ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2020 року справа №200/10116/20-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Гаврищук Т.Г., Ястребова Л.В., секретар судового засідання Кобець О.А, представника позивача Слєсарєва І.Е. розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Донецької обласної організації Політичної партії «Партія Шарія» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 03 листопада 2020 року (повний текст складено 03 листопада 2020 року в м. Слов`янськ) у справі № 200/10116/20-а (головуючий суддя Михайлик А.С., судді Логойда Т.В., Мозгової Н.А.) за позовом Донецької обласної організації Політичної партії «Партія Шарія» до Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Донецька обласна організація Політичної партії «Слуга Народу» , Регіональна організація політичної партії «Блок Вадима Бойченка» в Донецькій області, Маріупольська міська територіальна виборча комісія Маріупольського району Донецької області про визнання протиправними та скасування протоколів, зобов`язання вчинити певні дії, -
У С Т А Н О В И В:
01.11.2020 Політична партії «Партія Шарія» звернулас до суду з позовом до Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Донецької області, в якому позивач просив суд: - визнати протиправним та скасувати протоколи про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 та територіального виборчого округа № 3 без дати; - зобов`язати скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 та територіального виборчого округа № 3 з позначкою «уточнений» , в які внести відомості щодо кількості голосів виборців, які підтримали Донецьку обласну організацію Політичної партії «Слуга Народу» та Регіональну організацію Політичної партії «Блок Вадима Бойченка» на підставі відповідних протоколів ДВК.
Позов вмотивований тим, що під час прийняття до розгляду документів дільничних виборчих комісій (ДВК) №142261, 142275, 142282, 142234, 142245 Центральною районною у місті Маріуполі територіальною виборчою комісією Донецької області до пункту 15 протоколів про підсумки голосування внесено результати, що не відповідають протоколам ДВК по наведеним виборчим ділянкам. Так, кількість голосів за Донецьку обласну організацію Політичної партії «Слуга Народу» в територіальних виборних округах № 2 та № 3 встановлена відповідачем в протоколах про підсумки голосування в територіальних виборних округах № 2 та № 3 (по 142261 - 52 голоси, по 142275 - 40, по 142282 - 59, по 142234 - 43, по 142245 - 43), перевищує реальну кількість голосів, відданих за них за даними протоколів ДВК (по 142261 - 32 голоси, по 142275 - 20, по 142282 - 29, по 142234 - 13, по 142245 - 13), що свідчить про змінену відповідачем результатів волевиявлення з метою збільшення голосів за Донецьку обласну організацію Політичної партії «Слуга Народу» за рахунок зменшення кількості голосів за Регіональну організацію Політичної партії «Блок Вадима Бойченка» (по 142261 - з 247 до 227 голосів, по 142275 - з 211 до 191, по 142282 - з 273 до 243, по 142234 - з 179 до 149), по 142245 - з 174 до 144). Наведеними діями відповідач порушив приписи ст.ст. 254, 255 Виборчого кодексу України.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 03 листопада 2020 року у справі № 200/10116/20-а у задоволенні позову - відмовлено.
Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що територіальна комісія при прийнятті протоколів з поміткою Уточнений повинна не просто машинально прийняти їх, а перевірити чи відповідають зазначені в цих протоколах результати волевиявлення, результатам, зазначеним в першому протоколі та на опису виборчої документації, який ДВК надала разом з запечатаними пакетами. Відповідно, якщо результати волевиявлення не збігаються (як у випадках з дільницями, коли у одній партії стало менше голосів, а у іншої на відповідну кількість голосів більше), комісія відповідно до ч. 10 ст. 254 ВК, оскільки неможливо усунути без перерахунку бюлетенів неточності у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці. На думку апелянта, суд, встановивши обставини у даній справі, з метою захисту прав та встановлення реальних результатів голосування, мав би вийти за межі позовних вимог позивача та зобов`язати відповідача здійснити повторний перерахунок голосів на спірних виборчих дільницях в порядку, встановленому виборчим кодексом України.
В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги.
Відповідно до вимог ч. 1,2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, перевірила матеріали справи, вивчила доводи апеляційної скарги, і дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції та під час апеляційного перегляду встановлено наступне.
Постановою від 15 липня 2020 року № 795-ІХ «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» Центральною виборчою комісією призначені чергові та перші місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад.
Постановою Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 24.09.2020 № 30 зареєстровано кандидатів у депутати Маріупольської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Донецької обласної організації Політичної партії «Партія Шарія» на місцевих виборах згідно з додатком.
Згідно з витягом з протоколу № 13 засідання Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області розпочатого 25.10.2020 (20 год. 00 хв.) крім інших, зобов`язано дільничні виборчі комісії №№ 142261 (час прийняття 3 год. 5 хв.), 142245 (5 год. 21 хв.), 142234 (9 год. 10 хв.), 142282 (13 год. 40 хв.), 142275 (16 год. 53 хв.) виправити виявлені недоліки шляхом складення протоколу з виборів депутатів Маріупольської міської ради з поміткою Уточнений . Після уточнення відповідачем прийнято рішення врахувати відомості протоколів з поміткою Уточнений про підрахунок голосів на виборчих дільницях з виборів депутатів Маріупольської міської ради по ДВК №№ 142234 (17 год. 17 хв.), 142282 (19 год. 43 хв.), 142245 (21 год. 12 хв.), 142275 (22 год. 20 хв.), 142261 (час прийняття 06 год. 40 хв.).
Протоколами Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 2 та № 3 від 28.10.2020 встановлено таку кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати: від Донецької обласної організації Політичної партії «Слуга Народу» : по виборчій дільниці 142261 - 52 голоси, 142275 - 40, 142282 - 59, 142234 - 43, 142245 - 43; від Регіональної організації Політичної партії «Блок Вадима Бойченка» : по виборчій дільниці 142261 -227 голоси, 142275- 191, 142282-243, 142234- 149, 142245 - 144.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, колегія суддів зазначає таке.
Статтею 38 Конституції України передбачено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
За приписами частини 1 статті 14 Виборчого кодексу України від 19.12.2019 № 396-ІХ вибори в Україні є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.
Відповідно до частини 1 статті 28 цього Кодексу підготовка організації і проведення голосування та підрахунок голосів виборців здійснюються на виборчих дільницях, що утворюються Центральною виборчою комісією або окружною виборчою комісією відповідно до цього Кодексу та існують на постійній чи тимчасовій основі.
Частинами 1, 2 статті 32 Виборчого Кодексу передбачено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Згідно з частинами 34, 35 статті 250 Виборчого Кодексу дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку відповідної організації партії, а також кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від відповідної організації партії, не підтримуючи окремого кандидата з цього списку.
Результати підрахунку голосів у вигляді кількості голосів виборців, які підтримали кожного конкретного кандидата, включеного до територіального виборчого списку відповідної організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список відповідної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата, оголошуються головою комісії і заносяться секретарем виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.
Частинами 1,10 статті 251 Виборчого Кодексу визначено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.
Пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.
Відповідно до частин 1-3, 5 ст. 254 Виборчого Кодексу з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі та оформляється протоколом безперервного засідання.
На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з частинами 1,4, 13 статті 255 Виборчого Кодексу територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу, зокрема, районна в місті виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині (у міській територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або в багатомандатних виборчих округах (у міській територіальній громаді з кількістю виборців до 10 тисяч).
До протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться: 1) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 2) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 3) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії, в межах територіального виборчого округу; 4) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу.
Перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування в межах виборчого округу (частини виборчого округу), а в разі внесення змін до цього протоколу - і протокол, в якому були допущені неточності (описки чи помилки у цифрах), разом з відповідними протоколами та актами дільничних виборчих комісій, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, та (за наявності) протоколами територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, окремими думками членів територіальної виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, заявами і скаргами про порушення територіальною виборчою комісією порядку встановлення підсумків голосування та рішеннями, прийнятими виборчою комісією за результатами їх розгляду, територіальна виборча комісія транспортує до виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних виборів.
На підтвердження викладених в позові доводів про невірне визначення кількості голосів в пункті 15 оскаржуваних протоколів ТВК позивач послався на протоколи дільничних виборчих комісій від 26.10.2020 про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №№ 142261, 142275, 142234, 142245 та від 27.10.2020 - на виборчій дільниці № 142282, відповідно до яких кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від: Донецької обласної організації Політичної партії «Слуга Народу» становить по виборчій дільниці 142261 - 32 голоси, 142275-20, 142282-29, 142234- 13, 142245- 13; Регіональної організації Політичної партії «Блок Вадима Бойченко» становить по виборчій дільниці 142261 - 247 голоси, 142275 - 211, 142282 - 273, 142234 - 179, 142245 - 174.
Відповідно до витягу з протоколу № 13 безперервного засідання Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області від 25.10.2020 дільничні виборчі комісії №№ 142261, 142245, 142234, 142282, 142275 комісією зобов`язано виправити виявлені недоліки шляхом складення протоколу з виборів депутатів Маріупольської міської ради з поміткою Уточнений , а після уточнення відповідачем вирішено врахувати відомості протоколів вказаних дільничних виборчих комісій з поміткою Уточнений про підрахунок голосів на виборчих дільницях з виборів депутатів Маріупольської міської ради.
Згідно з частинами 1, 5 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.
Позивачем не надано протоколів ДВК із позначкою «Уточнений» по ДВК №№ 142261, 142245, 142234, 142275, а відтак ним не доведено наявності розбіжностей між відомостями протоколів ДВК (що з урахуванням викладеного у протоколі безперервного засідання відповідача від 25.10.2020 відображено у протоколах з поміткою Уточнений ) та встановленими ТВК результатами виборів на цих виборчих дільницях.
Копію протоколу із поміткою Уточнений позивачем надано лише по виборчій дільниці № 142282 (протокол від 27.10.2020) - його зміст в частині кількості голосів, що віддані за Донецьку обласну організацію Політичної партії «Слуга Народу» та Регіональну організацію політичної партії «Блок Вадима Бойченка» в Донецькій області співпадають із первинним протоколом по цій дільниці.
Надаючи оцінку наданим позивачем копіям протоколів ДВК від 26.10.2020 про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142261, 142275, 142234, 142245, від 27.10.2020 - № 142282 та протоколу від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 з поміткою Уточнений суд виходить з наступного.
Частинами 3, 8, 9 статті 251 Виборчого Кодексу визначено, що протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому, округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу.
Членам дільничної виборчої комісії, кандидатам, їх довіреним особам, уповноваженим особам організацій партій, офіційним спостерігачам, присутніми під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їхнє прохання невідкладно видаються копії зазначеного у цій статті протоколу з відповідних місцевих виборів, по відповідному виборчому округу, в тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожного члена комісії, кожної місцевої організації партії, яка висунула кандидатів у депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, кожного кандидата. Копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці можуть виготовлятися за допомогою технічних засобів.
Про видачу копій протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих на відповідних місцевих виборах у відповідному виборчому окрузі, складається акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Суд зазначає, що надані позивачем копій протоколів ДВК по виборчим дільницям №№ 142261, 142275, 142234, 142245, від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 та від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 Уточнений виготовлено із порушенням частини 8 статті 251 Виборчого Кодексу, оскільки їх не засвідчено головою і секретарем дільничної виборчої комісії, а отже суд не приймає такі докази з урахуванням того, що відповідно до статті 74 та частини 1 статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи; суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом; обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За правилами частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Судом першої інстанції витренувались від Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області, крім іншого, завірені належним чином копії протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142234, 142245 округу № 2 та про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142261, 142275, 142280, 142282, 142283 округу № з.
У відзиві на позов та у наданих в ході розгляду справи поясненнях відповідач зазначив, що на виконання ч. 13 статті 254 Кодексу № 396 та постанови № 370 ЦВК Центральною районною у місті Маріуполі ТВК вся виборча документація в т.ч. й примірники витребуваних копій протоколів ДВК про підрахунок голосів була передана до Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області. Виборча документація була упакована та передана без акту приймання - передачі, у зв`язку з тим що діючим законодавством не передбачено складання таких актів.
Ухвалою від 02.11.2020 витребувано з Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142234, 142245 територіального виборчого округу № 2; протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142261, 142275, 142282 територіального виборчого округу № 3; протоколи з поміткою «Уточнений» по ДВК №№ 142234, 142245, 142261, 142275, 142282.
Маріупольською міською територіальною виборчою комісією Маріупольського району Донецької області жодних документів не надано.
У даній справі відповідачем є Центральна районна у місті Маріуполі ТВК Донецької області. Обставини того, що за поясненнями відповідача витребувані документи ним передано до Маріупольської міської ТВК Маріупольського району Донецької області та відсутності доказів, що спростовували б це, об`єктивно унеможливлюють доведення відповідачем правомірності спірних рішень.
З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що враховуючи відсутність в матеріалах справи протоколів ДВК №№ 142234, 142245, 142261, 142275, 142282, які можна вважати належними доказами, неможливо встановити наявність або відсутність розбіжностей у цих протоколах та протоколах відповідача про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради щодо вказаних виборчих дільниць, чим унеможливлено встановлення судом обґрунтованості доводів позовної заяви в цій частині.
Колегія суддів зазначає, що рішення суду не може ґрунтуватись на припущеннях.
Зважаючи на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасувати протоколів відповідача про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 та територіального виборчого округа № 3 відсутні. Позовні вимоги про зобов`язання відповідача скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 та територіального виборчого округа № 3 з позначкою «уточнений» , в які внести відомості щодо кількості голосів виборців, які підтримали Донецьку обласну організацію Політичної партії «Слуга Народу» та Регіональну організацію Політичної партії «Блок Вадима Бойченка» на підставі відповідних протоколів ДВК є похідними, а отже задоволенню не підлягають.
Крім цього, відповідно до абз. З ч. 1 ст. 256 Виборчого Кодексу у разі не складання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені цим Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, а також може витребувати інші документи.
Судом встановлено, що Маріупольською міською ТВК Маріупольського району Донецької області складено протокол від 29 жовтня 2020 року про результати виборів депутатів Маріупольської міської ради.
Оскаржувані протоколи відповідача про встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 2, 3 вже опрацьовані і реалізовані та станом на момент розгляду цієї справи безпосередні наслідки голосування на суб`єктів виборчого процесу створює протокол Маріупольської міської ТВК Маріупольського району Донецької області від 29 жовтня 2020 року.
Враховуючи вищевикладене суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Ураховуючи наведене, колегія суддів не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги і відповідно для скасування оскаржуваного судового рішення, оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, правові висновки суду першої інстанції скаржником не спростовані.
Враховуючи, що позивачем при поданні до суду апеляційної скарги судовий збір не сплачувався, оскільки суд апеляційної інстанції дійшов висновку про відмову у задоволенні апеляційної скарги позивача, колегія суддів вважає за необхідне стягнути з останнього на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 6 306,00 грн.
Керуючись 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Донецької обласної організації Політичної партії «Партія Шарія» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 03 листопада 2020 року у справі № 200/10116/20-а- залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 03 листопада 2020 року у справі № 200/10116/20-а - залишити без змін.
Стягнути з Донецької обласної організації Політичної партії «Партія Шарія» на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 6 306,00 (шість тисяч триста шість) гривень.
Повне судове рішення складено 06 листопада 2020 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя А.А. Блохін
Судді Т.Г. Гаврищук
Л.В. Ястребова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2020 |
Оприлюднено | 09.11.2020 |
Номер документу | 92690472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні