УХВАЛА
м. Черкаси
06 листопада 2020 року Справа № 580/4987/20
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тимошенко В.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову за адміністративним позовом Територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання дій протиправними та скасування протоколу,
встановив:
05.11.2020 о 16 год. 59 хв. до Черкаського окружного адміністративного суду звернулася Територіальна організація політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області (м. Черкаси, вул. Небесної Сотні, 105) з позовом до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (Черкаська область, Черкаський район, м. Сміла, вул. Незалежності, 37, код ЄДРПОУ 43770532), в якому просить:
1) визнати протиправними дії відповідача щодо врахування відомостей протоколів дільничних виборчих комісій №710902, №710932 з позначкою Уточнений про результати підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Черкаської обласної ради, під час встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №4 з виборів депутатів Черкаської обласної ради 25 жовтня 2020 року;
2) скасувати протокол відповідача від 03.11.2020 про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №4 з виборів депутатів Черкаської обласної ради 25 жовтня 2020 року.
Разом із адміністративним позовом позивач подав і заяву про забезпечення адміністративного позову, в якій просив:
- заборонити Черкаській обласній територіальній виборчій комісії встановлювати результати виборів депутатів Черкаської обласної ради 25 жовтня 2020 року до завершення розгляду судом справи за позовом Територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання дій протиправними та скасування протоколу та до набрання судовим рішенням у даній справі законної сили.
В обґрунтування заяви зазначено те, що викладені у позовній заяві обставини вплинуть на законність результатів виборів депутатів Черкаської обласної ради.
Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суддя зазначає таке.
Відповідно до частин першої та другої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
При цьому, частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України передбачений вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
Суд звертає увагу, що відповідно до положень частини першої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти інші дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за якими стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Тобто, процесуальним законом чітко визначені способи забезпечення адміністративного позову.
Разом з тим, частиною четвертою статі 151 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що заходи забезпечення позову, які застосовує суд, не можуть зупиняти, унеможливлювати або в інший спосіб порушувати безперервність процесу призначення, підготовки і проведення виборів.
Водночас, статтею 20 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним.
В свою чергу даною статтею закріплено, що виборчий процес це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних з підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Отже, законодавець імперативно визначив що заходи забезпечення позову не можуть зупиняти, унеможливлювати або в інший спосіб порушувати безперервність виборчого процесу, який складається з призначення, підготовки і проведення виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що забезпечення позову в адміністративній справі - це елемент права на судовий захист, спрямований на те, щоб не допустити незворотності певних наслідків відповідних дій щодо відновлення порушеного права (попередній судовий захист).
В свою чергу, заходи забезпечення позову мають застосовуватись у виключних випадках за наявності об`єктивних обставин, які дозволяють зробити обґрунтоване припущення, що невжиття відповідних заходів потягне за собою більшу шкоду, ніж їх застосування.
Як видно зі змісту заяви позивача про забезпечення позову, позивач фактично просить суд забезпечити позов шляхом заборони Черкаській обласній територіальній виборчій комісії встановлювати результати виборів депутатів Черкаської обласної ради 25 жовтня 2020 року до завершення розгляду судом справи за позовом Територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання дій протиправними та скасування протоколу та до набрання судовим рішенням у даній справі законної сили.
Крім того, як вбачається із матеріалів справи, позивачем не надано будь-яких доказів, що вказували б на наявність об`єктивних обставин, що в подальшому можуть ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист чи поновлення порушених прав та інтересів позивача у разі незастосування судом таких заходів забезпечення позову.
Наведені заявником обставини є лише його припущеннями, які не підтверджені жодними належними та допустимими доказами.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позивачем не доведено, а судом не встановлено, яким саме чином невжиття заходів забезпечення позову протягом скороченого дводенного строку розгляду виборчого спору істотно ускладнить чи унеможливить виконання рішення суду або завдасть шкоди більшої, ніж невжиття таких заходів.
Враховуючи скорочені строки розгляду справ, пов`язаних з виборчим процесом, застосування заходів забезпечення позову, про які просить позивач, не дозволить забезпечити виконання мети вжиття таких заходів та порушить безперервність процесу підготовки і проведення виборів, що, в силу частини четвертої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, виключає законну можливість задоволення такої заяви позивача.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 13.03.2020 року у справі №855/72/19.
Відтак, враховуючи, що станом на день розгляду даної заяви виборчий процес триває, забезпечення позову у такий спосіб суперечить нормі статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про забезпечення позову.
Враховуючи, що до заяви про забезпечення позову не було додано доказів сплати судового збору, суд вважає за необхідне стягнути з Політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка судовий збір за подання заяви про забезпечення позову у розмірі 630,60 грн, оскільки позивач не є самостійною юридичною особою.
Керуючись ст.ст. 150-154, 248, 256, 273, 278 КАС України, суд
ухвалив:
У задоволенні заяви Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області про забезпечення позову - відмовити.
Стягнути з Політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (адреса: 01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5, код ЄДРПОУ 37279703) судовий збір за подання заяви про забезпечення позову у розмірі 630 (шістсот тридцять) грн. 60 коп. спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA418999980313121206084023002, код класифікації доходів бюджету 22030101).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в дводенний строк з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя В.П. Тимошенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2020 |
Оприлюднено | 09.11.2020 |
Номер документу | 92686126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні