Рішення
від 28.10.2020 по справі 713/1385/20
ВИЖНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 713/1385/20

Провадження №2/713/367/20

РІШЕННЯ

іменем України

28.10.2020 м. Вижниця

Вижницький районний суд Чернівецької області в складі: головуючого судді Кибич І.А., з участю секретаря судових засідань Андрюк О.Д., за участю представника позивача - адвоката Стратія М.В., за участю представника відповідача - Кириляка Ю.В. , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Вижниця в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_2 , інтереси якого представляє Стратій Микола Васильович до Комунального неприбуткового підприємства Вижницька районна лікарня , в особі головного лікаря Митринюка Федора Володимировича, де третіми особами, які не заявляють самостійних вимог є Вижницька районна рада Чернівецької області, Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області, про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі, -

ВСТАНОВИВ :

Стислий виклад позиції позивача.

Позивач ОСОБА_2 , інтереси якого представляє Стратій М.В. звернувся в суд із позовною заявою про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі до відповідача Комунального неприбуткового підприємства Вижницька районна лікарня , в особі головного лікаря Митринюка Ф.В., де третіми особами, які не заявляють самостійних вимог є Вижницька районна рада Чернівецької області, Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області.

Просить скасувати наказ №14зв-100 від 18.03.2020 року про звільнення ОСОБА_2 та негайно поновити ОСОБА_2 на посаді лікаря-стоматолога КНП Вижницька районна лікарня .

Свої позовні вимоги обґрунтував наступним.

У 1986 році закінчив навчання в Івано-Франківському медичному інституті за спеціальністю - стоматологія. 01 серпня 1987 року наказом №170 від 01.08.1987 року був прийнятий на роботу до Берегометської міської лікарні на посаду врача-стоматолога. 01 січня 2013 року наказом №07 головного лікаря Вижницької центральної районної лікарні від 29.03.2013 року переведений на посаду лікаря - стоматолога стоматологічного відділення в комунальну установу Вижницька ЦРЛ філії смт.Берегомет. Надалі комунальна установа Вижницька центральна районна лікарня з 16.09.2019 року реорганізована (перетворена) на Комунальне некомерційне підприємство Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради. Наказом головного лікаря від 18 березня 2020 року його 25 березня 2020 року було звільнено з роботи у зв`язку із скороченням штату та чисельності працівників на підставі п.1 ст.40 КЗпП України. 25 березня 2020 року була вручена трудова книжка із записом про звільнення.

Вважає наказ про своє звільнення з роботи незаконним та таким, що підлягає скасуванню, а він - поновленню на роботі виходячи з наступного: КНП Вижницька районна лікарня в період грудня 2019 року та січні - лютому 2020 року було підписано ряд наказів про скорочення штату та чисельності працівників КНП Вижницька районна лікарня , в тому числі, і про ліквідацію філії в смт.Берегомет. 16 грудня 2019 року КНП Вижницька районна лікарня видав наказ №141 Про затвердження структури та штатного розпису КНП Вижницька районна лікарня з додатками, де зазначено: Затвердити структуру КНП Вижницька районна лікарня з 20.03.2020 року ( додаток №1), ліквідувавши філію КНП Вижницька районна лікарня в м.Вашківці та філію КНП Вижницька районна лікарня смт. Берегомет. Затвердити штатний розпис КНП Вижницька районна лікарня (додаток № 3) всього в кількості - 326,5 штатних одиниць з них: Лікарі - 77,0 штатних одиниць; молодші спеціалісти з медичною освітою -131,5 штатних одиниць; молодші медичні сестри - 66,75 штатних одиниць; інший персонал - 51,25 штатних одиниць. Заступнику головного лікаря з економічних питань ввести в дію штатний розпис з 20.03.2020 року. Головному бухгалтеру привести документацію з оплати праці у відповідності з цим Наказом.

Надалі КНП Вижницька районна лікарня видано наказ №8 головного лікаря КНП Вижницька районна лікарня від 17 січня 2020 року, де записано його прізвище та займана посада - ОСОБА_2 (посада в штатному розписі) лікар -стоматолог 0,5 ст. смт. Берегомет. В цьому ж наказі вказано: 5.2 Згідно чинного законодавства не пізніше за два місяці вручити персонально попередження під розпис працівнику, посада якого підлягає скороченню. 5.3. Запропонувати всім працівникам, які підлягають скороченню штату та чисельності, переведення за їх згодою на інші вакантні посади (при наявності). У разі відмови або браку вільних посад підготувати документи для вивільнення відповідних працівників та звільнення їх за п.1 ст.40 КЗпП України. Звільнення працівників відповідно до п.1 ст. 40 КЗпП України провести згідно з вимогами діючого законодавства з дотриманням відповідних пільг та компенсацій. Підготувати за встановленою формою повідомлення Вижницькому центру служби зайнятості населення про планове вивільнення працівників у зв`язку із скороченням штату та чисельності працівників. Ознайомити з цим наказом працівників КНП Вижницька районна лікарня , які вивільняються у зв`язку із скороченням штату та чисельності.

КНП Вижницька районна лікарня під час його звільнення було допущено порушення трудового законодавства, що є підставою для скасування наказу №14зв-100 від 18 березня 2020 року Про звільнення лікаря- стоматолога ОСОБА_2 , поновлення на роботі. Так, в порушення вимог ч.1 ст.40 Кодексу про працю України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках: змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

В наказі №14зв-100 від 18.03.2020 року про звільнення ОСОБА_2 вказано, що профспілковий комітет дав згоду на звільнення ОСОБА_2 16.03.2020 року. Між тим, розірвання трудового договору з підстав, передбачених пунктами 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), 2-5, 7 статті 40 і пунктами 2 і 3 статті 41 цього Кодексу, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.

Однак в порушення вимог КЗпП України саме про своє звільнення, як записано в наказі № 14зв-100 попереджений 22.01.2020 року. За таких обставин 22.01.2020 року, як вважає КНП Вижницька районна лікарня , він був попереджений про своє звільнення без згоди профспілкового комітету (згода на звільнення надана 16.03.2020 року). В цьому ж таки спірному наказі N° 14зв-100 записано Підстава: В п.2. Попередження про звільнення від 20.01.2020 року. В п.З - Згода профкому ( протокол № 10 від 16.02.2020 року). При цьому вказані підстави після резолютивної частини наказу суперечать обставинам вказаним в описовій частині наказу №14зв-100, де, як вказано вище записано - Попереджений про наступне вивільнення - 22.01.2020 року; а профспілковий комітет дав згоду на звільнення - 16.03.2020 року. За таких обставин із спірного наказу неможливо встановити: дату коли було попереджено позивача про наступне вивільнення - 22.01.2020 року чи 20.01.2020 року. Неможливо встановити дату дачі згоди профкому на його звільнення - 16.03.2020 року чи 16.02.2020 року. Незаконність такого звільнення, у зв`язку із ліквідацією філії смт. Берегомет КНП Вижницька районна лікарня підтверджується також і тим, що КНП Вижницька районна лікарня видав наказ N°8 від 17.01.2020 року, а потім і наказ N°14зв-100 від 18.03.2020 року, які суперечать ст.. 16 Закону України Про основи охорони здоров`я в Україні , яким не дозволено ліквідації існуючих медичних установ.

При вивільненні працівникові повинна бути запропонована робота за відповідною професією (спеціальністю) і тільки при відсутності такої роботи - інша робота, що є на підприємстві, в установі, організації. Що ж стосується вимог працівника про надання йому роботи вищої кваліфікації, ніж та, що він виконував, то це питання повинне вирішуватися роботодавцем відповідно до загальних положень про комплектування кадрів і просування по службі

Після його звільнення, 25.03.2020 року, на посаду лікаря-стоматолога до КНП Вижницька районна лікарня було прийнято лікаря ОСОБА_4 . Такі дії КНП Вижницька районна лікарня суперечать вимогам КЗпП України. Згідно до якої особа, яка звільнена за п.1 ст. 40 КЗпП України має переважне право бути прийнятою на посаду, з якої була звільнена.?

Відповідач КНП Вижницька районна лікарня позовні вимоги не визнали, надали письмовий відзив, в якому зазначили наступне.

ОСОБА_2 вказує, що під час його звільнення було допущено порушення трудового законодавства, що є підставою для скасування наказу №14зв-100 від 18.03.2020 року.

На обґрунтування позову зазначає такі, на його думку, порушення. Позивач попереджений про своє звільнення без згоди профспілкового комітету. Таке твердження є наслідком неправильного тлумачення ст.43 КЗпП України. Відповідно до вимог вищевказаної норми закону звільнення працівників з підстав, передбачених пунктами 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), 2-5, 7 статті 40 і пунктами 2 і 3 статті 41 КЗпП України, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу ( профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник. Тобто законодавець передбачив, що згода профкому мусить бути отримана безпосередньо на саме звільнення, а не на попередження про звільнення. Згоди на попередження працівника про майбутнє звільнення роботодавець отримувати не повинен.

Вимоги вищевказаної норми закону при звільненні позивача ОСОБА_2 були дотримані. Так, головний лікар звернувся до профспілкового комітету з поданням про дачу згоди на звільнення лікаря-стоматолога ОСОБА_2 і 12.03.2020 року така згода була отримана. Слідуючим порушенням, знову ж таки на думку представника позивача, що підстава після резолютивної частини наказу суперечить описовій частині наказу №14 зв-100, а саме в описовій частині записано - попереджений про наступне вивільнення 22.01.2020 року, профспілковий комітет дав згоду на звільнення - 16.03.2020 року, при цьому зазначається підстава : п.2 - Попереджений про звільнення 20.01.2020 року ; п.3 - Згода профкому ( протокол №10 від 16.02.2020 року. За таких обставин представник позивача не може встановити коли було попереджено позивача про наступне вивільнення - 22.01.2020 року чи 20.01. 2020 року та не може встановити дату дачі згоди профкому на звільнення ОСОБА_2 .

При підготовці (друкуванні) наказу № 14 зв-100 від 18.03.2020 року були допущені описки. Так, в описовій частині зазначено, що профспілковий комітет дав згоду на звільнення ОСОБА_2 16.03.2020 року, далі після резолютивної частини вказано як підстава: п.2. - попереджений про звільнення 20.01.2020 року. п.3 - згода профкому (протокол №10 від 16.02.2020 року ). В дійсності ОСОБА_2 був попереджений про звільнення 22.01.2020 року і профком дав згоду на його звільнення 12.03.2020 року (протокол №9), тобто допущені описки (помилки) про дату отримання працівником попередження про звільнення, дату проведення засідання профкому та номер протоколу, що жодним чином не впливає на законність виданого наказу про звільнення та не може бути підставою для поновлення на роботі позивача, адже фактично в дійсності по суті не допущено порушення вимог трудового законодавства. На сьогоднішній день допущені описки виправлені наказом головного лікаря №40-1 від 31.08.2020 року.

В позовній заяві зазначається, що після звільнення позивача, на посаду лікаря- стоматолога до КНП Вижницька районна лікарня було прийнято ОСОБА_4 . Так дії відповідача, на думку представника позивача, суперечать вимогам КЗпП України. Згідно до якої особа, яка звільнена за п.1 ст.40 КЗпП України, має переважне право бути прийнята на посаду, з якої була звільнена.

ОСОБА_4 працював лікарем - стоматологом стоматологічного відділення філії КНП Вижницька районна лікарня і 18 березня 2020 року наказом №14 зв.-127 був звільнений згідно з п.1 ст.40 КЗпП України. 16 квітня 2020 року лікар-стоматолог ОСОБА_5 , яка працювала на 0,5 ставки була звільнена за власним бажанням у зв`язку з виходом на пенсію. Таким чином появилась вакансія на 0,5 ставки лікаря-стоматолога і з 15 травня 2020 року на цю посаду був прийнятий ОСОБА_4 , підстав для відмови йому в прийнятті на роботу не було, адже він мав право поворотного прийняття як і ОСОБА_2 однак останній з заявою про прийняття його на роботу не звертався, а отже безпідставним є твердження про порушення його права. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заяви (клопотання) учасників справи.

В судове засідання позивач ОСОБА_2 не з`явився, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

В судовому засіданні представник позивача Стратій М.В. позовні вимоги підтримав, посилався на обставини викладені в позові, просив задовольнити.

В судовому засіданні представник КНП Вижницька районна лікарня Кириляк Ю.В. позовні вимоги не визнав, підтримав поданий відзив, просив відмовити в задоволенні позову.

В судове засідання представник третьої особи Вижницька районна рада Чернівецької області не з`явився, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи. До початку розгляду справи представник третьої особи Вижницька районна рада Чернівецької області надав письмові пояснення, де зазначив, що представником позивача в позовній заяві зазначено про те, що відповідач видав накази №8 від 17.01.2020 року, №14зв-100 від 18.03.2020 року всупереч статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я , яким не дозволено ліквідації існуючих медичних установ. Фактично, проаналізувавши відповідні накази керівника КНП Вижницька районна лікарня , Вижницька районна рада відмічає, що згідно наказів ліквідовується не медична установа (заклад), а її структурний підрозділ.

Відповідно до пункту 4 Статуту КНП Вижницька районна лікарня , затвердженого рішенням XXVIII сесії Вижницької районної ради VII скликання 18 квітня 2019 р. №40-28/19, засновником цього підприємства є - Вижницька районна рада, уповноваженим органом управління - Вижницька районна державна адміністрація. Пунктом 5 Статуту зазначено, що підприємство (КНП Вижницька районна лікарня ) керується у своїй діяльності, зокрема і Господарським Кодексом України. На підставі ст.ст.64, 65 Господарського Кодексу України в пункті 37 Статуту зазначено, що Засновник та Уповноважений орган управління здійснюють управлінські функції відповідно до повноважень, а пунктом 38 Статуту визначено, що поточне керівництво підприємством здійснює Керівник. Положеннями Статуту КНП Вижницька районна лікарня (пункти 39,40,42) здійснено розподіл функцій між Засновником, Уповноваженим органом управління та Керівником підприємства. Керівник підприємства, зокрема: в межах компетенції видає накази, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників КНП Вижницька районна лікарня ; вирішує інші питання віднесені до його компетенції згідно із законодавством, Статутом, контрактом між Засновником і Керівником, тощо. Відповідно до пункту 39 Статуту КНП Вижницька районна лікарня , Засновник погоджує створення філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів підприємства. Такі філії діють відповідно до положення про них, погодженого із Засновником та затвердженого наказом Керівника Підприємства. Поряд з цим, в чинних правових актах та Статуті КНП Вижницька районна лікарня не значиться про те, що ліквідація філії чи будь-якого іншого відокремленого структурного підрозділу повинна здійснюватись за погодженням із Засновником чи за рішенням Засновника. Отже, як зазначено попередньо, Вижницька районна рада, як Засновник КНП Вижницька районна лікарня делегувала підприємству право самостійного вирішення питань стосовно визначення структури, порядку внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів лікарні (розділ 8 Статуту). Самий ж заклад охорони здоров`я - КНП Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради залишається діючим. А, отже стаття 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я не порушена. Слід відмітити, що Вижницькою районною радою, як Засновником закладу (в чиї повноваження входить, зокрема, сприяння розвитку закладів охорони здоров`я), на реалізацію статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я , на тридцять третій позачерговій сесії 11 лютого 2020 року прийнято рішення №03-33/20, яким рекомендовано головному лікарю КНП Вижницька районна лікарня , забезпечити прийом хворих в смт.Берегомет, вул.Центральна, 12 такими вузькопрофільними спеціалістами лікарні: хірургом-травматологом; гінекологом; офтальмологом; отоларингологом; дитячим терапевтом; рентген-лаборантом. Про інші види лікарських спеціальностей не зазначалось. Просить відмовити в задоволенні позову.

В судове засідання представник третьої особи Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області не з`явився, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи. До початку розгляду справи представник третьої особи Вижницької районної державної адміністрації Чернівецької області надав письмові пояснення, де зазначив, що Відповідно до пункту 4 Статуту Комунального некомерційного підприємства Вижницька районна лікарня (далі - КНП Лікарня ), затвердженого рішенням XXVIII сесії Вижницької районної ради VII скликання 18.04.2019 року №40-28/19 року Засновником КНП Лікарня є Вижницька районна рада. Уповноваженим органом управління КНП Лікарня є Вижницька районна державна адміністрація. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Вижницькій районній раді та Вижницькій районній державній адміністрації відповідно до розподілених між ними повноважень.

Відповідно до частини 3 статті 64, статті 65 Господарського кодексу України та пункту 37 Статуту зазначено, що Засновник та Уповноважений орган управління здійснюють управлінські функції відповідно до повноважень, а в пункті 38 Статуту зазначено про те, що поточне керівництво КНП Лікарня здійснює Керівник.

Згідно пунктів 39, 40, 42 Статуту КНП Лікарня здійснено розподіл функцій між Засновником, Уповноваженим органом управління та Керівником.

Вижницька районна рада, як Засновник: зазначає головні напрямки діяльності КНП Лікарня , затверджує плани діяльності та звіти про їх виконання; затверджує Статут КНП Лікарня та вносить зміни до нього; затверджує фінансовий план КНП Лікарня та контролює його виконання; у встановленому порядку укладає і розриває, продовжує термін дії (в т.ч. укладає на новий термін) контракт з Керівником КНП Лікарня та здійснює контроль за його виконанням; погоджує КНП Лікарня договори, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в оперативному управлінні КНП Лікарня ; погоджує створення філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів КНП Лікарня . Такі Філії діють відповідно до положення про них, погодженого із Засновником та затвердженого наказом Керівника Підприємства; здійснює контроль за ефективністю використання майна, закріпленого КНП Лікарня на праві оперативного управління; приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію КНП Лікарня , призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний, розподільчий баланси, передавальний акт; вирішує інші питання відповідно до діючого законодавства України.

Вижницька районна державна адміністрація, як Уповноважений орган управління: укладає з КНП Лікарня договір про медичне обслуговування та надання медичних послуг населенню району за рахунок коштів районного бюджету; погоджує Статут КНП Лікарня , зміни та доповнення до нього; оголошує та проводить конкурс на зайняття вакантної посади Керівника "КНП Лікарня , надсилає подання Засновнику щодо призначення, звільнення Керівника КНП Лікарня , надає пропозиції стосовно продовження терміну дії контракту (в т.ч. укладення на новий термін) з Керівником КНП Лікарня ; здійснює контроль за діяльністю КНП Лікарня відповідно до чинного законодавства та цього Статуту; вирішує інші питання відповідно до діючого законодавства України та цього Статуту.

Керівник КНП Лікарня зокрема: самостійно вирішує питання діяльності КНП Лікарня за винятком тих, що віднесені законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника чи Уповноваженого органу управління; у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників КНП Лікарня ; приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників КНП Лікарня , а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками КНП Лікарня . Забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку. Створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом. Затверджує функціональні обов`язки та посадові інструкції працівників КНП Лікарня , призначає на посаду та звільняє з посади заступника, керівних працівників (в т.ч. керівників структурних підрозділів), головного бухгалтера, інших працівників КНП Лікарня . Розділом 8 Статуту передбачено порядок формування структури лікарні. Пунктом 21 Статуту зазначено те, що КНП Лікарня самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність і затверджує штатний розпис. Так, відповідно до пункту 46 Статуту - структура КНП Лікарня , порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів затверджуються Керівником. Згідно пункту 48 Статуту та відповідно до частини 3 статті 64 Господарського кодексу України надано право Керівнику КНП Лікарня визначати штатну чисельність підприємства. Отже, Вижницька районна рада - Засновник КНП Лікарня , Вижницька районна державна адміністрація - Уповноважений орган управління відповідно до Статуту не визначають/формують, не встановлюють та не затверджують штатну чисельність, структуру КНП Лікарня , а з огляду на зазначені норми чинного законодавства України, уповноважили такою функцією Керівника КНП Лікарня , як і правом видавати накази та інші акти. З огляду на вище викладене, Вижницька районна державна адміністрація не погоджується із заявленими позовними вимогами позивача ОСОБА_2 та просить відмовити у їх задоволенні за безпідставністю та необґрунтованістю

Суд, заслухавши представника позивача Стратій М.В. , представника відповідача Кириляк Ю.В. , вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення справи по суті, прийшов до висновку, що в задоволенні позову ОСОБА_2 необхідно відмовити.

В силу ч.1 ст.4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів .

На підставі ст.12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Суд, зберігаючи об`єктивність і неупередженість: 1) керує ходом судового процесу; 2) сприяє врегулюванню спору шляхом досягнення угоди між сторонами; 3) роз`яснює у випадку необхідності учасникам судового процесу їхні процесуальні права та обов`язки, наслідки вчинення або невчинення процесуальних дій; 4) сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом; 5) запобігає зловживанню учасниками судового процесу їхніми правами та вживає заходів для виконання ними їхніх обов`язків.

В силу ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_2 01 серпня 1987 року наказом №170 від 01.08.1987 року був прийнятий на роботу до Берегометської міської лікарні на посаду врача-стоматолога; 01 січня 2013 року наказом N°07 головного лікаря Вижницької центральної районної лікарні від 29.03.2013 року переведений на посаду лікаря - стоматолога стоматологічного відділення в комунальну установу Вижницька ЦРЛ філії смт.Берегомет. Надалі комунальна установа Вижницька центральна районна лікарня з 16.09.2019 року реорганізована (перетворена) на Комунальне некомерційне підприємство Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради, що підтверджується копією трудової книжки Серія НОМЕР_1 від 22.09.1977 року.

Згідно наказу КНП Вижницька районна лікарня №14зв-100 (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту) від 18.03.2020 року ОСОБА_2 , лікаря-стоматолога КНП Вижницька районна лікарня смт.Берегомет звільнено з займаної посади (з роботи) 25 березня 2020 року у зв`язку із скороченням штату та чисельності працівників, згідно п.1 ст.40 КЗпП України. Виплатити ОСОБА_2 вихідну допомогу у розмірі середньомісячного заробітку, а також виплатити ОСОБА_2 грошову компенсацію за невикористані відпустки в кількості 52 календарних днів (36 календарних днів основної відпустки та 16 календарних днів за особливий характер праці). Підстава: Наказ №8 від 17.01.2020 року. Попередження про звільнення від 20.01.2020 року. Згода профкому (протокол №10 від 16.02.2020 року).

На підтвердження позовних вимог позивачем та його представником надано наступні докази.

Копію попередження про наступне звільнення лікарю-стоматологу стоматологічного відділення КНП Вижницька районна лікарня філія смт.Берегомет ОСОБА_2 з даних якого вбачається, що у зв`язку зі скороченням штату та чисельності працівників на підставі наказ №8 від 17.01.2020 року та внесення змін до штатного розпису відповідно до ст.49-2 КЗпП України, попереджено ОСОБА_2 про наступне звільнення з займаної посади згідно п.1 ст.40 КЗпП України, яке відбудеться 17 березня 2020 року. Також повідомлено, що на даний момент на підприємстві відсутні вакантні посади, які б могли бути запропоновані для подальшого працевлаштування. У разі виникнення вакансії до закінчення двомісячного терміну попередження буде запропоновано посаду у відповідності до чинного законодавства. Це попередження складено у двох оригінальних примірниках: один - ОСОБА_2 , другий - в матеріалах кадрового діловодства. ОСОБА_2 ознайомлений з даним попередженням, що підтверджується його підписом.

Копію рішення Берегометської селищної ради ХLIX сесії VІІ скликання від 27 січня 2020 року Про розгляд Наказу №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня з даних якого вбачається, що розглянувши та обговоривши звернення громадян селища від 13.01.2020 року та Наказ №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня , інформацію селищного голови ОСОБА_6 про недопущення закриття терапевтичного відділення філії Берегомет та скорочення відповідних спеціалістів даної філії, відповідно до ст..32, 40 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", селищна рада вирішила: головному лікарю КНП Вижницька районна лікарня (Ф.Митринюку) відмінити Наказ №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня . Звернутись до Вижницької районної ради про скликання позачергової сесії районної ради про відміну Наказу №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня та переглянути відповідні зміни до Статуту КНП Вижницька районна лікарня щодо закриття чи скорочення філій, а також включення Берегометської селищної ради до числа співзасновників. 3. В разі не виконання вище перелічених вимог ініціативній групі з числа депутатів селищної ради та жителів селища (за згодою) звернутися до КНП Сторожинецька районна лікарня щодо можливості відкриття філії в смт.Берегомет Вижницького району Чернівецької області. 4. Працівникам філії, які піджпадають під скорочення, рекомендувати звернутися з позовом до суду щодо неправомірного Наказу №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КПН Вижницька районна лікарня . Звернутись до голів сільських рад с.Лукавці (ОСОБА_22), с.Мигове ( ОСОБА_7 ), с.Долішній Шепіт ( ОСОБА_8 ) та голови Вашківецької ОТГ (М.Перча) про підтримку даного рішення селищної ради. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, охорони здоров`я, освіти, культури, молоді та спорту селищної ради (голова комісії ОСОБА_9 ).

Копію Статуту Комунального некомерційного підприємства Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради, затвердженого рішенням ХХVІІІ сесії Вижницької районної ради VІІ скликання №40-28/19 від 18.04.20219 року, з положень якого зокрема вбачається, що:

1. Комунальне некомерційне підприємство Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради є лікарняним (амбулаторним) закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.

3. КНП Лікарня створене за рішенням ХХVІ сесії Вижницької районної ради VІІ скликання №162-26/18 від 20.12.2018 року, шляхом перетворення Комунальної установи Вижницька центральна районна лікарня у Комунальне некомерційне підприємство Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради.

4. Засновником КНП Лікарня є Вижницька районна рада. Уповноваженим органом управління КНП Лікарня є Вижницька районна державна адміністрація. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику та Уповноваженому органу управління відповідно до розподілених між ними повноважень.

21. КНП Лікарня самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює штатну чисельність і затверджує штатний розпис.

37. Управління КНП Лікарня здійснюють Засновник та Уповноважений орган управління - Вижницька районна державна адміністрація, відповідно до повноважень.

38. Поточне керівництво КНП Лікарня здійснює Керівник.

39. Засновник: зазначає головні напрямки діяльності КНП Лікарня , затверджує плани діяльності та звіти про їх виконання; затверджує статут КНП Лікарня та вносить зміни до нього; затверджує фінансовий план КНП Лікарня та контролює його виконання; у встановленому порядку укладає і розриває, продовжує термін дії (в т.ч. укладає на новий термін) контракт з Керівником КНП Лікарня та здійснює контроль за його виконанням; погоджує КНП Лікарня договори, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в оперативному управлінні КНП Лікарня ; погоджує створення філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів КНП Лікарня (надалі - Філії). Такі Філії діють відповідно до положення про них, погодженого із Засновником та затвердженого наказом Керівника Підприємства; здійснює контроль за ефективністю використання майна, закріпленого КНП Лікарня на праві оперативного управління; приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію КНП Лікарня , призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний, розподільчий баланси, передавальний акт; вирішує інші питання відповідно до діючого законодавства України.

40. Вижницька районна державна адміністрація, як Уповноважений орган управління: укладає з КНП Лікарня договір про медичне обслуговування та надання медичних послуг населенню району за рахунок коштів районного бюджету; погоджує Статут КНП Лікарня , зміни та доповнення до нього; оголошує та проводить конкурс на зайняття вакантної посади Керівника КНП Лікарня , надсилає подання Засновнику щодо призначення, звільнення Керівника КНП Лікарня , надає пропозиції стосовно продовження терміну дії контракту (в т.ч. укладення на новий термін) з Керівником КНП Лікарня ; здійснює контроль за діяльністю КНП Лікарня відповідно до чинного законодавства та цього Статуту; вирішує інші питання відповідно до діючого законодавства України та цього Статуту.

42. Керівник КНП Лікарня зокрема:

самостійно вирішує питання діяльності КНП Лікарня за винятком тих, що віднесені законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника чи Уповноваженого органу управління;

у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників КНП Лікарня ;

приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників КНП Лікарня , а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками КНП Лікарня . Забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку. Створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом. Затверджує функціональні обов`язки та посадові інструкції працівників КНП Лікарня .

призначає на посаду та звільняє з посади заступника, керівних працівників (в т.ч. керівників структурних підрозділів), головного бухгалтера, інших працівників КНП Лікарня .

46. Структура КНП Лікарня , порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів КНП Лікарня затверджуються Керівником.

47. Функціональні обов`язки та посадові інструкції працівників КНП Лікарня затверджуються Керівником.

48. Штатну чисельність КНП Лікарня Керівник визначає на підставі фінансового плану, кошторису, погодженого в установленому законодавством та цим Статутом порядку, з урахуванням необхідності створення відповідних умов для забезпечення належної доступності та якості медичної допомоги.

49. Працівники КНП Лікарня мають право брати участь в управлінні підприємства через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи КНП Лікарня , а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування. Підприємство зобов`язане створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.

50. Представники первинної профспілкової організації, представляють інтереси працівників в органах управління КНП Лікарня відповідно до законодавства.

51. Трудовий колектив КНП Лікарня складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з підприємством.

52. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні підприємства, не може обиратися Керівник КНП Лікарня . Повноваження цих органів визначаються законодавством.

53. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією КНП Лікарня регулюються колективним договором.

54. Право укладання колективного договору надається Керівнику КНП Лікарня , а від імені трудового колективу - уповноваженому ним органу. Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.

Копію наказу головного лікаря КНП Вижницька РЛ Митринюка Ф.В. №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня , зі змісту якого вбачається, що: У зв`язку із затвердженням наказом №141 від 16.12.2019 року Про затвердження структури та штатного розпису КНП Вижницька районна лікарня нового штатного розпису та структури (додаток №1 та додаток №2) та відповідно до вимог п.1 ст.40, 49-2 КЗпП України наказує:

1. Скоротити штат та чисельність лікарів: штат - 36, фізичних осіб - 40.

5. Інспектору відділу кадрів ОСОБА_11 :

5.1. Попередити про майбутнє вивільнення з роботи за скороченням штату та чисельності працівників відповідно до п.1 ст.40 КЗпП України у зв`язку із зміною організації виробництва.

Стоматологічне відділення: ОСОБА_2 - лікар-стоматолог 0,5 ст. смт.Берегомет.

5.2. Згідно чинного законодавства не пізніше за два місяці вручити персонально попередження під розпис працівнику, посада якого підлягає скороченню.

5.3. Запропонувати всім працівникам, які підлягають скороченню штату та чисельності, переведення за їх згодою на інші вакантні посади (при наявності). У разі відмови або браку вільних посад підготувати документи для вивільнення відповідних працівників та звільнення їх за п.1 ст.40 КЗпП України.

5.4. Звільнення працівників відповідно до п.1 ст.40 КЗпП України провести згідно з вимогами діючого законодавства з дотриманням відповідних пільг та компенсацій.

5.5. Підготувати за встановленою формою повідомлення Вижницькому центру служби зайнятості населення про планове вивільнення працівників у зв`язку із скороченням штату та чисельності працівників.

5.6. Ознайомити з цим наказом працівників КНП Вижницька районна лікарня , які вивільняються у зв`язку із скороченням штату та чисельності.

6. Контроль за виконанням даного наказу залишає за собою. ;

Копію рішення тридцять третьої позачергової сесії VІІ скликання Вижницької міської ради №03-33/20 від 11 лютого 2020 року Про розгляд рішення Берегометської селищної ради ХLIX сесії VІІ скликання від 27 січня 2020 року Про розгляд Наказу №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня з даних якого вбачається, що міська рада вирішила: 1. Рекомендувати головному лікарю КНП Вижницька районна лікарня Митринюку Ф.В. , для належного обслуговування жителів смт.Берегомет та навколишніх населених пунктів з надання воринної медичної допомоги: 1.1. Забезпечити прийом хворих в смт.Берегомет вул.Центральна, 12, вузькопрофільними спеціалістами лікарні, а саме: хірургом-травматологом; гінекологом; офтальмологом; отоларингологом.

Копію наказу КНП Вижницька районна лікарня №23 від 18 лютого 2020 року Про внесення змін до наказу №141 від 16 грудня 2019 року Про затвердження структури штатного розпису КНП Вижницька районна лікарня з даних якого вбачається наступне: Наказую: Внести зміни в наказ №141 від 16 грудня 2019 року Про затвердження структури та штатного розпису КНП Вижницька районна лікарня слідуючого змісту: 1.1. Змінити наказ в частині ліквідації філії КНП Вижницька районна лікарня смт.Берегомет видавши його в слідуючій редакції: Ліквідувати філію КНП Вижницька районна лікарня в смт. Берегомет. Скоротити штат та чисельність працівників даної філії ( Додаток №1). Залишити для належного обслуговування жителів смт.Берегомет та навколишніх населених пунктів з надання вторинної медичної допомоги вузькопрофільних спеціалістів лікарні, а саме: лікаря-хірурга; лікаря-травматолога; лікаря-гінеколога; лікаря-офтальмолога; лікаря- отоларинголога; лікаря-педіатра та рентген-лаборанта, а також молодших спеціалістів з медичною освітою та молодшу медичну сестру. Таким чином: лікарі - 3 штатні одиниці; молодших спеціалістів з медичною освітою - 4,0 штатні одиниці; молодшу медичну сестру (санітарку) - 1 штатна одиниця. 1.2. Наказ в частині щодо ліквідації філії КНП Вижницька районна лікарня в м.Вашківці залишити без змін. 2. Внести зміни та затвердити штатний розпис КНП Вижницька районна лікарня з врахуванням п.п.1.1 даного наказу. (додаток №2) всього в кількості - 336,25 штатних одиниць з них: Лікарі - 79,75?штатних одиниць; молодші спеціалісти з медичної освіти - 136,5 штатних одиниць; Молодші медичні сестри - 67,75 штатних одиниць. Інший персонал - 52,25 штатних одиниць. 3. Заступнику головного лікаря з економічних питань внести в дію штатний розпис відносно працівників КПН Вижницька районна лікарня філії м.Вашківці, стоматологічної служби сільської мережі та лаборантів сільської мережі з 25.03.2020 року, стосовно працівників КНП Вижницька районна лікарня філії смт.Берегомет з 12.05.2020 року. 4. Головному бухгалтеру привести документацію з оплати праці у відповідності з цим Наказом. 5. Інспектору відділу кадрів ознайомити з цим наказом працівників КНП Вижницька районна лікарня . 6.В іншій частині наказ №141 від 16 грудня 2019 року залишити без змін.

Копію звітності - інформації про заплановане масове вивільнення працівників у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці з даних якого вбачається наступне: лікар-стоматолог: кількість працівників, яких передбачається вивільнити - 17; дата наказу про попередження про заплановане вивільнення - 17.01.2020 року; запланована дата вивільнення - 21.03.2020 року.

На спростування обставин викладених у позовній заяві та на підтвердження заперечень відповідачем КНП Вижницька районна лікарня надано наступні докази.

Копія протоколу №9 від 12.03.2020 року засідання ОК КНП Вижницька РЛ з даних якого вбачається наступне: присутні члени профкому: ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_14 . Запрошені: ОСОБА_19 - профгрупорг, ОСОБА_2 - лікар-стоматолог. Головувала на засіданні ОСОБА_17 голова профільного комітету КНП Вижницька РЛ . Постановили: Приймаючи до уваги, що адміністрація КНП Вижницька районна лікарня витримала процедуру щодо вивільнення працівника надати згоду на звільнення з роботи ОСОБА_2 у зв`язку з розірванням трудового договору за скороченням штату та чисельності згідно п.1 ст.40 КЗпП України. Рішення прийнято одноголосно.

Наказ КНП Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради №40-1 від 31.08.2020 року з даних якого вбачається наступне: При підготовці (друкуванні) наказу № 14 зв-100 від 18 березня 2020 року були допущені описки. Так, в описовій частині зазначено, що профспілковий комітет дав згоду на звільнення ОСОБА_2 16.03.2020 року, далі після результативно зазначено як підстава: п.2 - попередження про звільнення від 20.01.2020 року; п.З - згода профкому (протокол № 10 від 16.02.2020 року). В дійсності ОСОБА_2 був попереджений про звільнення 22.01.2020 року і профком дав згоду на його звільнення 12.03.2020 року (протокол № 9), тобто допущені описки (помилки) про дату отримання працівником попередження про звільнення, дату проведення засідання профкому та номер протоколу, що не впливає на законність виданого наказу про звільнення. Наказую: 1. Виправити описки допущені при підготовці (друкуванні) наказу № 14 зв- 100 від 18.03.2020 року, а саме: в описовій частині зазначити профспілковий комітет дав згоду на звільнення ОСОБА_2 12.03.2020 року; після результативної зазначити як підстава: п.2 попередження про звільнення від 22.01.2020 року (згода профспілкового комітету (протокол № 9 від 12.03.2020 року). 2. В даний частині наказ № 14 зв-100 від 18.03.20202 року залишити без змін. 3.Копію даного наказу надіслати лікарю-стоматологу ОСОБА_2 . 4.Контроль за виконанням наказу залишає за собою.

Витяг з наказу №14 зв-127 (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту). Звільнити 25 березня 2020 року ОСОБА_4 , стоматологічне відділення, лікар стоматолог. Причина звільнення: звільнити у зв`язку зі скороченням штату працівників, п.1 ст.40 КЗпП України. Підстава звільнення: наказ №8.

Витяг з наказу №19 зв-2 (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту). Звільнити 16 квітня 2020 року ОСОБА_5 , стоматологічне відділення, лікар-стоматолог. Причина звільнення: звільнено за власним бажанням у зв`язку з виходом на пенсію (ст.38 КЗпП України) . Підстава звільнення: заява ОСОБА_5 .

Витяг з наказу №05пр-1 від 30 квітня 2020 року про прийняття на роботу ОСОБА_4 . Прийняти на роботу з 15 травня 2020 року, стоматологічне відділення, лікар-стоматолог 0,5 ставки.

Копію рішення Вижницького районного суду Чернівецької області від 05.06.2020 року по справі №713/555/20 (провадження №2/713/248/20) за позовом адвоката Стратія Миколи Васильовича в інтересах ОСОБА_20 до Комунального неприбуткового підприємства Вижницька районна лікарня в особі головного лікаря Митринюка Федора Володимировича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Вижницька районна рада Чернівецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області, про визнання протиправними та часткове скасування наказів. У задоволенні позову адвоката Стратія Миколи Васильовича в інтересах ОСОБА_20 до Комунального неприбуткового підприємства Вижницька районна лікарня в особі головного лікаря Митринюка Федора Володимировича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Вижницька районна рада Чернівецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області, про визнання протиправними та часткове скасування наказів - відмовлено повністю.

Копію постанови Чернівецького апеляційного суду від 03 вересня 2020 року по справі №713/555/20. Апеляційну скаргу ОСОБА_20 залишено без задоволення. Рішення Вижницького районного суду Чернівецької області від 05 червня 2020 року залишено без змін.

Довідку КНП Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради №01-22/1333 від 25.09.2020 року з даних якої вбачається, що на час звільнення лікарів-стоматологів ОСОБА_2 та ОСОБА_21 в КНП Вижницька районна лікарня взагалі були відсутні вакантні посади на які вони могли би бути працевлаштовані про що вказувалось при врученні повідомлення відповідно до вимог ст.49-2 КЗпП України, а також прямо зазначено в наказах від 18.03.2020 року про їхнє звільнення.

Копію протоколу від 22.01.2020 року проведення зборів, щодо ознайомлення штату та чисельності стоматологічної та лабораторної служб сільської мережі, м.Вашківці та смт.Берегомет. Згідно якого вбачається, що на засідання запрошені всі працівники вищезгаданих служб.

При вирішенні справи судом застосовано наступні норми права.

Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Згідно з п.4 ч.1 ст.36 КЗпП України підставами припинення трудового договору є зокрема розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (статті 40, 41).

Відповідно до ч.4 ст.36 КЗпП України у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України).

Так п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України передбачено, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

У постанові Верховного Суду України від 23.03.2016 року по справі №6-2748цс15 викладено правовий висновок про те, що під час звільнення працівника на підставі п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України у зв`язку зі змінами в організації праці, у тому числі скорочення штату працівників, необхідно дотримуватись гарантій, передбачених ст.49-2 КЗпП України.

Статтею 49-2 КЗпП України передбачено, що про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації.

Пунктом 10 ч.1 ст.247 КЗпП України та п.10 ст.38 ЗУ Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності визначено, що виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації надає згоду або відмовляє в наданні згоди на розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу з працівником, який є членом професійної спілки, що діє на підприємстві, в установі та організації, у випадках, передбачених законом.

У статті 43 КЗпП України та статті 39 ЗУ Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності визначено, що розірвання трудового договору з підстав, передбачених п.1 ст.40 КЗпП України, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.

У випадках, передбачених законодавством про працю, виборний орган первинної профспілкової організації, членом якої є працівник, розглядає у п`ятнадцятиденний строк обґрунтоване письмове подання власника або уповноваженого ним органу про розірвання трудового договору з працівником.

Подання власника або уповноваженого ним органу має розглядатися у присутності працівника, на якого воно внесено. Розгляд подання у разі відсутності працівника допускається лише за його письмовою заявою. За бажанням працівника від його імені може виступати інша особа, у тому числі адвокат. Якщо працівник або його представник не з`явився на засідання, розгляд заяви відкладається до наступного засідання у межах строку, визначеного частиною другою цієї статті. У разі повторної неявки працівника (його представника) без поважних причин подання може розглядатися за його відсутності.

Виборний орган первинної профспілкової організації (профспілковий представник) повідомляє власника або уповноважений ним орган про прийняте рішення у письмовій формі в триденний строк після його прийняття. У разі пропуску цього строку вважається, що виборний орган первинної профспілкової організації (профспілковий представник) дав згоду на розірвання трудового договору.

Якщо працівник одночасно є членом кількох первинних профспілкових організацій, які діють на підприємстві, в установі, організації, згоду на його звільнення дає виборний орган тієї первинної профспілкової організації, до якої звернувся власник або уповноважений ним орган.

Рішення виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) про відмову в наданні згоди на розірвання трудового договору повинно бути обґрунтованим. У разі якщо в рішенні немає обґрунтування відмови в наданні згоди на розірвання трудового договору, власник або уповноважений ним орган має право звільнити працівника без згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника).

Власник або уповноважений ним орган має право розірвати трудовий договір не пізніш як через місяць з дня одержання згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника).

Таким чином, звільнення за скороченням штату може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника) первинної профспілкової організації, членом якої є працівник або без такої згоди, якщо власник не отримав листа про мотивоване непогодження з таким звільненням.

У пункті 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 року №9 Про практику розгляду судами трудових спорів роз`яснено, що розглядаючи трудові спори, пов`язані зі звільненням за п.1 ст.40 КЗпП України, суди зобов`язані з`ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджався він за два місяці про наступне вивільнення.

Надаючи оцінку наданим сторонами та безпосередньо дослідженим у судовому засіданні доказам судом встановлено, що:

позивач ОСОБА_2 01 серпня 1987 року наказом №170 від 01.08.1987 року був прийнятий на роботу до Берегометської міської лікарні на посаду врача-стоматолога; 01 січня 2013 року наказом N°07 головного лікаря Вижницької центральної районної лікарні від 29.03.2013 року переведений на посаду лікаря - стоматолога стоматологічного відділення в комунальну установу Вижницька ЦРЛ філії смт.Берегомет;

рішенням двадцять шостої сесії VІІ скликання Вижницької районної ради №162-26/18 від 20.12.2018 року реорганізовано КУ Вижницька ЦРЛ шляхом перетворення в Комунальне некомерційне підприємство Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради (КНП Вижницька РЛ Вижницької районної ради);

наказом головного лікаря КНП Вижницька РЛ Митринюка Ф.В. №8 від 17.01.2020 року у зв`язку із затвердженням наказом №141 від 16.12.2019 року нового штатного розпису та структури (додаток №1 та додаток №2) та відповідно до вимог п.1 ст.40, 49-2 КЗпП України скорочено штат та чисельність лікарів: штат - 36, фізичних осіб - 40., зокрема посаду ОСОБА_2 - лікаря-стоматолога 0,5 ст., смт.Берегомет.

Обов`язки по виконанню наказу покладено на інспектора відділу кадрів ОСОБА_11 ;

12.03.2020 року на засіданні ОК КНП Вижницька РЛ , де був присутній позивач ОСОБА_2 - лікар-стоматолог, визначено, що адміністрація КНП Вижницька районна лікарня витримала процедуру щодо вивільнення працівника. Надана згода профспілковим комітетом на звільнення з роботи ОСОБА_2 у зв`язку з розірванням трудового договору за скороченням штату та чисельності згідно п.1 ст.40 КЗпП України. Рішення прийнято одноголосно.

наказом КНП Вижницька районна лікарня №14зв-100 (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту) від 18.03.2020 року ОСОБА_2 , лікаря-стоматолога КНП Вижницька районна лікарня смт.Берегомет звільнено з займаної посади (з роботи) 25 березня 2020 року у зв`язку із скороченням штату та чисельності працівників, згідно п.1 ст.40 КЗпП України. Виплачено ОСОБА_2 вихідну допомогу у розмірі середньомісячного заробітку, а також виплачено ОСОБА_2 грошову компенсацію за невикористані відпустки в кількості 52 календарних днів (36 календарних днів основної відпустки та 16 календарних днів за особливий характер праці). Підстава: Наказ №8 від 17.01.2020 року. Попередження про звільнення від 20.01.2020 року. Згода профкому (протокол №10 від 16.02.2020 року);

наказом КНП Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради №40-1 від 31.08.2020 року виправлено описки у наказі №14 зв-100 від 18 березня 2020 року, а саме, в описовій частині зазначено профспілковий комітет дав згоду на звільнення ОСОБА_2 12.03.2020 року; після результативної зазначити як підстава: п.2 попередження про звільнення від 22.01.2020 року; згода профспілкового комітету (протокол №9 від 12.03.2020 року). 2. В даній частині наказ № 14 зв-100 від 18.03.20202 року залишити без змін.

рішенням тридцять третьої позачергової сесії VІІ скликання Вижницької міської ради №03-33/20 від 11 лютого 2020 року Про розгляд рішення Берегометської селищної ради ХLIX сесії VІІ скликання від 27 січня 2020 року Про розгляд Наказу №8 від 17.01.2020 року Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням штату та чисельності КНП Вижницька районна лікарня згідно якого міська рада вирішила: 1. Рекомендувати головному лікарю КНП Вижницька районна лікарня Митринюку Ф.В. , для належного обслуговування жителів смт.Берегомет та навколишніх населених пунктів з надання воринної медичної допомоги: 1.1. Забезпечити прийом хворих в смт.Берегомет вул.Центральна, 12, вузькопрофільними спеціалістами лікарні, а саме: хірургом-травматологом; гінекологом; офтальмологом; отоларингологом.

наказом головного лікаря КНП Вижницька РЛ Митринюка Ф.В. №23 від 18.02.2020 року з урахуванням рішення тридцять третьої позачергової сесії VII скликання Вижницької районної ради №03-33/20 від 11.02.2020 року внесено зміни в наказ №141 від 16.12.2019 року, якими змінено наказ в частині ліквідації філії КНП Вижницька РЛ смт. Берегомет, видавши його в наступній редакції: Ліквідувати філію КНП Вижницька РЛ в смт. Берегомет. Скоротити штат та чисельність працівників даної філії (додаток №1). Залишити для належного обслуговування жителів смт. Берегомет та навколишніх населених пунктів з надання вторинної медичної допомоги вузькопрофільних спеціалістів лікарні, а саме: лікаря-хірурга; лікаря-травматолога; лікаря-гінеколога; лікаря-офтальмолога; лікаря-отоларинголога; лікаря-педіатра та рентген-лаборанта, а також молодших спеціалістів з медичною освітою та молодшу медичну сестру. Внесено зміни та затверджено штатний розпис КНП Вижницька РЛ з врахуванням п.п.1.1 даного наказу (додаток №2). Введено в дію штатний розпис відносно працівників КНП Вижницька РЛ філії смт. Берегомет з 12.05.2020 року. В іншій частині наказ №141 від 16.12.2019 року залишено без змін;

Розглядаючи трудові спори, пов`язані зі звільненням за пунктом 1 статті 40 КЗпП України, суди зобов`язані з`ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи він попереджений за 2 місяці про наступне вивільнення.

Аналізуючи зазначені норми закону, повно та всебічно з`ясувавши вищевказані обставини, які стосуються предмету доказування, та оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами у справі доказів, суд прийшов до висновку, що при звільненні позивача ОСОБА_2 додержано вимоги КЗпП України щодо звільнення працівника на підставі ч.1 ст.40 КЗпП України, порушення при звільненні позивача судом не встановлено.

Посилання позивача ОСОБА_2 стосовно того, що йому не було запропоновано іншу посаду при звільненні, натомість після його звільнення на посаду лікаря-стоматолога до КНП Вижницька районна лікарня було прийнято лікаря ОСОБА_4 не заслуговують на увагу та судом до уваги не приймаються, оскільки як вбачається з досліджених судом доказів ОСОБА_4 25 березня 2020 року був звільнений з КНП Вижницька районна лікарня у зв`язку зі скороченням штату працівників, п.1 ст.40 КЗпП України. Однак 15 травня 2020 року ОСОБА_4 був прийнятий у КНП Вижницька районна лікарня на посаду лікаря-стоматолога, 0,5 ставки, у зв`язку із звільненням 16 квітня 2020 року за власним бажанням (виходом на пенсію (ст.38 КЗпП України)) лікаря-стоматолога ОСОБА_5 .

Згідно довідки долученої КНП Вижницька районна лікарня вбачається, що станом на день звільнення взагалі були відсутні вакантні посади на які ОСОБА_2 міг бути працевлаштований.

Що стосується посилання позивача та його представника на неточності у датах при винесенні наказу №14зв-100 (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту) від 18.03.2020 року, судом встановлено, що наказом КНП Вижницька районна лікарня Вижницької районної ради №40-1 від 31.08.2020 року виправлено описки у наказі №14 зв-100 від 18 березня 2020 року, згідно виправлених описок, які є технічними, судом встановлено, що ОСОБА_2 звільнено із займаної посади лікаря-стоматолога 25 березня 2020 року, про наступне вивільнення ОСОБА_2 був попереджений 22.01.2020 року, згода профспілкового комітету на звільнення ОСОБА_2 була надана 12.03.2020 року, що також підтверджується дослідженими доказами.

Таким чином, наказ КНП Вижницька районна лікарня №14зв-100 (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту) від 18.03.2020 року про звільнення ОСОБА_2 , лікаря-стоматолога КНП Вижницька районна лікарня смт.Берегомет з займаної посади (з роботи) 25 березня 2020 року у зв`язку із скороченням штату та чисельності працівників, згідно п.1 ст.40 КЗпП України, є законним, таким, що ухвалений без порушень норм чинного законодавства, а тому в задоволенні позову ОСОБА_2 необхідно відмовити.

На підставі ст.43 Конституції України, ст.ст.36, 40, 49-2 КЗпП України, ст.ст.4, 5, 13, ст.76, 77, 258-265, 274-276, 354 ЦПК України, Суд, -

УХВАЛИВ :

В задоволені позову ОСОБА_2 , інтереси якого представляє Стратій Микола Васильович до Комунального неприбуткового підприємства Вижницька районна лікарня , в особі головного лікаря Митринюка Федора Володимировича, де третіми особами, які не заявляють самостійних вимог є Вижницька районна рада Чернівецької області, Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області, про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 30 днів з дня його проголошення, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення - з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Апеляційна скарга подається до Чернівецького апеляційного суду через Вижницький районний суд Чернівецької області.

Сторони по справі:

Позивач: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП - НОМЕР_2 ), зареєстроване місце проживання АДРЕСА_1 .

Відповідач: Комунальне неприбуткове підприємство Вижницька районна лікарня юридична адреса, 59200, м.Вижниця, вул.Й.Бурги, 5, Чернівецька область, Код ЄДРПОУ 02005697.

Треті особи:

Вижницька районна рада Чернівецької області, юридична адреса - 59200, м.Вижниця, вул.Українська, 88-а, Чернівецька область;

Вижницька районна державна адміністрація Чернівецької області, юридична адреса 59200, м.Вижниця, вул.Українська, 88-а, Чернівецька область, Код ЄДРПОУ 04062086.

Суддя І. А. Кибич

Дата ухвалення рішення28.10.2020
Оприлюднено10.11.2020
Номер документу92725406
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —713/1385/20

Рішення від 28.10.2020

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

Ухвала від 17.08.2020

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

Ухвала від 11.08.2020

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

Ухвала від 31.07.2020

Цивільне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Кибич І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні