Рішення
від 05.11.2020 по справі 280/6002/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05 листопада 2020 року Справа № 280/6002/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД»

до - Головного управління ДПС у Запорізькій області

до - Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

02 вересня 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (далі по тексту - позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач 1) та Державної податкової служби України (відповідач 2), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає/ рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522290/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 31.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №15 від 31.05.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522293/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №26 від 30.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №26 від 30.06.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522295/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 31.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №17 від 31.07.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522299/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 31.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №12 від 31.08.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522302/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №15 від 30.09.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522306/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №21 від 31.10.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522309/40740827 від 24.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.11.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №20 від 30.11.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522312/40740827 від 13.04.20120, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 31.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача 2 здійснити реєстрацію податкової накладної №21 від 31.12.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ ПРОД ГРУП ЛТД направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні № 15 від 31.05.2019, № 26 від 30.06.2019, № 17 від 31.07.2019, № 12 від 31.08.2019, №15 від 30.09.2019, № 21 від 31.10.2019, № 20 від 30.11.2019, №21 від 31.12.2019, проте, позивачем отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в яких зазначено, що документи прийнято, але реєстрація зупинена. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало те, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з чим позивачу запропоновано надати додаткові документи та пояснення по вказаним накладним. Вказує, що позивач скористався наданим правом та подав пояснення щодо підстав складання та направлення на реєстрацію спірних податкових накладних, а також надав окремі пакети документів, проте, отримав відмову у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН. Позивач вважає прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН необґрунтованими, протиправними та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства України, оскільки оскаржувані рішення не містять підкреслень тих документів, які на думку відповідачів не надані, що в свою чергу робить ці рішення формальними та такими, що не ґрунтуються на результатах аналізу пакету документів платника податків. Крім того, позивач вказав і на ту обставину, що позивач не підпадає під критерії ризиковості, що визначені пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, а також надав на адресу відповідача всі необхідні документи, які підтверджують законність здійснення позивачем господарської діяльності та реальне виконання операцій, за якими складені податкові накладні, проте, відповідачем не надано належної оцінки поданим документам. З урахуванням вищезазначеного просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 03.09.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін. Відповідачам запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

24.09.2020 до суду від представника відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 44738), в якому зазначає, що реєстрація податкових накладних виписаних позивачем № 15 від 31.05.2019, № 26 від 30.06.2019, № 17 від 31.07.2019, № 12 від 31.08.2019, №15 від 30.09.2019, № 21 від 31.10.2019, № 20 від 30.11.2019, №21 від 31.12.2019, зупинена у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 ПК України та визначених пунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Зазначає, що за результатами аналізу наданих документів було встановлено, що платником податку не у повному обсязі надані документи, надання яких передбачено пунктами 13, 14 Постанови КМУ №117. Вважає, що відповідачем правомірно прийняті рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних. Просить відмовити у задоволенні позову.

Відзив на позовну заяву відповідачем 2 до суду не надано.

Згідно зі ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

У зв`язку із перебуванням судді Сацького Р.В. на лікарняному, що підтверджується листком непрацездатності Серії АЛВ №955269 та довідкою від 04.11.2020 №02-35/20/87, розгляд справи здійснено 05.11.2020.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ ПРОД ГРУП ЛТД (код ЄДРПОУ 40740827) зареєстроване як юридична особа у встановленому законом порядку, про що в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи міститься запис № 1 103 102 0000 041006, дата запису 12.08.2016.

Так, Позивач Так, Позивач у період травня-грудня 2019 року мало господарські взаємовідносини з TOB ПРОГРЕС-АГРО (ЄДРПОУ 32636746). Господарські операції здійснювались на підставі укладеного між TOB ПРОД ГРУП ЛТД та TOB ПРОГРЕС-АГРО Договору про надання послуг №01/04/2019-09 від 01.04.2019, за яким TOB ПРОД ГРУП ЛТД - Виконавець, а TOB ПРОГРЕС-АГРО - Замовник, предметом Договору є надання консультаційних послуг з організації та ведення бухгалтерського і податкового обліку, кількість та ціна яких визначається в актах надання послуг та перелік наданих послуг зазначено в Звітах про надання послуг (робіт).

Надання послуг згідно Договору №01/04/2019-09 від 01.04.2019, підтверджується актами надання послуг, а саме:№232 від 31.05.2019 зі Звітом про надання послуг до Акту 232 від 31.05.2019;№268 від 30.06.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 268 від 30.06.2019;№293 від 31.07.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 293 від 31.07.2019;№316 від 31.08.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 316 від 31.08.2019;№345 від 30.09.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 345 від 30.09.2019;№377 від 31.10.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 377 від 31.10.2019;№402 від 30.11.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 402 від 30.11.2019; №429 від 31.12.2019 зі Звітом про надання послуг до Акту 429 від 31.12.2019.

Розрахунки за послуги в повному обсязі, підтверджується банківською випискою від 04.02.2020 в складі платіжного доручення №87, на суму 54 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 9 000,00 грн, що також відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361 за період з 01.04.19 по 31.03.2020.

Послуги, які TOB ПРОД ГРУП ЛТД було реалізовано на адресу TOB ПРОГРЕС- АГРО , були придбані у TOB ЕЛЬМА СТАНДАРТ (код 41231107), яке не є платником ПДВ, та перебуває на спрощеній системі оподаткування.

Звертаємо увагу Суду, що операції по придбанню послуг TOB ПРОД ГРУП ЛТД у TOB ЕЛЬМА СТАНДАРТ належним чином відображено в Податковій декларації з податку на додану вартість за відповідні періоди, у стр.10.3 (з нульовою ставкою та/або без податку на додану вартість).

Господарські операції між TOB ПРОД ГРУП ЛТД та TOB ЕЛЬМА СТАНДАРТ здійснювались на підставі Договору про надання послуг №01/04-2019-02 від 01.04.2019. Постачання послуг, номенклатура, кількість та ціна яких визначається в актах надання послуг та перелік наданих послуг зазначено в Звітах про надання послуг (робіт). Надання послуг згідно Договору №01/04-2019-02 від 01.04.2019, підтверджується актами здачі-приймання робіт (надання послуг), а саме:№343 від 31.05.2019 зі Звітом про надання послуг до Акту 343 від 31.05.2019; №505 від 30.06.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 505 від 30.06.2019; №595 від 31.07.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 595 від 31.07.2019; №683 від 31.08.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 683 від 31.08.2019; №808 від 30.09.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 808 від 30.09.2019; №847 від 31.10.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 847 від 31.10.2019; №1014 від 30.11.2019, зі Звітом про надання послуг до Акту 1014 від 30.11.2019; № 1096 від 31.12.2019 зі Звітом про надання послуг до Акту 1096 від 31.12.2019.

Розрахунки за послуги в повному обсязі, підтверджується банківськими виписками від 30.08.2019 в складі платіжного доручення №445, на суму 20 000,00 грн від 17.02.2020 в складі платіжного доручення №99, на суму 25 000,00 грн, що відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 6851 за період з 01.04.2019 по 31.03.2020.

Товариство має орендовані приміщення на підставі Договору оренди №26/16 від 09.09.2016, укладеного з ТОВ Український розвиток плюс , приміщення (для розташування офісу) за адресою м. Запоріжжя, вул. Складська, 6.8; на підставі Договору оренди №7037 від 19.02.2018, укладеного з ПрАТ АТП Автобудмонтаж , нежитлові приміщення (склад) за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке шосе, буд.8.

Середньооблікова чисельність працівників ТОВ ПРОД ГРУП ЛТД в 2018 році - березні 2019 року становить 8 осіб. В штаті підприємства наявні працівники за наступними професіями: директор, головний бухгалтер, головний інженер, менеджер (управитель) з адміністративної діяльності, кошторисник, фахівець з питань комерційної діяльності.

Крім того, 23.02.2018 на адресу Запорізької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (відділення у Комунарському районі м. Запоріжжя), ТОВ ПРОД ГРУП ЛТД надано Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність форми №20-ОПП.

На дату виникнення податкових зобов`язань, відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), а саме постачання послуг, що підтверджується зазначеними вище документами, Позивачем на виконання п. 201.10 ст. 201 ПКУ складено податкові накладні № № 15 від 31.05.2019, № 26 від 30.06.2019, № 17 від 31.07.2019, № 12 від 31.08.2019, №15 від 30.09.2019, № 21 від 31.10.2019, № 20 від 30.11.2019, №21 від 31.12.2019, після чого вони направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями №9123481015 від 12.06.2019, №9144887822 від 05.07.2019, №9174054847 від 08.08.2019, №9204058931 від 10.09.2019, №9237388593 від 11.10.2019, №9269120723 від 13.11.2019, №9299337210 від 12.12.2019, №9330050688 від 15.01.2020, податкові накладні прийняті, але їх реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: відповідність ПН/РК вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Крім того, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач скористався наданим йому правом відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від

12.12.2019 за №520 (далі - Порядок №520), які оформлено Повідомленнями за №05-12/2019 ПА бух 6000 від 08.04.2020, подав письмові пояснення щодо господарських операцій, які стали підставою для складання податкових №15 від 31.05.2019, №26 від 30.06.2019, №17 від 31.07.2019, №12 від 31.08.2019, №15 від 30.09.2019, №21 від 31.10.2019, №20 від 30.11.2019, №21 від 31.12.2019, та копії первинних документів бухгалтерського обліку, оформлених під час здійснення описаних вище господарських операції з придбання та надання вказаних послуг. Так, разом з поясненнями Товариством були надані всі зазначені в першій частині позову документи, складені на виконання договорів фінансово-господарської діяльності.

Загалом, разом з поясненнями, Позивачем надано 29 копії первинних документів до зазначених податкових накладних, отримання відповідачем яких підтверджено відповідними Повідомленнями про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено та квитанціями до них.

Вказані у Повідомлені документи відповідачем прийнято до розгляду, однак, незважаючи на подання вичерпних пояснень та документів щодо здійснення господарської операції, рішенням комісії Головного управлінні ДПС у Запорізькій області за №1522290/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 31.05.2019, №1522293/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №26 від 30.06.2019, №1522295/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 31.07.2019, №1522299/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 31.08.2019, №1522302/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 30.09.2019, №1522306/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 31.10.2019, №1522309/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.11.2019, №1522312/40740827 від 13.04.2020 Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 31.12.2019, з підстав: ненадання платником податку документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахуііки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних .

Вважаючи прийняті відповідачем 1 рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - №1797-VIII від 21.12.2016).

У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 13).

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Системний аналіз наведених норм вказує на те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Окремими положеннями Порядку № 117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.

Так, на час виникнення та розвитку спірних у цій справі правовідносин критерії ризиковості здійснення операцій визначалися листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 за погодженням з Міністерством фінансів України від 22.03.2018. Критерії погоджено за умови, що вони будуть переглянуті протягом місяця.

Крім того, на сайті ДФС України 13.11.2018 оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170), затверджені керівником ДФС України 05.11.2018, відповідно до п. 1.6 п. 1 яких, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";

- платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;

- платник податку юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Тобто, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірних у цій справі актів індивідуальної дії, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у відповідності до вимог якої прийнято Порядок № 117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація спірних податкових накладних та розрахунку коригування зупинена із посиланням на підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

У листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 р. Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. .

Листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18.

Відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

За таких обставин, суд вважає необґрунтованим посилання контролюючого органу на підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку як на підставу зупинення реєстрації спірних податкових накладних та розрахунку коригування з огляду на те, що лист ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, яким оприлюднено дані критерії, не є нормативно-правовим актом, як не є нормативно-правовим актом критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, оприлюднені 13.11.2018 на сайті ДФС України.

Отже, відповідачами не доведено, а судом не встановлено наявності підстав для зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних.

Разом із цим, позивач, одержавши квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, все ж у межах строку, встановленого Законом, направив до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій, зазначених у вказаних податкових накладних реєстрація яких зупинена.

Перелік документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказано в пункті 14 Порядку № 117 та передбачає: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктом 15 Порядку № 117 передбачено, що платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

1. Проте, Комісія регіонального рівня - комісія ГУ ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, розглянувши ці документи, прийняла рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 1522290/40740827 від 13.04.2020, №1522293/40740827 від 13.04.2020, №1522295/40740827 від 13.04.2020, №1522299/40740827 від 13.04.2020, №1522302/40740827 від 13.04.2020, №1522306/40740827 від 13.04.2020, №1522309/40740827 від 13.04.2020, № 1522312/40740827 від 13.04.2020.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

При цьому, як вбачається зі змісту вказаного рішення, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт критеріїв оцінки без наведення відповідного підпункту є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Позивачем були надані необхідні документи, що пропонувались для надання податковим органом, проте, з рішень про відмову в реєстрації податкової накладної не зрозуміло, чому саме було прийнято рішення про відмову в здійсненні реєстрації, зважаючи на відсутність зазначення конкретного документа, якого не вистачає або який складено з порушеннями та не приймається до уваги.

Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Так, в оскаржуваних рішеннях у графі додаткова інформація зазначено - не надання платником податку рахунків-фактури.

Суд зауважує, що ТОВ ПРОД ГРУП ЛТД , відповідно до умов укладених Договорів, було придбано та у подальшому надано послуги. Відповідно до змісту вказаних Договорів, складання такого документу як рахунок-фактура не передбачено, підтвердження факту надання послуг є Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг).

Таким чином, оскільки складення рахунку-фактури не передбачено умовами договорів та самими обставинами вчиненого правочину, то, відповідно, відсутні підстави їх надання разом з документами, що підтверджують обставини здійснення господарської операції, за якою складено податкову накладну.

Зміст оскаржуваних рішень дає підстави стверджувати, що відповідач 1, розглядаючи подані позивачем документи, не з`ясував специфіку проведених господарських операцій та не визначив документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту і обсягу.

Отже, суд відхиляє доводи контролюючого органу про те, що прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних було неможливо із огляду на ненадання позивачем рахунків-фактури.

Всі первинні документи які підтверджують господарські операції, за якими складено спірні податкові накладні підприємство надавало контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Тому суд зазначає, що відповідач по справі, обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, а тому рішення прийняті відповідачем 1 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень.

У той самий час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних податкових накладних.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

1. Таким чином, рішення Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області від 1522290/40740827 від 13.04.2020, № 1522293/40740827 від 13.04.2020, № 1522295/40740827 від 13.04.2020, №1522299/40740827 від 13.04.2020, №1522302/40740827 від 13.04.2020, №1522306/40740827 від 13.04.2020, №1522309/40740827 від 13.04.2020, № 1522312/40740827 від 13.04.2020 є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

1. Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН від 1522290/40740827 від 13.04.2020, № 1522293/40740827 від 13.04.2020, № 1522295/40740827 від 13.04.2020, №1522299/40740827 від 13.04.2020, №1522302/40740827 від 13.04.2020, №1522306/40740827 від 13.04.2020, №1522309/40740827 від 13.04.2020, № 1522312/40740827 від 13.04.2020, як встановлено вище, підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку №1246, суд приходить до висновку про задоволення позову також в частині зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № № 15 від 31.05.2019, № 26 від 30.06.2019, № 17 від 31.07.2019, № 12 від 31.08.2019, №15 від 30.09.2019, № 21 від 31.10.2019, № 20 від 30.11.2019, №21 від 31.12.2019, датою їх подання на реєстрацію.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач 1, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у сумі 16816,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 395 від 01.09.2020.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 43143945) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522290/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 31.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №15 від 31.05.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827), датою подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522293/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №26 від 30.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №26 від 30.06.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827), датою подання на реєстрацію;

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522295/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 31.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №17 від 31.07.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827) датою подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522299/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 31.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №12 від 31.08.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827)датою подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522302/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №15 від 30.09.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827)датою подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522306/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №21 від 31.10.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827)датою подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522309/40740827 від 24.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.11.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №20 від 30.11.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827)датою подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1522312/40740827 від 13.04.2020, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 31.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №21 від 31.12.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних, яка подана Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827)датою подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОД ГРУП ЛТД» (69083, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8, код ЄДРПОУ 40740827) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 43143945) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 16816 (шістнадцять тисяч вісімсот шістнадцять) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення в повному обсязі виготовлено та підписане суддею 05.11.2020.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92684391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6002/20

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 21.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 05.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні