Рішення
від 23.10.2020 по справі 911/1603/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" жовтня 2020 р. м. Київ

Справа № 911/1603/19

Господарський суд Київської області у складі:

судді Ейвазової А.Р.,

за участі секретаря судового засідання Белишевої А.В., розглянувши в судовому засіданні справу за позовом Ірпінської міської ради до Бучанської міської ради про визнання незаконними та скасування рішень, скасування державної реєстрації права власності, витребування майна з чужого незаконного володіння та визнання права власності, за участю представників від:

позивача - Клименко К.В (положення про юрвідділ, розпорядження №165-0 від 31.08.2018);

відповідача - Бєляков М.С. (положення про юрвідділ, розпорядження №185-к/2 від 06.06.2018

ВСТАНОВИВ:

Ірпінська міська рада звернулась до Господарського суду Київської області з позовом до Бучанської міської ради (далі - БМР) та просить суд:

- визнати незаконним та скасувати рішення БМР від 06.09.2018 №2306-44-VII;

- визнати незаконним та скасувати рішення БМР від 28.02.2019 №3015-54-VII;

- скасувати державну реєстрацію права власності на громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129, реєстраційний номер: 1676588632108;

-витребувати майно з незаконного чужого володіння БМР - громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129;

-визнати право власності за Ірпінською міською радою на громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129.

В обгрунтування заявлених вимог, позивач посилається на протиправне та незаконне прийняття БМР спірних рішень, оскільки оспорюване майно є комунальною власністю територіальної громади міста Ірпінь та відповідач не має права розпоряджатись ним. Позивач вказує, що Міжшкілький навчально-виробничний комбінат створено у приміщенні колишньої 8-річної школи №9 та передано його на баланс міського відділу народної освіти, при цьому, згідно довідки Управління освіти і науки Ірпінської міської ради від 20.02.2019 №01-11/145 він перебуває на балансі Управління освіти і науки Ірпінської міської ради та утримується з бюджету м. Ірпеня. Окрім того, державна реєстрація права власності на відповідне майно, на думку позивача, проведена з порушенням вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим підлягає скасуванню (т.1 а.с.7-17).

Ухвалою Господарського суду Київської області від 15.07.2019 за відповідним позовом суддею Шевчук Н.Г. відкрито провадження у даній справі (т.1 а.с.1).

Відповідач у відзиві на позов просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на не доведення позивачем права власності на спірне майно. Відхиляючи заявлені вимоги, позивач вказує, що:

- на момент створення комбінату не існувало поділу на державну та комунальну власність, а вся соціалістична власність була державною;

- міжшкільні навально-виробничі комбінати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 №311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць» віднесено до власності адміністративно-територіальних одиниць;

- відповідно до п.10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування» передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними майно є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ міст;

- відповідний спірний об`єкт не віднесено до спільного майна та він не був об`єктом управління в силу ст.18 Закону Украйни «Про державно-правовий експеримент розвитку місцевого самоврядування в місті Ірпені, селищах Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське Київської області» ;

- з 01.01.2007 після завершення відповідного державно-правового експерименту, смт.Буча на підставі постанови Верховної Ради України «Про віднесення селище Буча Київської області до категорії міст обласного значення» набуло статусу міста обласного значення і вийшло з-під адміністративного підпорядкування Ірпінської міської ради та отримало право розпоряджатись всіма землями в межах населеного пункту (крім земель державної та приватної власності), а відтак набула повноважень щодо реєстрації нерухомого майна, що розташоване на цій території;

- у 2018 році зареєстровано право власності на спірну будівлю на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» (т.1 а.с.161-195).

Рішенням Господарського суду Київської області від 07.10.2019, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 14.01.2020, у задоволенні позову відмовлено (т.1 а.с.242-246, т.2 а.с.73 - 80).

Постановою Верховного Суду від 20.05.2020 рішення Господарського суду Київської області від 07.10.2019 та постанову Північного апеляційного господарського суду від 14.01.2020 скасовано та справу передано на новий розгляд до Господарського суду Київської області (т.2 а.с.194-208).

За результатами автоматизованого розподілу від 18.06.2020 відповідна справа передана для розгляду судді Ейвазовій А.Р. (т.3 а.с.5).

23.06.2020 судом постановлено ухвалу про прийняття справи до провадження та призначено проведення підготовчого засідання на 14:00 22.07.2020, а також запропоновано сторонам у строк до 14.07.2020 надати суду письмові пояснення з урахуванням постанови Верховного Суду від 20.05.2020 у даній справі з наданням доказів направлення його копії іншому учаснику справи (т.3 а.с.12-14).

20.07.2020 від відповідача надійшли письмові пояснення (здані для відправлення відділенню зв`язку 14.07.2020, т. 3 а.с.18-28). У письмових поясненнях позивач посилається на відсутність фактів набуття позивачем права власності на спірне майно. Окрім того, відповідач просить надати йому додатковий час для подання доказів - відповіді на лист, адресований Київській обласній раді від 24.06.2020 №04-09/566 щодо надання інформації відносно правового статусу Міжшкільного навчально-виробничого комбінату.

22.07.2020 від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи (т.3 а.с.51-52), а також письмові пояснення (т.3 а.с.60-68). У поясненнях позивач вказує на те, що спірне майно є власністю громади м. Ірпеня та утримується за рахунок видатків місцевого бюджету.

Ухвалою, яка занесена до протоколу засідання, підготовче засідання відкладено до 14:00 28.08.2020 (т.3 а.с.103-105).

28.08.2020 позивачем подано клопотання про долучення до матеріалів справи рішення Виконавчого комітету Київської обласної Ради народних депутатів від 27.01.92 №11 Про розмежування майна комунальної власності області , на яке посилався Верховний Суд, направляючи відповідну справу на новий розгляд (т.3 а.с.110-111).

Судом визнані причини не подання відповідного доказу у встановлений строк та відповідні докази прийняті судом.

28.08.2020 судом постановлено ухвалу, яка занесена до протоколу засідання, якою: продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів; оголошено перерву в підготовчому засіданні до 10:00 11.09.2020 (т.3 а.с.147-150).

11.09.2020 судом постановлено ухвалу, яка занесена до протоколу засідання, якою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15:30 07.10.2020 (т.3 а..с152-154).

07.10.2020 відповідачем подано додаткові пояснення (т.3 а.с.180-182), а також клопотання про долучення письмового доказу (т.3 а.с.183-186).

07.10.2020 судом постановлено ухвалу, яка занесена до протоколу засідання, якою в судовому засіданні оголошено перерву до 14:00 23.10.2020 (т.3 а.с.188-191).

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, представник відповідача щодо заявлених вимог заперечував та просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані у справі докази, суд встановив наступне.

24.01.1978 бюро Ірпінського міськкому Компартії України і виконкомом міської Ради народних депутатів прийнята постанова про ведення з 01.09.1978 для учнів 9-10 класів шкіл міста виробничого навчання на базі міжшкільного навчально-виробничого комбінату та створення в приміщенні колишньої 8-річної школи №9 міжшкільного навчально-виробничого комбінату (т.1 а.с.142-145).

Рішенням Виконавчого комітету Ірпінської міської ради народних депутатів №64 від 06.02.1978 вирішено в приміщенні колишньої 8-річної школи №9 створити міжшкільний навчально-виробничий комбінат, провести його реконструкцію до 01.09.1978 і передати на баланс міського відділу народної освіти (т.1 а.с.22).

Рішенням Виконавчого комітету Ірпінської міської ради народних депутатів №346 від 21.08.1978 вирішено 01.09.1978 в смт Буча по вул. Кірова (назва якої у подальшому змінена на Яблунська, що підтверджується рішенням Ірпінської міської ради №1561-24-7 від 17.11.2016, т.1 а.с.27), 129 на 1978-1979 навчальний рік відкрити першу чергу міжшкільного навчально-виробничого комбінату (т.1 а.с.23).

Відповідно до наказу №22-о по Ірпінському міськвно від 01.09.1978 з 1 вересня 1978 року відкрито міжшкільний навчально-виробничий комбінат в приміщенні смт. Буча по вул. Кірова, 129 (т.1 а.с.24).

На підставі постанови Верховної Ради України від 09.02.2006 № 3434-IV (набрала чинності з 01.01.2007) смт. Буча Ірпінської міської ради Київської області віднесено до категорії міст та надано йому статус міста обласного значення.

Рішенням Ірпінської міської ради №23-2-V від 27.07.2006, розглянувши серед іншого рішення Бучанської селищної ради від 18.05.2006 № 30-3-V та від 25.05.2006 № 83-4-V Про передачу об`єктів із спільної власності Відділу охорони здоров`я та Відділу освіти, розташованих на території м. Буча у комунальну власність м. Буча , вирішено Міжшкільний навчально-виробничий комбінат залишити у спільній власності громад Ірпінського регіону і м. Буча (т.1 а.с.216).

Бучанська міська рада листами від 04.03.2015 № 04-09/210 та від 03.06.2015 № 04-08/1020 зверталась до Ірпінської міської ради з проханням розглянути на сесії міської ради питання щодо передачі приміщення за адресою: м. Буча, вул. Яблунська, 129 до комунальної власності територіальної громади м. Буча (т.1 а.с.45-46).

Відповідно до п. 1.3 статуту Міжшкільного навчально-виробничого комбінату м.Ірпеня затвердженого рішенням Ірпінської міської ради №1561-24-7 від 17.11.2016, комбінат знаходиться у комунальній власності, засновником комбінату є Ірпінська міська рада Київської області (т.1 а.с.28-44),

Згідно п. 5.1 вказаного статуту, матеріально-технічна база комбінату включає: будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі управління освіти і науки Ірпінської міської ради.

Як вбачається з інвентаризаційної справи №(3498)2732 Ірпінського бюро технічної інвентаризації (т.1 а.с.93-118) та звіту №2-028/2019 про оцінку майна, виконаного на замовлення Ірпінської міської ради (т.1 а.с.50-92), Міжшкільний навчально-виробничий комбінат в смт. Буча по вул. Кірова, 129 складається з: навчального корпусу 1956 року побудови; добудови (дореволюційна); майстерні 1956 року побудови; навчальних корпусів, котельні, гаражів, вбиральні, сараїв, навісу, які побудові у 1980-1992 роках.

Як вбачається з довідки Управління освіти і науки Ірпінської міської ради від 20.02.2019 №01-11/145, будівля 1978 року побудови, в якій розташований міжшкільний навчально-виробничий комбінат за адресою: вул. Яблунська,129 у м. Буча Київської області, знаходиться на балансі управління освіти (т.1 а.с.26).

04.09.2018 Бучанська міська рада звернулася до КП «Центр технічної інвентаризації та державної реєстрації» листом №565 (т.1 а.с.151), у якому просила надати інформацію про зареєстроване право власності на будівлю за адресою: м. Буча, вул. Яблунська, 129. Відповідно до відповіді від 04.09.2018 № 04/09/18/3 КП «Центр технічної інвентаризації та державної реєстрації» зазначило, що на відповідну будівлю право власності не зареєстровано, а остання інвентаризація проведена у жовтні 2008 року на замовлення Відділу освіти Ірпінської міської ради (т.1 а.с.152).

Рішенням Бучанської міської ради №2306-44-VII від 06.09.2018 (діла - рішення №2306-44-VІІ) вирішено набути до комунальної власності територіальної громади м. Буча будівлі за адресою: м. Буча, вул.Яблунська (раніше Кірова), 129 (т.1 а.с.150).

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 25.10.2018 за Бучанською міською радою зареєстроване право комунальної власності на об`єкт нерухомого майна - громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» за адресою: м. Буча по вул. Яблунська, 129 загальною площею 1434кв.м, який складається з: літ А - учбовий корпус, «А1» - навчальний корпус, «А2» - навчальний корпус, «А3» - навчальний корпус, №1 - труба, №4,5,7 - огорожа, №6 - хвіртка, №11 - ворота, І - майданчик для навч.авт., ІІ - майданчик для навч.авт., ІІІ - замощення (т.1 а.с.48-49).

Підставою виникнення права власності зазначено: рішення Бучанської міської ради від 06.09.2018 № 2306-44-VII та лист Фонду державного майна України від 12.10.2018 № 47-06-5074.

Матеріали справи не містять доказів реєстрації права власності на це нерухоме майно до 25.10.2018.

Рішенням Бучанської міської ради №3015-54-VII від 28.02.2019 (далі - рішення №3015-54-VII) вирішено передати на баланс КП Бучанське УЖКГ комунальне майно, що перебуває у комунальній власності територіальної громади в особі Бучанської міської ради, - нежитлове приміщення - громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» за адресою: м. Буча по вул. Яблунська (Кірова), 129 (т.1 а.с.157).

Дійсність зазначених рішень №№2306-44-VІІ, 3015-54-VII є предметом спору у даній справі, оспорюючи які позивач вказує, що власником громадського будинку Міжшкільного навчально-виробничого комбінату є територіальна громада м. Ірпеня, від імені якої діє Ірпінська міська рада.

Розглянувши заявлені вимоги суд вважає їх обґрунтованими з огляду на наступне.

В силу п.10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Будівлі Міжшкільного навчально-виробничого комбінату мають різний рік побудови, у т.ч. дореволюційний та з 1956 року.

До 1991 року державна власність не розподілялась на загальнодержавну власність та власність територіальних одиниць - комунальну. На момент, який вказується позивачем як момент набуття права на відповідне майно, відносини власності регулювались нормами Закону Української РСР Про власність , який введений в дію в 15.04.91 постановою Верховної Ради Української РСР від 26.03.91.

Відповідно до ст. 31 вказаного Закону у редакції, чинній на момент виникнення права, загальнодержавну (республіканську) власність складають: майно, що забезпечує діяльність Верховної Ради України та утворюваних нею державних органів; майно Збройних Сил, органів державної безпеки, прикордонних і внутрішніх військ; оборонні об`єкти; єдина енергетична система; системи транспорту загального користування, зв`язку та інформації, що мають загальнодержавне (республіканське) значення; кошти республіканського бюджету; республіканський національний банк, інші державні республіканські банки та їх установи і створювані ними кредитні ресурси; республіканські резервні, страхові та інші фонди; майно вищих і середніх спеціальних навчальних закладів; майно державних підприємств; об`єкти соціально-культурної сфери або інше майно, що становить матеріальну основу суверенітету України і забезпечує її економічний та соціальний розвиток.

В силу ст.35 Закону об`єктами права комунальної власності є майно, що забезпечує діяльність відповідних Рад і утворюваних ними органів; кошти місцевих бюджетів, державний житловий фонд, об`єкти житлово-комунального господарства; майно закладів народної освіти, культури, охорони здоров`я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи зв`язку та інформації, включаючи націоналізоване майно, передане відповідним підприємствам, установам, організаціям; а також інше майно, необхідне для забезпечення економічного і соціального розвитку відповідної території. При цьому, як визначено ч.2 цієї норми, у комунальній власності перебуває також майно, передане у власність області, району чи іншої адміністративно-територіальної одиниці іншими суб`єктами права власності.

Відповідно до постанов Верховної Ради УРСР від 08.12.90 "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про місцеві Ради народних депутатів Української РСР та місцеве самоврядування", від 26.03.91 "Про введення в дію Закону Української РСР "Про власність", Кабінетом Міністрів України 05.11.1991 прийнято постанову №311 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю (далі - постанова №311), якою затверджено перелік державного майна України, що передається у власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності). При цьому визначено, що державне майно України, крім майна, яке належить до комунальної власності, є загальнодержавною (республіканською) власністю.

Як визначено п.3 відповідної постанови, розмежування майна між власністю областей, міст Києва та Севастополя і власністю районів, міст обласного підпорядкування, районів міст Києва та Севастополя провадиться облвиконкомами , Київським і Севастопольським міськвиконкомами з участю виконкомів нижчестоящих Рад народних депутатів; розмежування майна між власністю районів, міст обласного підпорядкування та власністю інших адміністративно-територіальних одиниць провадиться виконкомами районних і міських Рад народних депутатів з участю виконкомів районних у містах, міських районного підпорядкування, селищних і сільських Рад народних депутатів.

Переліком, затвердженим постановою №311, визначено, що до державного майна України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності) у галузі народної освіти належить: дошкільні виховні та позашкільні навчально-виховні заклади, середні загальноосвітні навчально-виховні заклади, педагогічні училища, школи-інтернати, міжшкільні навчально-виробничі комбінати , будинки учителя, інститути удосконалення вчителів, методичні кабінети, фільмотеки, підрозділи по господарському обслуговуванню установ і закладів народної освіти, крім тих, що перебувають у відомчому підпорядкуванні.

На виконання постанови №311, рішенням виконавчого комітету Київської обласної Ради народних депутатів від 27.01.92 №11 Про розмежування майна комунальної власності області , розмежовано майно комунальної власності між власністю області і власністю районів та міст обласного підпорядкування (т.3 а.с.113-132, далі - рішення №11).

Так, у відповідності до додатку до вказаного рішення №11 (т.3 а.с.116-126), у власність міських обласного підпорядкування Рад народних депутатів передано міжшкільні навчально-виробничі комбінати - 8 штук (т.3 а.с.120).

При цьому, як вбачається з довідки до відповідного рішення (т.3 а.с.129), районам та містам повністю передається мережа , у т.ч. міжшкільних учбово-виробничих комбінатів, що спростовує твердження відповідача про невизначеність таких комбінатів.

Також на час прийняття рішення №11 (27.01.1992) повноваження виконавчого органу на території, де знаходиться відповідний Міжшкільний навчально-виробничий комбінат виконував саме Ірпінський міськвиконком.

Отже, відповідне майно є власністю територіальної громади м. Ірпеня в особі Ірпінської міської ради з 1992 року.

Посилання відповідача на те, що позивач не здійснив дій щодо прийняття такого майна та не зареєстрував право власності на таке майно не змінює відповідного висновку з наступних підстав.

Відповідне спірне майно фактично знаходилось у володінні та користуванні, а станом на 1992 рік законодавство не пов`язувало момент набуття права власності на відповідне нерухоме майно з моментом реєстрації права на таке майно (до набрання чинності ЦК України від 16.01.2003 - 01.01.2004 відповідно до п.1 його Прикінцевих та перехідних положень) .

Більш того, в силу ч.5 ст.3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (в редакції, чинній на момент його прийняття - 01.07.2004), право власності та інші речові права на нерухоме майно, набуті згідно з діючими нормативно-правовими актами до набрання чинності цим Законом, визнаються державою; відповідно до цього Закону реєстрація речових прав на нерухомість, їх обмежень здійснюється лише в разі вчинення правочинів щодо нерухомого майна, а також за заявою власника (володільця) нерухомого майна.

У редакції відповідного Закону на момент подання позову також визначено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації (ч.3 ст.3 відповідного Закону).

Отже, відсутність реєстрації права власності на таке майно не є підставою вважати, що комунальна громада в особі Ірпінської міської ради не набула права власності на таке майно з момент прийняття рішення №11, яким здійснено розмежування майна та визначено, що відповідне майно є власністю міських обласного підпорядкування Рад народних депутатів.

При цьому, смт. Буча надано статус міста обласного значення вже після здійснення розмежування - на підставі постанови Верховної Ради України від 09.02.2006 № 3434-IV (набрала чинності з 01.01.2007).

Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, позивач здійснює фінансування утримання такого майна і таке майно перебуває на балансі Управління освіти і науки Ірпінської міської ради.

Також, є хибними висновки відповідача про те, що відповідна територіальна громада в особі позивача не набула прав на відповідне майно, з посиланням на інформацію з листа Комунальної установи Київської обласної ради Фонд комунального майна від 11.09.2020 №305 (т.3 а.с.158). Так, у відповідному листі , який надано на звернення відповідача, вказано про відсутність інформації щодо передачі Міжшкільного навчально-виробничого комбінату у власність територіальної громади м. Ірпеня.

Так, відповідне майно не перебувало у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Київської області, а до 1991 року було державною власністю та входило до складу майна, що розподілене і не передавалось від однієї адміністративно-територіальної одиниці до іншої.

Відповідно до ст. 392 ЦК України, власник майна може пред`явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

За таких обставин, враховуючи встановлення факту набуття права власності на спірне майно позивачем, вимоги в частині визнання права власності на відповідне майно, яке не визнається відповідачем, який на момент прийняття рішення зареєстрований власником відповідного майна, за позивачем є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Поряд з цим, у справі відсутні докази на підтвердження набуття відповідачем, який представляє відповідну територіальну громаду, права власності на таке майно, яке включає набуття правомочностей володіти, користуватись та розпоряджатись відповідним майном. Отже, спірні рішення від 06.09.2018 №2306-44-VII Про набуття до комунальної власності територіальної громади міста будівель за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129 та від 28.02.2019 №3015-54-VII Про передачу комунального майна на баланс КП Бучанське УЖКГ є такими, що прийняті за відсутності повноважень власника відповідного майна, порушують права територіальної громади м. Ірпеня, яку представляє позивач.

Відповідно до ч. 1 ст. 393 ЦК України, правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

За вказаних обставин, суд вважає вимоги позивача про визнання незаконними та скасування відповідних рішень відповідача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, позивачем заявлено вимоги про витребування з незаконного володіння Бучанської міської ради нерухомого майна - громадського будинку «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» , розташованого за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129, а також про скасування державної реєстрації права власності за Бучанською міською радою на таке майно.

Згідно ст. 387 ЦК України, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Вимоги в частині скасування державної реєстрації права власності на відповідне майно є похідними від вимог про визнання незаконним та скасування спірних рішень та визнання права власності, та також підлягають задоволенню. Вимоги в частині витребування відповідного майна судом задоволені з огляду на права позивача, визначені ст.387 ЦК України.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, судові витрати, понесені на оплату позову судовим збором, підлягають покладенню на відповідача

При визначені розміру такого судового збору суд виходив з того, що позивач з позовом звернувся у 2019 році та розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2019 становив - 1921,00грн.

За вказаних обставинах, з відповідача на користь позивача підлягає стягненню 257552,74грн в рахунок відшкодування витрат, понесених на оплату позову судовим збором.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 129, 232-233, 237-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати незаконними та скасувати рішення Бучанської міської ради від 06.09.2018 №2306-44-VII Про набуття до комунальної власності територіальної громади міста будівель за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129 та від 28.02.2019 №3015-54-VII Про передачу комунального майна на баланс КП Бучанське УЖКГ .

3. Скасувати державну реєстрацію права власності за Бучанською міською радою на громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» за адресою: м.Буча, вул. Яблунська, 129, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1676588632108 (здійснено на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №43690130 від 25.10.2018 Гостомельською селищною радою).

4. Визнати право власності за Ірпінською міською радою (ідентифікаційний код 33800777; 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2А) на громадський будинок «Міжшкільний навчально-виробничий комбінат» , розташований за адресою: м. Буча, вул.Яблунська, 129 та витребувати з незаконного володіння Бучанської міської ради (ідентифікаційний код 04360586; 08292, Київська область, м. Буча. вул. Енергетиків, 12) відповідне майно.

5. Стягнути з Бучанської міської ради (ідентифікаційний код 04360586; 08292, Київська область, м. Буча. вул. Енергетиків, 12) на користь Ірпінської міської ради (ідентифікаційний код 33800777; 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2А) 257552,74грн в рахунок відшкодування витрат, понесених на оплату позову судовим збором.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення у порядку, встановленому ст.257 ГПК України.

Повний текст рішення складено 10.11.2020.

Суддя А.Р. Ейвазова

Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92770062
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання незаконними та скасування рішень, скасування державної реєстрації права власності, витребування майна з чужого незаконного володіння та визнання права власності

Судовий реєстр по справі —911/1603/19

Ухвала від 13.09.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Волковицька Н.О.

Ухвала від 27.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Волковицька Н.О.

Постанова від 24.05.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 27.04.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 12.04.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 08.02.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 18.01.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Судовий наказ від 07.12.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Рішення від 23.10.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні