Справа № 420/8143/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Завальнюка І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача 5100 грн штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів..
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.10.2019 № 530-ПД-1-Е до Приватного акціонерного товариства Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи застосовано штрафну санкцію у загальному розмірі 5100 грн за порушення на ринку цінних паперів, а саме вимог п.п.4 глави 4 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826. Відповідач добровільно застосовану штрафну санкцію не сплатив, що зумовило позивача звернутись до суду із даним позовом.
Ухвалою від 31.08.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін згідно з ст. 262 КАС України.
Відзив від Приватного акціонерного товариства Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи до суду не надійшов.
Розгляд справи здійснюється без проведення судового засідання та по суті розпочатий через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення.
25.09.2019 року Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та Е фондового ринку прийнято постанову № 700-ПД-1-К про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи , якою встановлено, що Товариство не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826.
Також у постанові вказано про необхідність керівнику (або повноважному представнику) з`явитись на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до управління НКЦПФР у Південному регіоні о 10:45 годин 08.10.2019. Про своєчасність відправлення вказаної постанови свідчить реєстр рекомендованих листів від 26.09.2019 № 1.
08 жовтня 2019 року у відношенні ПАТ Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за № 512-ПД-1-Е, яким встановлено факти порушення відповідачем вимог п.п.4 глави 4 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826. Так, у вказаному акті зроблено відмітку, що представник юридичної особи для підпису та отримання акту до управління 08.10.2019 не з`явився.
28.10.2019 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову № 487-ПД-1-Е про накладення на ПАТ Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених п.п.4 глави 4 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, якою до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 5100 грн, яка направлена відповідачу 31.10.2019, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1.
Вищезазначена постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не була оскаржена ні до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ні до суду; також штрафну санкцію до теперішнього часу не сплачено.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв`язок у їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню у зв`язку з наступним.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року.
Згідно Закону Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог статті 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями ст.7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до пунктів 10, 14статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно частини 4 вищезазначеної статті, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Аналогічні норми містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.
Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
З огляду на матеріали справи, Товариства не розкрило річну інформацію про емітента за 2018 р. у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за завітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами).
Відповідно до статті 12 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З огляду на зазначене, враховуючи те, що відповідачем у встановлений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводи позивача, не надано доказів скасування/оскарження постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.10.2019 № 530-ПД-1-Е, або сплати сум штрафних фінансових санкцій до Державного бюджету України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та правомірними.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв`язку із чим підлягають задоволенню.
Судові витрати розподілити за правилами ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 139, 242-246, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи (65033, м. Одеса, вул. Базова, 11; код ЄДРПОУ 33718714) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Фінансгруп - електронні комунікаційні навігаційні елементи 5100 грн (п`ять тисяч сто грн) штрафних санкцій в дохід Державного бюджету України на рахунок Державного казначейства за місцезнаходженням платника (КБК 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ; символ звітності банку 106).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Суддя І.В. Завальнюк
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2020 |
Оприлюднено | 12.11.2020 |
Номер документу | 92737322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Завальнюк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні