Постанова
від 04.11.2020 по справі 819/1771/15
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2020 рокуЛьвівСправа № 819/1771/15 пров. № А/857/9073/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Матковської З.М., Улицького В.З.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 22 червня 2020 року (головуючий суддя в суді першої інстанції, Чепенюк О.В., м. Тернопіль) у справі № 819/1771/15 за адміністративним позовом Відкритого акціонерного товариства Новосільський ремонтно-механічний завод до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити певну дію, -

В С Т А Н О В И В:

В червні 2015 року відкрите акціонерне товариство Новосільський ремонтно-механічний завод звернувся з адміністративним позовом до Збаразької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області в якому просило: скасувати рішень Збаразької ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області про неприйняття звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року, що викладені у повідомленнях останнього за № 25.01 від 23.12.2014, № 24/11 від 23.12.2014, № 56 від 26.02.2015, № 221 від 16.03.2015, № 346/11 від 22.04.2015, № 397/11 від 19.05.2015 і зобов`язання прийняти ці звіти та скасування рішення Збаразької ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області про неприйняття нею Податкових декларацій з єдиного податку юридичної особи за періоди вказані у повідомленні № 999 від 07.05.2014, № 30 від 03.02.2015, № 378 від 06.05.2015 за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року і зобов`язання Збаразьку об`єднану державну податкову інспекцію прийняти ці декларації..

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 15.09.2015 (а.с. 67-69), залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2016, відмовлено у задоволенні позову ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод .

Постановою Верховного Суду від 27.02.2020 касаційну скаргу ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод задоволено частково, постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 15.09.2015 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2016 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

При здійсненні нового судового розгляду рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 травня 2020 року адміністративний позов задоволений. Визнано протиправним та скасовано рішення Збаразької ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області про неприйняття звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року, що викладені у повідомленнях № 25.01 від 23.12.2014, № 24/11 від 23.12.2014, № 56 від 26.02.2015, № 221 від 16.03.2015, № 346/11 від 22.04.2015, № 397/11 від 19.05.2015 та рішення про неприйняття Податкових декларацій з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року, що викладені у повідомленнях №999 від 07.05.2014, № 30 від 03.02.2015, № 378 від 06.05.2015. Зобов`язано Головне управління ДПС у Тернопільській області прийняти звіти Відкритого акціонерного товариства Новосільський ремонтно-механічний завод про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року та Податкові декларації з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року, які подані за підписом члена ліквідаційної комісії ОСОБА_1 .

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, апелянт Головне управління ДПС у Тернопільській області подало апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Апелянт вважає, що суд першої інстанції неправильно встановив обставини справи, неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, висновки викладені у рішенні суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, суд неправильно застосував норми матеріального права, рішення прийняте з порушенням норм процесуального права, без врахування принципу верховенства права з підстав викладених в апеляційній скарзі.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави в межах апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом апеляційної інстанції з матеріалів справи встановлено, що ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод з 01.12.2010 перебуває в процесі припинення шляхом ліквідації, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 13.03.2020 (а.с. 140-145) та рішенням, викладеним у протоколі його загальних зборів акціонерів від 21.10.2010, на яких також утворено ліквідаційну комісію у складі п`яти осіб, а саме: голова комісії - Костенко П.М., члени комісії - Олешко О.М., Демкович Є.А., Степанов В.В., Савчук А.І., копія витягу з якого наявна у матеріалах справи.

Позивачем направлялись до Підволочиського відділення Збаразької ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове страхування за період з листопада 2014 року по квітень 2015 року та податкові декларації з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартали 2014 року та перший квартал 2015 року.

Однак зазначені звіти та декларації не були прийняті податковим органом, про що Товариству надсилались листи та повідомлення №2501 від 23.12.2014 (а.с. 11), №24/11 від 23.12.2014 (а.с. 15), №56 від 26.12.2015 (а.с. 19), №221 від 16.03.2015 (а.с. 23), №346/11 від 22.04.2015 (а.с. 27), №397/11 від 19.05.2015 (а.с. 31), №30 від 03.02.2015 (а.с. 35), №378 від 06.05.2015 (а.с. 39), №999 від 07.05.2014 (а.с. 43), в яких підставою такого неприйняття зазначено те, що вони підписані ОСОБА_1 , який не є керівником Товариства, а його керівник ОСОБА_2 помер, втім змін щодо керівництва ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців не внесено.

Суд першої інстанції задовольняючи адміністративний позов виходив, з тих підстав, що рішення про неприйняття звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року та рішення про неприйняття Податкових декларацій з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року є протиправними, оскільки звіти були подані за підписом члена ліквідаційної комісії ОСОБА_1 , який був уповноваженою особою на подачу та підпис таких.

Апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано ПК України.

Згідно із пунктами 48.1 - 48.3 статті48 ПК України (тут і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Обов`язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Податкова декларація повинна містити такі обов`язкові реквізити, зокрема, ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За змістом підпункту 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 ПК України податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником. Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.

Відповідно до пункту 48.6 статті 46 ПК України якщо податкова декларація подається податковими агентами - юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків - фізична особа - таким платником податків.

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу (пункт 48.7 статті 48 ПК України).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 №2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (із змінами та доповненнями, в редакцій чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (надалі - Закон № 2464- VІ).

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 6 Закону № 2464-VІ платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зобов`язані подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Форми звіту, порядок формування та терміни подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на момент виникнення спірних правовідносин було встановлено Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом Міністерства доходів та зборів від 09.09.2013 №454 (далі - Порядок №454).

Відповідно до пункту 2.1 Порядку №454 звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів: засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством; на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п`яти.

Згідно пункту 2.7 Порядку №454 таблиці звіту завіряються підписами керівника та головного бухгалтера (за наявності такої посади у страхувальника). Якщо страхувальник є юридичною особою, таблиці звіту засвідчуються печаткою страхувальника. Якщо страхувальник є фізичною особою, таблиці звіту засвідчуються печаткою страхувальника (за наявності).

Звіт повинен містити обов`язкові реквізити, зокрема: повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) страхувальника згідно із Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також інші категорії страхувальників, на яких не поширюється дія Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ; для юридичних осіб зазначається код за ЄДРПОУ; ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб страхувальника; підписи страхувальника - фізичної особи та/або посадових осіб страхувальника, засвідчені печаткою страхувальника (за наявності) (пункт 2.8 Порядку №454).

З аналізу вказаних вище положень законодавства слідує, що податкові декларації та звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування подаються до контролюючого органу за підписом керівника платника.

Згідно із частиною четвертою статті 104 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Як вбачається із матеріалів справи, що звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальне державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року та податкові декларації з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року, у зв`язку із смертю голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2 , відомості про якого як керівника вказані у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, були підписані членом ліквідаційної комісії ОСОБА_1 .

Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено спеціальний порядок внесення змін у відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Частинами першою та другою статті 19 Закону №755-IV встановлено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов`язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов`язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Згідно із частиною першою статті 6 Закону №755-IV державний реєстратор передає органам державної статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб.

В той же час відповідно до частини четвертої статті 105 ЦК України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

За змістом частини сьомої статті 111 ЦК України до моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Як вбачається із матеріалів справи, у даному випадку загальними зборами акціонерів ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод від 21.10.2010 прийнято рішення про припинення діяльності Товариства та утворено ліквідаційну комісію у складі п`яти осіб, а саме: голова комісії - Костенко П.М., члени комісії - Олешко О.М., Демкович Є.А., Степанов В.В., Савчук А.І., копія витягу з засідання наявна у матеріалах справи.

В подальшому у зв`язку із смертю голови ліквідаційної комісії ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод Костенка Павла Миколайовича, на засіданні ліквідаційної комісії 14.01.2014 вирішено до моменту вирішення загальними зборами акціонерів питання обрання нового голови ліквідаційної комісії виконання функцій (повноважень) голови ліквідаційної комісії покласти на ОСОБА_1 , якого уповноважено підписувати всі документи від імені товариства як такі, що підписані керівником товариства, в тому числі ставити свій підпис як особа, що здійснює бухгалтерський облік товариства, на підтвердження чого у матеріалах справи наявний витяг з протоколу №01/01 від 14.01.2014.

Крім того, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться відомості про комісію з припинення ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод , зокрема, про її членів: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , вказане підтверджується копією листа Державної реєстраційної служби України (Укрдержреєстру) від 18.02.2015 №ПІ-О-32-15-7.2/2. У листі також вказано, що положеннями Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який затверджений наказом Міністерства юстиції України від 14.12.2012 №1846/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції 18.12.2012 за №2105/22417, не передбачено виводити у витязі з Єдиного державного реєстру (базовому, вибірковому чи розширеному) інформацію про комісію з припинення юридичної особи.

Враховуючи встановлені обставини апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції проте, що ОСОБА_1 , як член ліквідаційної комісії ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод , на якого у зв`язку із смертю голови ліквідаційної комісії ОСОБА_2 рішенням ліквідаційної комісії від 14.01.2014 покладено виконання функцій (повноважень) голови ліквідаційної комісії, відомості про якого містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, мав право від імені Товариства підписувати документи, зокрема звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року та податкові декларації з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року.

Відтак, апеляційний суд вважає, що спірному випадку ОСОБА_1 , як член ліквідаційної комісії ВАТ Новосільський ремонтно-механічний завод , на якого з 14.01.2014 покладено виконання функцій (повноважень) голови ліквідаційної комісії, є уповноваженою особою платника податків у розумінні підпункту 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 ПК України.

Апеляційний суд також вважає вірними посилання суду першої інстанції на те, що про підстави підписання податкової звітності ОСОБА_1 та надання йому такого права до проведення загальних зборів акціонерів Товариства засіданням ліквідаційної комісії позивач повідомляв відповідача листом від 13.01.2015 №01/01, однак останнім його не було враховано та подану податкову звітність не прийнято.

Враховуючи вищенаведені обставини, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення Збаразької ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області (правонаступником якого є ГУ ДПС у Тернопільській області) про неприйняття звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період листопад-грудень 2014 року та січень-квітень 2015 року та рішення про неприйняття Податкових декларацій з єдиного податку юридичної особи за другий-четвертий квартал 2014 року та перший квартал 2015 року є протиправними.

Доводи скаржника зазначені в апеляційній скарзі та обставини, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді, оскільки, оцінюючи наведені сторонами доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи сторін були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду-без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 22 червня 2020 року у справі № 819/1771/15 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя В. Я. Макарик судді З. М. Матковська В. З. Улицький

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено09.11.2020
Номер документу92691512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1771/15

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 04.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Рішення від 22.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 23.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні