноважений перевіряти землевпорядний орган щодо здійснення нормативної грошової оцінки та періодичності переоцінки земельних ділянок. А належним способом захисту у даній справі є оскарження дій Головного управління Держгеокадастру в Миколаївській області щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідних локальних коефіцієнтів та наявності декількох нормативних грошових оцінок, з якими позивач не погоджується.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з таких підстав.

За нормами ст. 194 Земельного Кодексу України призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою, зокрема, визначення розміру плати за землю.

Відповідно до норм ст.20 Закону 3613-VI, п.12. Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 року №1051 (далі - Порядок №1051), відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Частиною 2 статті 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, то дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

На виконання приписів п.286.1 статті 286 ПКУ, що регулює порядок обчислення плати за землю та визначає підстави для нарахування земельного податку, інформаційне забезпечення територіальних органів ДПС даними державного кадастру здійснюється відповідно до Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженому постановою КМУ від 21.12.2011 р. №1386.

За переліком, визначеним в п. 4 (в редакції чинній з 21.07.2015 р.) зазначеного Порядку, Держгеокадастр подає щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки, серед іншого таку інформацію про земельну ділянку: кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату та значення нормативної грошової оцінки.

Відповідно до норм п.п.14 п.24 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 року №1051, значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки розраховується автоматично за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі відомостей про земельну ділянку та відомостей про нормативну грошову оцінку земель населеного пункту.

Згідно ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Приписами ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування грунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 ст. 201 Земельного кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Згідно до підпункту 4 пункту "а" ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать владні (самоврядні) повноваження щодо справляння плати за землю.

Відповідно до п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно п. 289.2 ст.289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель не сільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кі = 1:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115. Відповідно до положень п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з підпунктами 27 та 36 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастр Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру, і видає, зокрема, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

При цьому, суд доречно зазначив, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формуються за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки, відомості про які, на момент видачі такого витягу, внесені до Державного земельного кадастру, а формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється автоматично.

Постановою Кабінету Міністрів України "Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" від 11 серпня 2011 р. №835 з подальшими змінами, затверджено переліки адміністративних послуг, що надаються на платній та безоплатній основі Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами.

З системного аналізу зазначених нормативних документів вбачається, що саме на Держгеокадастр покладений обов`язок з надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Вчинення дій щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки певного коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки належить до повноважень Головного управління Держгеокадастру в Миколаївській області. Тобто, такі дії є частиною процесу реалізації повноважень, наданих відповідачу чинним законодавством, а саме: повноважень щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Результатом реалізації цих повноважень є затвердження відповідною сільською, селищною, міською радою виготовленої технічної документації нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів, яке породжує юридичні наслідки для позивача, як платника податків, оскільки нормативна грошова оцінка земельних ділянок є базою оподаткування земельним податком, в той час, як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки є тільки засобом (підставою) для встановлення такої оцінки.

Перевірка, аналіз та оцінка технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а саме: витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки на предмет його відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обгрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об`єктів експертизи, входить до компетенції Держгеокадастру та територіальних органів Держгеокадастру в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Крім того, чинним законодавством встановлено форму здійснення контролю за достовірністю і правильністю відомостей, що викладені у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки і такий контроль здійснюється під час проведення державної експертизи землевпорядної документації.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає правильним висновок суду, що позивач у даній справі обрав неналежний спосіб захисту своїх прав, оскільки відповідач при винесені оскаржуваного рішення керувався відомостями, отриманими в порядку ст.83 Податкового кодексу України від Головного управління Держгеокадастру в Миколаївській області. Податковий орган не уповноважений перевіряти землевпорядний орган щодо здійснення нормативної грошової оцінки та періодичності переоцінки земельних ділянок.

Колегія суддів також погоджується з думкою суду першої інстанції, що належним способом захисту у даній справі є оскарження дій Головного управління Держгеокадастру в Миколаївській області щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідних локальних коефіцієнтів та наявності декількох нормативних грошових оцінок, з якими позивач не погоджується.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги, апеляційний суд виходить з того, що судом першої інстанції було надано належну правову оцінку доводам, викладеним у позовній заяві та запереченнях проти позову. Жодних нових доводів, які б доводили порушення норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного судового рішення, у апеляційній скарзі не зазначено.

Згідно зі ст. 242 КАС України,рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст.ст.315, 316 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги, якщо суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю АВГУРА - залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АВГУРА до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Дата складення повного судового рішення 05.11.2020р.

Головуючий суддя Стас Л.В. Судді Турецька І.О. Шеметенко Л.П.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92659810
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/715/20

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 05.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 18.06.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні