ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2020 року Справа № 160/8818/20 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Дєєв М.В., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Дніпропетровського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки до Державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Дніпропетровський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (далі позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (далі відповідач), в якому просить визнати протиправною відмову державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області згідно з листом від 17 січня 2020 року № 13-15/5, у виключені відомостей щодо Петриківського районного військового комісаріату з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зобов`язати державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області вчинити дії щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей щодо Петриківського районного військового комісаріату.
В обґрунтування позову зазначено, що листом № 13-15/15 від 17.01.2020р. відповідач протиправно відмовив позивачу у виключенні з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат, оскільки реєстрація останнього була проведена з порушенням вимог чинного законодавства України, у зв`язку з чим, позивач просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
05.08.2020р.ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду у задоволенні клопотання Дніпропетровського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про відстрочення сплати судового зборувідмовлено, позовну заяву залишено без руху через невідповідність вимогам ст.ст.160, 161 КАС України та встановлено позивачу строк для усунення недоліків.
У зв`язку з виправленням позивачем вказаних в ухвалі суду від 05.08.2020р. недоліків позовної заяви, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 р. відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін та встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали для подання письмового відзиву на позовну заяву та всіх документів, що підтверджують заперечення проти позову.
На виконання вимог вказаної ухвали суду від 08.09.2020 р.на адресу суду 28.09.2020р. надійшов відзив відповідача на позовну заяву, в якому просив суд у задоволенні позову відмовити оскільки вваж є вимоги позивача безпідставними та необгрунтованими, так як позивач не звертався до державного реєстратора Петриківської районної державної адміністрації із документами передбаченими статтею 25 Закону щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі, а державним реєстратором Петриківської районної державної адміністрації не приймалось жодного рішення щодо відмови в проведенні реєстраційної дії.
За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст.258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні обставини.
Судом встановлено, що 22.01.2014 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесейо запис № 12121760000001021 щодо включення відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат та присвоєно ідентифікаційний код 22996483, дата державної реєстрації - 08.04.1997р., що підтверджується витягом з електронного реєстру Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08 липня 2020 року. Згідно з довідкою №82/19 від 14.06.2019р. з відомчого обліку Міністерства оборони України,видом діяльності Петриківського районного військового комісаріату є діяльність у сфері оборони (КВЕД 84.22).
Так, на виконання вимог розпорядження начальника штабу - першого заступника командувача телеграмою з військової частини НОМЕР_1 від 17 грудня 2019 року № 1314/4/27/409, було надано додатковий перелік військових частин (установ, закладів), які потребують виключення з державних Реєстрів України станом на 01 грудня 2019 року, серед яких перебуває Петриківський районний військовий комісаріат./копія телеграми військової частини НОМЕР_1 від 17 грудня 2019 року № 1314/4/27/409.
15 січня 2020 року Петриківський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки звернувся до державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області з листом від 15 січня 2020 року № 15 щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичний осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат, оскільки реєстрація останнього була проведена з порушенням вимог чинного законодавства України.
Проте, листом від 17 січня 2020 року за № 13-15/15 державний реєстратор апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області повідомив Петриківський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки про те, що відповідно до пункту 2 частини 1 статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань» від 15 травня 2003 року № 755-ІV та пункту 6 Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затверджений наказом Міністерства юстиції України 09 лютого 2016 року № 359/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 лютого 2016 року за №200/28330, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводиться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».
Позивач вважає вищезазначену відмову протиправною, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Так, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі Закон № 755-ІV).
Згідно з ч. ст. 9 Закону № 755-ІV (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону № 755-ІV, до Єдиного державного реєстру не вносяться відомості, що становлять державну таємницю.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державну таємнцю» від 21.01.1994р. № 3855-ХІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Закон 3855-ХІІ), до державної таємниці у порядку, встановленому цим Законом, відноситься інформація, зокрема, у сфері оборони: про зміст стратегічних і оперативних планів та інших документів бойового управління, підготовку та проведення військових операцій, стратегічне та мобілізаційне розгортання військ, а також про інші найважливіші показники, які характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову і мобілізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань.
Так, на виконання спільної директиви Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 24.05.2018 р. №Д-322/1/9дск «Про проведення додаткових організаційних заходів у Збройних Силах України в 2018 році», в рамках реалізації Державної програми розвитку Збройних Сил України до 2020 року (затвердженоїУказом Президента України від 22.03.2017 року № 73/2017) Дніпропетровський обласний військовий комісаріат з 29.12.2018р. припинив свою діяльність та переформований в Дніпропетровський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, а також районні військові комісаріати Дніпропетровської області у районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Дніпропетровської області (даліТЦК та СП).
У Головному управлінні майна та ресурсів створено відділ ведення Єдиного реєстру об`єктів державної власності Міністерства оборони України та Збройних Сил України, на який покладено додаткове завдання щодо ведення відомчого обліку юридичних осіб, структурних підрозділів Міністерства оборони України та Збройних Сил України з присвоєнням ідентифікаційних кодів Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Ведення відомчого обліку обумовлено вимогами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. № 118(далі - Положення).
Згідно з п. 5 Положення, присвоєння ідентифікаційних кодів з Реєстру суб`єктам, відомості про які становлять державну таємницю, здійснюється відповідними центральними органами виконавчої влади, яким Держстат передає ідентифікаційні коди для ведення відомчого обліку.
Ведення відомчого обліку військових частин (установ, закладів) в Міністерстві оборони України здійснюється з дотриманням вимогЗакону України "Про державну таємницю".
Відповідно до п. 1.4.3 та 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженогонаказом Служби Безпеки України від 12 серпня 2005 р. № 440та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2005 р. за № 902/11182, до відомостей що становлять державну таємницю у сфері оборони віднесено: відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, організаційно-штатну структуру, чисельність особового складу військових частин (установ) в особливий період (на воєнний час);відомості про діючі або перспективні: бойовий склад, організаційно-штатну структуру, дислокацію, систему охорони, оборони, чисельність особового складу військових частин (установ) на мирний час (за винятком відомостей про дійсне найменування з`єднань, військових частин, установ (організацій) ЗС, військових навчальних закладів, а також їх місце розташування із зазначенням населених пунктів та географічних координат і їх підпорядкованості, відомостей про загальну штатну чисельність військовослужбовців за штатом мирного часу, озброєння та військову техніку, які надаються державам-учасницям відповідно до прийнятих Україною міжнародних зобов`язань за Договором про звичайні збройні сили в Європі, Віденським документом 2011 року про заходи зміцнення довіри та безпеки та Глобальним обміном воєнною інформацією, а також відомостей щодо військових навчальних закладів, квартирно-експлуатаційних органів, військових представництв, закладів культури та спортивних закладів).
Судом встановлено, що Дніпропетровський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки та його структурний підрозділ - Петриківський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки входять до складу Збройних Сил України, а отже, відомості, що характеризують організацію, чисельність та дислокацію військової частини становлять державну таємницю.
Так, відомості про Петриківський районний військовий комісаріат, що становлять державну таємницю, перебувають в ЄДР у вільному доступі.
Таким чином, суд доходить висновку, що запис № 12121760000001021 від 22.01.2014 р. щодо включення відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суперечить вимогам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", Закону України «Про державну таємницю» та наказу Служби безпеки України від 12.08.20005 р. № 440 «Про затвердження Зводу відомостей, що становлять державну таємницю».
Так, відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі. Отже, аналіз положень вказаної статті дозволяє прийти висновку, що виключення відомостей про юридичну особу з ЄДР здійснюється виключно на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, про скасування реєстраційної дії або запису щодо внесення відомостей про таку юридичну особу до ЄДР.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про визнання протиправною відмову державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, оформлену листом від 17 січня 2020 року № 13-15/5, щодо виключення відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зобов`язати державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області вчинити дії щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат.
Відповідно до ч. 1ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Згідно зст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 243-246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпропетровського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (49006, м.Дніпро, вул.Шмідта, 16, код ЄДРПОУ 08353525) до Державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (51800, Дніпропетровська область, Петриківський район, смт.Петриківка, пр.Петра Калнишевського, буд.69, код ЄДРПОУ 23642586) про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправною відмову державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, оформлену листом від 17 січня 2020 року № 13-15/5, щодо виключення відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Зобов`язати державного реєстратора апарату Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області вчинити дії щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про Петриківський районний військовий комісаріат.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 РозділуVIIПерехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Дєєв
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2020 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 92735708 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні