Рішення
від 02.11.2020 по справі 280/6831/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

02 листопада 2020 року о/об 17 год. 15 хв.Справа № 280/6831/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "ОЛВЕСТ ТРАНС" (72102, Запорізька область, м.Приморськ, вул.Новицького, буд.126-А; код ЄДРПОУ 42943886)

до Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (69083, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Музична, буд.2-А; код ЄДРПОУ 39816845)

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства "ОЛВЕСТ ТРАНС" (надалі - позивач, ПП "ОЛВЕСТ ТРАНС") до Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати постанови відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу від 08.09.2020: 1) №201983; 2) №201984.

У позові зазначено наступне. 18.09.2020 на адресу підприємства поштовим відправленням, трек-номер №6908300193165, надійшли копії Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №201983 від 08.09.2020 на сумму 17000,00 грн. та Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №201984 від 08.09.2020 на суму 17000,00 грн. Окрім зазначених Постанов в конверті також знаходився супровідний лист датований 10.09.2020 (вихідний номер №68982/26/24-20). Належним позивачу транспортним засобом DAF ХР 105/460 д.н.з. - НОМЕР_1 з напівпричепом SCHWARZMULLER д.н.з. НОМЕР_2 перевозився сипучий вантаж - зерно пшениці. Зазначене підтверджується долученою до позову ТТН №17 від 01.08.2020. Посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області 01.08.2020 складено Акт №221452 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, відповідно до якого встановлено перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм транспортним засобом DAF ХР 105/460 д.н.з. - НОМЕР_1 з напівпричепом SCHWARZMULLER д.н.з. НОМЕР_2 , який належить ПП ОЛВЕСТ ТРАНС . Відповідно до Довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю №038686 від 01.08.2020 фактична маса транспортного засобу становила 39,05 тон при допустимій 40 тон. При цьому, нормативно допустиме осьове навантаження на вісь становило - 11,00 тон, а фактичне - 12,40 тон. За результатами розгляду Акту №221452 від 01.08.2020 Управлінням Укртансбезпеки у Запорізькій області видано Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №201983, якою на ПП ОЛВЕСТ ТРАНС , на підставі абз.15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт , накладено штраф в розмірі 17000,00 грн. Також, посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області 20.08.2020 складено Акт №221542 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, відповідно до якого встановлено перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм транспортним засобом DAF ХР 105/460 д.н.з. - НОМЕР_3 з напівпричепом SDS д.н.з. НОМЕР_4 , який належить ПП ОЛВЕСТ ТРАНС . Відповідно до Довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю №038653 від 20.08.2020 фактична маса транспортного засобу становила 39,550 тон при допустимій 40 тон. При цьому, нормативно допустиме осьове навантаження на вісь становило - 11,00 тон, а фактичне - 12,750 тон. За результатами розгляду Акту №221542 від 20.08.2020 Управлінням Укртансбезпеки у Запорізькій області видано постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №201984, якою на ПП ОЛВЕСТ ТРАНС , на підставі абз.15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт , накладено штраф в розмірі 17000,00 грн. Позивач здійснював перевезення вантажу - зерна пшениці, тобто сипучого (подільного) вантажу. Отже, вантаж є сипучим, не сталим під час руху в транспортному засобі, а тому може змінювати розподіл навантажень на вісі транспортного засобу у русі та/або під час гальмування, що не було взято до уваги під час здійснення контролю. При здійсненні зважування транспортного засобу з сипучим вантажем, що змінює розподіл навантажень на осі транспортного засобу в русі, результати вимірювання, здійсненні представниками відповідача, не можна вважати належними, оскільки такі вимірювання, здійсненні без відповідної Методики, свідчать про неможливість встановлення достовірного та точного показника навантаження на кожну з осей транспортного засобу з відповідним сипучим вантажем.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем не надано до суду відзив на позовну заяву. Про день, час і місце розгляду відповідач повідомлявся належним чином.

Ухвалою судді від 05.10.2020 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 02.11.2020 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №201983 від 08.09.2020 до ТОВ "ОЛВЕСТ ТРАНС" застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17000,00 грн. (а.с.12).

У вказаній Постанові про застосування адміністративно-господарського штрафу №201983 від 08.09.2020 зазначено: … ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛВЕСТ ТРАНС 01.08.20р., 129км.+603м. а/д Н-30, Акт №221452 допущено порушення ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт відповідальність за яке передбачена абз.15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт … .

У Довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю №038686 від 01.08.2020 об 18:22 годині зазначено: … 6.Результати вагового контролю: навантаження на осі, тонн: 1) 7,45; 2) 12,40; 3) 6,10; 4) 6,40; 5) 6,70; … повна маса транспортного засобу 39,05 тонн. … (а.с.13).

Судом досліджено Товарно-транспортну накладну від 01.08.2020 за №17 (а.с.14).

Також, Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №201984 від 08.09.2020 до ТОВ "ОЛВЕСТ ТРАНС" застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17000,00 грн. (а.с.15).

У вказаній Постанові про застосування адміністративно-господарського штрафу №201984 від 08.09.2020 зазначено: … ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛВЕСТ ТРАНС 20.08.20р., 129км.+603м. а/д Н-30, Акт №221542 допущено порушення ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт відповідальність за яке передбачена абз.15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт … .

У Довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю №038653 від 20.08.2020 об 00:49 годині зазначено: … 6.Результати вагового контролю: навантаження на осі, тонн: 1) 7,550; 2) 12,750; 3) 6,500; 4) 6,150; 5) 6,600; … повна маса транспортного засобу 39,550 тонн. … (а.с.16).

Судом досліджено Товарно-транспортну накладну від 19.08.2020 за №1908-4 (а.с.17).

Як зазначено у ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Згідно з абз.15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху , затверджених 10.10.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1306 (надалі - Правила дорожнього руху ), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м. Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється. Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

Посилання позивача на те, що ним здійснювалось перевезення сипучого вантажу (пшениці), а тому під час руху по дорозі можливе переміщення вантажу по всім осям транспортного засобу не свідчить про дотримання останнім допустимого осьового навантаження передбаченого законодавством про автомобільний транспорт.

Стосовно зазначення позивачем, що результати вимірювання не можна вважати достовірними, оскільки неможливо встановити дійсний показник навантаження на кожну вісь з рухомим (сипучим) вантажем під час руху, внаслідок відсутності спеціально визначеної методики, суд зазначає, що відсутність такої методики не позбавляє обов`язку спеціально уповноважені органи проводити такий контроль.

Враховуючи наведене, норми права та обставини справи, суд вважає, що позивачем не спростовано вчинення ним правопорушення.

Аналогічне застосування норм права відображено, наприклад, у постановах: Третього апеляційного адміністративного суду від 17.08.2020 у справі №340/1430/20, від 17.08.2020 у справі №340/1430/20; Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 24.07.2019 у справі №803/1540/16 (провадження №К/9901/29868/18).

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

У стягненні на користь позивача судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Рішення виготовлено у повному обсязі 09.11.2020.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92736394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6831/20

Рішення від 02.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні