Рішення
від 03.11.2020 по справі 520/9516/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 листопада 2020 р. №520/9516/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхової О.М., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" (вул. Бакуліна, буд. 11, м. Харків, 61166, код ЄДРПОУ: 41203918) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ: 43143704) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.05.2020 №00007323307, №00007333307;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" судовий збір у розмірі 17 159,55 грн.;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" професійну правничу допомогу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями, прийнятими на підставі висновків акту перевірки. Позивач вважає, що висновки контролюючого органу є протиправними, відтак і оскаржувані податкові повідомлення - рішення, не відповідають вимогам чинного законодавства України, а тому є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2020 рогу відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу у підготовче засідання. (т.1 а.с.2-3).

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 28 серпня 2020 року від уповноваженого представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно зі змістом якого просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, обґрунтовуючи свою позицію обставинами встановленими в ході проведення перевірки позивача. (т.2 а.с.11-22).

З боку представників позивача до Харківського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2020 року закрито підготовче провадження по адміністративній справі, розгляд справи по суті призначено на 13.10.2020 о 10:00 год.

Наступне судове засідання призначено на 03.11.2020 о 10:00 год.

Представник позивача надав через канцелярію суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача 03.11.2020 о 10:30 надав через канцелярію суду клопотання, в якому заперечував проти письмового розгляду справи.

Дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що контролюючим органом проведено планову документальну виїзну перевірку ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" (податковий номер 41203918) з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску за період з 01.10.2016 по 30.09.2019.

Результати перевірки відображені в акті ГУ ДПС у Харківській області від 28.12.2019 №1481/20-40-33-07-07/41203918, яким зафіксовано наступні порушення:

- п.4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а саме: звіт "Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" несвоєчасно надано звіт за лютий 2019 року, строк подачі звіту 20.03.2019, але підприємством подано лише - 21.03.2019;

- ч.2 ст. 6, ч.1 ст. 7 та ч. 5 ст. 8 Закону України "Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а саме: занижено єдиний внесок, який нараховується на суму нарахованої заробітної плати за лютий - грудень 2018 року у сумі 4450,60 грн, квітень 2019 року у сумі 601,76 грн та у жовтні 2018 року своєчасно не нараховано єдиний внесок у сумі 792,00 грн;

- встановлено неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, згідно чого відповідно до ч. 11 ст. 25 Закону України "Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" застосовуються штрафні санкції у розмірі від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- п.п. 168.1.1, п.п.168.1.2 п.168.1 ст. 168, п.п.176.2 "а" п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України встановлено неутримання та неперерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб у встановлений законодавством термін, а саме: під час нарахування та виплати "інших доходів" у сумі 569413,00 грн., у т.ч.: за 2017 р. - 67626,00 грн, 2018 р. - 477412,00 грн, за 2019 р. - 24375.00 грн;

- п.п. 164.2.17 п.164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1 п.168.1 ст. 168, п.п.176.2 "а" п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України з урахуванням п.164.5 ст. 164 Податкового кодексу України до загального місячного оподаткування доходу платника податку дохід, отриманий платником податку як додаткове благо не включався та не оподатковувався, чим занижено податку на доходи фізичних осіб у сумі 102494,34 грн, у т.ч.: за 2017 р. - 12172,68 грн, за 2018 р. - 85934,16 грн, за 2019 р. - 4387,50 грн;

- п.п.1.3 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, п.п.168.1.1 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, а саме: не нарахування та неперерахування військового збору в сумі 8541,20 грн. із суми додаткового блага у вигляді зайво виплачених засновником коштів в розмірі 569413,00 грн;

- пп. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168, пп. 168.4.7 п. 168.4 ст.168, пп. 170.5.2 п. 170.5 ст. 170, абз. "а" п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасне перерахування військового збору під час виплати доходу на користь фізичної особи у грудні 2018 року в сумі - 26130,00 грн;

- п. 176.2 (б) ст.176 Податкового Кодексу України, довідки за формою № 1-ДФ про суми нарахованого сплаченого) доходу на користь платника податку, та сум утриманого з них податку надавалися з недостовірними та з порушенням термінів, а саме: 2-4кв. 2017р. у сумі - 14844,73грн., 1-4кв. 2018р. у сумі - 104797,75грн., Ікв. 2019р. у сумі - 8350,61грн. не відображені суми отриманих засновниками доходів у вигляді "додаткового блага" за ознакою "126" (згідно з довідником ознак); 2-4кв. 2017р. у сумі - 67626,00грн. , 1-4кв. 2018р. у сумі - 477412,00грн., Ікв. 2019р. у сумі - 24375,00грн. не відображені суми отриманих засновниками доходів у вигляді "інших доходів" за ознакою "127" (згідно з довідником ознак); 4кв. 2017р. ОСОБА_1 у сумі - 36000,00грн., Ікв. 2018р. ОСОБА_1 у сумі - 31200,00грн., 2кв. 2018р. ОСОБА_2 у сумі - 1600,00грн. не відображені суми отриманої фінансової допомоги за ознакою "153" (згідно з довідником ознак); за 2кв. 2019р. - не надана.

На підставі висновків акту перевірки відповідачем складено податкові повідомлення - рішення від 29.01.2020 №00001423307 та №00001413307.

Позивач не погодившись з висновками акту перевірки подав на них заперечення до Головного управління ДПС у Харківській області.

Листом від 24.01.2020 №2641/10/20-40-33-07-14 Головне управління ДПС у Харківській області повідомило позивача, що висновки викладені в акті планової документальної виїзної перевірки ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" (податковий номер 41203918) з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску за період з 01.10.2016 по 30.09.2019 від 28.12.2019 №1481/20-40-33-07-07/41203918 є вірними та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.

Судом з матеріалів справи встановлено, що 14 лютого 2020 року позивач скористався своїм правом на адміністративне оскарження та подав скаргу на податкові повідомлення - рішення від 29.01.2020 №00001423307 та №00001413307.

Рішенням Державної податкової служби України від 16.04.2020 №13597/6/99-08-05-04-06 частково задоволено скаргу позивача, та скасовано податкові повідомлення - рішення від 29.01.2020: №00001413307 в частині визначення податкового зобов`язання з військового збору у сумі 8541,20 грн., штрафних санкцій - 6225,09 грн., пені - 2096,54грн., №00001423307 в частині визначення податкового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 102494,34 грн., штрафних санкцій - 74700,82 грн. та у відповідній частині пеню, в інших частинах залишено без змін.

У відповідності до висновків акту планової документальної виїзної перевірки ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" (податковий номер 41203918) з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску за період з 01.10.2016 по 30.09.2019 від 28.12.2019 №1481/20-40-33-07-07/41203918 та за результатами рішення Державної податкової служби України від 16.04.2020 №13597/6/99-08-05-04-06 контролюючим органом складено 21 травня 2020 року податкові повідомлення - рішення:

- №00007323307, яким збільшено позивачу суму грошового зобов`язання з податку на доходи з фізичних осіб на загальну суму 1124186,46 грн, з яких за податковим зобов`язанням 569413,0 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 415004,52 грн, пеня 139768,94 грн;

- №00007333307, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі п.127.1 ст. 127 Податкового кодексу України на загальну суму 19783,06 грн, з яких за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 19597,50 грн, пеня 185,56 грн.

Не погодившись з винесеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду.

По суті виявлених порушень суд зазначає, що підставою для встановлення в акті перевірки порушень позивачем податкового законодавства та як наслідок прийняття спірних податкових повідомлень-рішень, стало недотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" при нарахуванні та виплаті дивідендів пропорційності розподілу чистого прибутку між учасниками відповідно їх частки в статутному капіталі.

Так, судом з матеріалів справи встановлено, що ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" у період з 01.01.2017 по 30.09.2019 здійснено нарахування та виплату учасникам товариства дивідендів на загальну суму 7173000,00 грн. Нарахування та виплата дивідендів здійснювалася пропорційно до розміру часток учасників у статутному капіталі Товариства, на підставі протоколів загальних зборів учасників у порядку передбаченому Статутом Товариства та чинним на той час законодавством України, а саме у відповідності до вимог Закону України "Про господарські товариства" від 19 вересня 1991 року №1576-ХІІ, Цивільного кодексу України, Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" від 6 лютого 2018 року №2275-V1II до правовідносин щодо виплати дивідендів до 27.05.2019 (дата внесення змін до Статуту) не застосовувався на підставі пункту 3 глави VIII "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного закону.

У відповідності до п. 10.8 Статуту ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" чистий прибуток Товариства розподіляється між учасниками пропорційно часткам, які вони мають в статутному капіталі Товариства, в частині, то підлягає розподілу, відповідно до рішень Загальних зборів учасників товариства.

Тобто, у період з 01.01.2017 до 27.05.2019 порядок виплати дивідендів у товаристві позивача встановлювався відповідними протоколами Загальних зборів його учасників.

У 2017 році ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" у порядку, передбачену чинним законодавством, нараховано та виплачено учасникам дивіденди в сумі 1367500,00 грн, з яких сплачено ПДФО у розмірі 68375,00 гри та військовий збір - 20512,50 грн на підставі протоколів загальних зборів учасників ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ":

- №1/01 від 01.06.2017, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за березень 2017 року, квітень 2017 року у розмірі 127000,00 грн. та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 (51% частки в Статутному капіталі) сума дивідендів до виплати становить 60559,95 грн, учаснику ОСОБА_4 (49% частки в Статутному капіталі) - сума дивідендів до виплати становила 58185,05 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів у часників №1/01/01 від 01.06.2017 та заяв учасників, належна їм сума дивідендів у розмірі 118745,00 грн перерахована на корпоративний рахунок Товариства за реквізитами № НОМЕР_1 МФО 328209 АБ "Південний" з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за період з 02.06.2016 по 02.06.2017, з якої також вбачається, що 02.06.2017 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 6350,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 1905,00 грн;

- № 1/02 від 03.07.2017, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за травень 2017 року, червень 2017 року у розмірі 542500,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 239855,55 грн та 18466,25 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 230449,45 грн та 9233,12 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 9233,12 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/02/2 від 03.07.2017 та заяв учасників, належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 507237,50 грн перерахована на рахунок ОСОБА_3 з подальшим отриманням грошових коштів у часниками, що підтверджується виписками по рахунку за дату 05.07.2017 та 06.07.2017, з яких також вбачається, що 05.07.2017 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 25150,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 7545,00 грн. 06 липня 2017 року сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 1975,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 592,50 грн;

- №1/03 від 08.08.2017, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за липень 2017 року у розмірі 69000,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 32257,50 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 16128,75 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 16128,75 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів у часників №1/03/3 від 08.08.2017 та заяв учасників, належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 64515,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_3 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 08.08.2017, з якої також вбачається, що 08.08.2017 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 3450,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 1035,0 грн. Про отримання належних сум від ОСОБА_3 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 ;

- №01/04 від 12.10.2017, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за серпень 2017 року та вересень 2017 року у розмірі 629000,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 294057,50 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 147028,75 грн учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 147028,75 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/04/4 від 12.10.2017 належна ОСОБА_5 сума дивідендів у розмірі 147028,75 грн після вирахування податків перерахована на власний картковий рахунок ОСОБА_4 , згідно заяви ОСОБА_6 Виплата дивідендів підтверджується випискою по рахунку за дату 12.10.2017 у розмірі 29405,50 грн на картковий рахунок ОСОБА_3 та виплата у розмірі 294057,50 грн на картковий рахунок ОСОБА_4 . З виписки також вбачається, що 12.10.2017 своєчасно сплачений податок па доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 31450,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 9435,00 грн. Про подальше отримання належної ОСОБА_5 суми дивідендів свідчить розписка ОСОБА_6 щодо отримання грошових коштів.

Разом з тим, у 2018 році ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" нараховано та виплачено учасникам дивіденди у сумі 5555500,00 грн, з яких сплачено ПДФО у розмірі 277775,00 грн, та військовий збір - 83332,50 грн на підставі протоколів загальних зборів учасників ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ":

- №1/05 від 15.01.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за жовтень 2017 року, листопад 2017 року у розмірі 383400,00 грн. та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 179239.50 грн., учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 89619.75 грн., учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 89619.75 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/05/5 від 15.01.2018 та заяв учасників, належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 358479.00 гривень перерахована на рахунок ОСОБА_3 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 15.01.2018, з якої вбачається сплата позивачем податку на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 19170,00 грн та військового збору з виплати дивідендів у розмірі 5751,00 грн. Про отримання грошових коштів від ОСОБА_3 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 ;

- №1/06 від 13.03.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за грудень 2017 року, січень 2018 року у розмірі 470000,00 грн. та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 219725,00 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 109862.50 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 109862,50 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/06/6 від 13.03.2018 та заяв учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 , належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 439450,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_3 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 13.03.2018, з якої вбачається, що 13.03.2018 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 23500,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 7050,00 грн. Про отримання належних сум від ОСОБА_3 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 ;

- №1/07 від 16.04.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за лютий 2018 року у розмірі 268000,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 125290,00 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 62645,00 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів то виплати становить 62645,00 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/07/7 від 16.04.2018 та заяв учасників ОСОБА_3 та ОСОБА_4 належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 250580,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_6 , з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 16.04.2018, з якої вбачається, що 16.04.2018 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 13400,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 4020,00 грн. Про отримання належних сум від ОСОБА_6 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_3 ;

- №1/08 від 14.05.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за березень 2018 року, квітень 2018 року у розмірі 513600,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 240108,00 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 120054,00 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 120054,00 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників № 1/08/8 від 14.05.2018 та заяв учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 належна сума дивідендів у загальному розмірі 480216,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_3 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 14.05.2018, з якої вбачається, що 14.05.2018 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 25680,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 7704,00 грн. Про отримання грошових коштів від ОСОБА_3 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6

- №1/09 від 08.06.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за травень 2018 року у розмірі 609900,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 285128,25 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 142564,00 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 142564,00 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/09/9 від 08.06.2018 та заяв учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 570256,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_3 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 08.06.2018, з якої вбачається, що 08.06.2018 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 30495,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 9148,50 грн. Про отримання належних сум від ОСОБА_3 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_6 ;

- №1/10 від 04.09.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за червень 2018 року, липень 2018 року у розмірі 11788000,00 грн. та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 550715,00 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 275357,50 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 275357,50 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/10/10 від 04.09.2018 та заяв учасників ОСОБА_3 та ОСОБА_4 належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 1101430,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_6 , з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку на дату 04.09.2018, з якої вбачається, що 04.09.2018 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 58900,00 грн. та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 17670,00 грн. Про отримання грошових коштів від ОСОБА_6 свідчать розписки учасників ОСОБА_4 та ОСОБА_3 ;

- №1/11 від 30.10.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за серпень 2018 року, вересень 2018 року у розмірі 390600,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 182605,00 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 91302,75 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 91302,75 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників №1/11/11 від 30.10.2018 та заяв учасників ОСОБА_3 та ОСОБА_7 належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 365211.00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_4 , з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 30.10.2018, з якої вбачається, що 30.10.2018 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 19530,00 грн та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 5859,00 грн. Про отримання грошових коштів від ОСОБА_4 свідчать розписки учасників ОСОБА_6 та ОСОБА_3 ;

- №1/12 від 28.12.2018, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за жовтень 2018 року, листопад 2018 року у розмірі 1742000,00 грн. та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 814385,00 грн., учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплат становить 407102,50 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 407192,50 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників № 1/12/12 від 28.12.2018 та заяв учасників ОСОБА_3 та ОСОБА_6 належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 1628770,00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_4 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 28.12.2018, з якої вбачається, що 28.12.2018 сплачено податок па доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 87100,00 грн. та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 26130,00 грн. Про отримання грошових коштів від ОСОБА_4 свідчать розписки учасників ОСОБА_6 та ОСОБА_3 .

У 2019 році ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" нараховано та виплачено дивіденди учасниками у розмірі 250000,00 грн, з яких сплачено ПДФО - 12500,00 гри, та військовий збір - 3750,00 гри, на підставі протоколів загальних зборів учасників ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ":

- №1/13 від 06.03.2019, яким розподілено чистий прибуток між його учасниками за грудень 2018 року, січень 2019 року, у розмірі 250000,00 грн та спрямовано його на виплату дивідендів: учаснику ОСОБА_3 - сума дивідендів до виплати становить 116875,00 грн, учаснику ОСОБА_4 - сума дивідендів до виплати становить 58437,50 грн, учаснику ОСОБА_5 - сума дивідендів до виплати становить 58437,50 грн.

Відповідно до пункту 2 Протоколу загальних зборів учасників № 1/13/13 від 06.03.2019 та заяв учасників ОСОБА_3 та ОСОБА_6 належна їм сума дивідендів у загальному розмірі 233750.00 грн перерахована на рахунок ОСОБА_4 з подальшим отриманням грошових коштів учасниками, що підтверджується випискою по рахунку за дату 26.03.2019, з якої вбачається, що 26.03.2019 сплачено податок на доходи фізичних осіб при виплаті дивідендів у розмірі 12500,00 грн. та військовий збір з виплати дивідендів у розмірі 3750,00 грн. Про отримання грошових коштів піл ОСОБА_4 свідчать розписки учасників ОСОБА_6 та ОСОБА_3 .

На підтвердження нарахування та виплати учасникам дивідендів ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" у порядку, передбачену чинним законодавством, надано протоколи загальних зборів учасників Товариства, додатки до них, заяви, довіреності та банківських виписки.

Виплата пропорційно розподілених між учасниками дивідендів здійснювалася ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" у порядку, визначеному у протоколах загальних зборів учасників, на вказані учасниками рахунки за їх особистими письмовими заявами.

Проте, відповідальною особою за ведення бухгалтерського обліку ТОВ "АЛЬЯНС ІІРОМ ТРЕЙДІНГ" у податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № ПДФ) помилково відображено про нарахування виплат лише тому учаснику на картковий рахунок якого згідно банківських виписок перераховувалися грошові кошти, а не про нарахування виплат всім учасникам, яким здійснювалося нарахування та виплата дивідендів.

З огляду на що, контролюючим органом податковим повідомленням - рішенням №00001433307 від 29.01.2020 нараховано позивачу суму штрафних санкцій, яку сплаечно Товариством 17 лютого 2020 року, що підтверджено наявним в матеріалах справи платіжним дорученням №74 з відміткою про проведення банком від 17.02.2020.

Вказані помилки 03.01.2020 виправлено ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" шляхом подачі уточнюючих податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Відповідно до підпункту 14.1.49 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України дивідендами с платіж, що здійснюється юридичною особою, у тому числі емітентом корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв`язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку. Для цілей оподаткування до дивідендів прирівнюється також платіж у грошовій формі, що здійснюється юридичною особою на користь її засновника та/або учасника (учасників) у зв`язку з розподілом чистого прибутку (його частини).

Особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів визначає стаття 170 Податкового кодексу України. Зокрема, пункт 170.5 цієї норми регулює питання оподаткування дивідендів.

Так, згідно підпункту 170.5.1 пункту 170.5 статті 170 Податкового кодексу України податковим агентом платника податку підчас нарахування на його користь дивідендів, крім випадків, зазначених у підпункті 165.1.18 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу, є емітент корпоративних прав або за його дорученням інша особа, яка здійснює таке нарахування.

Підпунктом 170.5.2 пункту 170.5 статті 170 Податкового кодексу України передбачено, що будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб`єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів.

Відповідно до пп. 170.5.3 п.170.5 ст. 170 Податкового кодексу України (в редакції що діяла у перевіряємий період) дивіденди, нараховані платникові податку за акціями або іншими корпоративними правами, що мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку згідно з підпунктом 153.3.7 пункту 153.3 статті 153 цього Кодексу, для цілей оподаткування прирівнюються до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням.

Відповідно до пп. 170.5.4 п. 170.5 ст. 170 Податкового кодексу України доходи, зазначені в цьому пункті, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку заставкою, визначеною підпунктами 167.5.1 та 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 цього Кодексу.

Ставка податку для доходів v вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування) становить 5 відсотків у відповідності до пп. 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 Податкового кодексу України.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 Податкового кодексу України.

Підпунктами 168.1.1, 168.1.2 п. 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

У відповідності до вимог підпункту "а" пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України особи, які мають статус податкових агентів, зобов`язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Згідно підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України, податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Враховуючи наведене вище, суд доходить висновку, що ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" при виплаті дивідендів та сплаті до бюджету податку на доходи фізичних осіб в якості податковою агенту не було порушено вимог пп.164.2.17 п. 164.2 ст. 164, пп.168.1.1, пп.168.1.2 п.168.1 статті 168, пп. "а" п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України.

Беручи до уваги, що у період з 01.01.2017 по 30.09.2019 учасникам ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" нараховано та виплачено дивіденди пропорційно їх часткам у статутному капіталі у загальному розмірі 7173000,00 грн, контролюючим органом у податковому повідомленні -рішенні №00007323307 від 21.05.2020 неправомірно збільшено суму податкового зобов`язання позивачу з податку на доходи фізичних осіб, що призвело до неправомірного застосування штрафних санкцій та нарахування пені.

Щодо нарахування відповідачем штрафних санкцій позивачу податковим повідомленням - рішенням №00007323307, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплат доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше. - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

При цьому, згідно з пунктом 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль та дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до підпункту 54.3.5 пункту 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Факт порушення податковою законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складається акт.

В силу положень ст. 127 Податкового кодексу України підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень застосовуються не за сам факт виявлення будь-яких порушень, а за повторне вчинення діянь за обставин, передбачених положеннями ст. 54 Податкового кодексу України.

Суд зауважує, що Головним управлінням ДПС у Харківській області не надано до суду доказів у підтвердження повторного протягом 1095 днів неутримання та неперерахування ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕИДІНГ" до бюджету податку на доходи фізичних осіб.

Відповідно до ст. 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Виходячи з цих конституційних приписів, за дії (бездіяльність), які у своїй сукупності складають єдине продовжуване правопорушення, можливо притягнути до відповідальності одного виду лише один раз.

Таким чином, суд доходить висновку, що контролюючий орган безпідставно застосував до ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" штрафні (фінансові) санкції за ст. 127 Податкового кодексу України в розмірах 50% та 75% за період 2017-2019 роки у розмірі 415004,52 грн.

Вищевказана позиція суду узгоджується із висновками Верховного Суду викладеними в постанові від 08.10.2019 у справі №820/5099/18.

Щодо висновків викладених в акті перевірки від 28.12.2019 №1481/20-40-33-07-07/41203918 про несвоєчасність сплати позивачем до бюджет військового збору під час виплати доходу на користь фізичної особи, суд зазначає наступне.

28 грудня 2018 року ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" сплачено військовий збір з виплати дивідендів, що підтверджено наявною в матеріалах справи випискою по рахунку за дату 28.12.2018 на розрахунковий рахунок Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області 31118063700003. Однак, грошові кошти повернуто, з формулюванням: "уточніть рахунок отримувача".

Суд зауважує, що з боку позивача відсутня несвоєчасність перерахування військового збору, оскільки відбулася зміна казначейського рахунку для сплати військового збору.

Фінансова відповідальність застосовується за порушення норм законодавства, а правопорушення - це протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (ст.109 Податкового кодексу України).

Враховуючи наведене, суд доходить висновку, що для підтвердження факту несплати узгодженої суми грошового зобов`язання платником податків необхідно встановити, що у строк, передбачений пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, такий платник не вчинював дії спрямованих на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету.

Тобто, несвоєчасність зарахування коштів спрямованих на сплату військового збору не залежала від волі платника податку, ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ", що свідчить про протиправність дій контролюючого органу при нарахування позивачу штрафних санкцій.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності вчинених ним дій та прийнятих рішень, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, а податкові повідомлення - рішення від 21.05.2020 №00007323307 та №00007333307 скасуванню.

Щодо позовної вимоги про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" професійної правничої допомоги у розмірі 16600,00 грн, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Приписами статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

До витрат, пов`язаних з розглядом справи, зокрема, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з частиною 7 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

У строк, встановлений законом, представником позивача надано докази, що підтверджують витрати на професійну правничу допомогу.

Частинами 3-5 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У пункті 269 Рішення у справі "East/West Alliance Limited" проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що угода, за якою клієнт адвоката погоджується сплатити в якості гонорару певний відсоток від суми, яку присудить позивачу суд - у разі якщо така сума буде присуджена та внаслідок якої виникають зобов`язання виключно між адвокатом та його клієнтом, не може бути обов`язковою для Суду, який повинен оцінити рівень судових та інших витрат, що мають бути присуджені з урахуванням того, чи були такі витрати понесені фактично, але й також - чи була їх сума обґрунтованою (див. вищезазначене рішення щодо справедливої сатисфакції у справі "Іатрідіс проти Греції" (Iatridis v. Greece), п. 55 з подальшими посиланнями).

Аналіз наведених правових норм свідчить, що документально підтверджені судові витрати підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень. При цьому, склад та розміри витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, відноситься до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правової допомоги, документи, що свідчать про оплату обґрунтованого гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку.

Згідно акту прийому - передачі наданих послуг від 03.11.2020 до договору про надання правової допомоги №б/н від 07.07.2020 виконавцем (АО "Корневи і партнери") в інтересах клієнта (ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ") надано наступні послуги:

- складання позовної заяви про скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДПС у Харківській області №00007323307 від 21.05.2020 та №00007333307 від 21.05.2020 -6500,00 грн.;

- складання заяви про поновлення строків звернення до адміністративного суду - 2100,00 грн.;

- підготовка до судового засідання та представництво інтересів Клієнта в Харківському окружному адміністративному суді 25.08.2020 (судове засідання не відбулося) - 1000,00 грн.;

- складання проекту відповіді на відзив у справі №520/9516/2020 - 2000,00 грн.;

- підготовка до судового засідання та представництво інтересів Клієнта в Харківському окружному адміністративному суді 08.09.2020 (судове засідання не відбулося) - 1000,00 грн.;

- підготовка до судового засідання та представництво інтересів Клієнта в Харківському окружному адміністративному суді 13.10.2020 (судове засідання не відбулося) - 1000,00 грн.;

- підготовка до судового засідання, призначеного на 03.11.2020 - 1000,00 грн.

- складання заяви - розрахунку судових витрат - 2000,00 грн.

Європейським судом з прав людини висловлена правова позиція, згідно з якою при розгляді питань компенсації витрат, понесених сторонами на отримання ними юридичної допомоги (в тому числі й під час розгляду їх справ в національних судах) задоволенню судом підлягають лише ті вимоги, по яким доведено, що витрати заявника були фактичними, неминучими, необхідними, а їх розмір розумним та обґрунтованим (остаточне рішення Європейського суду з прав людини від 10 січня 2010 року, №33210/07 і 41866/08) та "Гуриненко проти України" (рішення Європейського суду з прав людини від 18 лютого 2010 року, №37246/04).

При вирішенні питання про стягнення витрат за правничу допомогу суд враховує обсяг наданої правничої допомоги адвокатом, потребу у вчинені запитів адвоката, участь представника позивача в судових засіданнях, їх кількість та час, підстави відкладення судових засідань, той факт, що судом повністю задоволені позовні вимоги, розмір позовних вимог, також суд керується вимогами розумності співмірності і справедливості та приходить до висновку щодо стягнення з відповідача на користь позивача витрат на правничу допомогу в частковому обсязі у розмірі 13500,00 грн.

Враховуючи положення статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме те, що відшкодування витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним, зокрема, із часом, витраченим адвокатом на участь у судових засіданнях та обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт, суд вважає, що визначений в заяві розрахунок витрат на професійну правничу допомогу в частині розрахунку витрат на час витрачений для складання заяви про поновлення строків звернення до адміністративного суду, підготовки проекту відповіді на відзив та складання заяви - розрахунку судових витрат є необґрунтованим.

Отже, заявлений до стягнення розмір витрат на оплату послуг виконавця за складання заяви про поновлення строків звернення до адміністративного суду, підготовки проекту відповіді на відзив та складання заяви - розрахунку судових витрат не є співмірним, оскільки дані заяви не є заявами значної складності та непотребують значного часу для їх складання, суд вважає, що розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката у цьому випадку має бути зменшений.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про часткове відшкодування судових витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката на користь позивача у розмірі 13500,00 грн.

Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 139, 244-250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" (вул. Бакуліна, буд. 11, м. Харків, 61166, код ЄДРПОУ: 41203918) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ: 43143704) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.05.2020 №00007323307, №00007333307.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" судовий збір у розмірі 17159,55 (сімнадцять тисяч сто п`ятдесят дев`ять гривень 55 коп) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь ТОВ "АЛЬЯНС ПРОМ ТРЕЙДІНГ" витрати на правничу допомогу в розмірі 13500,00 (тринадцять тисяч п`ятсот гривень) грн.

В іншій частині вимог позов залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 04 листопада 2020 року.

Суддя О.М. Шляхова

Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено09.11.2020

Судовий реєстр по справі —520/9516/2020

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 25.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні