АС-53/78-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" серпня 2007 р. Справа № АС-53/78-07
вх. № 5058/1-53
Суддя господарського суду Харківської області
за участю секретаря судового засідання
представників сторін :
позивача - Литвиненко В.В.
1-го відповідача - Бережний Р.М.
2-го відповідача - Сліденко А.В.
по справі за позовом ТОВ "Tabacco", м. Харків
до 1. ДПІ у Ленінському районі м. Харкова
2. ДПА в Харківській області
про скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому проситьсуд з урахуванням останніх уточнень від 02.08.2007 року скасувати рішення ДПІ у Ленінському районі м. Харкова від 04.04.2007 року № 0001082310 про застосування до ТОВ "Tabacco" штрафних (фінансових) санкцій та визнати неправомірними дії службових осіб ДПА в Харківській області щодо проведення перевірки позивача 23.03.2007 року.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позов у повному обсязі.
Представники відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечували у повному обсязі з мотивів викладених у письмових запереченнях на позов.
Суд, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази у справі, дійшов висновку щодо обгрунтованості позвоних вимог через наступне:
23 березня 2007 року відповідно до направлень №№ 4090, 4099 від 23.03.07 року службовими особами ДПА у Харківській області було здійснено планову перевірку ТОВ "ТАВАССО" з питань дотримання вимог Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", постанови НБУ № 637 від 15.12.04 року "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті України".
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Порядок проведення перевірок податковими органами врегульовано Законом України «Про державну податкову службу в Україні» та Указом Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності».
Відповідно до ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка.
Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності платника податків за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної податкової служби не частіше одного разу на календарний рік.
Забороняється проведення планових виїзних перевірок за окремими видами зобов'язань перед бюджетами, крім зобов'язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.
Право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.
Аналогічні вимоги передбачені п. 2 Указу Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» від 23.07.1998 року за №817/98.
Як встановлено під час розгляду справи планова перевірка ТОВ "ТАВАССО" з питань дотримання вимог Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", постанови НБУ № 637 від 15.12.04 року "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті України", була проведена з 05 по 10 лютого 2007 року відповідно до направлень №№ 99, 100, 105 – 108, 112 – 115 від 05.02.07 року,
Повідомлення про проведення планової перевірки 23.03.07 року у встановлені законодавством порядок та строки до ТОВ «ТАВАССО» не надходило.
Надання під час розгляду справи представником ДПА у Харківській області плану проведення перевірок і відсутність наказу керівника податкового органу про проведення позапланової перевірки є підтвердженням того, що ця перевірка, яка відбулася 23.03.2007 року є плановою.
Ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено проведення як планових, так і позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Порядок проведення перевірок податковими органами врегульовано Законом України «Про державну податкову службу в Україні» та Указом Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності».
Доказів проведення перевірки 23.03.2007 року, як позапланової, відповідачами суду не надано.
Крім того, повноваження ДПА в областях визначені ст. 9 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”. Відповідно до вищенаведеної норми у разі коли зазначені в частині першій цієї статті органи державної податкової служби безпосередньо здійснюють контроль за платниками податків, інших платежів, вони виконують щодо цих платників ті ж функції, що й державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції.
Функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об`єднаних державних податкових інспекцій визначені у ст. 10 Закону. Зокрема ці органи уповноважені здійснювати у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використанням для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності.
Оскільки позивач зареєстрований як платник податків в ДПІ у Ленінському районі м. Харкова, то саме цей орган державної податкової служби уповноважений здійснювати контроль за додержанням податкового та іншого законодавства з боку платника і такими повноваженнями не наділений відділ контролю за розрахунковими операціями в сфері готівкового обороту ДПА в Харківській області.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо відсутності у працівників ДПА в Харківській області законних підстав для проведення перевірки у позивача 23.03.2007 року.
Під час розгляду справи судом відповідачами не спростовано, що ДПІ у Ленінському районі м. Харкова не видавало перевіряючим направлення на перевірку, а ці направлення були видані ДПА Харківської області. Таким чином перевіряючи проводили перевірку без належним чином оформлених повноважень (посвідчень) на перевірку.
Крім того, як встановлено в судовому засіданні і підтверджено поясненнями свідків службові особи, які проводили перевірку самостійно здійснили закупку товару у реалізатора.
Однак, ані Законом України «Про державну податкову службу в Україні», ані іншим нормативно-правовим актом, такі повноваження службовим особам податкових органів при проведенні перевірки дотримання вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» не передбачено.
Таким чином дії посадових осіб ДПА у Харківській області щодо проведення планової перевірки ТОВ "ТАВАССО" 06.07.07 року є неправомірними, оскільки:
-планову перевірку здійснено другий раз за календарний рік,
-планову перевірку здійснено без попереднього повідомлення за 10 днів до по початку її проведення,
-планову перевірку здійснено без належних повноважень.
06 квітня 2007 року ДПІ у Ленінському районі м. Харкова на адресу Позивача надійшло рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0001082310 від 04.04.07 року.
Відповідно до зазначеного рішення Відповідачем на підставі акту перевірки від 23 березня 2007 року було нараховано штрафні санкції в сумі 10 211, 75 грн. за порушення п.1 ст. 17 ст. 22 Закону України від 06.07.95 року № 265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Зазначене рішення № 0001082310 від 04.04.07 року є неправомірним і підлягає скасуванню, як нечинне, оскільки видане на підставі акту проведеної без належних підстав перевірки.
Відповідно до ст.94 КАСУ судовий збір підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок державного бюджету.
Керуючись ст.ст.94,160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Визнати дії службових осіб ДПА у Харківській області щодо проведення планової перевірки ТОВ "ТАВАССО" 23.03.07 року неправомірними.
Скасувати рішення ДПІ у Ленінському районі м. Харкова про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0001082310 від 04.04.07 року.
Стягнути з державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАВАССО" (61075, м. Харків, вул. Пушкінська,5, офіс 206, код 31645608, р/р 26004005871001 в філії АКБ Імексбанк, МФО 350794) судовий збір 3,40 грн.
Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.
На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.
Апеляційна скарга може бути подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 03.09.2007 року о 16:00.
Суддя
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2007 |
Оприлюднено | 11.09.2007 |
Номер документу | 927018 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Прохоров С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні