Рішення
від 09.11.2020 по справі 400/1558/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2020 р. № 400/1558/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лебедєвої Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області та керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни про визнання дій протиправними; визнання протиправними та скасування наказу від 10.03.20 року № 12-ОС в частині; поновлення на посаді з 11.03.20 року; стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 11.03.20 року; визнання бездіяльності протиправною; зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (надалі - позивач) до Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області (надалі - відповідач 1) та керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни (надалі - відповідач 2) про:

- визнання протиправними дії керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, що полягають у звільненні ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації;

- визнання протиправним та скасувати наказ керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області №12-ОС від 10.03.2020 року в частині звільнення ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації;

- визнання протиправним та скасувати в частині зменшення граничної чисельності відділу з питань надання адміністративних послуг розпорядження виконувача функцій і повноважень голови райдержадміністрації, першого заступника голови Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області № 902-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації";

- поновлення ОСОБА_1 на посаді адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області з 11.03.2020 року;

- стягнення з Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 11.03.2020 року по день ухвалення судом рішення у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 з 01.06.2016 року переведена на посаду адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області. Позивач вказала, що розпорядженням Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області №12-ОС від 10.03.2020 року позивача звільнено з посади аадміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, у зв`язку з скороченням посади. Позивач вказала, що під час її повідомлення про вивільнення 10.12.2019 року не надано одночасної пропозиції відповідачем зайняття іншої посади згідно штатного розпису. Поряд з цим, позивач вказала, що при її звільненні відповідачем не враховано постанову Кабінету Міністрів України № 1096 від 24.12.2019 року "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року № 91" про заборону скорочувати чисельність адміністраторів центрів надання адміністративних послуг, утворених зазначеними держадміністраціями до створення таких центрів органами місцевого самоврядування.

Ухвалою суду від 21.04.2020 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

07.05.2020 року на виконаня ухвали суду від 21.04.2020 року позивачем до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду надано уточнену позовну заяву із зазначенням своєї адреси електронної пошти та інформацією про місцезнаходження оригіналів доказів, копії яких додані до позовної заяви.

Ухвалою від 12.05.2020 року Миколаївський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі № 400/1558/20 та ухвалив розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче судове засідання на 10.06.2020 року.

05.06.2020 року до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Заперечуючи проти позову, послався на те, що Постановою КМУ України №926 від 03.11.2019 року було скорочено та встановлено нову граничну чисельність працівників місцевих державних адміністрацій. В свою чергу, головою Миколаївської ОДА було прийнято розпорядження від 26.11.2019 року № 539-р "Про розподіл граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій", яким було встановлено нову граничнумчисельність працівників Врадіївської районної державної адміністрації. Після чого, відповідачем прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 06.12.2019 року №90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації". Відповідно до п.10 вказаного розпорядження передбачалась реорганізація сектору з питань державної реєстрації Врадіївської райдержадміністрації та відділу з питань надання адміністративних послуг Врадіївської райдержадміністрації шляхом перетворення у відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації. Також передбачено зменшення граничної чисельності відділу з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Врадіївської районної державної адміністрації, за рахунок скорочення посади адміністратора відділу з питань надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації.

05.06.2020 року до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Заперечуючи проти позову, послався на те, що оскаржуваний наказ було видано на виконання розпорядження голови Врадіївської районної державної адміністрації від 06.12.2019 року № 90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації". Зазначив, що згідно статті 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" виконання розпорядження голови РДА є обов`язковим для виконання. Зазначив, що під час видання цього наказу були враховані рішення комісії з розгляду питань для визначення переважного права на залишення на роботі працівників Врадіївської райдержадмїністрації протокол №1 та №2. Під час підготовки проекту розпорядження голови райдержадмїністрації 90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації" райдержадміністрація керувалась Рекомендаціями Кабінету Міністрів України щодо оптимізації структури райдержадміністрацій та граничної чисельності їх працівників, також розпорядженням голови Миколаївської ОДА № 539-р під 26.11.2019 року "Про розподіл граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій". Крім того, розпорядження 90-рк було прийнято 06.12.2019 року, а Постанову КМУ №1096 лише 24.12.2019 року. Разом з тим постановою передбачено не допущення скорочення адміністраторів безпосередньо в повноцінних ЦНАПах. В свою чергу, при Врадіївській РДА де мали працювати як адміністратори так і державні реєстратори, дане питання залишилось лише на папері, тобто в розпорядженні голови РДА №220-р від 30.09.2013 року. У Врадіївській райдержадміністрації відсутній повноцінний центр надання адміністративних послуг, є лише відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації в якому працюють два адміністратори (разом із начальником відділу) та 1 реєстратор нерухомого майна.

Підготовче судове засідання, призначене на 10.06.2020 року, відкладено на 24.06.2020 року.

Ухвалою від 24.06.2020 року суд ухвалив продовжити шістдесятиденний строк підготовчого провадження у справі №400/1558/20 на тридцять днів та відклав підготовче засідання по даній адміністративній справі на 18.08.2020 року.

18.08.2020 року до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від ОСОБА_1 надійшла уточнена позовна заява, відповідно до якої позивач просила суд:

- визнати протиправними дії керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, що полягають у звільненні ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації;

- визнати протиправним та скасувати наказ керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації №12-ОС від 10.03.2020 року в частині звільнення ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної адміністрації;

- визнати бездіяльність Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області щодо невнесення змін до розпорядження виконувача функцій і повноважень голови райдержадміністрації, першого заступника голови Врадіївської райдержадміністрації Миколаївської області №90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації", а саме до п.10 в частині зменшення граничної чисельності відділу з питань надання адміністративних послуг - протиправною;

- зобов`язати Врадіївську районну державну адміністрацію привести п.10 розпорядження №90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації" у відповідність з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року №91, в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №1096 від 24.12.2019 року;

- поновити ОСОБА_1 на посаді адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адмінісграції Миколаївської області з 11 березня 2020 року.

Стягнути з Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 11 березня 2020 року по день ухвалення судом рішення у справі.

Підготовче судове засідання, призначене на 18.08.2020 року, відкладено на 03.09.2020 року.

Підготовче судове засідання, призначене на 03.09.2020 року, відкладено на 30.09.2020 року.

14.09.2020 року до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни надійшли додаткові пояснення у справі, в яких відповідач вказав, що 06.12.2019 року на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 26 листопада 2019 року № 539-р "Про розподіл граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій", керуючись статтею 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" головою Врадіївської райдержадміністрації було прийнято розпорядження № 90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації". Пунктом 10 розпорядження передбачалась реорганізація сектору з питань державної реєстрації Врадіївської РДА та відділу з питань надання адміністративних послуг Врадіївської РДА шляхом перетворення у відділ з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації. Також передбачалось зменшення граничної чисельності новоствореного відділу з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації шляхом скорочення однієї посади адміністратора вказаного відділу. Таким чином у відділі передбачалось 2 штатні одиниці адміністраторів, та 2 штатні одиниці державних реєстраторів. Так, як розпорядження голови райдержадміністрації, є обов`язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, тому відповідно до статті 44 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та на виконання розпорядження голови Врадіївської райдержадміністрації від 06.12.2019 року № 90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації" керівником апарату райдержадміністрації було видано наказ від 06.12.2019 року № 66-ОС "Про створення комісії з розгляду питань для визначення переважного права на залишення на роботі працівників Врадіївської райдержадміністрації". Протоколом № 1 від 06 грудня 2019 року комісією було проведено аналіз продуктивності і кваліфікацію працівників райдержадміністрації та було визначено переважне право залишення на роботі працівників райдержадміністрації, а також протоколом № 2 від 21 грудня 2019 року був розглянутий список працівників, які підлягають під скорочення внаслідок зміни структури та штатного розпису державного органу і згідно пункту 18 підпункту 3 голови райдержадміністрації від 06.12.2019 року № 90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації" (про забезпечення надання попередження під особистий розпис про зміну істотних умов та про скорочення посад працівників райдержадміністрації) керівником апарату райдержадміністрації, видано наказ від 09 грудня 2019 року № 67-ОС "Про попередження працівників Врадіївської районної державної адміністрації про зміну істотних умов праці та вивільнення у зв`язку із скороченням штатної чисельності працівників РДА", у якому було попереджено про вивільнення ОСОБА_1 , та скорочення посади адміністратора відділу з організаційної роботи центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації у зв`язку зі скороченням штату. Протягом трьохмісячного терміну ОСОБА_1 , 10.01.2020 було запропоновано декретну посаду (по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку), що була в наявності, від якої позивач відмовилася.12 лютого 2020 року ОСОБА_1 , було запропоновано ще одну посаду, також декретну, категорії " 8" підкатегорії "В1" яка є рівнозначною до скороченої посади адміністратора, від якої ОСОБА_1 , також відмовилася. Вказав, що норми постанови КМУ від 24.12.2019 року №1096 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 р. № 91" суперечать нормам Закону України "Про адміністративні послуги". Оскільки постанова КМУ є підзаконним нормативно-правовим актом з огляду судової і юридичної практики, у випадку суперечності підзаконного акта нормам закону, слід застосовувати норми закону.

14.09.2020 року до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області надійшли додаткові пояснення у справі, в яких відповідач вказав, що 31.07.2013 головою райдержадміністрації було прийнято розпорядження №130-рк "Про створення сектору адміністративно-дозвільних процедур Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області" відповідно до якого у Врадіївській РДА з 01.10.2013 року було створено сектор адміністративно-дозвільних процедур. Також даним розпорядженням було затверджено штатну чисельність сектору в кількості дві штатні одиниці. 30.09.2013 року головою райдержадміністрації прийнято розпорядження № 220-р "Про створення центру надання адмінстративних послуг у Врадіївському районі", також даним розпорядженням було затверджено Положення про Центр надання адміністративних послуг у Врадіївському районі. У зв`язку із відсутністю фінансування на створення повноцінного Центру надання адміністративних послуг при Врадіївській РДА створення такого Центру залишилось лише на стадії прийняття відповідного розпорядження, а Центр фактично створений не був. Таким чином функції ЦНАПу при Врадіївській РДА виконувались сектором надання адміністративних послуг до 12.10.2015 року. 12.10.2015 року розпорядженням голови РДА №168-рк "Про внесення змін до структури Врадіївської райдержадміністрації" вищевказаний сектор було перетворено у відділ з організації роботи центру надання адміністративних послуг, який в свою чергу проіснував до 11.03.2020 року. Даним розпорядженням також було встановлено граничну чисельність адміністраторів в кількості 3 адміністраторів. Разом з тим, норми постанови КМУ від 24.12.2019 року №1096 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 р. № 91" суперечать нормам Закону України "Про адміністративні послуги".

Ухвалою від 30.09.2020 року суд закрив підготовче провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області та керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни про визнання дій протиправними; визнання протиправними та скасування наказу від 10.03.20 року № 12-ОС і розпорядження від 06.12.19 року № 90-рк в частині; поновлення на посаді з 11.03.20 року; стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 11.03.20 року та призначив справу № 400/1558/20 до судового розгляду по суті на 28 жовтня 2020 року.

Позивач в судове засідання, призначне на 28.10.2020 року, не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлена належним чином. До канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за її відсутності, в порядку письмового провадження.

Представники відповідачів судове засідання, призначне на 28.10.2020 року, не з`явилися, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином. До канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області та керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою від 09.11.2020 року суд в задоволенні клопотання Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області та керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни про відкладення розгляду справи відмовив.

З огляду на клопотання позивача та неявку відповідачів, суд здійснив розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 з 01.06.2016 року переведена на посаду адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області. З 07.10.2019 року їй присвоєно 8 ранг державного службовця.

Постановою КМУ України №926 від 03.11.2019 року було скорочено та встановлено нову граничну чисельність працівників місцевих державних адміністрацій.

Головою Миколаївської ОДА було прийнято розпорядження від 26.11.2019 року № 539-р "Про розподіл граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій", яким було встановлено нову граничну чисельність працівників Врадіївської районної державної адміністрації.

06.12.2019 року Врадіївською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження №90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації".

06.12.2019 року керівником апарату райдержадміністрації було видано наказ № 66-ОС "Про створення комісії з розгляду питань для визначення переважного права на залишення на роботі працівників Врадіївської райдержадміністрації".

Протоколом № 1 від 06 грудня 2019 року комісією було проведено аналіз продуктивності і кваліфікацію працівників райдержадміністрації та було визначено переважне право залишення на роботі працівників райдержадміністрації, а також протоколом № 2 від 21 грудня 2019 року був розглянутий список працівників, які підлягають під скорочення внаслідок зміни структури та штатного розпису державного органу.

Згідно пункту 18 підпункту 3 розпорядження голови райдержадміністрації від 06.12.2019 року № 90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації" керівником апарату райдержадміністрації, видано наказ від 09 грудня 2019 року № 67-ОС "Про попередження працівників Врадіївської районної державної адміністрації про зміну істотних умов праці та вивільнення у зв`язку із скороченням штатної чисельності працівників РДА", у якому було попереджено про вивільнення ОСОБА_1 , та скорочення посади адміністратора відділу з організаційної роботи центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації у зв`язку зі скороченням штату.

10.01.2030 року ОСОБА_1 було запропоновано декретну посаду по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, що була в наявності, від якої позивач відмовилася.

12 лютого 2020 року ОСОБА_1 було запропоновано посаду, також декретну, категорії " 8" підкатегорії "В1" яка є рівнозначною до скороченої посади адміністратора, від якої ОСОБА_1 відмовилася.

10.03.2020 року керівником апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксаною Іванівною видано наказ №12-ОС про звільнення позивача з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації з 10 березня 2020 року відповідно до п. 1 ч. 1, ч. 4 статті 87 Закону України "Про державну службу".

Вважаючи своє звільнення незаконним, позивач звернулась з позовом до Миколаївського окружного адміністративного суду про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст. 38 Конституції України, громадянам гарантовано рівне право доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 1 ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Частиною шостою зазначеної статті Конституції України громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

Відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця регулюються Законом України "Про державну службу" від 10.12.2015, №889-VIII (надалі - Закон №889-VIII).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну службу державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо: 1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів; 2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів; 3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг; 4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства; 5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням; 6) управління персоналом державних органів; 7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

Державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України Про державну службу цей Закон регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Згідно частини першої - третьої статті 5 Закону №889-VIII правове регулювання державної служби здійснюється Конституцією України, цим та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 83 Закону №889-VIII державна служба припиняється, зокрема, за ініціативою суб`єкта призначення (статті 87, 87 1 цього Закону).

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 87 ЗУ "Про державну службу", в редакції чинній на момент повідомлення про наступне вивільнення, визначено, що підставами для припинення державної служби за ініціативою суб`єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізація державного органу.

Порядок та умови припинення державної служби на момент повідомлення позивача про майбутнє вивільнення не були врегульовані нормами Закону №899, а отже до спірних правовідносин підлягали застосування загальні норми трудового законодавства.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України (надалі - КЗпП), в редакції чинній на момент повідомлення про наступне вивільнення, трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Частиною другою статті 40 цього ж Кодексу встановлено, що звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

За правилами частин першої-третьої статті 49-2 КЗпП, про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.

При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством.

Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України Про зайнятість населення, власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.

Відповідно до пункту 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 року № 9 "Про практику розгляду судами трудових спорів", при розгляді спорів про звільнення за пунктом 1 статті 40 КЗпП суди зобов`язані з`ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджувався він за 2 місяці про наступне вивільнення.

Таким чином, виходячи з нормативного тлумачення частини першої статті 40, частин першої, третьої статті 49-2 КЗпП, власник або уповноважений ним орган одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці зобов`язаний запропонувати працівникові всі наявні вакантні посади, які він може обіймати відповідно до своєї кваліфікації.

Оскільки обов`язок по працевлаштуванню працівника покладається на власника з дня попередження про вивільнення до дня розірвання трудового договору, за змістом частини третьої статті 49-2 КЗпП роботодавець є таким, що виконав цей обов`язок, якщо працівникові були запропоновані всі інші вакантні посади (інша робота), які з`явилися на підприємстві протягом цього періоду та які існували на день звільнення.

Організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій визначає Закон України Про місцеві державні адміністрації №586-XIV від 09.04.1999 р. (далі - Закон) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, ст. 5 зазначеного законодавчого акту передбачає, що склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій.

Ст. 47 вищезазначеного Закону передбачено, що гранична чисельність, фонд оплати праці працівників і витрати на утримання місцевих державних адміністрацій та їх апаратів встановлюються Кабінетом Міністрів України. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, в межах виділених асигнувань, визначає голова відповідної місцевої державної адміністрації.

Таким чином, нормами законодавства України до повноважень голови місцевих державних адміністрацій віднесено, в тому числі, питання формування складу таких рад, визначення їх структури, питання призначення та звільнення з посад працівників структурних підрозділів ради.

Разом з тим, виконуючи повноваження щодо формування складу ради, голова, як посадова особа органу виконавчої влади, відповідно до ст. 19 Конституції України, повинен керуватися нормами чинного законодавства.

Згідно з частиною 1 статті 12 Закону України "Про адміністративні послуги", центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) - це постійно діючий робочий орган або структурний підрозділ місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування, що зазначений у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг.

Відповідно до частин 1, 2 статті 13 Закону України "Про адміністративні послуги", суб`єкт звернення для отримання адміністративної послуги в центрі надання адміністративних послуг звертається до адміністратора - посадової особи органу, що утворив центр надання адміністративних послуг, яка організовує надання адміністративних послуг шляхом взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг.

Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади особою, яка очолює орган (керівником органу), що прийняв рішення про утворення відповідного центру надання адміністративних послуг.

Кількість адміністраторів визначається органом, який прийняв рішення про утворення відповідного центру надання адміністративних послуг.

Судом встановлено, що на виконання розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 26 листопада 2019 року № 539-р "Про розподіл граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій" з урахуванням постанов КМ України від 03 листопада 2019 року № 923 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2012 року № 606" та № 923 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та скасування постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 746", затверджено структуру та граничну чисельність працівників зокрема, Врадіївської районної державної адміністрації.

На підставі розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 26 листопада 2019 року № 539-р "Про розподіл граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій" прийнято розпорядження Врадіївської районної державної адміністрації від 06.12.2019 року №90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації", а також проведено скорочення штатної одиниці у відділі з організації роботи центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації, зокрема, адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації.

Таким чином, на підставі наведеного суд робить висновок, що у Врадіївській РДА мало місце скорочення штатної чисельності працівників, в тому числі, скорочена посада, яку займала позивач.

06.12.2019 року керівником апарату райдержадміністрації було видано наказ № 66-ОС "Про створення комісії з розгляду питань для визначення переважного права на залишення на роботі працівників Врадіївської райдержадміністрації".

Протоколом № 1 від 06 грудня 2019 року комісією було проведено аналіз продуктивності і кваліфікацію працівників райдержадміністрації та було визначено переважне право залишення на роботі працівників райдержадміністрації, а також протоколом № 2 від 21 грудня 2019 року був розглянутий список працівників, які підлягають під скорочення внаслідок зміни структури та штатного розпису державного органу.

Згідно пункту 18 підпункту 3 голови райдержадміністрації від 06.12.2019 року № 90-рк "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської державної адміністрації" керівником апарату райдержадміністрації, видано наказ від 09 грудня 2019 року № 67-ОС "Про попередження працівників Врадіївської районної державної адміністрації про зміну істотних умов праці та вивільнення у зв`язку із скороченням штатної чисельності працівників РДА", у якому було попереджено про вивільнення ОСОБА_1 , та скорочення посади адміністратора відділу з організаційної роботи центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації у зв`язку зі скороченням штату, що нею не оспорюється.

10.01.2030 року ОСОБА_1 було запропоновано декретну посаду по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, що була в наявності.

Судом встановлено, що позивач від декретної посади відмовилася.

12 лютого 2020 року ОСОБА_1 , було запропоновано посаду, також декретну, категорії " 8" підкатегорії "В1" яка є рівнозначною до скороченої посади адміністратора, від якої ОСОБА_1 відмовилася.

За таких обставин 10 березня 2020 року керівником апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксаною Іванівною видано наказ №12-ОС про звільнення позивача з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації у зв`язку із скороченням штату.

Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019р. №1096 внесено зміни в додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014р. №91, доповнивши примітки до нього п.3, яким встановлено, що "під час визначення граничної чисельності працівників місцевих держадміністрацій не скорочується чисельність адміністраторів центрів надання адміністративних послуг, утворених зазначеними держадміністраціями, до набрання чинності змін до Закону України "Про адміністративні послуги" щодо ліквідації таких центрів та за умови утворення на відповідній території органами місцевого самоврядування центрів надання адміністративних послуг, яким будуть передані функції і завдання ліквідованих центрів.".

Умовою для проведення скорочення чисельності адміністраторів ЦНАП, яка визначена Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1096, є утворення на відповідній території органами місцевого самоврядування центрів надання адміністративних послуг, яким будуть передані функції і завдання ліквідованих центрів при райдержадміністраціях.

Таким чином, в силу положень постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014р. №91 заборонено скорочувати "посаду адміністратора центрів надання адміністративних послуг".

Однак, суд зауважує, що відповідачем при звільненні ОСОБА_1 не було враховано, вищезазначеної постанови.

В свою чергу, відповідачами жодних доказів ліквідації відділу надання адміністративних послуг при райдержадміністрації, та утворення на території району органами місцевого самоврядування центрів надання адміністративних послуг з передачею відповідних функцій не надано.

Так, відповідач зазначає, що приймаючи оскаржуваний наказ Врадіївська районна державна адміністрація керувалась саме Законом України "Про адміністративні послуги", а не постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1096, оскільки закони України мають вищу юридичну силу ніж підзаконні акти.

Водночас, суд вважає такі доводи відповідача помилковими, оскільки Закон України "Про адміністративні послуги" визначає правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг, водночас постанова Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1096 встановлює порядок діяльності місцевих державних адміністрацій, тому на переконання суду вказані положення не суперечать Закону України 5203-VI, а тому є обов`язковою до виконання.

Як було встановлено судом, розпорядження про скорочення чисельності адміністраторів відділу з організації роботи ЦНАП відповідачем ухвалено ще до прийняття зазначеної Постанови.

Разом з тим, Райдержадміністрація не заперечує того, що їй у подальшому було відомо про заборону такого скорочення, однак, не зважаючи на Постанову Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1096, звільнення позивача все ж було здійснено.

Кабінет Міністрів України, відповідно до норм ст. 113 Конституції України, є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов`язковими до виконання (ст. 117 Конституції України).

Постанови Кабінету Міністрів України як джерело права займають вище положення в ієрархії національного законодавства по відношенню до нормативно-правових актів інших органів виконавчої влади, тобто мають вищу юридичну силу.

Вища юридична сила таких нормативно-правових актів полягає у тому, що всі інші підзаконні нормативно-правові акти, яких вони стосуються, приймаються на їх основі та за своїм змістом не повинні суперечити їм.

Завданням місцевої державної адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці, згідно ст. 2 Закону є забезпечення серед іншого виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня. Отже, діяльність місцевої державної адміністрації як виконавчого органу нижчого рівня не повинна суперечити розробленій у відповідних сферах суспільного життя політиці та рішенням Кабінету Міністрів України.

Вищенаведене кореспондується також з положеннями ч. 2 ст. 7 Закону, відповідно до якого місцеві державні адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, цим та іншими законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня, а районні державні адміністрації в Автономній Республіці Крим - також рішеннями та постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їх повноважень.

Суд погоджується з твердженнями відповідача, що на момент видачі розпорядження були відсутні будь-які застереження щодо неможливості скорочення посад адміністраторів центру надання адміністративних послуг, однак до моменту введення в дію нової структури Врадіївської РДА постанова Кабінету Міністрів України №1096 від 24.12.2019 р. була чинною та повинна була бути врахована відповідачем.

Суд зазначає, що рішеннями вищих органів виконавчої влади були доведені виключено кількісні показники граничної чисельності працівників райдержадміністрацій без розподілу по відділам та посадам. Формування ж складу таких рад, визначення їх структури та відповідно розподілу доведеної граничної кількості між структурними підрозділами в залежності від потреби та законодавчих вимог віднесено до компетенції голови такої ради.

Відтак, у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 24.12.2019 № 1096, відповідач повинен був привести її у відповідність до чинного законодавства та був зобов`язаний внести зміни до раніше прийнятого розпорядження про затвердження нової структури та граничної чисельності управлінь, відділів, служб Врадіївської районної державної адміністрації з тією метою, щоб забезпечити виконання рішення Уряду та не допустити скорочення кількості існуючих посад адміністраторів відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнати протиправною бездіяльності Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області щодо невнесення змін до розпорядження №90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації", а саме до п.10 в частині зменшення граничної чисельності відділу з питань надання адміністративних послуг; зобов`язання Врадіївської районної державної адміністрації привести п.10 розпорядження №90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації" у відповідність з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року №91, в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №1096 від 24.12.2019 року, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та те, що ОСОБА_1 звільнено з посади у порядку п.1 ч.1 ст.87 Закону України "Про державну службу" (скорочення посади), яку заборонено скорочувати постановою Кабінету Міністрів України, суд приходить до висновку, що наказ Врадіївської районної державної адміністрації №12-ОС від 10.03.2020 року в частині звільнення ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної адміністрації є протиправним та підлягає скасуванню.

Також суд зазначає, що відповідно до вимог частини 1 статті 235 КЗпП, у разі звільнення без законної підстави працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, що розглядає трудовий спір, порушене відповідачем право на проходження публічної служби підлягає відновленню шляхом її поновлення на попередній посаді.

Таким чином, суд вважає, що ОСОБА_1 необхідно поновити на посаді адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області з 11 березня 2020 року.

Щодо позовних вимог про стягнення з відповідача на користь позивача середнього заробітку за час вимушеного прогулу, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст. 235 КЗпП України при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижче оплачуваної роботи, але не більш як за один рік.

Згідно з ст. 27 Закону України "Про оплату праці" порядок обчислення середньої заробітної плати працівника у випадках, передбачених законодавством, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100 (далі - Порядок), цей Порядок обчислення середньої заробітної плати застосовується у випадках: з) вимушеного прогулу.

Згідно з пунктом 2 Порядку середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов`язана відповідна виплата. Працівникам, які пропрацювали на підприємстві, в установі, організації менше двох календарних місяців, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за фактично відпрацьований час. Пунктом 5 Порядку передбачено, що нарахування виплат у всіх випадках збереження середньої заробітної плати провадиться виходячи з розміру середньоденної (годинної) заробітної плати.

Пунктом 8 Порядку визначено, що нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні ) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.

Відповідно до довідки від 23.06.2020 року №351/16-01, розмір середньої заробітної плати позивача склав 6890, 00 грн. Середньоденна заробітна плата, становить 336, 10 грн.

Вимушений прогул позивача у період з 11.03.2020 року по 09.11.2020 року складає 167 робочих днів, тому середній заробіток за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 становить 56 128, 70 грн. (336,10 грн. х 167 дні).

Середня заробітна плата позивача за один місяць складає 7058, 10 грн. (336,10 х 21 = 7058, 10) і в цій частині рішення суду підлягає негайному виконанню.

Відповідно до пунктів 2, 3 ч. 1 ст. 371 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються рішення суду про присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби, поновлення на посаді у відносинах публічної служби.

Таким чином, в даній справі суд вважає за необхідне допустити до негайного виконання рішення в частині поновлення на посаді адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області та стягнення заробітної плати у межах грошового забезпечення, без врахування утримання податків та інших обов`язкових платежів за 1 місяць.

Щодо позовних вимог про визнати протиправними дій керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, що полягають у звільненні ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної державної адміністрації, з огляду на те, що керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області не мав повноважень приймати оскаржуваний наказ, суд зазначає наступне.

Статтею 2 Закону України ''Про державну службу" передбачено, що керівник державної служби в державному органі - це посадова особа, яка займає вищу посаду державної служби в державному органі, до посадових обов`язків якої належить здійснення повноважень з питань державної служби та організації роботи інших працівників у цьому органі.

Суб`єкт призначення - це державний орган або посадова особа, яким відповідно до законодавства надано повноваження від імені держави призначати на відповідну посаду державної служби в державному органі та звільняти з такої посади. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 31 Закону рішення про призначення на посади державної служби категорій "Б" і "В" приймається керівником державної служби.

Згідно із пунктом 3-1 частини першої статті 17 Закону повноваження керівника державної служби здійснюють у місцевих державних адміністраціях: керівник апарату - в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права); керівник структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права - у такому підрозділі.

Частиною другою статті 5 Закону передбачено, що відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено Законом.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону "Про адміністративні послуги" центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або структурний підрозділ місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування, що зазначений у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг.

Статтею 13 зазначеного Закону передбачено, що адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади особою, яка очолює орган (керівником органу), що прийняв рішення про утворення відповідного центру надання адміністративних послуг.

30.09.2013 року головою райдержадміністрації було прийнято розпорядження №220-р Про створення Центру надання адміністративних послуг у Врадіївському районі , також даним розпорядженням було затверджено Положення про Центр надання адміністративних послуг у Врадіївському районі (далі Положення).

Відповідно до абзацу другого пункту 10 Положення кількість адміністраторів визначається Врадіївською районною державною адміністрацією.

Абзацом першим пункту 10 Положення передбачено що адміністратор призначається і звільняється з посади адміністратора головою Врадіївської районної державної адміністрації.

Судом встановлено, що у зв`язку із відсутністю фінансування на створення повноцінного Центру надання адміністративних послуг при Врадіївській РДА створення такого Центру залишилось лише на стадії прийняття відповідного розпорядження, а Центр фактично створений не був.

Також пунктом 14 Положення передбачено, що з метою здійснення матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності Центру у структурі Врадіївської районної державної адміністрації може бути створено сектор надання адміністративних послуг апарату Врадіївської районної державної адміністрації, на який покладається здійснення функцій з керівництва та відповідальність за організацію діяльності Центру.

Таким чином функції ЦНАПу при Врадіївській РДА виконувались сектором надання адміністративних послуг до 12.10.2015 року.

12.10.2015 року розпорядженням голови РДА №168-рк Про внесення змін до структури Врадіївської райдержадміністрації вищевказаний сектор було перетворено у відділ з організації роботи центру надання адміністративних послуг.

З прийняттям Закону України від 09.11.2017 року Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби до Закону України Про державну службу були внесені зміни щодо непоширення його дії на голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників.

Відповідно до вказаних змін повноваження керівника державної служби в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права) здійснює керівник апарату.

Відповідно до статті 17 Закону України Про державну службу в редакції від 11.11.2017 керівник апарату - в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах призначає і звільняє працівників на посади державної служби.

04.10.2018 року головою райдержадміністрації було прийнято розпорядження №290-р Про затвердження Положення про відділ з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації .

Відповідно до п.4 розділу III вказаного Положення, адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату. Кількість адміністраторів визначається головою райдержадміністрації.

Отже, суд не приймає до уваги твердження позивача щодо відсутності у керівника апарату райдержадміністрації повноважень, передбачених законами України, на прийняття оскаржуваного наказу, а тому позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачами не доведено правомірності винесення оскаржувного наказу, а тому позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішувалось, так як позивач звільнена від сплати судового збору на підставі п.1 ч.1 ст. 5 ч Закону України "Про судовий збір".

Керуючись статтями 2, 9, 72, 76, 77, 78, 80, 120, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Незалежності, 91, смт. Врадіївка, Врадіївський район, Миколаївська область, 56301, ідентифікаційний код 04056747) та керівника апарату Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області Пірог Оксани Іванівни (вул. Незалежності, 91, смт. Врадіївка, Врадіївський район, Миколаївська область, 56301) про визнання дій протиправними; визнання протиправними та скасування наказу від 10.03.20 року № 12-ОС в частині; поновлення на посаді з 11.03.20 року; стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 11.03.20 року; визнання бездіяльності протиправною; зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Врадіївської районної державної адміністрації №12-ОС від 10.03.2020 року в частині звільнення ОСОБА_1 з посади адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг районної адміністрації.

Визнати протиправною бездіяльність Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області щодо невнесення змін до розпорядження виконувача функцій і повноважень голови райдержадміністрації, першого заступника голови Врадіївської райдержадміністрації Миколаївської області №90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації", а саме до п.10 в частині зменшення граничної чисельності відділу з питань надання адміністративних послуг.

Зобов`язати Врадіївську районну державну адміністрацію привести п.10 розпорядження №90-рк від 06.12.2019 року "Про упорядкування структури та штату працівників Врадіївської районної державної адміністрації" у відповідність з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року №91 в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №1096 від 24.12.2019 року.

Поновити ОСОБА_1 на посаді адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адмінісграції Миколаївської області з 11 березня 2020 року.

Стягнути з Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу у розмірі 56 128, 70 грн.

В решті позовних вимог відмовити.

Допустити негайне виконання рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді адміністратора відділу з організації роботи центру надання адміністративних послуг Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області та в частині стягнення середнього заробітку в межах суми стягнення за один місяць в розмірі 7058, 10 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено та підписано суддею 09.11.2020 року.

Суддя Г.В. Лебедєва

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92737224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/1558/20

Постанова від 12.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Рішення від 09.11.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні