Постанова
від 20.10.2020 по справі 640/9862/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/9862/20 Суддя (судді) першої інстанції: Аблов Є.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2020 року м. Київ

Колегія Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Кузьменка В. В.,

суддів Василенка Я. М., Ганечко О. М.,

за участю секретаря Кірієнко Н. Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства Судноплавна компанія Укррічфлот до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, за апеляційною скаргою Офісу великих платників податків ДПС та апеляційною скаргою Дніпровської міської ради на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.06.2020, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернувся до суду з позовом до Офісу великих платників податків Державної податкової служби, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17 лютого 2020 року №0001954405.

На думку позивача, нарахування та сплата орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у користуванні ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот та які розташовані в місті Дніпро, у період, що перевірявся відповідачем, здійснювалися ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот у повній відповідності та при дотриманні норм Податкового кодексу України та умов договорів оренди, а висновки Офісу щодо заниження ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот річних сум орендної плати за земельні ділянки за 2017, 2018 та 2019 роки, не ґрунтуються на нормах законодавства та є безпідставними.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.06.2020 позовні вимоги задоволено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалено з порушенням норм процесуального та матеріального права, та відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Також, апеляційну скаргу на спірне рішення подано Дніпровською міською радою, яка зазначає, що оскаржене податкове повідомлення-рішення безпосередньо стосується донарахування плати за оренду землі комунальної форми власності, що стосується інтересів Дніпровської міської ради.

В судове засідання з`явився представник апелянта Офісу великих платників податків ДПС, підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити, надав суду письмові пояснення. Крім того, вимоги скарги Дніпровської міської ради підтримано її представником.

Представники позивача в судовому засіданні заперечували щодо задоволення апеляційних скарг, просили суд залишити рішення першої інстанції без змін, посилаючись на доводи, викладені у відзиві на апеляційну скаргу.

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, відзив на апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з таких підстав.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як встановлено судом, у період 2005-2007 років між ДП Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот та Дніпропетровською міською радою було укладено ряд договорів оренди земельних ділянок комунальної власності. Предметом кожного договору оренди є окремо визначена земельна ділянка, яка має кадастровий номер та код цільового призначення, та кожна з яких зареєстрована в Державному реєстрі земель (пункт 1.1 та пункт 1.2 договорів оренди).

Відповідно до пункту 1.2 Договорів оренди код цільового призначення земельних ділянок визначено на підставі діючого на дату укладання договорів Українського класифікатора цільового використання землі, затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 року № 14-1-7/1205 (далі - УКЦВЗ 1998) - 1.14.5 - внутрішній водний транспорт .

20.04.2011 черговими (річними) загальними зборами акціонерів Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот прийнято рішення про припинення дочірніх підприємств Компанії шляхом приєднання до Компанії, зокрема, Дочірнього підприємства Дніпропетровський річковий порт АСК Укррічфлот . Згідно з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот є правонаступником ДП ДРП АСК Укррічфлот .

Враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є однією з форм плати за землю, яка, в свою чергу, є складовою податку на майно, починаючи з 2005 року ДП Дніпропетровський річковий порт , а після підписання передавального Акту в 2012 року, ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот є користувачем земельних ділянок за визначеним цільовим призначенням та платником орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.

Рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська (із змінами від 27.04.2016 згідно з рішенням Дніпропетровської міської ради № 5/7) затверджена нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська, розроблена Державним підприємством науково-дослідного Інституту проектування міст Діпромісто ім. Ю.Б. Білоконя, яка застосовується з 01.01.2016. Рішення Дніпропетровської міської ради № 4/65 було прийнято згідно із Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV (в редакції, чинній станом на дату прийняття цього рішення).

Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, згідно з частиною 3 статті 23 Закону України Про оцінку земель , видано позивачу витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки щодо орендованих земельних ділянок з 2016 року. У всіх Витягах відображено розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно із затвердженою рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 нормативною грошовою оцінкою земель м. Дніпропетровська. У всіх Витягах значення коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) дорівнює 1,00.

18.07.2019 на адресу ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот надійшов запит Офісу великих платників податків Державної податкової служби України № 35372/10/28-10-44-05-11 щодо надання пояснень з приводу наведених фактів можливого заниження річних сум орендної плати за земельні ділянки, на який ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот листом від 14.08.2019 № 07-03-01/76 надало пояснення.

Оскільки контролюючим органом не надано ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот інформації щодо результатів розгляду наданих платником податків пояснень та копій документів, позивач листом від 27.08.2019 № 1-1-23/154 звернувся до контролюючого органу з запитом про надання інформації про результати розгляду документів та пояснень по суті запиту № 35372/10/28-10-44-05-11 від 18.07.2019.

Листом від 03.10.2019 № 4003/10/28-10-44-06-26 на запит позивача від 27.08.2019 № 1-1-23/154 надано відповідь.

У період з 15.01.2020 по 21.01.2020 Офісом на підставі повідомлення від 11 січня 2020 року № 1 та наказу від 11 січня 2020 року № 21 про проведення документальної невиїзної перевірки з питань достовірності та повноти декларування орендної плати за земельні ділянки по податкових деклараціях з плати за землю, проведено документальну невиїзну перевірку платника податків ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот .

За результатом проведеної перевірки посадовими особами Офісу складено Акт про результати документальної невиїзної перевірки ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот з питань достовірності та повноти декларування орендної плати за земельні ділянки по податкових деклараціях з плати за землю від 23.01.2020 № 208/28-10-44-05/00017733.

Відповідно до Акту перевірки контролюючим органом встановлено порушення ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 286.1 та пункту 286.2 статті 286, пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 (зі змінами і доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельні ділянки, державної або комунальної власності) по податкових деклараціях з плати за землю: від 17.02.2017 № 9022944006, від 17.02.2017 № 9022944089, від 17.02.2017 № 9022933085, від 19.02.2018 № 9025281879, від 19.02.2018 № 9025281389, від 19.02.2018 № 9025281268, від 19.02.2019 № 9026529327, від 19.02.2019 № 9026528350, від 19.02.2019 № 9026526379 на загальну суму 61445914,95 грн., у тому числі по поданих деклараціях:

-№9022944006 від 17.02.2017 на 10174077,93грн.;

-№9022944089 від 17.02.2017 на 3022586,52 грн.;

-№9022933085 від 17.02.2017 на 685356,34 грн.;

-№9025281879 від 19.02.2018 на 14689873,46 грн.;

-№9025281389 від 19.02.2018 на 998556,57 грн.;

-№9025281268 від 19.02.2018 на 4403874,81 грн.;

-№9026529327 від 19.02.2019 на 20055708,94 грн.;

-№9026528350 від 19.02.2019 на 6045167,90 грн.;

-№9026526379 від 19.02.2019 на 1370712,48 грн.

Податковим повідомленням-рішенням №0001954405 від 17.02.2020 Офісом збільшено ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб, код платежу 18010600 на 61445914,95 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 15361478,74 грн.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Суд першої інстанції задовольнив позовні вимоги з огляду на те, що застосування відповідачем до нормативної грошової оцінки земель, орендарем яких є платник податку, коефіцієнту, встановленого наказом Мінагрополітики № 489 із значенням 2,0 та із значенням 3,0 (з урахуванням змін внесених наказом Мінагрополітики від 27.03.2018 № 162), який збільшує нормативну грошову оцінку землі, а отже й базу оподаткування в 2 та 3 рази відповідно, є порушенням принципу соціальної справедливості та стабільності.

Відповідач в апеляційній скарзі зазначає, що за даними перевірки позивача встановлено заниження задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельні ділянки, державної або комунальної власності) на 61 445 914,95 грн, що й стало підставою для прийняття на підставі таких висновків податкового повідомлення-рішення.

Дніпровська міська рада також вказує, що податковий орган діяв відповідно до вимог п. 286.1 ст. 286 ПК України та наданої інформації (діючих витягів) ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка вказана в акті перевірки, визначена виключно на підставі даних ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, які позивачем не оскаржувались, а тому, на переконання апелянта, є достовірними та обов`язковими для використання податковим органом.

Надаючи правову оцінку фактичним обставинам справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову, з огляду на таке.

Статтею 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За змістом пунктів 14.1.72, 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України земельним податком визнається обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами можуть бути юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до ст.269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно із ст.270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно з пункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно до пунктів 288.2, 288.3, 288.4, 288.5 статті 288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Згідно зі статтею 21 Закону України Про оренду землі , орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Відповідно до пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно пункту 287.1 статті 287 ПК України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Платником земельного податку є особа, яка володіє відповідним речовим правом на земельну ділянку (правом власності або правом користування).

Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України (в редакції, чинній з 01.01.2017) зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України (в редакції, чинній з 01.01.2018) зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 % їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до даних Додатку 4 Акту перевірки, в якому наведено нормативно-грошову оцінку землі та розмір орендної плати по земельних ділянки за даними перевірки, розмір орендної плати розрахований зі ставки 3%.

Пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до п. 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

На виконання вказаних вимог, позивач подавав відповідні довідки (витяги) про розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок при поданні першої декларації, оскільки є орендарем вказаних земельних ділянок з 2005-2007 років.

Підставою для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (стаття 15 Закону України Про оцінку земель ).

Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок встановлено статтею 18 Закону України Про оцінку земель , яка визначає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

- розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років;

- розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Відповідно до статей 20, 23 Закону України Про оцінку земель , за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (стаття 271 Податкового кодексу України).

Рішенням Дніпровської міської ради від 26.06.2013 № 103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська було погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн. за 1 кв. м.

Дніпровською міською радою 15.07.2015 прийнято рішення № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким введено в дію нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв. м. землі - 306,35 грн.

Прийнятим 15.07.2015 Дніпровською міською радою рішенням № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська визначений механізм введення в дію з 01.01.2016 року нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв. м землі - 306, 35 грн. та затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська.

Відповідно до інформації, розміщеної на сайті податкової служби, діючою з 01.01.2016 та станом на 2019 рік є оцінка, затверджена Рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська (із змінами від 27 квітня 2016 року за рішенням міськради № 5/7).

Підставою для визначення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки при розробленні Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, був Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів від 27.01.2006 №18/15/21/11 (далі - Порядок № 18/15/21/11). Згідно з додатком 1 таблиці 1.1 до Порядку НГО №18/15/21/11, для земель водного транспорту застосовується Кф зі значенням 1,0.

Мінагрополітики прийнятий наказ Про Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 № 489 (із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства аграрної політики та продовольства № 261 від 23.05.2017, № 162 від 27.03.2018, № 604 від 18.12.2018), на який посилається відповідач в Акті перевірки, не передбачає коригувань раніше проведених нормативних грошових оцінок земель, оскільки згідно пункту 1 розділу І Загальні положення даного Порядку він застосовується саме до процедур нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Отже, у витязі повинні застосовуватися значення Кф, які зазначені у Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради від 15 липня 2015 року №4/65.

Як встановлено судом, позивачем укладено наступні договори оренди земельних ділянок:

1. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський тічковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.12.2006, терміном дії до 14.12.2031, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішення міської ради від 12.10.2006, №199/5 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 1,8728 га, що знаходиться за адресою: по вул. Набережна Заводська, 64, будівлі та споруди ділянки Нові Кайдаки Ленінський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:08:833:0004);

2. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.12.2006, терміном дії до 14.12.2021, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 12.10.2006 №220/5, від 13.08.2008 №31/28 та від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 3,1524 га, що знаходиться за адресою: вул. Верстова, 43, причал мінеральних вантажів (Амур-Нижньодніпровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:01:205:0083);

3. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.12.2006, терміном дії до 14.12.2011, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 12.10.2006 №170/5, від 13.02.2008 №31/28, від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 4,2917 га, що знаходиться за адресою: площа Десантників. 5, будівлі та споруди вантажного району (Кіровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:06:114:0035);

Згідно рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 04.02.2013 Справа № 13/5005/10437/2012 та рішення Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 13.06.2016, Справа №13/5005/10437/2012, визнано укладеною Додаткову угоду до Договору оренди земельної ділянки площею 4,2917 га, що знаходиться за адресою: площа Десантників, 5 у м.Дніпропетровську, кадастровий номер (1210100000:06:114:0035), згідно якої Договір продовжено на строк до 27.02.2017. Інші умови вищевказаного Договору, не змінені цією Угодою, залишаються чинними у тій редакції, в якій вони викладені сторонами раніше;

4. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 18.02.2005 терміном дії до 18.02.2015, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішення міської ради від 24.12.2004 №104/23 прийняло - строкове платне користування земельну ділянку площею 9,6552 га, що знаходиться за адресою: острів Файнберга, 11, адміністративно-господарча база (Амур-Нижньодніпровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:01:076:0004);

5. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 29.03.2006, терміном дії до 01.01.2025, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 25.01.2006 №131/31, від 13.02.2008 та від 02.02.2001 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 4.7501 га, що знаходиться за адресою: вул. Амур - Гавань, 11, вантажний район (Амур-Нижньодніпровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:01:084:0001);

6. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 29.03.2006, терміном дії до 01.01.2025, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 25.01.2006 №131/33, від 13.02.2008 №31/28 та від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1095 га, що знаходиться за адресою: вул. Амур - Гавань, 11, вантажний район (Амур-Нижньодніпровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:01:072:0007).

7. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський гілковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 29.03.2006, терміном дії до 01.01.2025, згідно якого Дочірнє підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 25.01.2006 №131/33, від 13.02.2008 №31/28, від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,9995 га, що знаходиться за адресою: вул. Амур - Гавань, 11, вантажний район (Амур-Нижньодніпровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:01:088:0001);

8. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 29.03.2006, терміном дії до 01.01.2025, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішення міської ради від 25.01.2006 №131/33, трийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 7,3623 га, що знаходиться за адресою: вул. Амур - Гавань, 11, вантажний район (Амур-Нижньодніпровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:01:076:0008).

9. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.12.2006, терміном дії до 14.12.2021, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 12.10.2006 №173/5, від 13.02.2008 №31/28 та від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1769 га, що знаходиться за адресою: пл. Десантників, 1, Річковий вокзал (Кіровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:06:114:0030).

10. Між Дніпровською міською радою та Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.12.2006, терміном дії до 14.12.2021, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 12.10.2006 №173/5, від 13.02.2008 №31/28 та від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1378 га, що знаходиться за адресою: пл. Десантників, 1, Річковий вокзал (Кіровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:06:114:0032). Цільове призначення земельної ділянки - землі річкового транспорту. Відповідно до п.4.1 Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 1,3.

11. Між Дніпровською міською радою та Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.12.2006, терміном дії до 14.12.2021, згідно якого Дочірнє підприємство Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот відповідно до рішень міської ради від 12.10.2006 №173/5, від 13.02.2008 №31/28 та від 02.02.2011 №216/8 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,2738 га, що знаходиться за адресою: пл. Десантників, 1, Річковий вокзал (Кіровський район), яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за номером (1210100000:06:114:0034).

Вказані договори оренди землі, укладені між Дочірнім підприємством Дніпропетровський річковий порт Акціонерної судноплавної компанії Укррічфлот , правонаступником якого є ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот , та Дніпропетровською міською радою в період 2005-2007 років, а також додаткові договори щодо внесення змін до них, зареєстровані у встановленому на той час порядку, вчинено відповідні записи у Державному реєстрі земель.

Інформація по всіх орендованих ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот земельних ділянках внесена до відомостей Державного земельного кадастру, про що свідчать витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

У Державному земельному кадастрі містилася наступна інформація щодо цільового призначення земельних ділянок: 1.14.5 Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення . Таке цільове призначення земельних ділянок встановлено сторонами в зазначених вище договорах оренди.

Таким чином, з договорів оренди земельних ділянок та витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, чітко вбачається, що земельні ділянки, які орендує ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот , відносяться до категорії землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення та мають код цільового призначення - 1.14.5 .

Разом з тим, інформація, зазначена у графі Цільове призначення земельної ділянки у витягах № 2005-3871 від 22.05.2019; № 2005-3870 від 22.05.2019; № 2005-3695 від 07.06.2019; № 2005-3689 від 22.05.2019; № 2005-3869 від 22.05.2019; № 2005-3713 від 22.05.2019; № 2005-3714 від 22.05.2019; № 2005-3715 від 22.05.2019; № 2005-3698 від 22.05.2019; № 2005-3699 від 22.05.2019; № 2005-3700 від 22.05.2019; № 2005-3688 від 22.05.2019; № 2005-3710 від 22.05.2019; № 2005-3711 від 22.05.2019; № 2005-3712 від 22.05.2019; № 2005-3680 від 22.05.2019; № 2005-3617 від 22.05.2019; № 2005-3716 від 22.05.2019; № 2005-377 від 22.05.2019; № 2005-3683 від 22.05.2019; № 2005-3695 від 22.05.2019; № 2005-3696 від 22.05.2019; № 2005-3697 від 22.05.2019; № 2005-3682 від 22.05.2019; № 2005-3701 від 22.05.2019; № 2005-3702 від 22.05.2019; № 2005-3703 від 22.05.2019; № 1006-4226 від 10.06.2019; № 2005-3877 від 22.05.2019; № 2005-3866 від 22.05.2019; № 2005-3867 від 22.05.2019; № 2005-3868 від 22.05.2019, - Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру не відповідала інформації, що містилася у відомостях Державного земельного кадастру на дати оформлення Витягів 2019 року.

Категорія земель щодо зазначених у позовній заяві земельних ділянок не змінювалася, позивач продовжував користуватися земельними ділянками відповідно до договорів оренди, розробленої та затвердженої на момент їх укладання землевпорядної документації.

Згідно статей 20, 24 Закону України Про державний земельний кадастр , витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Відомості Державного земельного кадастру є офіційними.

Відтак, Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку підтверджує наявність відомостей про земельні ділянки, в тому числі цільове призначення земельної ділянки.

Відповідно до підпункту б пункту 2 статті 21 Закону України Про державний земельний кадастр відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції, щодо відсутності норми, яка б зобов`язувала платника податку отримувати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки після прийняття Мінагрополітики наказу № 489.

Вказане в сукупності підтверджує правомірність обчислення позивачем податкових зобов`язань зі сплати орендної плати за землю на підставі отриманих в 2016 році Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, затвердженої Рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015, яке є чинним на дату проведення перевірки, та застосування до такої оцінки кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої від дати затвердження оцінки.

Та, в свою чергу, спростовує обчислення посадовими особами контролюючого органу податкових зобов`язань ПАТ Судноплавна компанія Укррічфлот зі сплати орендної плати за землю на підставі Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, які сформовані відділом у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області 22.05.2019, 07.06.2019 та 10.06.2019 станом на 2017 рік, станом на 01.07.2018, за 2018 станом на 01.01.2019 та на дату формування Витягу.

Колегія також враховує, що 18.08.2020 Приватне акціонерне товариство Судноплавна компанія Укррічфлот отримало лист Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області N918-4-0.1-5365/2-20 від 10.08.2020, згідно з яким витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, а саме: від 22.05.2019 №92005-3871, №2005-3870, №2005-3689, №2005-3069, №2005-3713, №2005-3714, №2005-3715, №2005-3698, №2005-3699, №2005-3700, №2005-3688, №2005-3710, №2005-3711, №2005-3712, №2005-3680, №2005-3617, №2005-3716, №2005-3677, №2005-3683, №2005-3695, №2005-3697, №2005-3696, №2005-3682, №2005-3701, №2005-3702, №2005-3703, №2005-3877, №2005-3866, №2005-3867, №2005-3868; від 10.06.2019 №1000-1226; від 07.06.2019 №2005-3695; від 20.08.2019 №1508-5275, №1508-5276; від 21.08.2019 №1508-5278, №1508-5279 було визнано недійсними.

У вказаному листі №18-4-0.1-5365/2-20 від 10.08.2020, формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється територіальними органами Держгеокадастру відповідно до затвердженої та введеної в дію технічної документації про нормативну грошову оцінку земель у встановленому законодавством порядку та відповідно до відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку на момент формування такого витягу.

Оскільки форми витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, встановленої Порядком, а саме зазначено дату, на яку визначено нормативну грошову оцінку земельних ділянок, відмінну від дати формування відповідних витягів, вищезазначені витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, на підставі яких Офісом ВПП ДПС збільшено АСК Укррічфлот суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб, було визнано недійсними.

Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності та виходячи з меж апеляційної скарги, беручи до уваги при цьому кожен аргумент, викладений учасниками справи, рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права ухвалив рішення повно і всебічно з`ясувавши обставини справи.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційні скарги Офісу великих платників податків ДПС та Дніпровської міської ради на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.06.2020 у справі за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства Судноплавна компанія Укррічфлот до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.06.2020 - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко

Судді: Я. М. Василенко

О. М. Ганечко

Повний текст постанови виготовлено 23.10.2020

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2020
Оприлюднено11.11.2020
Номер документу92744996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/9862/20

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні