Постанова
від 10.11.2020 по справі 360/10/20
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2020 року справа №360/10/20

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Гаврищук Т.Г.

суддів: Міронової Г.М.

Ястребової Л.В.

за участю секретаря судового засідання Кобець О.А.

за участю сторін по справі:

позивач: Приходько Є.В.

відповідач: Решетняк В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконфернції апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства "Сєвєродонецький центр первинної медико-санітарної допомоги" Сєвєродонецької міської ради на рішення Луганського окружного адміністративного суду(суддя - Пляшкова К.О.) від 11 червня 2020 року (повний текст складено 19 червня 2020 року у м.Сєвєродонецьк) по справі №360/10/20 за позовом Комунального некомерційного підприємства "Сєвєродонецький центр первинної медико-санітарної допомоги "Сєвєродонецької міської ради до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Луганській області про визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 17 вересня 2019 року №0019575204, від 11 жовтня 2019 року № 0021375204.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11 червня 2020 року в задоволені позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов у повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Позивач вважає, що відповідачем безпідставно було прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Судом першої інстанції не враховано, що вся діяльність позивача здійснюється відповідно до ст.197 Податкового кодексу України, згідно п.197.1.5. якої звільняються від оподаткування операції з постачання послуг з охорони здоров`я закладами охорони здоров`я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства. Крім того, судом не враховано положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві від 16 січня 2020 року N 466-IX. Позивач вважає, що оскільки станом на дату набрання чинності наведеного Закону штрафи за спірними податковими повідомлення-рішеннями перебували у процедурі адміністративного або судового оскарження, то вони підпадають під дію Закону N 466-IX.

Під час судового розгляду справи відповідач проти доводів апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, ухвалено судом відповідно до норм матеріального та процесуального права на підставі повного і всебічного з`ясування обставин в адміністративній справі.

Апеляційний суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача та представника відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на скаргу, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач зареєстрований як юридична особа, код за ЄДРПОУ 38350179, основний вид економічної діяльності: 86.10 Діяльність лікарняних закладів (арк. спр. 33).

Відповідачем проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за січень, березень 2019 року, за результатами якої складено акт від 23 серпня 2019 року № 1511/12-32-52-05-12/38350179 яким встановлено порушення позивачем вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних, а саме: податкова накладна від 31 січня 2019 року №14 зареєстрована в ЄРПН 19 лютого 2019 року із затримкою на 4 календарних дні, сума ПДВ за податковою накладною 3684,34 грн; податкова накладна від 31 березня 2019 року № 57 зареєстрована в ЄРПН 16 квітня 2019 року із затримкою на 1 календарний день, сума ПДВ за податковою накладною 157577,60 грн.

На підставі цього акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 17 вересня 2019 року № 0019575204 яким до позивача за затримку реєстрації податкових накладних в ЄРПН на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 161261,94 грн. застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 16126,19 грн (арк. спр. 25, 26).

Позивачем до Державної податкової служби України подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 17 вересня 2019 року № 0019575204 (арк. спр. 9-12), під час розгляду якої прийнято рішення від 21 жовтня 2019 року № 6253/6/99-00-08-05-05 про продовження строку розгляду скарги (арк. спр. 14) та рішення від 21 листопада 2019 року №10312/6/99-00-08-05-05 про результати розгляду скарги, яким податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення (арк. спр. 15-16).

Відповідачем також було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за грудень 2018 року, лютий, травень 2019 року, за результатами якої складено акт від 23 вересня 2019 року № 108/12-32-52-04-12/38350179 (арк. спр. 31-32) яким встановлено порушення позивачем вимог п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних, а саме:-податкова накладна від 31 грудня 2018 року № 32 зареєстрована в ЄРПН 31 січня 2019 року із затримкою на 16 календарних днів, сума ПДВ за податковою накладною 225520,50 грн;-податкова накладна від 28 лютого 2019 року № 38 зареєстрована в ЄРПН 19 березня 2019 року із затримкою на 4 календарні дні, сума ПДВ за податковою накладною 64787,03 грн; - податкова накладна від 31 травня 2019 року № 126 зареєстрована в ЄРПН 18 червня 2019 року із затримкою на 3 календарних дні, сума ПДВ за податковою накладною 59497,24 грн..

На підставі цього акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішенням від 11 жовтня 2019 року № 0021375204 яким до позивача за затримку реєстрації податкових накладних в ЄРПН на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 124284,27 грн застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 12428,42 грн; за затримку реєстрації податкових накладних в ЄРПН від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 225520,50 грн застосовано штраф у розмірі 20 % у сумі 45104,10 грн (арк. спр. 29, 30).

Позивачем до Державної податкової служби України подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 11 жовтня 2019 року № 0021375204 (арк. спр. 17-18), під час розгляду якої прийнято рішення від 13 листопада 2019 року № 9316/6/99-00-08-05-05 про продовження строку розгляду скарги (арк. спр. 21). КНП СЦПМСД 29 листопада 2019 року направлено повідомлення про звернення до суду за оскарженням податкового повідомлення-рішення від 11 жовтня 2019 року № 0021375204 (арк. спр. 22).

Дослідженням податкових накладних від 31 грудня 2018 року № 32, від 31 січня 2019 року № 14, від 28 лютого 2019 року № 38, 31 березня 2019 року № 57, від 31 травня 2019 року № 126 встановлено, що у верхньому лівому кутку наявна відмітка, що вказані податкові накладні є зведеними, не підлягають наданню отримувачу (покупцю), відмітка про їх складання на операції, звільнені від оподаткування, - відсутня. Також зі змісту вказаних податкових накладних слідує, що їх складено на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість, за ставками ПДВ 7 відсотків або 20 відсотків. Відомості про операції, звільнені від оподаткування, та постачання товарів за ставкою ПДВ 0 відсотків у вказаних податкових накладних відсутні (арк. спр. 100-105).

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що системний аналіз положень пункту 120-1.1 статті 120-1, статті 201 Податкового кодексу України дає підстави для висновку, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Водночас, відмовляючи у задоволенні позову судом першої інстанції не було враховано, що у спірних правовідносинах позивачем в ЄРПН реєструвались саме зведені податкові накладні, складені за спеціальною процедурою визначеною п. 11 Порядку заповнення податкової накладної , затв. наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 , в яких проставлений тип причини 09 - складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

Відповідно до підпункту 197.1.5 пункту 197.1 статті 197 ПК України звільняються від оподаткування операції з постачання послуг з охорони здоров`я закладами охорони здоров`я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства.

Підпунктом "б" пункту 198.5 статті 198 ПК України встановлено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу).

Отже, якщо платник податку на додану вартість починає використовувати товари/послуги/необоротні активи, які були попередньо придбані з податком на додану вартість, в операціях, що не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість, то він повинен нарахувати податкові зобов`язання з податку на додану вартість виходячи із бази оподаткування визначеної в порядку передбаченому пунктом 189.1 статті 189 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 11 Порядку заповнення податкової накладної, затв. наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 ,у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі Порядок №1307), у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися: 1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування; 2) в операціях, звільнених від оподаткування; 3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; 4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної податкової накладної в графі "Зведена податкова накладна" робиться помітка "X".

У таких зведених податкових накладних у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Відповідно до пункту 16 Порядку №1307 до розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг.

У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, у цій графі платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України.

У графі 10 зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7 відсотків, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов`язань.

До розділу А податкової накладної (рядки I-X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме:

у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість;

у рядках II-IV зазначаються суми податку на додану вартість, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках V та VI;

у рядках V-IX зазначаються загальні обсяги постачання товарів/послуг в розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 нижньої табличної частини податкової накладної.

У податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, рядки VII-IX не заповнюються.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивачем в ЄРПН реєструвались саме зведені податкові накладні, складені за спеціальною процедурою визначеною п. 11 Порядку№1307, в яких проставлений тип причини 09 - складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

Посилання суду першої інстанції на ті обставини, що зі змісту спірних податкових накладних слідує, що їх складено на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість за ставками ПДВ 7 відсотків або 20 відсотків, а відомості про операції, звільнені від оподаткування, та постачання товарів за ставкою ПДВ 0 відсотків у вказаних податкових накладних відсутні, колегія суддів вважає безпідставним з огляду на положення пункту 16 Порядку №1307, згідно яких у зведених податкових накладних рядки VII-IX не заповнюються.

Отже, код ставки податку на додану вартість 7 відсотків або 20 відсотків , який зазначений в рядках V VI розділу А спірних податкових накладних, не свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість, а є умовними податковими накладними, де код ставки ПДВ 7 відсотків або 20 відсотків переноситься з податкових накладних контрагентів, на підставі яких складаються зведені податкові накладні.

Отже, позивач при складенні зведених податкових накладних не міг всупереч правил заповнення, встановлених Порядком №1307, заповнювати рядки VII-IX.

Аналогічний правовий висновок був викладений Верховним судом у постанові 20 травня 2020 року у справі №240/3888/19.

З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, позивач звільняється від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України за порушення термінів реєстрації спірних податкових накладних, а тому відповідачем безпідставно було прийнято спірні податкові повідомлення-рішення.

На підставі вищенаведеного, суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування рішення та прийняття нового рішення.

Керуючись статтями 23, 33, 292, 308, 310, 315, 317, 139, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства "Сєвєродонецький центр первинної медико-санітарної допомоги" Сєвєродонецької міської ради на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 червня 2020 року по справі №360/10/20 - задовольнити.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 червня 2020 року по справі №360/10/20 - скасувати.

Позов Комунального некомерційного підприємства "Сєвєродонецький центр первинної медико-санітарної допомоги" Сєвєродонецької міської ради до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлення-рішень від 17 вересня 2019 року № 0019575204, від 11 жовтня 2019 року № 0021375204 - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Луганській області від 17 вересня 2019 року № 0019575204, від 11 жовтня 2019 року №0021375204.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746) на користь Комунального некомерційного підприємства "Сєвєродонецький центр первинної медико-санітарної допомоги" Сєвєродонецької міської ради (код ЄДРПОУ 38350179) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 3 153,00 грн (три тисячі сто п`ятдесят три гривень 00 коп.).

Вступна та резолютивна частина постанови прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 10 листопада 2020 року.

Постанова у повному обсязі складена у нарадчій кімнаті 10 листопада 2020 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 10 листопада 2020 року та підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: Г.М. Міронова

Л.В. Ястребова

Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено12.11.2020
Номер документу92739333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/10/20

Постанова від 10.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 10.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Рішення від 11.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 11.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні