П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
09 листопада 2020 р.м.ОдесаСправа № 815/2488/15
Суддя-доповідач П`ятого апеляційного адміністративного суду Скрипченко В.О., розглянувши питання про відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області (правонаступника Головного управління ДФС в Одеській області) на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року по справі за адміністративним позовом дочірнього підприємства Фірма Леда до Головного управління ДФС в Одеській області, Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року адміністративний позов ДП Фірма Леда був задоволений частково.
Не погоджуючись з судовим рішенням 27 квітня 2020 року ГУ ДФС в Одеській області подав апеляційну скаргу , яку ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30 квітня 2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року - залишено без руху. Надано апелянту строк для усунення недоліків його апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали про залишення її без руху. Роз`яснено апелянту, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст. 169 КАС України, скарга буде повернута скаржнику.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2020 року клопотання Головного управління ДФС в Одеській області про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги задоволено. Продовжено строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги та надати апелянту десять днів для усунення недоліків апеляційної скарги з дня отримання копії ухвали про залишення її без руху, якщо останній день вказаного строку спливає у період дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), то десятиденний строк на усунення недоліків апеляційної скарги встановлюється з дня закінчення карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) встановленого Кабінетом Міністрів України. Роз`яснено, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 та ч. 5 ст. 298 КАС України, питання про повернення апеляційної скарги буде вирішено протягом п`яти днів з дня закінчення строку на усунення недоліків.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 03 вересня 2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року повернуто апелянту, з віжсутністю сплати судового збору.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної податкової служби залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року - без змін.
29 жовтня 2020 року ГУ ДПС в Одеській області (правонаступник - ГУ ДФС в Одеській області) повторно подано апеляційну скаргу.
Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно п. 6 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України, судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
Частиною 1 ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Так, у зв`язку з набранням чинності Розпорядження Кабінету Міністрів України "Питання Державної податкової служби" від 21 серпня 2019 року №682-р, згідно з яким Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" (Офіційний вісник України, 2019 р., №26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
У зв`язку з наведеним, вважаю, замінити відповідача Головного управління ДФС в Одеській області на його правонаступника в порядку процесуального правонаступництва - Головного управління ДПС в Одеській області.
Одночасно, подано клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження з обґрунтуванням причин такого пропуску, що первинну апеляційну скаргу подано вчасно, а також зазначається про відсутність коштів для сплати судового збору у межах визначеного апеляційним судом строку, оскільки у апелянта були заблоковані рахунки.
Оскільки вказані підстави не свідчать про поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження, вважаю, що апеляційну скаргу слід залишити без руху, надавши термін для усунення недоліку.
Так, відповідно до вимог частини 1 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, повний текст рішення Одеського окружного адміністративного суду складено та підписано 23 березня 2020 року.
Первинну апеляційну скаргу подано 29 квітня 2020 року, однак ухвалою П`ятого апеляційного адміністратвиного суду від 03 вересня 2020 року вона повернена скаржникові у зв`язку з несплатою судового збору.
Повторно апеляційну скаргу подано 29 жовтня 2020 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.
При цьому, особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленим судовим рішенням, можуть скористатися правом його оскарження у апеляційному порядку, яке повинно бути реалізовано у встановленому вказаним Кодексом порядку.
Подачу апеляційної скарги через значний час після її повернення П`ятим апеляційним адміністративним судом не можна визнати своєчасною та обґрунтованою.
Вчасна первинна подача апеляційної скарги не означає, що після її повернення повторне звернення до суду можливе у будь-який довільний строк, без дотримання часових рамок, встановлених процесуальним законом, оскільки в такому разі порушуватиметься принцип юридичної визначеності.
З урахуванням викладеного суддя вважає неповажними підстави пропуску строку, зазначені в клопотанні апелянта.
Більше того, з наданого апелянтом платіжного доручення вбачається, що судовий збір за подання апеляційної скарги у даній справі сплачено 22 вересня 2020 року, тоді як апеляційну скаргу подано до суду першої інстанції 29 жовтня 2020 року, тобто зі значним зволіканням. Пояснень щодо причин неможливості подання апеляційної скарги невідкладно після усунення перешкод у її поданні апелянт не надає.
Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними . Протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу, слід роз`яснити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України в разі, якщо заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження не буде подано в зазначений строк, або наведені нею підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження будуть визнані неповажними, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Керуючись статтями 296, 298, 325, 328 КАС України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Замінити сторону по справі Головне управління ДФС в Одеській області на процесуального правонаступника - Головне управління ДПС в Одеській області.
Визнати вказані ГУ ДПС в Одеській області підстави поновлення строку - відсутність та/або обмежене фінансування установи неповажними.
Апеляційну скаргу ГУ ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року залишити без руху.
Запропонувати апелянту у десятиденний строк з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху надати заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року та навести інші підстави поновлення строку на апеляційне оскарження вказаного рішення .
Надати апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги десять днів з дня отримання даної ухвали суду.
Роз`яснити апелянту, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст. 169 КАС України апеляційна скарга буде повернута скаржнику, а якщо заяву не буде подано у визначений строк або причини пропуску строку буде визнано судом не поважними то відповідно до ст. 299 КАС судом буде відмовлено у відкритті апеляційного провадження.
Ухвала у касаційному порядку не підлягає оскарженню.
Суддя-доповідач В.О. Скрипченко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2020 |
Оприлюднено | 12.11.2020 |
Номер документу | 92744946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Скрипченко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні