МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2020 р. № 400/4936/20 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т.О., за участю секретаря судового засідання Ополинського О.В., пр. позивача ОСОБА_1 , пр. відповідача ОСОБА_2 розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомКандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 від Миколаївської обласної організації політичної партії "МИКОЛАЇВЦІ" з виборів депутатів Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області ОСОБА_3 АДРЕСА_1
до відповідача:Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001
третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:Центральна районна у місті Миколаєві територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області, вул. Інженерна, 1-а, м. Миколаїв, 54001
про:визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області про визнання протиправними дії щодо прийняття протоколу про результати виборів депутатів Миколаївської міської ради; зобов`язання зробити повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій № 480892, 480884, 480880, 480890, 480913, 480886 з виборів депутатів Миколаївської міської ради.
Ухвалою суду від 06.11.2020 відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи на 07.11.2020 року, та залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центральну районну у місті Миколаєві територіальну виборчу комісію Миколаївського району Миколаївської області.
Позовні вимоги обгрунтовано тим, що проголошення відповідачем результатів виборів депутатів Миколаївської міської ради та складання відповідного протоколу є передчасним та прийнято з перевищенням її повноважень. Відповідач не міг приймати протокол про встановлення результатів виборів без перерахунку голосів виборців Центральної у місті Миколаєві ТВК Миколаївського району Миколаївської області на підставі рішення суду по справі № 400/4825/20.
Відповідач надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки протокол про результатів виборів депутатів Миколаївської міської ради складено відповідно до наданих повноважень та у строки, що визначені Виборчим кодексом України.
Третя особа в судове засідання не з`явилася, пояснення на позов не надала.
Заслухав пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідив докази, суд дійшов висновку:
28 жовтня 2020 року об 23 год. 45 хв. Центральною районною у місті Миколаєві територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області прийнято постанову №35 Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області .
30 жовтня 2020 року об 18 год. 13 хв. Миколаївською міською територіальною виборчою комісії Миколаївського району Миколаївської області прийнято постанову № 141 Про скасування постанови Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області № 35 від 28 жовтня 2020 року Про повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови Миколаївського району Миколаївської області на дільничних виборчих комісіях №№ 480892, 480884, 480880, 480890, 480913, 480886.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 по справі № 400/4825/20 визнано протиправною та скасовано постанову Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області 30.10.2020 за № 141.
03.11.2020 Миколаївською міською територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області прийнято протокол про результати виборів депутатів Миколаївської міської ради.
Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених ст. 273 КАС України, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційну скаргу на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених ст. ст. 273-277 КАС України, можуть бути подані у дводенний строк з дня проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніше як за чотири години до початку голосування.
Таким чином, рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 за № 400/4825/20 набрало чинності 05.11.2020.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України та судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 14 КАС України, судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Згідно до ст. 20 Виборчого кодексу України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
За правовою позицією, висловленою Конституційним Судом України у Рішенні від 10 червня 2009 року № 14-рп/2009, строки проведення виборів є важливим інститутом гарантії реалізації виборчих прав громадян.
Виборчий процес є незворотнім та безперервним, усі виборчі процедури жорстко взаємопов`язані та здійснюються в чіткій послідовності та регламентовані строки, які не підлягають поновленню (зазначена правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 08.07.2019 року по справі № 855/244/19).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 255 ВК України, територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів:
4) районна в місті виборча комісія:
а) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині (у міській територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або в багатомандатних виборчих округах (у міській територіальній громаді з кількістю виборців до 10 тисяч);
б) протоколу про підсумки голосування з виборів міського голови.
Територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування (у даному випадку - 03.11.2020 року).
Ст. 256 ВК України встановлено, що міська виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів (у даному випадку - 06.11.2020 року).
Територіальна виборча комісія зобов`язана встановити результати виборів депутатів незалежно від кількості виборчих дільниць/виборчих округів, на яких/в межах яких голосування не було організовано і проведено відповідно до вимог цього Кодексу.
Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою "Уточнений".
Вимога про термін встановлення результатів виборів є імперативною і не дозволяє ТВК здійснити дії з установлення результатів виборів після цього терміну.
Посилання позивача на рішення суду у справі № 400/4825/20, яким було скасовано постанову відповідача від 30.10.2020 року № 141 судом до уваги не приймається, оскільки це рішення набрало законної сили 05.11.2020 вже після складання Центральною районною у місті Миколаєві ТВК протоколу про підсумки голосування та протоколу про встановлення результатів виборів.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 04.11.2020 по справі № 400/4829/20 відмовлено в задоволені позову кандидата у депутати від Миколаївської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" ОСОБА_4 до Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області про визнання протиправними дій Центральної районної у місті Миколаєві територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області щодо прийняття протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Миколаївської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6, 7.
В цьому рішенні суд дійшов висновку щодо правомірності складання 02.11.2020 Центральною районною у місті Миколаєві територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області протоколу про встановлення підсумків голосування у межах територіальних виборчих округів № 6, № 7.
Рішення по справі № 400/4829/20 набрало законної сили 07.11.2020 року.
Позивач не оскаржував бездіяльність Центральної районної у м. Миколаєві ТВК щодо неперерахунку голосів та не визнавав протиправними протоколи про підсумки голосування від 02.11.2020 у межах територіальних виборчих округів № 6, № 7.
Твердження позивача про перевищення повноважень відповідача щодо прийняття відповідачем протоколу про встановлення результатів виборів депутатів Миколаївської міської ради спростовуються вимогами ч. 1 ст. 256 ВК України, якою визначено повноваження відповідача не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування скласти протокол про результати виборів, тому саме відповідачу надані повноваження встановлювати результати виборів.
Посилання позивача про передчасність дій відповідача також не знайшли свого підтвердження в ході судового засідання.
Доводи позивача стосовно того, що відповідач не повинен був встановлювати результати виборів без перерахунку голосів Центральною районною у місті Миколаєві ТВК не приймаються судом до уваги, оскільки чіткий алгоритм дій відповідача зазначений у ст. 256 ВК України: на підставі протоколів про підсумки голосування встановити результати виборів, про що складає протокол.
ТВК може продовжити не більше як на один день зазначений строк у разі необхідності надання ТВК часу для подання протоколу Уточнений , але це є правом, а не обов`язком ТВК.
Ст. 256 ВК не містить будь-яких застережень стосовно того, що ТВК може не прийняти протоколи про підсумки голосування.
Відтак, відповідач, відповідно до визначених ст. 256 ВК України повноважень та у строк прийняв протокол про результати виборів.
На час прийняття Миколаївською міською територіальною виборчою комісією Миколаївського району Миколаївської області протоколу про результати виборів депутатів Миколаївської міської ради у ТВК не було причин для невиконання вимог ст. 256 ВК України. Не існувало фактів, які в розумінні виборчого законодавства є істотними, винятковими і такими, що унеможливлювали чи могли вплинути на встановлення результатів виборів.
Тому позов в цій частині задоволенню не підлягає.
Позовні вимоги про зобов`язання відповідача зробити повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій № 480892, 480884, 480880, 480890, 480913, 480886 з виборів депутатів Миколаївської міської ради задоволенню не підлягають, оскільки норми ВК України не наділяють територіальну виборчу комісію, яка встановлює результати голосування - у даному випадку відповідача, здійснювати повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій.
Тому позов задоволенню не підлягає.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 271-273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 від Миколаївської обласної організації політичної партії "МИКОЛАЇВЦІ" з виборів депутатів Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43756033) про визнання протиправними дії щодо прийняття протоколу про результати виборів депутатів Миколаївської міської ради; зобов`язання зробити повторний підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій № 480892, 480884, 480880, 480890, 480913, 480886 з виборів депутатів Миколаївської міської ради - відмовити.
Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2020 |
Оприлюднено | 10.11.2020 |
Номер документу | 92685108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні