Рішення
від 03.11.2020 по справі 380/7106/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/7106/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 листопада 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потабенко В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства "Хлібодар" про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства "Хлібодар" (далі - ПП "Хлібодар", відповідач) про стягнення до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, та з рахунків платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в розмірі 57353,03 грн.

Ухвалою від 04.09.2020 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін.

При обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначає про наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість та з податку на прибуток. Оскільки податкові зобов`язання не були сплачені відповідачем у встановлені законом строки, тому набули статусу податкового боргу. Враховуючи наведене, позивач просив стягнути з відповідача податковий борг з рахунків у банках.

Відповідач відзиву не надав. Належним чином повідомлений про розгляд вказаної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення, що підтверджується наявним у справі повідомленням про вручення судової кореспонденції.

Таким чином, суд на підставі ч.6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) дійшов висновку проводити розгляд справи на підставі наявних доказів у матеріалах справи.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку позов задовольнити повністю, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ПП "Хлібодар"(код ЄДРПОУ 22360532) знаходиться за адресою: 79070, м. Львів, вул. Хуторівка, 34.

Відповідно до довідки про заборгованість від 23.01.2020 №760/9/51-08 податковий борг ПП "Хлібодар"станом на 20.01.2020становить 57353,03 грн.

Вказана заборгованість виникла у відповідача з податку на додану вартість та з податку на прибуток.

Податкова заборгованість з податку на додану вартість в сумі 40461,29 грн. виникла на підставі:

податкового повідомлення-рішення №0065365012 від 12.08.2019 на суму 3375,84 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №2659/50.12/22360532 від 29.07.2019 року;

податкового повідомлення-рішення №0083075104 від 20.11.2019 року на суму 2436,69 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №3197/51-04/22360532 від 07.11.2019 року;

податкової декларації з податку на додану вартість від 19.06.2019 на суму 6603,00 грн.;

податкової декларації з податку на додану вартість від 19.09.2019 на суму 717,00 грн.;

податкової декларації з податку на додану вартість від 19.11.2018 на суму 725,00 грн.;

податкової декларації з податку на додану вартість від 19.02.2019 на суму 6462,00 грн.;

податкової декларації з податку на додану вартість від 19.03.2019 на суму 4086,00 грн.;

податкової декларації з податку на додану вартість від 22.04.2019 на суму 417,00 грн.;

податкового повідомлення-рішення №0011445012 від 13.11.2018 на суму 1020,00 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №1842/13-01/12-21/22360532 від 19.07.2018;

податкового повідомлення-рішення №0023145012 від 15.03.2019 на суму 343,33 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №229/13-01/50.12/22360532 від 04.01.2019;

податкового повідомлення-рішення №0027045012 від 26.03.2019 на суму 5543,40 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №830/50-12/22360532 від 24.01.2019;

податкового повідомлення-рішення №0027055012 від 26.03.2019 на суму 63,83 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №830/50-12/22360532 від 24.01.2019;

зворотного боку облікової картки платника (пеня) на суму 1663,20 грн.

Податкова заборгованість з податку на прибуток в сумі 16891,74 грн. виникла на підставі:

податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 28.02.2019 на суму 16 131,00 грн.;

податкового повідомлення-рішення №0017655012 від 05.12.2018 на суму 3 145,05 грн., винесеного на підставі акта про результати перевірки №2280/13-01-50-12/22360532 від 20.11.2018 (залишок несплаченої суми становить 760,74 грн.).

Контролюючий орган скеровував вищевказані податкові повідомлення - рішення на податкову адресу платника податків, що підтверджується наявними у справі доказами.

З матеріалів справи вбачається, що платник податків такі рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржував, що вказує на те, що вони є узгодженими.

Відповідач суми узгоджених грошових зобов`язань у встановлені Податковим кодексом України (далі - ПК України) строки не сплатив.

Судом встановлено, що позивач скеровував на адресу ПП "Хлібодар" податкову вимогу форми "Ю" від 08.12.2017 №45248-17 (а.с. 40), що підтверджується долученою до матеріалів справи копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Оскільки податковий борг відповідачем не сплачено, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення.

Вирішуючи спір, суд керується такими нормами права:

Відповідно до пп. 15.1. ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п. 16.1.4. ст. 16 ПК України).

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст.56 ПК України).

Відповідно до п. 54.3.1 ст. 54 ПК контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Крім того, згідно п. 54.3.3 ст. 53 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п. 59.1, 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до п. 14.1.137 п.14.1 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп. 20.1.34 п. 20.1. ст. 20 ПК України).

У відповідності до п. 1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов`язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 ПК України.

Пунктом 87.1 ст. 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Згідно з пп. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункти 95.3, 95.4 статті 95 ПК України).

Аналізуючи наведені норми законодавства та фактичні обставини справи, суд зазначає таке.

Податковий борг ПП "Хлібодар" на загальну суму 57353,03 грн. виник внаслідок несплати у встановлені ПК України строки узгоджених грошових зобов`язань з податку на прибуток та з податку на додану вартість.

З метою сплати відповідачем податкового боргу податковий орган скеровував на адресу ПП "Хлібодар" податкову вимогу форми "Ю" від 08.12.2017 №45248-17 (а.с. 40).

Зазначена податкова вимога ні в адміністративному, ні в судовому порядку у встановлений чинним законодавством спосіб не оскаржена, узгоджена сума податкового зобов`язання до бюджету на сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу, а відтак підлягає стягненню з відповідача.

Отже, оскільки відповідачем податковий боргу сплачено не було, заборгованість перед бюджетом залишається не погашеною.

Відповідач доказів протилежного суду не надав.

Таким чином, позовні вимоги Головного управління ДПС у Львівській області про стягнення податкового боргу з рахунків у банках є обґрунтованими та підлягають до задоволенняв повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на наведене, оскільки позивачем не надано суду доказів понесення інших судових витрат ніж сплата судового збору, підстави для їх стягнення з відповідача відсутні.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 73-77, 139, 244-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути до бюджету з рахунків приватного підприємства "Хлібодар" (код ЄДРПОУ 22360532, місцезнаходження: 79070, м. Львів, вул. Хуторівка, 34), обслуговуючих такого платника, та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, кошти в розмірі 57353 (п`ятдесят сім тисяч триста п`ятдесят три) грн. 03коп.

Судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 09.11.2020.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено10.11.2020
Номер документу92706882
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/7106/20

Рішення від 03.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні