Ухвала
від 09.11.2020 по справі 520/15312/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження

09 листопада 2020 року Справа № 520/15312/2020

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Заступник керівника Харківської місцевої прокуратури № 2 (вул. Сумська, буд. 76,м. Харків,61002, третя особа: Харкіська міська рада (м-н Конституції, 7,Харків,61003, , третя особа: Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 16,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ14095412) , третя особа: Приватне підприємство "Учбово-виробничий центр" (вул. Римарська, буд. 8, кв. 7,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ23463530) , третя особа: Приватне підприємство "Спецтехніка" (вул. Римарська, буд. 8, кв. 7,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ32237318) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

установив

Позивач звернулася до суду з зазначеним позовом, у якому просить суд: визнати дії суб`єкта владних повноважень - Харківської міської прокуратури № 2 відносно гр. ОСОБА_1 щодо витребування з її власності нежитлових приміщень підвалу № ІІ,ІІІ, ІІІа, ІІІб, ІІІв, ІІІг загальною площею 59.2 м 2 , які розташовані в будинку АДРЕСА_1 - протиправними та зобов`язати органи прокуратури утриматися від вчинення будь-яких певних дій, спрямованих на витребувння цього об`єкту нерухомості.

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що права позивачки порушені некомпетентними діями Харківської місцевої прокуратури № 2 , що виразилися у спробі витребувати нежитлові приміщення підвалу № II, III, IIIа, IIIб, IIIв, ІІІг, загальною площею 59,2 м 2 ., розташовані в будинку літ. "А-Б" за адресою: АДРЕСА_1 шляхом визнання недійсним договору купівлі-продажу нежитлових будівель від 24.09.2018 № 5637-В-С, укладеного між Управлінням комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради та ПП Учбово-виробничий центр

Вирішуючи питання в порядку ст.171 КАС України суд зазначає наступне.

Завданням адміністративного судочинства є, зокрема, захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства (ч. 1 ст. 2 КАС України).

Відповідно до ч. 2 ст. 4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Спором адміністративної юрисдикції у розумінні п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

За правилами п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Ужитий у цій процесуальній нормі термін "суб`єкт владних повноважень" означає орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України).

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, зазвичай майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Предметом розгляду у цій справі є визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.

В позовній заяві позивач зазначає, що дії відповідача по справі спрямовані на позбавлення її права власності на відповідне майно, яке вона набула як добросовісний набувач.

Отже, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом, направленим на захист майнового права та оскаржувані дії (в тому числі реалізація права на звернення до суду) не порушують прав позивачки у сфері публічно-правових відносин. Оскільки, спір пов`язаний з реалізацією майнових прав особи, відповідач у таких відносинах владних управлінських функцій щодо позивача не здійснює.

Цивільні права та інтереси суд може захистити в спосіб визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб (пункт 10 частини 2 статті 16 ЦК України ).

Відповідно до положень ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

За таких обставин, з огляду на предмет та підстави позову в даній справі, враховуючи вищезазначені норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, що спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Разом з тим, суд зауважує, що в даному випадку суд не позбавляє право позивача на доступ до правосуддя, а лише вказує на правильний спосіб захисту її порушених прав.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Враховуючи викладене та зважаючи, що заяву не належить розглядати у порядку адміністративного судочинства, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для відкриття провадження у справі.

При цьому, відповідно до частини сьомої статті 170 КАС України суд роз`яснює заявнику, що він має право звернутися до місцевого загального суду у порядку цивільного судочинства.

Керуючись статтями 7, 19, 170, 171, 248, 256, 379 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження.

Копію ухвали про відмову у відкритті провадження надіслати заявнику разом із заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Роз`яснити, що повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з заявою з тих самих предмета і підстав, щодо якої постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Роз`яснити , що згідно з п.3 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі

Ухвала набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 256 КАС України та підлягає оскарженню у порядку та у строк, визначені частиною першою ст.295 КАС України.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92738150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/15312/2020

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні