Ухвала
від 02.11.2020 по справі 755/14447/20
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 755/14447/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" листопада 2020 р. Дніпровський районний суд м. Києва (далі Суд) в складі головуючого судді ОСОБА_1 , за участю: секретаря судових засідань ОСОБА_2 та сторін судового провадження: прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , особи відносно якої унесено клопотання ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за № 32020100000000425 від 19.08.2020 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця м.Полтава,громадянина України,зареєстрованого заадресою: АДРЕСА_1 ,та проживаючогоза адресою: АДРЕСА_2 , заознаками кримінальногоправопорушення передбаченогоч.1ст.212КК України,у порядкучастини четвертоїданої статтіуказаного Кодексу, установив:

прокурор відділунагляду задодержанням законіворганами фіскальноїслужби Київськоїміської прокуратури ОСОБА_3 звернувся досуду,у порядкуст.ст.283-288КПК України, ізклопотанням про звільненнявід кримінальноївідповідальності ОСОБА_5 у рамках кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 32020100000000425 від 19.08.2020, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, у порядку частини четвертої даної статті указаного Кодексу, з огляду на

Під час підготовчого судового засідання прокурор групи прокурорів прокурор відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 вважав за необхідне дане клопотання задовольнити в зв`язку з дотриманням норм КПК України при його поданні та наявності правових підстав регламентованих КК України.

ОСОБА_5 та його захисник клопотання прокурора у підготовчому судовому засіданні підтримали у повному обсязі, просили задовольнити та звільнити його від кримінальної відповідальності, у рамках вказаного кримінального провадження, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, у порядку частини четвертої даної статті указаного Кодексу.

Суд, заслухавши думку учасників підготовчого судового засідання, вивчивши наявні матеріали, та безпосередньо саме клопотання на відповідність нормам Кримінального процесуального Кодексу України, приходить до наступного.

У відповідності до п. 2 ч. 2 ст. 283 КПК України, прокурор при наявності для цього правових підстав має змогу звернутися до суду з клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

У цьомувипадку судомвстановлено,що клопотанняпрокурора вповній мірівідповідає вимогамстатті 287КПК Українита являєтьсяза своєюсуттю обґрунтованим,у зв`язку зчим,з останньогота наданих упідготовчому судовомузасіданні пояснень учасниківпроцесу слідує,що Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «Компанія «Метрополіс» (код ЄДРПОУ 32587652) зареєстровано 18.08.2003 Солом`янською районною у м. Києві державною адміністрацією за номером запису в ЄДРПОУ 10731200000005589 за юридичною адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 148-Б. ТОВ «Компанія «Метрополіс» 21.08.2003 за №24286 взято на податковий облік у ГУ ДФС у м. Києві.

У період з 15.06.2016 по 14.08.2018 ТОВ «Компанія «Метрополіс» у своїй діяльності керувалось статутом, затвердженим протоколом загальних зборів учасників товариства №10 від 15.06.2016, а у період з 14.08.2018 по 31.07.2019 - статутом, затвердженим протоколом загальних зборів учасників товариства №11 від 14.08.2018.

Протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Компанія «Метрополіс» №8 від 29.02.2016 на посаду директора товариства призначено ОСОБА_5 , який відповідно до наказу №29/02 від 29.02.2016 приступив до виконання обов`язків директора підприємства.

Згідно ст. 19 статуту ТОВ «Компанія «Метрополіс» (у редакції від 15.06.2016) на ОСОБА_5 як директора були покладені права та обов`язки здійснювати керівництво поточною діяльністю товариства у межах повноважень, визначених статутом; бути підзвітним зборам і нести перед, ними відповідальність за здійснення діяльності товариства на виконання доручених завдань та функцій; бути компетентним і нести відповідальність за виконання усіх завдань та функцій, покладених на нього зборами і статутом; бути уповноваженим приймати рішення з усіх питань діяльності товариства за виключенням питань, вирішення яких віднесено статутом до компетенції інших органів товариства; мати право укладати від імені товариства договори, контракти, угоди на суму, що не перевищує 50 000 грн. по кожному такому договору, контракту, угоді та забезпечувати їх виконання; мати право першого підпису фінансових документів.

Відповідно до ст. 9 статуту ТОВ «Компанія «Метрополіс» (у редакції від 14.08.2018) до повноважень ОСОБА_5 як директора підприємства належало вирішення питань організації виробництва, постачання, збуту, фінансування, розрахунків, обліку і звітності; оплати праці працівників товариства, його філій, представництв і дочірніх підприємств; реалізація інвестиційної, технічної та цінової політики, ефективне витрачання коштів, трудового розпорядку, внутрішнього контролю; користування правом першого підпису фінансових та банківських документів; у випадку невиконання або неналежного виконання своїх обов`язків несення дисциплінарної, адміністративної чи іншої відповідальності відповідно до діючого законодавства України.

Таким чином, у зв`язку з перебуванням на посаді директора ТОВ «Компанія «Метрополіс», що передбачає виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, функцій за спеціальними повноваженнями, ОСОБА_5 у період з 01.01.2017 до 31.07.2019 являвся та по теперішній час являється службовою особою ТОВ «Компанія «Метрополіс», якому в силу виконуваних обов`язків достовірно відомі положення наступних нормативних актів.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України №2455-VI від 02.12.2010 платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

П.п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний вести у встановленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.

Згідно п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори у строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України землекористувачі - це юридичні та фізичні особи, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до норм Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі» №161-XIV від 06.10.1998 та п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України власниками, користувачами та орендарями земельних ділянок є юридичні та фізичні особи, які в установленому законодавством порядку набули права на землю.

Згідно ст. 639 п.2 Цивільного кодексу України, якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.

Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

Абз. 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» №1378-IV від 11.03.2003 передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки. Крім того, ст. 15 даного Закону встановлено, що підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Рішенням Київської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва» №23/23 від 03.07.2014 затверджено нормативну грошову оцінку земель міста Києва.

Згідно п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджена Наказом Міністерства фінансів України №560 від 16.06.2015.

Відповідно до абз. 2 п. 286.4 ст. 286 Податкового кодексу України у разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися такі зміни.

Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України) та не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України).

Вищевказані норми Податкового кодексу України встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.

При цьому, якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, то річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету, не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього Кодексу.

Для здійснення господарської діяльності ТОВ «Компанія «Метрополіс» (орендар) з однієї сторони та Київською міською радою (орендодавець) з другої сторони укладено договір оренди земельної ділянки б/н від 25.06.2007. Об`єктом оренди відповідно до цього договору являлась земельна ділянка розміром 12 439 квадратних метрів, розташована на перетині проспектів Броварського та Визволителів у Дніпровському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:66:264:0039).

Розділом 4 договору «Орендна плата» визначено наступні умови: п. 4.1 визначено орендну плату за користування земельною ділянкою, яка становить платіж, який орендар самостійно розраховує та вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою у грошовій формі; п.4.2 визначено річну орендну плату за земельну ділянку у розмірі 2,5 % від її нормативної грошової оцінки; п. 4.5 обумовлено, що розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до даного договору; п. 4.6 обумовлено, що зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін і доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

У свою чергу, директор ТОВ «Компанія «Метрополіс» ОСОБА_5 під час реалізації наданих йому повноважень та відповідно до покладених на нього статутом і чинним законодавством України обов`язків подавав контролюючим органам податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), де об`єктом оподаткування зазначав земельну ділянку, яка має кадастровий номер 8000000000:66:264:0039.

При цьому, ОСОБА_5 , діючи з корисливих мотивів та з метою ухилення від сплати податків у значних розмірах, умисно занижував нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки для зменшення нарахувань та сплати орендної плати до бюджету.

Так, у податкових деклараціях ТОВ «Компанія «Метрополіс» з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017, 2018, 2019 роки ОСОБА_5 умисно протиправно зазначив нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки - 11 592 266 грн. та розмір орендної плати - 3%, в результаті чого річна сума орендної плати становила 432 588, 59 грн.

Проте з 01.01.2017 введено у дію «Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» (із змінами та доповненнями), затверджений наказом Міністерства аграрної політики і продовольства України №489 від 25.11.2016 та зареєстрований 19.12.2016 у Міністерстві юстиції України за №1647/29777, яким визначено процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів. Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Києва, яка пройшла державну експертизу та затверджена рішенням Київської міської ради №23/23 від 03.07.2014 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Києва», введену у дію з 01.07.2015, середня (базова) вартість земель міста складає 686, 46 грн.

Відповідно до зазначених нормативних актів та витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка має кадастровий номер 8000000000:66:264:0039, у період з 01.01.2017 по 17.07.2018 становила 47 394 499,85, а з 18.07.2018 по 31.07.2019 становила та по теперішній час становить 71 091 749, 78 грн.

Діючи з метою ухилення від сплати податків у значних розмірах, директор ТОВ «Компанія «Метрополіс» ОСОБА_5 умисно не відобразив у податковій звітності підприємства існуючу нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що є об`єктом оподаткування, та відповідну орендну плату за неї за 2017 рік на суму 1 421 835,0 грн., за 2018 рік - на суму 1 746 716,62 грн., за 2019 рік - на суму - 2 132 752,49 грн.

Реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на умисне ухилення від сплати податків у значних розмірах, директор ТОВ «Компанія «Метрополіс» ОСОБА_5 , достовірно усвідомлюючи, що відображення у податковій звітності товариства реальної нормативної грошової оцінки земельної ділянки зобов`яже до сплати до бюджету значних податкових зобов`язань з орендної плати за землю за 2017 рік, 15.02.2017 наклав власний електронний цифровий підпис на податкову декларацію ТОВ «Компанія «Метрополіс» з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік із заниженими розрахунками нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що є об`єктом оподаткування, в якій у порушення вимог п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14, п. 286.2, 286.4 ст. 286, ст. 288 Податкового кодексу України, норм Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», ст. 80, п. 2 ст. 96, п.2 ст. 639 Цивільного кодексу України неправомірно занизив належну до сплати до бюджету суму орендної плати за землю на суму 989 246,41 грн.

У цей же день ОСОБА_5 , перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «Компанія «Метрополіс» за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 148-Б, маючи безпосередній доступ до засобів телекомунікаційного зв`язку, подав зазначену декларацію, яка згідно ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» є електронним документом, до ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві за адресою: м. Київ, бул. Верховної Ради, 24-В, де її зареєстровано за №9020213504, в результаті чого умисно ухилився від сплати до бюджету за 2017 рік орендної плати за землю у розмірі 989 246,41 грн.

Продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на умисне ухилення від сплати податків у значних розмірах, директор ТОВ «Компанія «Метрополіс» ОСОБА_5 , достовірно усвідомлюючи, що відображення у податковій звітності товариства реальної нормативної грошової оцінки земельної ділянки зобов`яже до сплати до бюджету значних податкових зобов`язань з орендної плати за землю за 2018 рік, 23.01.2018 наклав власний електронний цифровий підпис на податкову декларацію ТОВ «Компанія «Метрополіс» з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік із заниженими розрахунками нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що є об`єктом оподаткування, в якій у порушення вимог п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14, п. 286.2, 286.4 ст. 286, ст. 288 Податкового кодексу України, норм Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», ст. 80, п. 2 ст. 96, п.2 ст. 639 Цивільного кодексу України неправомірно занизив належну до сплати до бюджету суму орендної плати за землю у розмірі 1 314 128, 03 грн.

У цей же день ОСОБА_5 , перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «Компанія «Метрополіс» за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 148-Б, маючи безпосередній доступ до засобів телекомунікаційного зв`язку, подав зазначену декларацію до ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві за адресою: м. Київ, бул. Верховної Ради, 24-В, де її зареєстровано за № 9004309806, в результаті чого умисно ухилився від сплати до бюджету за 2018 рік орендної плати за землю на суму 1 314 128,03 гривень.

Завершуючи реалізацію своїх злочинних намірів, направлених на умисне ухилення від сплати податків у значних розмірах, директор ТОВ «Компанія «Метрополіс» ОСОБА_5 , достовірно усвідомлюючи, що відображення у податковій звітності товариства реальної нормативної грошової оцінки земельної ділянки зобов`яже до сплати до бюджету значних податкових зобов`язань з орендної плати за землю за 2019 рік, 31.01.2019 наклав власний електронний цифровий підпис на податкову декларацію ТОВ «Компанія «Метрополіс» з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік із заниженими розрахунками нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що є об`єктом оподаткування, в якій у порушення вимог п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14, п. 286.2, 286.4 ст. 286, ст. 288 Податкового кодексу України, норм Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», ст. 80, п. 2 ст. 96, п. 2 ст. 639 Цивільного кодексу України неправомірно занизив належну до сплати до бюджету суму орендної плати за землю у розмірі 991 762, 24 грн.

У цей же день ОСОБА_5 , перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «Компанія «Метрополіс» за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 148-Б, маючи безпосередній доступ до засобів телекомунікаційного зв`язку, подав зазначену декларацію до ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві за адресою: м. Київ, бул. Верховної Ради, 24-В, де її зареєстровано за № 9010213613, в результаті чого умисно ухилився від сплати до бюджету за 2019 рік орендної плати за землю на суму 991 762, 24 грн.

Таким чином, директор ТОВ «Компанія «Метрополіс» ОСОБА_5 за наведених обставин умисно ухилився від сплати до державного бюджету України орендної плати за землю за 2017-2019 роки на загальну суму 3 295 136,68 грн., що призвело до фактичного ненадходження до бюджету податків у значному розмірі.

В ході досудового розслідування ОСОБА_5 28.09.2020 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального проступку, передбаченого ст. 212 ч. 1 КК України.

Кримінальним проступком матеріальну спричинено матеріальну шкоду на суму 3 295 136, 68 грн., яку у повному розмірі відшкодовано під час досудового розслідування, цивільний позов не заявлявся, потерпілі відсутні.

Разом з тим, до притягнення ОСОБА_5 до кримінальної відповідальності у повному обсязі відшкодовано шкоду у вигляді несплаченої ТОВ «Компанія «Метрополіс» орендної плати за землю за період 2017-2019 років у загальному розмірі 3 295 136, 68 грн. (фінансові санкції, пеня не застосовувались), що, підтверджується: роздруківкою руху коштів по рахунку ТОВ «Компанія «Метрополіс» в AT «УкрСиббанк», згідно якої підприємством 15.07.2019 сплачено на рахунок УДКСУ у Дніпровському районі у м. Києві грошові кошти у сумі 184 000 грн. в рахунок оплати орендної плати за користування вказаною земельною ділянкою; роздруківкою руху коштів по рахунку ТОВ «Компанія «Метрополіс» в AT «УкрСиббанк», згідно якої підприємством 26.07.2019 сплачено на рахунок УДКСУ у Дніпровському районі у м. Києві грошові кошти у сумі 72 100 грн. в рахунок оплати орендної плати за користування вказаною земельною ділянкою; копією платіжного доручення № 1141 від 25.09.2020, згідно якої підприємством 25.09.2019 сплачено на рахунок УДКСУ у Дніпровському районі у м. Києві грошові кошти у сумі 3 070 687,21 грн. в рахунок оплати орендної плати за користування вказаною земельною ділянкою.

Відповідно ОСОБА_5 звернувся із заявою про звільнення його від кримінальної відповідальності на підставі ст. 212 ч. 4 КК України.

В свою чергу, згідно з ч. 1 ст. 285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність, яким, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КПК України, є законодавчі акти України, які встановлюють кримінальну відповідальність (Кримінальний кодекс України та закон України про кримінальні проступки), судом (ч. 1 ст. 286 КПК України).

При цьому, особі, яка підозрюється, обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення та щодо якої передбачена можливість звільнення від кримінальної відповідальності у разі здійснення передбачених законом України про кримінальну відповідальність дій, роз`яснюється право на таке звільнення (ст. 285 КПК України).

Відповідно до ч. 4 ст. 212 КК України особа, яка вчинила діяння, передбачені частинами першою, другою, або діяння, передбачені частиною третьою (якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах) цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона до притягнення до кримінальної відповідальності сплатила податки, збори (обов`язкові платежі), а також відшкодувала шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).

Зазначені обставини у своїй сукупності вказують на наявність передбачених ч. 4 ст. 212 КК України підстав для звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності.

Оскільки, ним здійснено відшкодування шкоди у вигляді несплаченої ТОВ «Компанія «Метрополіс» орендної плати за землю за період 2017-2019 років у загальному розмірі 3 295 136, 68 грн. (фінансові санкції, пеня не застосовувались).

Від ОСОБА_5 надійшла заява про звільнення від кримінальної відповідальності у порядку ч. 4 ст. 212 КК та письмова згода на таке звільнення.

Порушень § 2 - звільнення особи від кримінальної відповідальності, Глави 24 - закінчення досудового розслідування, продовження строку досудового розслідування КПК України, які б слугувати передумовою для відмови у задоволенні цього клопотання у підготовчому судовому засіданні судом не встановлено.

Таким чином, судом, у підготовчому судовому засіданні, встановлено, що дане клопотання в повній мірі відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України, Кримінального кодексуУкраїни та закону.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 314 та ч. 3 ст. 288 КПК України, у підготовчому судовому засіданні, у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність для звільнення особи від кримінальної відповідальності, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного від кримінальної відповідальності.

За таких обставин, Суд вважає, що ОСОБА_5 підлягає звільненню від кримінальної відповідальності, у зв`язку із закінченням строків давності, на підставі ст. 49 КК України, із закриттям даного кримінального провадження.

За таких обставин Суд вважає, що клопотання прокурора підлягає задоволенню, враховуючи, що наявні обставини визначені ч. 4 ст. 212 КК України, із закриттям даного кримінального провадження.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1-29, 283-288, 369-372, 376 КПК України, ст. 49 КК України, Суд постановив :

клопотання - задовольнити.

Звільнити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від кримінальної відповідальності у кримінальному провадженні унесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32020100000000425 від 19.08.2020 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1ст. 212 КК Українина підставі ч. 4 ст. 212 даного Кодексу.

Кримінальне провадження - закрити.

Ухвала може бути оскаржена до Київської апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва протягом семи днів з дня її оголошення.

Копію ухвали вручити учасникам процесу.

Визначити час проголошення повного тексту 08:01 год. 06.11.2020.

С у д д я Оксана БІРСА

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу92748305
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері господарської діяльності Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів

Судовий реєстр по справі —755/14447/20

Ухвала від 02.11.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 02.11.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 08.10.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні