Справа № 560/7059/20
РІШЕННЯ
іменем України
07 листопада 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А.
за участі:секретаря судового засідання Коваль Д.Л представника позивача Мельника В.В. представника ОСОБА_1 - Мазура А.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Слобідсько-Кульчієвецької сільської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області , ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом, в якому просить:
1. визнати протиправним та скасувати рішення Слобідсько-Кульчієвецької сільської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, оформлене постановою №83 від 02 листопада 2020 року, про визнання ОСОБА_1 обраним Слобідсько-Кульчієвецьким сільським головою на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;
2. зобов`язати Слобідсько-Кульчієвецьку сільську територіальну виборчу комісію Кам`янець-Подільського району Хмельницької області прийняти рішення про визнання перших виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови Кам`янець-Подільського району Хмельницької області такими, що не відбулися 25 жовтня 2020 року, та про призначення повторних виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови Кам`янець- Подільського району Хмельницької області.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що Слобідсько-Кульчієвецька СТВК за результатами застосування переговорної процедури закупівлі виборчих бюлетенів з виборів сільського голови, повідомлення про яку було оприлюднено 19.10.2020, уклала із ПП «Видавництво Абетка Плюс» договір про закупівлю виборчих бюлетенів 19.10.2020, тобто у строк раніше, ніж через 10 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. Зазначене є порушенням п. 7 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» .
Крім цього, виборчі бюлетені з виборів сільського голови були отримані СТВК за актом передачі лише 23 жовтня 2020 року, що не відповідає вимогам ч.3 п. 1 статті 242 Виборчого кодексу України.
Усі виготовлені 23.10.2020 бланки виборчих бюлетенів з виборів сільського голови по усіх дільницях були знищені в зв`язку із виявленою помилкою. 24.10.2020 ПП «Видавництво Абетка Плюс» повторно виготовило (передрукувало) виборчі бюлетені з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови. Нові бланки виборчих бюлетенів були виготовлені за новим зразком та макетом, які відрізнялися від попередніх не лише виправленою помилкою, але й розташуванням тексту і розміром. Проте Слобідсько-Кульчієвецька СТВК рішення про повторний друк виборчих бюлетенів з виборів сільського голови, як і рішення про затвердження тексту бюлетеня з виборів сільського голови для його повторного друку, не приймала.
Також в день голосування 25 жовтня 2020 року на виборчих дільницях сіл Оленівка, Боришківці, Слобідка-Кульчієвецька, Кульчієвці та Мукша Китайгородська при відкритті виборчих скриньок та висипання їх вмісту на стіл зникло електропостачання, і підрахунок голосів виборців здійснювався членами зазначених дільничних виборчих комісій у темряві, що виключає прозорість підрахунку голосів виборців, адже в даний момент могли бути як вкинуті на стіл додаткові бюлетені, так і вилучена, або спотворена шляхом дописів виборча документація.
Таким чином, голосування з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови не було організовано і проведено відповідно до цього Кодексу на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу, адже виборчі бюлетені були виготовлені, знищені та повторно виготовлені з грубим порушенням законодавства.
Ухвалою суду 06.11.2020 відкрито провадження у справі. Призначено судове засідання на 07.11.2020 о 12:00.
Слобідсько-Кульчієвецька сільська територіальна виборча комісія Кам`янець-Подільського району Хмельницької області подала відзив на позов, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що заявлені позивачем вимоги стосовно протиправності дій комісії, які вчинені нею до дня голосування, виходять за межі строків, визначених як Виборчим кодексом України, так і Кодексом адміністративного судочинства України. Комісія також вважає, що лише припущення того, що внаслідок короткотривалого відключення електроенергії на деяких виборчих дільницях була спотворена виборча документація, не є достатньою підставою для висновку про проведення підрахунку голосів виборців не у відповідності до ВК України та необхідності вчинення такого крайнього заходу, як прийняття рішення про визнання виборів такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів.
ОСОБА_1 подав відзив на позов, згідно якого також просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що відсутні докази, які б свідчили про порушення під час проведення голосування та підрахунку голосів на всіх виборчих дільницях. Також позивачем фактично оскаржується бездіяльність комісії, що мала місце до дня голосування, а також дій, що мали місце під час прийняття виборчої документації від дільничних виборчих комісій 26.10.2020.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Представник ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог просив відмовити.
Представник виборчої комісії в судове засідання не з`явився.
Відповідно до ч.3 ст.268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 №160 призначено на 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
ОСОБА_2 згідно посвідчення №3 від 22.09.2020 є кандидатом на посаду сільського голови Слобідсько-Кульчієвецька ОТГ Кам`янець-Подільського району.
Постановою №83 від 02.11.2020 Слобідсько-Кульчієвецька сільська територіальна виборча комісія Кам`янець-Подільського району Хмельницької області визнала ОСОБА_1 обраним Слобідсько-Кульчієвецьким сільським головою на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Також у цій постанові зазначено, що результати підсумків голосування Слобідсько-Кульчієвецькою СТВК встановлено шляхом складання протоколу про результати голосування з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі від 02 листопада 2020 року.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги обставинами, які передували прийняттю такого рішення.
Так, Слобідсько-Кульчієвецька сільська територіальна виборча комісія Кам`янець-Подільського району Хмельницької області провела закупівлю виборчих бюлетенів з виборів сільського голови. Процедура закупівлі оголошена 19.10.2020, очікувана вартість закупівлі - 36 048 грн.. 19.10.2020 укладено договір №20084 із ПП "Видавництво Абетка Світ", кількість бюлетенів - 12016 штук. Згідно звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, ціна договору склала 36048 грн., строк його дії - від 19.10.2020 до 31.12.2020.
Згідно письмових пояснень членів Слобідсько-Кульчієвецької сільської територіальної виборчої комісії та членів контрольної комісії даної СТВК, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , виборчі бюлетені із виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови, в яких були виявлені помилки, були прийняті Територіальною виборчою комісією від дільничних виборчих комісій в запечатаних пакетах без їх огляду та перерахунку; знищення даних бюлетенів також відбувалося в запакованих пакетах без огляду та перерахунку. Їхні пропозиції оглянути та перерахувати виборчі бюлетені були заперечені головою СТВК. Приймання - передача пакетів із бюлетенями для знищення відбувалася за участі суб`єкта підприємницької діяльності, відмінного від підприємства-виготовлювача даних бюлетенів.
У відповідь на звернення голови Слобідсько-Кульчієвецької СТВК ПП "Видавництво Абетка Світ" листом повідомило про те, що у переданих згідно з актом передачі 23 жовтня 2020 року бюлетенях з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови була виявлена поліграфічна помилка (повторна нумерація у пере ліку кандидатів), що суперечить пунктам 4.1 та 6.3.2 договору № 20090-1 від 21 жовтня 2020 року.
Невідповідні бюлетені з дільниць 680511, 680552, 680550, 680523, 680522, 680515, 680551,680536, 680535, 680549, 680561, 680472, 680525, 680524, 680470, 680471, 680577 були передані для знищення в упаковці підприємства-виготовлювача. Упаковки були оглянуті представниками комісії та визнано, що упаковка порушена не була. В присутності членів комісії упаковані бюлетені були знищені шляхом розрізання на гільйотині без порушення упаковки, про що у двох примірниках був складений Акт про знищення невідповідних бюлетенів згідно з Додатком № 24 до постанови Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2020 року №330, підписаний представником підприємства-виготовлювача в особі дирек тора Зволейка Д.Г., представником територіальної виборчої комісії в особі голови Слобідсько-Кульчієвецької СТВК Морочковської С.Г. та шести членів контрольної комісії.
Невідповідні бюлетені з дільниць 680566, 680564, 680565, 680562, 680563, упаковані, підписані членами дільничної комісії та завірені відповідними печатками дільничних комісій були передані для знищення. Упаковки були оглянуті. Визнано, що упаковка, завірена печаткою дільничної комісії, по рушена не була. В присутності членів комісії упаковані бюлетені були знищені шляхом розрізання на гільйотині без порушення упаковки, про що у двох примірниках був складений Акт про знищення невідповідних бюлетенів згідно з Додатком №24 до постанови Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2020 року №330, підписаний представником підприємства-виготовлювача в особі директора Зволейка Д.Г., представником територіальної виборчої комісії в особі голови Слобідсько-Кульчієвецької СТВК Морочковської С.Г. та п`яти членів контрольної комісії.
Згідно з пунктом 6.3.2 договору № 20090-1 від 21 жовтня 2020 року, 24 жовтня за рахунок підприємства-виготовлювача були передруковані бюлетені з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сіль ського голови та видані згідно з Актом передачі від 24 жовтня 2020 року, складеним у двох примір никах.
Також у присутності представників підприємства-виготовлювача та представників Слобідсько-Кульчіївецької територіальної виборчої комісії був складений Акт про списання зіпсованих бюлетенів та знищення нової друкарської форми від 24.10.20.
Нові бюлетені були виготовлені за новим зразком та макетом, оскільки попередні плівки та ма кет були знищені згідно з Актом від 23 жовтня 2020 року, складеним у двох примірниках.
Новий макет відрізнявся від попереднього не тільки виправленою нумерацію, а також розташу ванням тексту і розміром для унеможливлення підробок.
Відповідно до листа секретаря сільської територіальної виборчої комісії за №31 від 04.11.2020, ОСОБА_2 повідомлено про те, що змін до рішення "Про затвердження тексту бюлетеня з виборів сільського голови Сдобідсько-Кульчієвецької сільської ради" (постанова №40 від 07.10.2020) не вносилось, ступінь захисту приймався відповідно до чинного законодавства України. Слобідсько-Кульчієвецькою СТВК рішення про повторний друк виборчих бюлетенів з виборів сільського голови не приймалось.
Згідно листа АТ "Хмельницькобленерго" від 28.10.2020 №831, 26.10.2020 працівниками Кам`янець-Подільського РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» було виявлено факт пошкодження лінії електропередач, імовірно негабаритним транспортним засобом за адресою: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський район, с. Кульчіївці.
25.10.2020, близько 21:00 год., дане пошкодження спричинило вихід з ладу електроустановок, а саме: КТП 244 та КТП 40, як наслідок було відключено ПЛ 10 кВ лінії 91, що в результаті призвело до вимикання електроенергії за адресами: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н., с. Кульчіївці, с. Слобідка Кульчієвецька, с. Мукша Китайгородська та с.Оленівка.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 280 Виборчого кодексу України (далі - ВК України) територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів приймає рішення про визнання виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, сільського, селищного, міського голови такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів, якщо голосування у день голосування (день повторного голосування) було визнано недійсним або не було організовано і проведено відповідно до цього Кодексу на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу.
Вказана норма містить дві самостійні умови, за яких територіальна виборча комісія має прийняти рішення про визнання виборів такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів:
- голосування у день голосування (день повторного голосування) було визнано недійсним;
- голосування у день голосування (день повторного голосування) не було організовано і проведено відповідно до ВК України на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу.
Позивач посилається на другу умову, зазначаючи, що голосування на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу було організовано та проведено не у відповідності до вимог Виборчого кодексу України у зв`язку з тим, що виборчі бюлетені були виготовлені, знищені та повторно виготовлені з грубим порушенням законодавства.
Однак суд звертає увагу на те, що друга умова для прийняття рішення про визнання виборів такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів стосується випадку, коли голосування у день голосування на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу взагалі не було організовано та проведено відповідно до ВК України.
Крім цього, вказана підстава стосується порушень, які виникали саме у день голосування.
Статтею 196 ВК України визначені етапи виборчого процесу. Згідно цієї норми, голосування у день виборів та підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів є окремими етапами виборчого процесу.
Проте позивач не посилається на наявність обставин, визначених у статті 280 ВК України.
Щодо доводів позивача про те, що в день голосування 25 жовтня 2020 року на виборчих дільницях сіл Оленівка, Боришківці, Слобідка-Кульчієвецька, Кульчієвці та Мукша Китайгородська при відкритті виборчих скриньок та висипання їх вмісту на стіл зникло електропостачання, і підрахунок голосів виборців здійснювався членами зазначених дільничних виборчих комісій у темряві, суд зазначає наступне.
Таке посилання вказує на обставини проведення не голосування, а підрахунку голосів виборців, який розпочинається після закінчення голосування.
Крім цього, посилання позивача про те, що в такий момент могли бути як вкинуті на стіл додаткові бюлетені, так і вилучена, або спотворена шляхом дописів виборча документація, є лише припущеннями, які жодним доказом не підтверджені.
Щодо інших доводів позивача, які стосуються обставин, що мали місце до дня голосування, суд зазначає наступне.
Позивач вказує про те, що згідно з ч.7 ст.40 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Так, згідно з ч.2 ст.242 ВК України договір між відповідною територіальною виборчою комісією та поліграфічним підприємством укладається із застосуванням переговорної процедури закупівлі виходячи із виробничих, технологічних та організаційних можливостей підприємства забезпечити своєчасний друк та ступені захисту виборчих бюлетенів.
Водночас, відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі" до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад.
Слобідсько-Кульчієвецька СТВК (ідентифікаційний код 43780773) зареєстрована як юридична особа. Організаційно-правова форма - державна організація (установа, заклад).
Згідно з п.1 ч.1 ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі" цей Закон застосовується до замовників, визначених пунктами 1 - 3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Відповідно до ч.3 ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі" у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронні каталоги для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов`язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Виборчою комісією було оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Отже, доводи позивача про порушення ч.7 ст.40 Закону України "Про публічні закупівлі" є помилковими.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.242 ВК України сільська, селищна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, на підставі договору, укладеного між нею і поліграфічним підприємством, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах не пізніш як за п`ять днів до дня голосування та отримує виготовлені виборчі бюлетені не пізніш як за чотири дні до дня голосування в упаковці підприємства-виготовлювача на підставі акта приймання-передачі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
У спірному випадку виборчі бюлетені, згідно акту-передачі виборчих бюлетенів від підприємства-виготовлювача, були отримані лише 23.10.2020. Тобто строк, визначений п.3 ч.1 ст.242 ВК України, не було дотримано. Однак зазначене порушення жодним чином не є таким, що вплинуло на волевиявлення виборців чи результати голосування.
Водночас, у виготовлених виборчих бюлетенях була виявлена помилка, що призвело до того, що нові, передруковані бюлетені, були виготовлені 24.10.2020.
ВК України не містить заборони щодо виготовлення нових бюлетенів у разі, якщо отримані виготовлені виборчі бюлетені містять помилки.
Відповідно до ч.3 ст.242 ВК України технічні відходи, поліграфічний брак, виборчі бюлетені, в яких виявлені помилки, про що прийнято рішення територіальної виборчої комісії, а також друкарські форми знищуються поліграфічним підприємством у порядку та строки, визначені умовами договору про виготовлення виборчих бюлетенів, про що складається акт у двох примірниках.
Згідно з п.1.10 Порядку виготовлення виборчих бюлетенів з місцевих виборів та їх передачі відповідним територіальним і дільничним виборчим комісіям, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2020 року № 330, контроль за виготовленням виборчих бюлетенів на підприємстві-виготовлювачі, дотриманням вимог щодо знищення друкарських форм, технічних відходів, поліграфічного браку, виборчих бюлетенів, в яких виявлені помилки, здійснюється контрольною комісією, утвореною відповідною територіальною виборчою комісією за поданнями місцевих організацій політичних партій, депутатські фракції яких зареєстровані в Апараті Верховної Ради України поточного скликання на початок виборчого процесу, не пізніш як у день затвердження тексту та встановлення ступеня захисту виборчого бюлетеня.
Згідно п.6.3.2 договору №20084 від 19.10.2020, укладеного між виборчою комісією та поліграфічним підприємством, постачальник зобов`язався забезпечити поставку товару, якість яких відповідає умовам, встановленим розділом 4 цього договору.
Відповідно до розділу 4 договору постачальник повинен поставити замовнику товар, якість якого відповідає умовам, встановленим чинним законодавством України до цієї категорії товарів. Технічні, якісні характеристики товару повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства.
Замовник має право відмовитися від прийняття товару, який не відповідає за якістю умовам договору.
Всі витрати, пов`язані із поверненням товару, несе постачальник.
У присутності представників підприємства-виготовлювача, Слобідсько-Кульчіївецької територіальної виборчої комісії, а також членів контрольної комісії були складені Акти про знищення виборчих бюлетенів від 24.10.2020.
Позивач посилається на п.3 ч.7 ст.242 ВК України, згідно якого у разі неможливості передачі виборчих бюлетенів від територіальної виборчої комісії до дільничної виборчої комісії відповідні виборчі бюлетені вважаються невикористаними, про що складається акт у двох примірниках (якщо територіальна виборча комісія передає дільничній виборчій комісії виборчі бюлетені з виборів, які вона не організовує, а в іншому випадку - в одному примірнику) за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Один примірник акта надсилається до відповідної виборчої комісії, другий - зберігається у територіальній виборчій комісії. Такі виборчі бюлетені погашаються територіальною виборчою комісією після закінчення голосування шляхом відокремлення правого нижнього кута бюлетеня.
Однак така норма передбачає випадок неможливості передачі виборчих бюлетенів, та порядок погашення таких після закінчення голосування, що є відмінним від спірного випадку.
Згідно з ч.2 ст.240 ВК України текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування. Ступінь захисту виборчого бюлетеня встановлюється відповідною територіальною виборчою комісією у такий самий строк.
Позивач вказує, що нові бланки виборчих бюлетенів відрізнялися від попередніх не лише виправленою помилкою, але й розташуванням тексту і розміром.
Водночас, зміни тексту не відбулось. При цьому, згідно листа підприємства-виготовлювача пояснюється, що нові бюлетені були виготовлені за новим зразком та макетом, оскільки попередні плівки та макет були знищені згідно з актом від 23 жовтня 2020 року.
Отже, зазначені доводи позивача є безпідставними.
Крім цього, як уже зазначалось, такі дії були вчинені до дня голосування.
Суд звертає увагу на те, що відповідно до ч.7 ст.273 КАС України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, що мали місце до дня голосування, може бути подано до адміністративного суду у строк, встановлений частиною шостою цієї статті, але не пізніше двадцять другої години дня, що передує дню голосування.
Відповідач не був позбавлений права в установлений законодавством строк оскаржити дії виборчої комісії, вчинені до дня голосування.
Також суд враховує, що згідно з ч.1 ст.278 ВК України сільська, селищна, міська виборча комісія на підставі протоколу про результати голосування з виборів сільського, селищного, міського голови приймає одне з таких рішень:
1) про визнання особи обраною сільським, селищним, міським головою;
2) про призначення повторного голосування з виборів сільського, селищного, міського голови;
3) про визнання виборів сільського, селищного, міського голови такими, що не відбулися, та призначення у зв`язку з цим повторних виборів.
Позивачем не оскаржувався протокол про результати голосування з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі від 02 листопада 2020 року.
Проте вирішальним є те, що позивачем не доведено існування підстав, визначених статтею 280 ВК України, для визнання виборів сільського голови такими, що не відбулися, та призначення у зв`язку з цим повторних виборів.
Таким чином, рішення Слобідсько-Кульчієвецької сільської територіальної виборчої комісії Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, оформлене постановою №83 від 02 листопада 2020 року, є правомірним та не підлягає скасуванню
Як наслідок, не підлягає задоволенню і позовна вимога про зобов`язання відповідача прийняти рішення про визнання перших виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови Кам`янець-Подільського району Хмельницької області такими, що не відбулися 25 жовтня 2020 року, та про призначення повторних виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови Кам`янець- Подільського району Хмельницької області.
Отже, в задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Однак згідно з ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що позивачем до позову не був доданий документ про сплату судового збору, або який підтверджує підставу звільнення від сплати такого.
За подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, розмір ставки судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" з 1 січня 2020 року встановлено прожитковий мінімум працездатних осіб на місяць у розмірі 2102,00 гривень.
Отже, розмір судового збору за подання цього позову повинен був скласти 840,80 грн.
Враховуючи зазначене, а також наявність підстав для відмови у задоволенні позову, суд вважає за необхідне також стягнути з позивача судовий збір на користь Державного бюджету України у розмірі 840,80 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову ОСОБА_2 відмовити.
Стягнути з ОСОБА_2 в дохід Державного бюджету України судовий збір в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення .
Повне рішення складене 07 листопада 2020 року 16:16
Позивач:ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідачі:Слобідсько-Кульчієвецька сільська територіальна виборча комісія Кам`янець-Подільського району Хмельницької області (вул. Механізаторів, 45,Слобідка- Кульчієвецька,Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область,32389 , код ЄДРПОУ - 43780773) ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2
Головуючий суддя Д.А. Божук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2020 |
Оприлюднено | 09.11.2020 |
Номер документу | 92686104 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Божук Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні