Постанова
від 05.11.2020 по справі 461/333/20
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/333/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 листопада 2020 року м.Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Романюк В.Ф., з участю представника митниці Бедрія М.Б., захисника особи, яка притягується до адміністративної ОСОБА_1 - Пащинської А. розглянувши матеріали, які надійшли з Галицької митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, -

ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) , директора Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska),

за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України, -

в с т а н о в и в:

22.09.2019 року близько 18 год. 30 хв. в зону митного контролю митного поста Рава-Руська Львівської митниці ДФС України в напрямку в`їзд в Україну заїхав транспортний засіб з р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , під керуванням громадянина України ОСОБА_4 , водія ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ), який здійснював перевезення товару одяг, взуття та інші речі бувші у використанні за митною декларацією ЕЕ № UA209140/2019/183016 від 20.09.2019 року. Як підставу для переміщення вказаного товару водієм до митного контролю було подано документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) б/н від 22.09.2019, рахунок-фактура (invoice) № 20С/09/2019 від 20.09.2019 та митна декларація MRN 19PL301010E0780685 від 22.09.2019.Згідно вказаних товаросупровідних документів на митну територію України переміщуються наступні товари:

1. Одяг і додаткові речі до одягу та їх частини, з текстильних матеріалів, що були у використанні, несортовані, ступінь зносу - 25%, у змішаному вигляді, без індивідуальної упаковки: одяг всесезонний: жакети, куртки, штани, футболки, майки, блузки, сорочки, светри, білизна, спортивний одяг загальною вагою брутто 19600 кг (вага нетто 19360 кг) та загальною вартістю 20328 євро;

2. Взуття вживане, несортоване, ступінь зносу - 25%, у змішаному вигляді, без індивідуальної упаковки: чоловічий, жіночий та дитячий асортимент: чоботи, черевики, туфлі, кросівки, тапочки, шльопанці, босоніжки, сандалі загальною вагою брутто 500 кг (вага нетто 500 кг) та загальною вартістю 525 євро;

3. Речі домашнього вжитку, що були у використанні, несортовані, ступінь зносу - 25%, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, без індивідуальної упаковки, асортимент: вживані ковдри, білизна постільна, столова та кухонна, пледи, покривала, рушники, скатертини загальною вагою брутто 300 кг (вага нетто 300 кг) та загальною вартістю 315 євро.

Загальна вага брутто - 20400 кг (вага нетто - 20160 кг), загальна вартість 21168 євро (згідно курсу НБУ станом на 20.09.2019 становить 576 706,35 грн.), отримувач - ТОВ "Прімар" (код ЄДРПОУ 42989433, 79019, м. Львів, вул. Залізнична 24), відправник - Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska). Умови поставки згідно ІНКОТЕРМС-2010 DAP - Львів.

Під час проведення митного огляду було здійснено повне вивантаження та зважування товару та встановлено, що у вантажному відсіку транспортного засобу знаходиться товар - одяг новий (без ознак використання) в асортименті торгової марки H&M (згідно наявного маркування), загальною вагою брутто 4800 кг, який запаковано у 41 поліетиленові мішки синього кольору, тобто встановлено невідповідність найменування товару відомостям, заявленим у вказаних товаросупровідних документах та митній декларації (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA209000/2019/00001 від 26.09.2019 р.).

Поставка вказаного товару здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного договору № 01/05/2019 від 27.05.2019, укладеного між польською компанією Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska), в особі ОСОБА_6 (продавець), та ТОВ "Прімар" (код ЄДРПОУ 42989433, 79019, м. Львів, вул. Залізнична 24), в особі директора ОСОБА_7 (покупець). Даний Договір від імені вказаної польської компанії підписано директором ОСОБА_6 .

Відповідно до баз даних інтернет-ресурсу krs-online.com.pl, який є офіційним реєстром підприємств Республіки Польща, Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) зареєстровано як суб`єкта господарської діяльності під номером NIP 7922290524, керівником (та єдиним працівником) зазначено ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ).

Рахунок-фактура (invoice) № 20С/09/2019 від 20.09.2019, поданий до митного контролю товару за митною декларацією ЕЕ № UA209140/2019/183016 від 20.09.2019, видано компанією Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) та засвідчено підписом директора ОСОБА_2 .

Водій громадянин України ОСОБА_4 у своїх поясненнях від 24.09.2019 зазначив, що вказані товаросупровідні документи було йому надано після завантаження товару відправником.

Таким чином, громадянин ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ), перебуваючи на посаді директора Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska), вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що місять недостовірні дані щодо найменування товару.

Крім того, 22.09.2019 року близько 18 год. 15 хв. в зону митного контролю митного поста Рава-Руська Львівської митниці ДФС України в напрямку в`їзд в Україну заїхав транспортний засіб з р/н НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , під керуванням громадянина України ОСОБА_8 , водія ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ), який здійснював перевезення товару одяг, взуття та інші речі бувші у використанні за митною декларацією ЕЕ № UA209140/2019/183030 від 20.09.2019.

Як підставу для переміщення вказаного товару водієм до митного контролю було подано документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) б/н від 22.09.2019, рахунок-фактура (invoice) № 22С/09/2019 від 20.09.2019 та митна декларація MRN 19PL301010E0780750 від 22.09.2019. Згідно вказаних товаросупровідних документів на митну територію України переміщуються наступні товари:

1. Одяг і додаткові речі до одягу та їх частини, з текстильних матеріалів, що були у використанні, несортовані, ступінь зносу - 25%, у змішаному вигляді, без індивідуальної упаковки: одяг всесезонний: жакети, куртки, штани, футболки, майки, блузки, сорочки, светри, білизна, спортивний одяг, загальною вагою брутто 19300 кг (вага нетто 19060 кг) та загальною вартістю 20013 євро;

2. Взуття вживане, несортоване, ступінь зносу - 25%, у змішаному вигляді, без індивідуальної упаковки: чоловічий, жіночий та дитячий асортимент: чоботи, черевики, туфлі, кросівки, тапочки, шльопанці, босоніжки, сандалі, загальною вагою брутто 500 кг (вага нетто 500 кг) та загальною вартістю 525 євро;

3. Речі домашнього вжитку, що були у використанні, несортовані, ступінь зносу - 25%, з текстильних матеріалів, у змішаному вигляді, без індивідуальної упаковки, асортимент: вживані ковдри, білизна постільна,столова та кухонна, пледи, покривала, рушники, скатертини, загальною вагою брутто 300 кг (вага нетто 300 кг) та загальною вартістю 315 євро. Загальна вага брутто - 20100 кг (вага нетто - 19860 кг), загальна вартість 20853 євро (згідно курсу НБУ станом на 20.09.2019 становить 568 124,41 грн.), отримувач - ТОВ "Прімар" (код ЄДРПОУ 42989433, 79019, м. Львів, вул. Залізнична 24), відправник - Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska). Умови поставки згідно ІНКОТЕРМС-2010 DAP - Львів.

Під час проведення митного огляду було здійснено повне вивантаження та зважування товару та встановлено, що у вантажному відсіку транспортного засобу знаходиться товар - одяг новий (без ознак використання) в асортименті торгової марки H&M (згідно наявного маркування), загальною вагою брутто 4800 кг, який запаковано у 41 поліетиленові мішки синього кольору, тобто встановлено невідповідність найменування товару відомостям, заявленим у вказаних товаросупровідних документах та митній декларації (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA209000/2019/00002 від 26.09.2019).

Поставка вказаного товару здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного договору № 01/05/2019 від 27.05.2019 р., укладеного між польською компанією Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska), в особі ОСОБА_6 (продавець), та ТОВ "Прімар" (код ЄДРПОУ 42989433, 79019, м. Львів, вул. Залізнична 24), в особі директора ОСОБА_7 (покупець). Даний Договір від імені вказаної польської компанії підписано директором ОСОБА_6 .

Відповідно до баз даних інтернет-ресурсу krs-online.com.pl, який є офіційним реєстром підприємств Республіки Польща, Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) зареєстровано як суб`єкта господарської діяльності під номером NIP 7922290524, керівником (та єдиним працівником) зазначено ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ).

Рахунок-фактура (invoice) № 22С/09/2019 від 20.09.2019, поданий до митного контролю товару за митною декларацією ЕЕ № UA209140/2019/1830030 від 20.09.2019, видано компанією Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) та засвідчено підписом директора ОСОБА_6 .

Водій громадянин України ОСОБА_8 у своїх поясненнях від 24.09.2019 року зазначив, що вказані товаросупровідні документи було йому надано після завантаження товару відправником.

Таким чином, громадянин ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ), перебуваючи на посаді директора Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska), вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що місять недостовірні дані щодо найменування товару.

Постановою Галицького районного суду м.Львова від 25.06.2020 р. ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, та накладено на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 1287168 (один мільйон двісті вісімдесят сім тисяч сто шістдесят вісім) грн 00 коп., а також конфіскації товару, який вилучений відповідно до протоколів про порушення митних правил № 3738/20900/19 від 26 вересня 2019 року та № 3739/20900/19 від 26 вересня 2019 року.

Стягнуто з ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) на користь держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) грн 40 коп.

Стягнуто з ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) на користь Галицької митниці Держмитслужби витрати на зберігання товару в сумі 338560 (триста тридцять вісім тисяч п`ятсот шістдесят) грн 06 коп. /а.с.82-87/.

Постановою Львівського апеляційного суду від 12.08.2020 р. постанову Галицького районного суду м.Львова від 25.06.2020 р. скасовано та направлено справу на новий розгляд. /а.с.106-110/.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.08.2020 р. головуючого суддю обрано Романюка В.Ф.

В судовому засіданні представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності просив суд закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, вилучений товар повернути. Свою позицію обґрунтовував тим, що ОСОБА_9 не може вважатися суб`єктом даного порушення митних правил, оскільки відповідно до декларації декларантом товару виступає не відправник товару. При цьому, факт перебування ОСОБА_1 на посаді керівника компанії Global Trust Project Sp. z o.o. не свідчить про наявність у його діях вини у вчиненні правопорушення, а останній не мав умислу на вчинення правопорушення.

Представник Галицької митниці Держмитслужби в судовому засіданні зазначив, що у діях керівника компанії Global Trust Project Sp. z o.o. ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі вартості вилучених товарів з їх конфіскацією.

Заслухавши думку представника Галицької митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України визначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно з ст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.

Суд встановив, що відповідно до протоколу про порушення митних правил №3738/20900/19 від 26 вересня 2019 року, 22.09.2019 року близько 18 год. 30 хв. в зону митного контролю митного поста Рава-Руська Львівської митниці ДФС України в напрямку в`їзд в Україну заїхав транспортний засіб з р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , під керуванням громадянина України ОСОБА_4 , водія ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ), який здійснював перевезення товару одяг, взуття та інші речі бувші у використанні за митною декларацією ЕЕ № UA209140/2019/183016 від 20.09.2019 року.

Поставка вказаного товару здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного договору № 01/05/2019 від 27.05.2019, укладеного між польською компанією Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska), в особі ОСОБА_6 (продавець), та ТОВ "Прімар" (код ЄДРПОУ 42989433, 79019, м. Львів, вул. Залізнична 24), в особі директора ОСОБА_7 (покупець). Даний Договір від імені вказаної польської компанії підписано директором ОСОБА_6 .

Відповідно до баз даних інтернет-ресурсу krs-online.com.pl, який є офіційним реєстром підприємств Республіки Польща, Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) зареєстровано як суб`єкта господарської діяльності під номером NIP 7922290524, керівником (та єдиним працівником) зазначено ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ).

Крім цього, як вбачається з матеріалів справи та відповідно до протоколу про порушення митних правил № 3739/20900/19 від 26 вересня 2019 року 22.09.2019 року близько 18 год. 15 хв. в зону митного контролю митного поста Рава-Руська Львівської митниці ДФС України в напрямку в`їзд в Україну заїхав транспортний засіб з р/н НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , під керуванням громадянина України ОСОБА_8 , водія ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ) , який здійснював перевезення товару одяг, взуття та інші речі бувші у використанні за митною декларацією ЕЕ № UA209140/2019/183030 від 20.09.2019.

Поставка вказаного товару здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного договору № 01/05/2019 від 27.05.2019 р., укладеного між польською компанією Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska), в особі ОСОБА_6 (продавець), та ТОВ "Прімар" (код ЄДРПОУ 42989433, 79019, м. Львів, вул. Залізнична 24), в особі директора ОСОБА_7 (покупець). Даний Договір від імені вказаної польської компанії підписано директором ОСОБА_6 .

Відповідно до баз даних інтернет-ресурсу krs-online.com.pl, який є офіційним реєстром підприємств Республіки Польща, Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) зареєстровано як суб`єкта господарської діяльності під номером NIP 7922290524, керівником (та єдиним працівником) зазначено ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ).

Згідно протоколу про порушення митних правил № 3738/20900/19 від 26 вересня 2019 року та відповідно до висновку експертного дослідження № 6218 від 02.12.2019 року вартість товарів, вилучених згідно з переліком зазначеним у протоколі про порушення митних правил, визначена рівною : 1118352 грн. 00 коп. (один мільйон сто вісімнадцять тисяч триста п`ятдесят дві грн. 00 коп.).

Згідно протоколу про порушення митних правил № 3739/20900/19 від 26 вересня 2019 року та відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи по справі № 9/75 від 27.11.2019 року вартість представленого на дослідження одягу вилученого згідно з переліком зазначеним у протоколі про порушення митних правил, станом на 22.09.2019 становила: 1287168,00 грн. (один мільйон двісті вісімдесят сім тисяч сто шістдесят вісім грн. 00 коп.).

Як вбачається із матеріалів справи, були призначені судові товарознавчі експертизи і відповідно до висновку експерта №16/20 від 17.04.2020 року та №2049 від 30.04.2020 року експерти прийшли до висновків, що за своїми характеристиками та ознаками досліджувані швейні та трикотажні вироби без видимих ознак експлуатації. Проте, на відміну від нових товарів, упаковані неналежним чином поставляються навалом у мішках, більша частина яких без зовнішнього упакування, що суперечить поясненню Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (згідно УКТЗЕД іншого не передбачено), тому визначити характеристики об`єктів дослідження згідно з УКТ ЗЕД не представляється можливим.

Відповідно до комунікату IE 599, республікою Польща підтверджено, що до України виїхав вантаж з товаром, що був у використанні вагою 20160 кг та 19860 кг.

Відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.

Тобто, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України (розуміється активна поведінка особи).

Переміщення товарів/вантажу із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до ст.10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України є наявність в діях правопорушника вини.

Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст.265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об"єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Вбачається, що декларування товару під час митного оформлення здійснювалось не ОСОБА_10 .

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Докази по справі мають бути належними та допустимими. Належний доказ - це доказ, зміст якого відтворює фактичну обставину, що має значення для правильного вирішення справи. До того ж фактичні дані - це дані, які маючи зв`язок із фактами предмета доведення, здатні підтвердити існування чи відсутність доказуваних фактів. Допустимим вважається той доказ, який був отриманий у встановленому законом порядку і передбаченими способами, а також, коли законодавець допускає його використання.

Статтею 19 Конституції України, передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України/

За положеннями п. 3 ч. 1 ст. 8 Митного кодексу України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно ст.458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Стаття 489 Митного кодексу України передбачає, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03 червня 2005 року №8, підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно протоколів про порушення митних правил ОСОБА_6 , директор Global Trust Project Sp. z о.о. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що місять недостовірні дані щодо найменування товару, яке ніби-то встановлене актами митного огляду. Так, актами про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA209000/2019/00001 від 26.09.2019 р. та № UA209000/2019/00002 від 26.09.2019 встановлено, що у вантажному відсіку транспортного засобу знаходиться товар - одяг новий (без ознак використання) в асортименті торгової марки Н&М , тобто встановлено невідповідність найменування товару відомостям, заявленим у вказаних товаросупровідних документах та митній декларації.

Тобто зібраними у справі доказами не підтверджено самого факту невідповідності найменування товару відомостям, заявленим у вказаних товаросупровідних документах та митній декларації.

З огляду на викладене, митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_2 , директор Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості.

Відповідно до ч.1 ст.198 МК України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Згідно з ч.1 ст.335 МК України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості:

1) при перевезенні автомобільним транспортом:

а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну

реєстрацію (національну належність);

б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні);

в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує

міжнародні поштові відправлення (за їх наявності);

г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів;

ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки;

д) найменування товарів;

є) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.

Отже, суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Таким чином, представник власника товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому, знову ж таки, таке діяння характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відтак ОСОБА_6 не являється суб`єктом цього правопорушення, а законами України не передбачена відповідальність для особи, яка не подавала документи митному органу.

Таким чином, суд звертає увагу на те, що в ході розгляду справи не здобуто жодних доказів, які б прямо вказували на надання ОСОБА_6 , директором Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) митному органу документів, що свідчить про відсутність в діях останнього суб`єктивної та об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ч.І ст.483 МК України. Інших документів, які самі по собі або в сукупності з матеріалами справи доводять факт вчинення ОСОБА_6 , директором Global Trust Project Sp. z о.о. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) адміністративного правопорушення митним органом не надано.

Відповідно до ст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

У розумінні Конвенції про захист прав людини і основоположних свободі 950 року, притягнення особи до адміністративної відповідальності розцінюється як кримінальне обвинувачення , оскільки адміністративні правопорушення мають ознаки, притаманні кримінальному обвинуваченню у значенні ст. 6 Конвенції. Таку позицію висловив Європейський суд з прав людини в рішенні по справі Надточій проти України від 15 травня 2008 року.

Враховуючи наведене, а також принцип презумпції невинуватості, суд вважає, що докази долучені митним органом на підтвердження вини ОСОБА_6 , директором Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) не доводять факту вчинення ним правопорушення, передбаченого ч.І ст.483 МК України.

Згідност.62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Аналізуючи надані по справі докази в цілому, суд приходить до переконання, що в ході розгляду справи не здобуто належних та допустимих доказів, які б прямо вказували на вчинення ОСОБА_6 , директором Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) дій спрямованих на переміщення товару, з приховуванням від митного контролю, тобто правопорушення, передбачене ч.І ст.483 МК України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно ч.3 ст.528 МК України, у разі якщо за результатами перевірки законності та обґрунтованості постанови суду у справі про порушення митних правил ця постанова буде скасована, а справа закрита, або адміністративне стягнення за порушення митних правил буде змінено, конфісковані товари, транспортні засоби, сума штрафу або її відповідна частина повертаються особі, яка притягалася до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, або її представникові. Якщо конфісковані товари, транспортні засоби неможливо повернути в натурі, повертається їхня вартість за вирахуванням сум належних митних платежів за ставками, що діяли на день конфіскації. Повернення грошових коштів, зазначених у цій частині, здійснюється органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, з державного бюджету.

Згідно ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Відтак, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_2 , директора Global Trust Project Sp. z o.o. (37-500 Jaroslaw, ul. Poniatowskiego 49, Polska) складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.І ст.483 МК України, тому провадженні у справі підлягає закриттю, а товар, вилучений згідно протоколу, слід повернути громадянину ОСОБА_11 для проведення відповідних митних процедур.

Керуючись ст.ст. 198, 257, 335, 458, 489 МК України, ст.ст.10, 247 КУпАП, -

постановив:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Товар вилучений, відповідно до протоколів про порушення митних правил № 3738/20900/19 від 26 вересня 2019 року та № 3739/20900/19 від 26 вересня 2019 року - повернути ОСОБА_12 ( ОСОБА_3 ).

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя В.Ф. Романюк

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення05.11.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92719316
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/333/20

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 10.03.2021

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Постанова від 12.11.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Постанова від 05.11.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Постанова від 12.08.2020

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Головатий В. Я.

Постанова від 25.06.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

Постанова від 25.06.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

Постанова від 25.06.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

Постанова від 13.02.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

Постанова від 13.02.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Фролова Л. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні