П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 листопада 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/6531/19 Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е.А.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Стас Л.В..
суддів: Турецької І.О., Шеметенко Л.П.,
за участю секретаря - Худика С.А.
за участю представника апелянта - Яковця М.В.
за участю представника позивача - Капітонова П.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Промпостачальник 2010 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дії та скасування податкових повідомлень - рішень
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Промпостачальник 2010" ( далі - Позивач) звернувся з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними податкові повідомлення рішення від 22.10.2019 року : 1) №0003101401, яким позивачу збільшено податкове зобов`язання з податку на прибуток підприємств, створених за участю іноземних інвесторів на суму 1 692 928 грн. та штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 432 232 грн.; 2) №0003091401 яким позивачу збільшено податкове зобов`язання з податку на додану вартість на суму 1 236 110 грн. та штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 309 028 грн.; визнання протиправними дії відповідача в частині недотримання вимог ст.77 Податкового кодексу України під час здійснення документальної перевірки позивача.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що вищезазначені податкові повідомлення-рішення (далі ППР) були винесені податковим органом на підставі необґрунтованих висновків акту перевірки №490/15-32-14-01/37291830 від 28.08.2019 року "Про результати документальної виїзної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Промпостачальник 2010", а тому вони є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки з боку позивача відсутні порушення вимог Податкового кодексу України та інших нормативно-правових документів.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року - позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 22.10.2019 року №0003091401 Головного управління ДПС в Одеській області.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 22.10.2019 року №0003101401 Головного управління ДПС в Одеській області.
В іншій частині позовних вимог - відмовлено.
Стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Промпостачальник 2010" (67700, Одеська область, Білгород-Дністоровський район, м. Білгород-Дністровський, вул. Плавнева, 64 кв.43, код ЄДРПОУ 37291830) витрати по сплаті судового збору у розмірі 19 210,00 грн.
В апеляційній скарзі, Головне управління ДПС в Одеській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду від 05 березня 2020 року - скасувати, прийняту нову постанову про відмову в задоволенні позову. В обгрунтування доводів апеляційної скарги, зазначив, що господарські операції платника податків з придбання транспортних послуг, на підтвердження яких надана до перевірки транспортна документація, не були відображені ТОВ ПРОМПОСТАЧАЛЬНИК 2010 в бухгалтерському обліку та не вплинули на визначення фінансового результату до оподаткування, та не відображені у відповідних статтях балансу платника податків; по ланцюгу постачання встановлено невідповідність номенклатури, кількості та вартості товарно-матеріальних цінностей, придбаних для продажу контрагентами - постачальниками та реалізованих ними на адресу ТОВ ПРОМПОСТАЧАЛЬНИК 2010 , наявність кримінальних проваджень по контрагентам- постачальникам, що свідчить про неможливість проведення операцій поставки товарно-матеріальних цінностей контрагентами - постачальниками на адресу позивача.
У відзиві на апеляційну скаргу, позивач послався на доводи, ідентичні тим, що викладені в позовній заяві та узгоджуються з висновками, викладеними в рішенні суду першої інстанції.
Апеляційний суд після з`ясування обставин справи та дослідження доказів перейшов в письмове провадження.
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Промпостачальник 2010" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 25.10.2010 року за № 1 552 102 0000 001552.
Видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Промпостачальник 2010", відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є зокрема: Код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); Код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
Так, на підставі направлень від 22.07.2019 №№4634/14-01, 4633/14-01, 4637/14-01, 4639/14-01, 4638/14-01, 4636/14-01, 4635/14-01 виданих Головним управлінням Державної фіскальної служби в Одеській області представникам відповідача та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб`єктів підприємницької діяльності, та наказу ГУ ДФС в Одеській області від 10.07.2019 року №5440 відповідач мав провести документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Промостачальник 2010", код ЄДРПОУ 37291830 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 відповідно до затвердженого плану перевірки.
ТОВ "Промпостачальник 2010" проінформоване про мету податкового органу щодо проведення планової виїзної перевірки письмовим повідомленням №271 від 10.07.2019, яке було направлено разом з копією наказу від 10.07.2019 №5440 засобами поштового зв`язку 10.07.2019 та отримано представником позивача 08.08.2019 року.
З метою проведення документальної планової перевірки, на виконання плану-графіка представниками податкового органу 23.07.2019 року здійснено вихід на податкову адресу позивача: 67700. Одеська область, Білгород-Дністровський район, м. Білгород-Дністровський, вул. Плавнева, буд.64. кв.(офіс) 43.
Разом з тим, при вжитті заходів з організації документальної планової виїзної перевірки, за вказаною адресою відповідачем встановлено відсутність ТОВ "Промпостачальник 2010", зокрема його посадових осіб: керівника - Домусчі Петра Дмитровича та головного бухгалтера - Маленкової Нелі Миколаївни або його законних представників. З наведених підстав складено акти №759/15-32-14-01, 1460/15-32-14-01 "Про неможливість проведення виїзної документальної планової перевірки ТОВ "Промпостачальник 2010" код ЄДРПОУ 37291830 за період з 01.01.2016 по 31.12.2018".
Після встановлення місцезнаходження ТОВ "Промпостачальник 2010" ГУ ДФС в Одеській області 14.08.2019 року наказом №6542 "Про внесення змін до наказу ГУ ДФС в Одеській області від 10.07.2019 року №5440 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Промпостачальник 2010" (код за ЄДРПОУ 37291830)" термін проведення перевірки перенесено з 23.07.2019 року на десять робочих днів на дату з 14 серпня 2019 року тривалістю 10 робочих днів. Копію вказаного наказу від 14.08.2019 року №6542 вручено особисто директору ТОВ "Промпостачальник 2010" 14.08.2019 року.
23.07.2019 по 28.08.2019 року на підставі направлень від 14.08.2019 року №№5378/14-01, 5377/14-01, 5381/14-01, 5383/14-01, 5382/14-01, 5379/14-01, 5380/14-01 (з якими під підпис ознайомлено директора ТОВ "Промпостачальник 2010" ОСОБА_1 14.08.2019 року) виданих представникам ГУ ДФС в Одеській області відповідачем відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб`єктів підприємницької діяльності, та наказу ГУ ДФС в Одеській області від 10.07.2019 року №5440, з урахуванням змін внесеними наказом ГУ ДФС в Одеській області від 14.08.2019 року №6542, проведена документальна планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Промпостачальник 2010" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 відповідно до затвердженого плану перевірки.
За результатами перевірки перевіряючими складено акт №000490/15-32-14-01/37291830 від 28.08.2019 року (т.5 а.с.136-186), у висновках якого встановлено порушення:
- заниження задекларованих ТОВ "Промпостачальник 2010" показників в рядку 2120 "Інші операційні доходи" на загальну суму 1 692 928 грн. у тому числі: за 2016 рік всього у сумі - 793 705 грн.; за 2017 рік всього у сумі - 556 906 грн.; за 2018 рік всього у сумі - 342 317 грн.;
- заниження податку на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму - 1 236 109 грн., у тому числі за: вересень 2016 року - 76 911 грн.; жовтень 2016 у сумі - 63 123 грн.; листопад 2016 у сумі - 96 939 грн.; квітень 2017 у сумі - 77 390 грн.; травень 2017 у сумі - 162 175 грн.; червень 2017 у сумі - 53 148 грн.; вересень 2017 у сумі - 19 982 грн.; жовтень 2017 у сумі - 106 428 грн.; листопад 2017 у сумі - 104 833 грн.; грудень 2017 у сумі - 95 428 грн.; січень 2018 у сумі - 91 610 грн.; лютий 2018 у сумі - 66 495 грн.; березень 2018 у сумі - 83 098 грн.; квітень 2018 у сумі - 84 559 грн.; травень 2018 у сумі - 54 591 грн.
Не погоджуючись з вищенаведеними висновками акту перевірки №490/15-32-14-01/37291830 від 28.08.2019 року, позивач 05.10.2019 року направив на адресу ГУ ДФС в Одеській області заперечення на зазначений акт, відповідно до якого просив переглянути результати, викладені податковим органом у акті з урахуванням фактів порушення контролюючим органом вимог податкового законодавства та утриматися від ухвалення рішення про визначення грошових зобов`язань платнику податків (т.5 а.с.187-190).
Однак 17.10.2019 року Головним управлінням ДПС в Одеській області відповіддю на заперечення №2333/10/15-32-05-01-10 "Про розгляд заперечення по акту планової виїзної документальної перевірки від 28.08.2019 року №490/15-32-14-01/37291830" відмовлено в задоволенні вищенаведених вимог позивача (т.5 а.с.191-201).
На підставі акту перевірки від 28.08.2019 року №490/15-32-14-01/37291830 та відповіді на заперечення від 17.10.2019 року №2333/10/15-32-05-01-10, Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області винесено податкові повідомлення-рішення:
№0003091401 від 22.11.2019 року, яким позивачу збільшено податкове зобов`язання з податку на додану вартість на суму 1 236 110 грн. та штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 309 028 грн.(т.5 а.с.133);
№0003101401 від 22.11.2019 року, яким позивачу збільшено податкове зобов`язання з податку на прибуток підприємств, створених за участю іноземних інвесторів на суму 1 692 928 грн. та штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 432 232 грн.(т.5 а.с.134).
Зазначені вище порушення Податкового кодексу України були встановлені посадовими особами ГУ ДПС в Одеській області по господарським відносинам позивача зі своїми контрагентами-підприємствами, що передавали у власність позивачу товарно-матеріальні цінності, а також здійснювали постачання товарів на користь позивача протягом періоду, що перевірявся, а саме: ТОВ "Вега Сіті Груп", ТОВ "Озрік", ТОВ "Іверія Пром", ТОВ "Альтаір Вест Груп", ТОВ "Альфа Біо Енерджі", ТОВ "Флеш Комерс", ТОВ "Оріон Компані", ТОВ "Адванс Ассист", ТОВ "Промконтекст", ТОВ "Бізнес Юніті", ТОВ "Лімарк", ТОВ "Бізнес-Бастіон".
Суд першої інстанції, задовольняючи частково позовні вимоги, виходив з того, що будь-яких доказів того, що позивач діяв без реальної господарської мети отримання прибутку, або з наміром штучного заниження бази оподаткування з податку на додану вартість, представниками відповідача до суду не надано. Зокрема, в акті перевірки відсутні відомості про визначення контрагентам позивача сум податкових зобов`язань у зв`язку із ухиленням від сплати податків та зборів, винесення вироків посадовим особам контрагентів за фактами ухиляння від сплати податків в результаті конкретних господарських операцій, або будь-які інші відомості, які можуть бути визначені як підстави та докази укладення угод з метою, що порушує публічний порядок.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з таких підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі ПК України).
В силу пп. 75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку з числа резидентів є, зокрема, суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.
Відповідно до пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку з числа резидентів є, зокрема, суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.
Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (пп. 134.1.1п. 134.1 ст. 134 ПК України).
Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:
зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);
збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).
В силу пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до пункту 198.2 статті 198 ПК України, датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Приписами підпункту "а" пункту 198.5 статті 198 ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 ПК України).
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу (п. 201.8 ПКУ).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПКУ передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тому витрати підприємства для цілей оподаткування податком на прибуток, а податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість повинні бути підтверджений первинними документами, що відображають реальність господарської операції, та є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Судом встановлено, що ТОВ "Промпостачальник 2010" є підприємством яке займається оптовою торгівлею деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
Разом з тим, з метою здійснення своєї власної господарської діяльності, позивачем як покупцем/замовником на підставі договорів купуються такі товари у відповідних контрагентів, які в свою чергу такий товар продають та поставляють на адресу позивача, а саме:
- ТОВ "Вега Сіті Груп" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №ПП-12/1 від 07.12.2015 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в рахунках-фактурах та видаткових накладних (п.1.1,1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.1 а.с.15-17);
- ТОВ "Озрік" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №ПР16/10 від 01.10.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в рахунках-фактурах та видаткових накладних (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.1 а.с.136-138);
- ТОВ "Іверія Пром" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №0716-01 від 01.07.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в рахунках-фактурах та видаткових накладних (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.1 а.с.163-165);
- ТОВ "Альтаір Вест Груп" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №ПР07/16 від 01.07.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується передавати у власність, а Покупець (ТОВ "Промпостачальник 2010") зобов`язується приймати і оплачувати на умовах цього Договору Товар найменуванням, у кількості і за цінами, згідно відпускними накладними (п.1.1 Договору).
Згідно п.2.2, 2.3 Договору оплата Товару здійснюється Покупцем у національній валюті шляхом перерахування суми грошових коштів на банківський рахунок Продавця протягом 3-х років з дати передачі товару. За взаємною домовленістю Сторін розрахунки за Товар можуть здійснюватися частинами, а також з використанням інших форм розрахунків у порядку, встановленому законом України.
Відповідно до пункту 3.1, 3.3 Договору Товар поставляється Покупцю протягом 30-ти календарних днів, починаючи з дати узгодження Сторонами виду, найменування, кількості, ціни Товару, що фіксується в накладних. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, зазначеного Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1 Договору Товар передається шляхом порівняння даних за накладною та фактично поставленого Товару та підписання накладної (т.2 а.с.115-117);
- ТОВ "Альфа Біо Енерджі" (Постачальник) на підставі договору постачання №ПР04-1/16 від 01.04.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Замовника (ТОВ "Промпостачальник 2010") Товар. Замовник зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах, визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки Товару обумовлюються сторонами попередньо (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Продавця.
Відповідно до пункту 3.1, 3.3 Договору Продавець здійснює поставку замовленого Товару покупцю протягом 30-ти календарних днів, починаючи з дати замовлення Покупцем. Поставка Товару здійснюється автотранспортом покупця та за його рахунок на умовах Франкоперевізник - митний термінал (право власності на товар переходить від Продавця до Замовника на борту авто вантажівки на вказаному місті після митної очистки Товару (Інкотермс 2000). При цьому, товарно-транспортні накладні на перевезення Товару після переходу права власності від продавця виписує Замовник, також він є товаровідправником.
Згідно з п.4.1 Договору Товар передається методом порівняння фактичної кількості завантаженого Товару із показниками зазначеними у видатковій накладній, яка підписується сторонами за відсутності розбіжностей (т.2 а.с.147-148);
- ТОВ "Флеш Комерс" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №17/10-ПР від 01.10.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в видаткових накладних (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.2 а.с.158-160);
- ТОВ "Оріон Компані" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №3/14ПР від 01.03.2017 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується передавати у власність, а Покупець (ТОВ "Промпостачальник 2010") зобов`язується приймати і оплачувати на умовах цього Договору Товар найменуванням, у кількості і за цінами, згідно відпускними накладними (п.1.1 Договору).
Згідно п.2.2, 2.3 Договору оплата Товару здійснюється Покупцем у національній валюті шляхом перерахування суми грошових коштів на банківський рахунок Продавця протягом 3-х років з дати передачі товару. За взаємною домовленістю Сторін розрахунки за Товар можуть здійснюватися частинами, а також з використанням інших форм розрахунків у порядку, встановленому законом України.
Відповідно до пункту 3.1, 3.3 Договору Товар поставляється Покупцю протягом 30-ти календарних днів, починаючи з дати узгодження Сторонами виду, найменування, кількості, ціни Товару, що фіксується в накладних. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, зазначеного Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1 Договору Товар передається шляхом порівняння даних за накладною та фактично поставленого Товару та підписання накладної (т.2 а.с.166-167);
- ТОВ "Адванс Ассист" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №1/1604 від 07.04.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в видаткових накладних (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.3 а.с.56-58);
- ТОВ "Промконтекст" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №11/16-1 від 20.11.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в видаткових накладних (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.3 а.с.59-61);
- ТОВ "Бізнес Юніті" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №0830/16 від 01.09.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця (ТОВ "Промпостачальник 2010") товарно-матеріальні цінності - далі Товар. Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його на умовах визначених цим Договором. Ціна, кількість, асортимент, терміни поставки визначаються в видаткових накладних (п.1.1, 1.2 Договору).
Згідно п. 2.2 Договору сплата за Товар відбувається Покупцем у національній валюті України або частково, або 100% передплати, або в 5-ти денний строк з дати передачі товарів зарахуванням сум грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальника.
Відповідно до пункту 3.1, 3.2 Договору Товари поставляється покупцю протягом 30-ти днів, починаючи з дати досягнення домовленості між Сторонами. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, вказаної Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1, 4.2 Договору в момент поставки Товару Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступні оригінали документів: видаткову накладну; податкова накладна надається Покупцю в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному законодавством. Сторони підтверджують, що даний пункт договору є фактичною вимогою порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого КМУ від 16.10.2014 року №569. Товар передається методом звірки даних по накладній та фактичної кількості поставленого Товару та підписання накладної (т.3 а.с.209-211);
- ТОВ "Лімарк" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №01-ПР/16 від 04.01.2016 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується передавати у власність, а Покупець (ТОВ "Промпостачальник 2010") зобов`язується приймати і оплачувати на умовах цього Договору Товар найменуванням, у кількості і за цінами, згідно відпускними накладними (п.1.1 Договору).
Згідно п.2.2, 2.3 Договору оплата Товару здійснюється Покупцем у національній валюті шляхом перерахування суми грошових коштів на банківський рахунок Продавця протягом 180 дію з дати передачі товару. За взаємною домовленістю Сторін розрахунки за Товар можуть здійснюватися частинами, а також з використанням інших форм розрахунків у порядку, встановленому законом України.
Відповідно до пункту 3.1, 3.3 Договору Товар поставляється Покупцю протягом 30-ти календарних днів, починаючи з дати узгодження Сторонами виду, найменування, кількості, ціни Товару, що фіксується в накладних. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, зазначеного Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1 Договору Товар передається шляхом порівняння даних за накладною та фактично поставленого Товару та підписання накладної (т.4 а.с.25-27);
- ТОВ "Бізнес-Бастіон" (Постачальник) на підставі договору купівлі-продажу №ПП 09-17 від 01.09.2017 року відповідно до якого Постачальник зобов`язується передавати у власність, а Покупець (ТОВ "Промпостачальник 2010") зобов`язується приймати і оплачувати на умовах цього Договору Товар найменуванням, у кількості і за цінами, згідно відпускними накладними (п.1.1 Договору).
Згідно п.2.2, 2.3 Договору оплата Товару здійснюється Покупцем у національній валюті шляхом перерахування суми грошових коштів на банківський рахунок Продавця протягом 3-х років з дати передачі товару. За взаємною домовленістю Сторін розрахунки за Товар можуть здійснюватися частинами, а також з використанням інших форм розрахунків у порядку, встановленому законом України.
Відповідно до пункту 3.1, 3.3 Договору Товар поставляється Покупцю протягом 30-ти календарних днів, починаючи з дати узгодження Сторонами виду, найменування, кількості, ціни Товару, що фіксується в накладних. Товар поставляється зі складу Постачальника або іншої особи, зазначеного Постачальником, шляхом самовивозу.
Згідно з п.4.1 Договору Товар передається шляхом порівняння даних за накладною та фактично поставленого Товару та підписання накладної (т.4 а.с.91-93).
Крім того, суд зазначив, що виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеними договорами окрім договору купівлі-продажу №11/16-1 від 20.11.2016 року з ТОВ "Промконтекст" підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентами відповідних товарів та їх поставки на адресу позивача та сплати позивачем на адресу контрагентів коштів за них, а саме: накладні, податкові накладні, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості по рахункам, картки рахунку, податкові декларації (т.1 а.с.18-135, 139-162, 166-249, т.2 а.с.1-114, 118-146, 149-157, 161-165, 168-252, т.3 а.с.1-55, 62-208, 212-251, т.4 а.с.1-24, 28-90, 94-250, т.5 а.с.1-130, 202-252, т.6 а.с.1-255, т.7 а.с.1-81).
При цьому, надані позивачем в ході судового розгляду справи документи підтверджують дійсність всіх операцій і правильність податкового обліку позивача.
Наявність або відсутність окремих документів, як і деякі помилки чи неточності у їх оформленні, не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце (відбулися).
Як вбачається з акту перевірки, контролюючий орган з посиланням на відсутність певних сальдо розрахунків, відсутність придбання контрагентами товарів, які в подальшому продано та поставлено позивачу, інформації бухгалтерського обліку, даних Єдиного державного реєстру податкових накладних та даних ІС "Податковий блок" відносно контрагентів позивача дійшов висновку про неможливість виконання цих господарських операцій для ТОВ "Промпостачальник 2010", оскільки операції з його контрагентами не підтверджуються з врахування реального часу здійснення таких операцій, місцезнаходження майна, наявності невідповідності номенклатури придбаних для реалізації та реалізованих товарів, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної доцільності діяльності.
Тобто, згідно акту перевірки, більша його частина ґрунтується на підставах порушення контрагентами позивача податкового законодавства.
Таким чином, фактично на підставі вищезазначеної податкової інформації щодо спектру фінансово-господарської діяльності ТОВ "Вега Сіті Груп", ТОВ "Озрік", ТОВ "Іверія Пром", ТОВ "Альтаір Вест Груп", ТОВ "Альфа Біо Енерджі", ТОВ "Флеш Комерс", ТОВ "Оріон Компані", ТОВ "Адванс Ассист", ТОВ "Промконтекст", ТОВ "Бізнес Юніті", ТОВ "Лімарк", ТОВ "Бізнес-Бастіон" з питань дотримання вимог податкового законодавства, відповідач у даному акті перевірки дійшов висновку про відсутність реальності вчинення позивачем господарських операцій з даними контрагентами та завищення позивачем суми податкового кредиту.
Стосовно цього колегія суддів зазначає про таке.
Податковий кодекс України не встановлює обов`язку позивача при визначенні податкового кредиту здійснювати надмірну сплату ПДВ до бюджету. Позивач як покупець товарів (робіт, послуг) не сплачує при придбанні товару (робіт, послуг) ПДВ до бюджету, а сплачує такий податок у складі ціни товару (робіт, послуг) постачальникам таких товарів (робіт, послуг). Саме це є умовою при визначенні відшкодування покупця. Припущення відповідача про невиконання постачальниками зобов`язання зі сплати податку до бюджету не є підставою для позбавлення позивача права на бюджетне відшкодування з податку на додану вартість, який виконав усі передбачені Податковим кодексом України умови щодо його отримання.
Податковим кодексом України не встановлена обумовленість між підтвердженням сплати податку на додану вартість попередніми постачальниками у ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг) та віднесенням позивачем до складу податкового кредиту сплаченого (нарахованого) податку на додану вартість при придбанні товарів (робіт, послуг). Закон не ставить право платника податку на формування податкового кредиту в залежність від належного виконання постачальником або контрагентами постачальника своїх податкових зобов`язань та сплати ними сум податку на додану вартість до державного бюджету.
Якщо контрагент не виконав свого зобов`язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування податку на додану вартість у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування і має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.
Крім того, позивач не має правових підстав перевіряти чи включена контрагентами постачальника сума податку на додану вартість від реалізованих товарів (робіт, послуг) до складу податкових зобов`язань.
Відповідно до ч.1 ст.208 ГК України якщо господарське зобов`язання визнано недійсним як таке, що вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то за наявності наміру в обох сторін - у разі виконання зобов`язання обома сторонами - в доход держави за рішенням суду стягується все одержане ними за зобов`язанням, а в разі виконання зобов`язання однією стороною з другої сторони стягується в доход держави все одержане нею, а також усе належне з неї першій стороні на відшкодування одержаного. У разі наявності наміру лише в однієї зі сторін усе одержане нею повинно бути повернено другій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного стягується за рішенням суду в доход держави.
Частиною 1 статті 228 ЦК України передбачено, що правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Зміст наведеної норми свідчить на користь висновку, що законодавець відокремив порушення публічного порядку від інших підстав нікчемності правочинів та передбачив наявність умислу сторін (сторони) на незаконний результат, а також суперечність його публічно-правовим актам держави.
Зважаючи на те, що публічний порядок держави порушується у разі недотримання нормативних актів, у яких він закріплений, а ухилення від сплати податків, на факт якого податковий орган посилається як на підставу для відмови у задоволенні позовних вимог, є злочином, відповідальність за який встановлена Кримінальним кодексом України, суд правильно зазначив, що за обставин, які склалися, визначенню правочину як такого, що порушує публічний порядок, повинен передувати вирок суду про притягнення учасника (учасників) такого правочину до кримінальної відповідальності, який би набрав законної сили.
Щодо посилання відповідача на наявність Вироку Сихівського районного суду м. Львова від 16 травня 2018 року відносно директора ТОВ Озрік ОСОБА_2 (контрагента позивача), якого визнано винуватим за ч. 3 ст. 28,ч.2 ст. 205,ч.3, ст. 358 КК України, колегія суддів зазначає про таке.
Згідно Вироку суду, 09.09.2016 Особою 1, яка притягується до кримінальної відповідальності в межах кримінального провадження №12016140080000402, створено підприємство ТОВ Озрік та призначено себе директором, а в подальшому, призначено директором ТОВ Озрік ОСОБА_2 .
Крім цього, в період 2016-2017 років ОСОБА_2 , підписав документи, які містили неправдиві відомості щодо проведення господарських операцій, які фактично не здійснювалися.
Однак серед переліку підроблених господарських документів та переліку підприємств, які використовували ці документи, ТОВ Промпостачальник 2010 відсутнє.
Крім того, колегія суддів зазначає, що по - перше вказаний вирок, чи наявність порушеного кримінального провадження відносно контрагента - ТОВ Озрік не були підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень - рішень у цій справі, акт перевірки не містить жодного посилання на вказану обставину, по - друге як вбачається з вказаного вироку, суд у справі №464/1797/18 не досліджував та не давав оцінки будь - яким господарським операціям із позивачем, не встановив недійсність документів, що були складені за наслідком здійснення спірних господарських операцій, а відтак відсутні підстави стверджувати, що первинні документи є не належно оформленими чи підписаними не уповноваженою особою.
Крім того, судом встановлено, що відповідачем не надано: рішень суду відносно контрагентів позивача, які б набрали законної сили та які б були прийняті в порядку ст. 55-1 ГК України ("Фіктивна діяльність суб`єкта господарювання"); рішення суду, прийняті в порядку ст. 234 ЦК України щодо фіктивності правочинів, тобто щодо вчинення правочинів без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином; рішення суду про визнання правочинів з контрагентом недійсними з підстав їх суперечності інтересам держави і суспільства, його моральним засадам, як-то передбачено приписами ч. 3 ст. 228 ЦК України; рішеннями суду, яке б було прийнято в порядку ст. 207 ГК України щодо визнання недійсними спірних операцій з підстав невідповідності спірних операцій вимогам закону, або вчинення їх з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, тощо.
Посилання представника відповідача на справи в кримінальних провадженнях (№№756/17025/18, 758/3850/18, 758/4753/18, 757/64557/17-к, 756/2297/18, 522/15043/18, 464/1797/18, 757/61557/17-к, 712/15944/18, 464/748916-к, 761/25353/17) стосовно контрагентів, як на докази в обґрунтування нереальності господарських операцій позивача з цими контрагентами, зазначеними в акті перевірки, не мають доказової сили, оскільки в зазначених процесуальних ухвалах слідчих органів лише заявляються клопотання слідчих та прокурорів щодо накладення арештів відносно контрагентів позивача - ТОВ "Бізнес-Бастіон", ТОВ "Адванс Ассист", ТОВ "Оріон Компані", ТОВ "Лімарк", ТОВ "Альтаір Вест Груп", ТОВ "Вега Сіті Груп", ТОВ "Озрік", ТОВ "Промконтекст", ТОВ "Альфа Біо Енерджі", ТОВ "Флеш Комерс".
Із наведеного випливає, що позивач, як платник податку, самостійно несе відповідальність за достовірність і своєчасність обчислення та внесення ним податку до бюджету відповідно до законодавства України і не може нести відповідальність за порушення продавцем правил здійснення господарської діяльності, а визначальним фактором для формування податкового кредиту платником ПДВ є рух товарів (послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такої особи - платника податку та наявність у платника податків виданої йому продавцем товару податкової накладної, оформленої з дотриманням вимог чинного законодавства.
При цьому невиконання своїх податкових зобов`язань контрагентами платника податків не можуть бути безумовним свідченням недостовірності даних податкового обліку платника податків, який ці дані задекларував. Також, наявність або відсутність матеріально - технічної бази у контрагента господарюючого суб`єкта не є передумовою для визначення господарської компетенції останнього та не має правового значення для вирішення питання про наявність наміру сторін на реальне настання правових наслідків, обумовлених укладеними угодами або порушення позивачем правил оподаткування.
При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, необхідно враховувати, що відповідно до вимог ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень.
Проте у разі надання контролюючим органом доказів, які і свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував свої податкові зобов`язання, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи. Наведене випливає зі змісту частини першої ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи встановлені обставини справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивач має та надав суду відповідні належно оформлені первинні документи, які в сукупності свідчать про факт вчинення господарських операцій, натомість доводи контролюючого органу не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги, апеляційний суд виходить з того, що судом першої інстанції було надано належну правову оцінку доводам, викладеним у позовній заяві та запереченнях проти позову, а також наданим сторонами в судовому засіданні. Жодних нових доводів, які б доводили порушення норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного судового рішення, у апеляційній скарзі не зазначено.
Згідно зі ст. 242 КАС України,рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст.ст.315, 316 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги, якщо суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 308, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Промпостачальник 2010 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дії та скасування податкових повідомлень - рішень - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Дата складення повного судового рішення 09.11.2020р.
Головуючий суддя Стас Л.В. Судді Турецька І.О. Шеметенко Л.П.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2020 |
Оприлюднено | 11.11.2020 |
Номер документу | 92709339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні