Постанова
від 03.11.2020 по справі 380/2199/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2020 рокуЛьвівСправа № 380/2199/20 пров. № А/857/9767/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Копанишин Х.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у м. Львові апеляційну скаргу Галицької митниці Держмитслужби на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 липня 2020 року, головуючий суддя - Костецький Н.В., ухвалене у м. Львові, повний текст якого складено 16.07.2020 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа до Галицької митниці Держмитслужби про визнання протиправною бездіяльності,-

В С Т А Н О В И В:

В березні 2020 року позивач - ТзОВ Брава справа звернулося в суд з позовом до Галицької митниці Держмитслужби, в якому просило визнати протиправною бездіяльність Галицької митниці Держмитслужби, яка полягає у порушенні 4-годинного строку митного оформлення (або відмови у митному оформленні) товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та зобов`язати Галицьку митницю Держмитслужби завершити митне оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалося на те, що позивач 26.02.2020 року об 11:05 год подав до відділу митного оформлення «Малехів» Митного посту "Львів-північний" Галицької митниці Держмитслужби електронну митну декларацію UA 209140/2020/016831 з документами на товар, який міститься в автомобілі Іveco д/н НОМЕР_1 . Вказаний автомобіль 26.02.2020 року о 15:27 год з товаром в`їхав до зони митного контролю «Малехів» Митного посту "Львів-північний" Галицької митниці Держмитслужби, товар пред`явлено митному органу. Станом на 30.03.2020 року за митною декларацією UA 209140/2020/016831 Галицька митниця Держмитслужби не завершила митне оформлення товарів і не прийняла письмове вмотивоване рішення про відмову у митному оформленні, хоча декларація та всі необхідні документи позивачем подані, товар пред`явлений до органу митного контролю. Зазначало, що у Галицької митниці Держмитслужби відсутні підстави для відмови у митному оформленні товару за митною декларацією UA209140/2020/016831, оскільки поданих документів достатньо для ідентифікації задекларованих товарів як товарів, що не підлягають державному експортному контролю. Звертало увагу, що отримувач товару, німецька компанія « Kempf-Gruppe.com» , несе витрати за простій автомобіля, у розмірі 150 євро за добу, і може розірвати контракт з товариством з обмеженою відповідальністю "Брава справа" на 150000 євро. Крім того, витрати за простій автомобіля у регресному порядку ймовірно будуть пред`явлені до позивача.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16 липня 2020 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправною бездіяльність Галицької митниці Держмитслужби щодо незавершення митного оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та невипуску транспортного засобу з товаром з зони митного контролю між 19:27 год 26.02.2020 року та 10:16 год 14.04.2020 року.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, Галицька митниця Держмитслужби оскаржила його в апеляційному порядку, яка, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що в рішенні суду не зазначено які дії митного органу були вчинені всупереч митним формальностям при експорті товару.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та повністю підтримав доводи, зазначені у апеляційній скарзі.

Представники позивача заперечили проти апеляційної скарги, вважають оскаржене рішення суду законним та обґрунтованим та просили апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 11.12.2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю «Брава справа» (м. Бровари, Україна) (продавцем) та Kempf-Gruppe.com (м. Вегберг, Федеративна Республіка Німеччина) (покупцем) укладено контракт № 15/19, відповідно до пункту 1.1 якого, продавець зобов`язується передати у власність покупця, а покупець сплатити устаткування (товар), зазначене в додатках до цього контракту, що складають його невід`ємну частину, на умовах цього контракту (а.с. 9-13, т. 1).

Відповідно до додатку № 1 від 11.12.2019 року до контракту від 11.12.2019 року № 15/19 специфікація: плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механізм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механізм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт.,циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000 - 4 шт. (а.с. 14, т. 1).

26.02.2020 року товариство з обмеженою відповідальністю «Брава справа» з метою митного оформлення товару подало до Галицької митниці Держмитслужби електронну митну декларацію UA209140/2020/01683, прийнято митну декларацію 26.02.2020 року об 11:05 год (а.с 180, т. 2).

Згідно з графою 31 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю «Брава справа» UA209140/2020/01683 товар, який підлягав митному оформленні: частина насосів рідинних: плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механізм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механізм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000- 4 шт., які є частинами насосів поршневих з кривошипно-шатунним механізмом, які застосовуються у складі повітророзділювальних або газифікаційних установок та призначені для перекачування зрідженого кисню, азоту та аргону переохолодженого або такого, що перебуває під надлишком тиском; для цивільного використання; виробник - ВКФ «Кріопром» ТОВ; країна виробництва - UA (а.с. 7-8, т.с. 1) (а.с. 7, т. 1).

Згідно з графою 32 митної декларації товариство з обмеженою відповідальністю "Брава справа" вказало код товару 8413910090 (а.с. 7, т. 1).

Відповідно до графи 18 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю «Брава справа» UA209140/2020/01683, транспортний засіб, що здійснює перевезення: НОМЕР_1 (а.с. 7, т. 1).

Згідно з графою 44 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю «Брава справа» UA209140/2020/01683 «Додаткова інформація, подані документи, сертифікати і дозволи» : контракт від 11.12.2019 року № 15/19, висновок від 24.12.2019 року № УТЕ-1563, експертний висновок №УТЕ - 1562 від 24.12.2019 року, видаткова накладна № РН-0000049 від 21.02.2020 року, бланк технічного паспорту на насос від 27.02.2020 НЖ-125/20, бланк технічного паспорту на насос НЖ-0,063/20 від 27.02.2020 року, керівництво з експлуатації насосів рідинних від 27.02.2020 року, посвідчення № 1454/05/2022 від 10.05.2019 року, технічні умови ТУ У 29.2-31630366.004-2004 від 26.04.2004 року, лист імпортера від 28.02.2020 року, лист № 77/20 від 02.03.2020 року, додаткова угода № 1 від 17.02.2020 року до контракту від 11.12.2019 року № 15/19, специфікація до контракту від 11.12.2019 року № 15/19, сертифікат якості № 637 від 19.02.2020 року, рахунок - фактура № 15/19-01 від 20.12.2019 року, міжнародна товаро - транспортна накладна № 339899 від 26.02.2020 року, платіжний документ АSW97254/2 від 21.02.2020 року, платіжний документ АSW97976/2 від 21.02.2020 року (а.с. 7-8, т. 1).

В ході здійснення відділом митного оформлення "Малехів" митного поста "Львів-північний" митних формальностей по митній декларації товариства з обмеженою відповідальністю "Брава справа" автоматизованою системою управління ризиками АСМО "Інспектор" визначені обов`язкові форми та обсяги митного контролю (а.с. 169, т. 1).

Галицькою митницею Держмитслужби скеровано декларанту повідомлення 26.02.2020 року об 11:06 год про необхідність проведення часткового митного огляду та забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки (а.с. 153, т. 2).

Відповідно до відмітки про в`їзд транспортного засобу № НОМЕР_2 транспортний засіб НОМЕР_1 в`їхав в зону митного контролю митного поста «Малехів» 26.02.2020 року о 15:27 год (а.с. 163, т. 1).

Згідно з актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 26.02.2020 року державним інспектором митного органу проведено огляд транспортного засобу НОМЕР_1 з 17.00 год до 17:20 год, та вказано, що за результатами огляду неможливо встановити про належність товару до задекларованої групи товарів, а саме чи товари не являються товарами подвійного використання, необхідно проведення додаткових митних формальностей щодо експортного контролю (а.с. 93, т. 2).

26.02.2020 року о 17:56 год Галицькою митницею Держмитслужби скеровано ТзОВ «Брава справа» повідомлення про необхідність надання оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в установленому порядку їх копій, документів, що підтверджують код товару згідно УКТЗЕД, а також заявлених у гр. 44 митної декларації документів, сертифікат якості, технічну документацію (а.с. 158, т. 2).

ТзОВ «Брава справа» 26.02.2020 року надіслано Галицькій митниці банківський платіжний документ, що стосується товару (а.с. 169, т. 1).

27.02.2020 року декларантом надіслано документ бланк технічного паспорту на насос від 27.02.2020 року НЖ-125/20, бланк технічного паспорту на насос НЖ-0,063/20 від 27.02.2020 року, керівництво з експлуатації насосів рідинних від 27.02.2020 року, сертифікат якості (а.с. 165, 169, т. 1).

Згідно з повідомленням Галицької митниці від 28.02.2020 року о 16:20 год, повідомлено позивача про необхідність надання Довідки з Урядової комісії з експортного контролю про те, що товари не відносяться до товарів подвійного використання, технічні умови, розроблені для даних товарів (а.с.169, т. 2).

ТзОВ «Брава справа» надіслало митному органу посвідчення, видане Державною службою експортного контролю виробників товарів ТОВ ВКФ «Кріопром» № 1454/05/2022, Технічні умови ТУ У 29.2-31630366.004-2004, лист імпортера (а.с. 165, 169, т. 1).

Окрім того, 02.03.2020 року декларантом надіслано лист від виробника товарів № 77/20 (а.с. 165, 169, т. 1).

28.02.2020 року на адресу Галицької митниці Держмитслужби надійшов лист Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області від 27.02.2020 року (вих. № 14/4-46оП), відповідно до якого за наявними даними можливе незаконне переміщення через митний кордон України товарів, що підлягають державному експертному контролю з приховуванням від митного контролю з боку ТОВ «Брава справа» . Зазначений суб`єкт ЗЕД за МД № UA209140/2020/016831 у режимі «експорт 10» має намір здійснити митне оформлення товарів групи 8413 згідно УКЗЕД без відповідних дозвільних документів. Просить, вжити вичерпних заходів щодо перевірки зазначеної інформації із забезпеченням застосування необхідних форм митного контролю товарно-матеріальних цінностей, які переміщуються (а.с. 94, т. 2).

Галицька митниця Держмитслужби згідно з листом від 03.03.2020 року № 7.4-20-01/8/6420 звернулась до Державної служби з експортного контролю України про повідомлення чи відноситься до товарів подвійного призначення товар: плита АК 2304.00.002, механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механізм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механізм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000 - 4 шт. (а.с. 95, т. 2).

Згідно з листом Державної служби експортного контролю України від 12.03.2020 року № 1602/24-20 повідомлено, що інформація щодо товарів (згідно з листом від 03.03.2020 року № 7.4-20-01/8/6420), у тому числі як подвійного використання, у Держекспортконтролі відсутня (а.с. 95, т. 2).

Галицька митниця Держмитслужби 16.03.2020 року звернулась із листом № 7.4-1/28-09/4/7737 до Державної митної служби України щодо можливості завершення митного оформлення товарів за МД UA209140/2020/016831 (а.с. 116, т. 2).

Державна митна служба України листом від 18.03.2020 року № 16-4/16-03-03/7/434 повідомила Галицьку митницю Держмитслужби про те, що завершення митного оформлення частин насосів, відповідно до митного режиму «експорт» може бути здійснено Галицькою митницею Держмитслужби за умови відсутності заперечень щодо здійснення такого оформлення Служби безпеки України (а.с. 119-121, т. 2).

20.03.2020 року Галицька митниця Держмитслужби звернулась із листом № 7.4-1/28-09/8.6/8447 до Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області щодо наявності заперечень по завершенню митного оформлення за МД UA209140/2020/016831 (а.с. 125, т. 2).

Спецпідрозділ по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області повідомило Галицьку митницю Держмитслужби листом від 01.04.2020 року № 14/4-685 про те, що заперечень щодо завершення митного оформлення за МД UA209140/2020/016831 немає (а.с. 125, т. 2).

14.04.2020 року товариство з обмеженою відповідальністю «Брава справа» звернулось із заявою до Галицької митниці про визнання митної декларації недійсною, оскільки отримувач вантажу відмовився від контракту та отримання вантажу у зв`язку із простроченням поставки (а.с. 133, т. 2).

Галицькою митницею Держмитслужби завершено митне оформлення 14.04.2020 року о 10:16 год (а.с. 180, т. 2).

Позивач, не погоджуючись із бездіяльністю відповідача щодо незавершення митного оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та невипуску транспортного засобу з товаром із зони митного контролю між 19:27 год 26.02.2020 року та 10:16 год 14.04.2020 року, звернувся із даним позовом до суду.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено, а судом не встановлено підстав, визначених частиною 2 статті 255 Митного кодексу України для перевищення часу виконання відповідних формальностей.

.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України (далі - МК України).

Як встановлено пунктом 23 частини 1 статті 4 МК України митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Статтею 257 МК України передбачено процедуру декларування.

У відповідності до цієї статті декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:

1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;

2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору;

3) відомості про найменування країн відправлення та призначення;

4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери;

5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів;

6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати);

7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови;

8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;

9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу;

10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).

Статтею 335 МК України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.

Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України щодо пропуску товарів через митний кордон України, крім тих, що необхідні виключно для поміщення товарів у митний режим.

Якщо цим Кодексом та іншими законами України передбачено надання таких документів (відомостей) митним органам державними органами, установами та організаціями, уповноваженими на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, через єдиний державний інформаційний веб-портал "Єдине вікно для міжнародної торгівлі", митним органам забороняється вимагати надання таких документів (відомостей) декларантом, уповноваженою ним особою, перевізником чи іншою заінтересованою особою.

Разом з митною декларацією митному органу подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, декларація митної вартості. У встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про:

1) документи, що підтверджують повноваження особи, яка подає митну декларацію;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами;

3) транспортні (перевізні) документи;

4) комерційні документи, наявні у особи, яка подає декларацію;

5) у разі необхідності - документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;

6) документи, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних, антидемпінгових та компенсаційних заходів (за наявності таких обмежень);

7) у випадках, передбачених цим Кодексом, - документи, що підтверджують країну походження товару;

8) у разі необхідності - документи, що підтверджують сплату та/або забезпечення сплати митних платежів;

9) у разі необхідності - документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного митного режиму;

10) у разі необхідності - документи, що підтверджують зміну термінів сплати митних платежів;

11) у разі необхідності - документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів та обраний метод її визначення відповідно до статті 53 цього Кодексу.

Статтею 255 МК України передбачено, що митне оформлення завершується в найкоротший можливий строк, але не більше ніж чотири робочих години з моменту пред`явлення митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.

Строк, зазначений у частині першій цієї статті, може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у разі:

1) виконання митних формальностей поза місцем розташування митного органу відповідно до статті 247 цього Кодексу;

2) підтвердженого письмово бажання декларанта або уповноваженої ним особи подати відповідно до цього Кодексу додаткові документи чи відомості про зовнішньоекономічну операцію або характеристики товару;

3) проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до заявленого митного режиму за тимчасовою митною декларацією згідно з цим Кодексом;

4) виявлення порушень митних правил, якщо товари не випускаються відповідно до частини шостої цієї статті;

5) зупинення митного оформлення відповідно до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції";

6) подання додаткових документів відповідно до частини третьої статті 53 цього Кодексу в межах передбаченого нею строку, перебіг якого припиняється з моменту отримання митницею (митним постом) таких документів чи письмової відмови декларанта або уповноваженої ним особи у їх наданні;

7) призупинення митного оформлення відповідно до статей 399 і 400 цього Кодексу.

Матеріалами справи підтверджено, що митним органом не завершувалось митне оформлення з тих підстав, що Галицькою митницею Держмитслужби неможливо було встановити про належність товару до задекларованої групи товарів, а саме чи товари не являються товарами подвійного використання.

Пунктом 2 частини 1 статті 196 Митного кодексу України передбачено, що не можуть бути пропущені через митний кордон України товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів (крім алкогольних напоїв і тютюнових виробів, а також харчових продуктів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та в порядку, встановлених статтею 376 та частиною 2 статті 378 цього Кодексу).

Спеціальним нормативно-правовим актом, що регулює діяльність, пов`язану з державним контролем за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання є Закон України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" (далі - Закон).

Статтею 1 Закону передбачено, що товари подвійного використання - окремі види виробів, обладнання, матеріалів, програмного забезпечення і технологій, спеціально не призначені для військового використання, а також послуги (технічна допомога), пов`язані з ними, які, крім цивільного призначення, можуть бути використані у військових або терористичних цілях чи для розроблення, виробництва, використання товарів військового призначення, зброї масового знищення, засобів доставки зазначеної зброї чи ядерних вибухових пристроїв, у тому числі окремі види ядерних матеріалів, хімічних речовин, бактеріологічних, біологічних та токсичних препаратів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 8 Закону порядок здійснення контролю за міжнародними передачами товарів установлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до цього та інших законів України, актів Президента України залежно від конкретних груп товарів та видів їх міжнародних передач.

Згідно із статтею 9 Закону найменування та опис товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, вносяться до списків товарів, що підлягають державному експортному контролю (далі - списки). Списки складаються за відповідними групами товарів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, із залученням заінтересованих центральних органів виконавчої влади. До складання списків можуть також залучатися представники підприємств, наукових установ, організацій, а також їх об`єднань. Списки затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Як встановлено п. 6 Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №86 від 28.01.2004 року, у разі переміщення товарів через митний кордон України їх митний контроль та митне оформлення здійснюються у порядку, встановленому митним законодавством.

Під час митного оформлення товарів разом з іншими документами, необхідними для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, суб`єкт або іноземний суб`єкт відповідно до частини другої статті 264 Митного кодексу України на вимогу митниці зобов`язаний надати оригінал дозволу або висновку Держекспортконтролю.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем разом із поданою декларацією до митного органу долучено експертний висновок Одеської регіональної торгово-промислової палати від 24.12.2019 року № УТЕ-1562, відповідно до якого визначено коди товарів за УКТ ЗЕД: плита АК 2304.00.002 - 8413910090, механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 8413910090, циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 АК 2395.01.000 - 8413910090, а також документ на підтвердження того, що товари, які експортуються згідно з контрактом 11.12.2019 року № 15/19 не підлягають обов`язковій експкертизі, а саме висновок недержавної експертизи щодо ідентифікації товару Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ -1563 від 24.12.2019 року, згідно з яким товар плита АК 2304.00.002, механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000, механізм руху АК 2304.02.000-01, механізм руху АК 2394.02.00-01 4, циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01, циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000, не відповідає найменуванню (опису) та технічним параметрам товарів, що підлягають державному експортному контролю.

Згідно з Переліком юридичних осіб, які мають повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю, до таких юридичних осіб належить Одеська регіональна торгово-промислова палата (http://www.dsecu.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=2C704FCFC599BBB0AA3CAF67B1519075?art_id=52403&cat_id=34918).

Відтак, до митного органу позивачем долучено усі необхідні документи, що підтверджують ідентифікацію товару, а також підтверджують те, що товари не підлягають експертизі, юридичної особи, яка має повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю.

Колегія суддів звертає увагу, що лист Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області від 27.02.2020 року (вих. № 14/4-46оП), відповідно до якого повідомлено Галицьку митницю Держмитслужби про можливе незаконне перемізщення черех митний кордон України товарів, що підлягають державному експертному контролю з приховуванням від митного контролю з боку ТзОВ «Брава справа» , надійшов на адресу Галицької митниці Держмитслужби України 28.02.2020 року.

Проте, висновок недержавної експертизи щодо ідентифікації товару Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ - 1563 від 24.12.2019, позивачем додано до митної декларації 26.02.2020 року, разом із митною декларацією.

Відтак у відповідача були всі необхідні документи для завершення митного оформлення товару ТзОВ «Брава справа» в межах 4-годинного часу згідно з вимогами Митного кодексу України, чого не було зроблено, через що допущено протиправну бездіяльність щодо незавершення митного оформлення товару та невипуску транспортного засобу з товаром з зони митного контролю.

Крім цього, згідно із ч. 2 ст. 6 КАС України та ст. 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

Так, у п. 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів дійшла до висновку про те, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а відтак задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Галицької митниці Держмитслужби залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 липня 2020 року у справі №380/2199/20 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький Повний текст постанови складено 06.11.2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92691467
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/2199/20

Постанова від 10.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні