ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2020 року Справа № 160/14680/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя - Ніколайчук С.В.,
при секретарі судового засідання Федуркіній А.В.,
за участі:
представника позивача не з`явився (повідомлений належним чином)
представника відповідача не з`явився (повідомлений належним чином)
розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом кандидата в депутати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до П`ятихатської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області (52100, Дніпропетровська область, Кам`янський район м. П`ятихатки, вул. Садова, 79, код ЄДРПОУ 43769959) про визнання протиправним та скасування протоколу,-
ВСТАНОВИВ:
09 листопада 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява кандидата в депутати ОСОБА_1 до П`ятихатської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області, у якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати протокол № 101 про результати виборів депутатів П`ятихатської міської ради від 05.11.2020 року, складений П`ятихатською міською територіальною виборчою комісією Кам`янського району Дніпропетровської області.
- зобов`язати П`ятихатську міську територіальну виборчу комісію Кам`янського району Дніпропетровської області встановити результати виборів депутатів П`ятихатської міської ради шляхом складання уточненого протоколу про результати виборів депутатів П`ятихатської міської ради, яким врахувати відомості про набрання мною кількості голосів виборців, в кількості яка перевищує виборчу квоту необхідну для отримання одного депутатського мандата.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач був висунутий кандидатом в депутати П`ятихатської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області на місцевих виборах 25.10.2020 року від Дніпропетровської обласної організації політична партія Пропозиція (№ 3 у виборчому бюлетені) по територіальному виборчому округу № 1.
05.11.2020 року відповідачем, П`ятихатською міською територіальною виборчою виборча комісією Кам`янського району Дніпропетровської області, був складений оскаржуваний протокол № 101 про результати виборів депутатів П`ятихатської міської ради, відповідно до якого на сторінці № 15, зазначено, що Дніпропетровська обласна організація політична партія Пропозиція подолала обов`язків 5 % бар`єр, отримав 7,05 % відсотків голосів виборців.
Позивач на своєму територіальному виборчому округу № 1 отримав найбільшу кількість голосів виборців 57 голосів (сторінка № 21 оскаржуваного протоколу), що перевищує квоту 56 голосів.
Однак на сторінці № 29 оскаржуваного протоколу, відповідач не включив позивача до списку обраних депутатів в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиними виборчими списками місцевих організацій політичних партій що, на думку позивача, є протиправним. Кандидат в депутати ОСОБА_1 отримав 57 голосів виборців на своєму виборчому територіальному окрузі № 1, що перевищило необхідну квоту в 56 голосів, і набрав більше усіх виборчих голосів із кандидатів в депутати від Дніпропетровської обласної організації політична партія Пропозиція , тому відповідач повинний в оскаржуваному протоколі внести мене до списку обраних депутатів в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиними виборчими списками місцевих організацій політичних партій від Дніпропетровської обласної організації політична партія Пропозиція і чого відповідач, з невідомих позивачу причин, не зробив.
Таким чином, на думку позивача, оскаржуваний протокол не відображає дійсні (справжні) результати виборів в депутати П`ятихатської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2020 року відкрито провадження у справі за правилами статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено судове засідання на 10 листопада 2020 року о 11:00 год.
В судовому засіданні 10 листопада 2020 усною ухвалою суду закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті, судове засідання розгляду справи по суті призначено на 11.11.2020 року о 16:00 год.
Представником позивача надано до суду клопотання про розгляд справи призначеної на 11.11.2020 року на 16:00 год за відсутності позивача.
Представником відповідача надано до суду клопотання про розгляду справи за відсутності представника відповідача, в якому одночасно просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Відповідачем 10 листопада 2020 року надано до суду заперечення, в яких останнім зазначено, що згідно з результатами виборів депутатів у П`ятихатську міську раду Дніпропетровська обласна організація політичної партії Пропозиція подолала 5% бар`єр, отримавши 7,05% голосів виборців, що зафіксовано у підсумковому протоколі Про результати виборів . Виходячи з цього, Дніпропетровська обласна організація політичної партії Пропозиція отримала три мандати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, не отримавши жодного в територіальних виборчих округах
П`ятихатська міська територіальна виборча комісія визначила поіменний список обраних депутатів у П`ятихатську міську раду в порядку їх черговості в єдиному виборчому списку Дніпропетровської обласної організації політичної партії Пропозиція . Оскільки ОСОБА_1 знаходиться в списку під номером 19, то він і не потрапив до списку обраних депутатів, оскільки кандидати, визнані обраними у територіальних округах, не враховуються при розподілі мандатів у єдиному багатомандатному окрузі.
Статтею 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Частиною 3 статті 12 КАС України передбачено, що загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до ч. 6 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, дільничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності (ч. 8 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України).
Суд, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, суд виходить із такого.
Згідно зі статті 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020.
Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020" №160 від 08.08.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
Постановою Центральної виборчої комісії "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Дніпропетровської області, серед яких П`ятихатська міська територіальна виборча комісія Кам`янського району Дніпропетровської області.
ОСОБА_1 був висунутий кандидатом в депутати П`ятихатської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області на місцевих виборах 25.10.2020 року від Дніпропетровської обласної організації політична партія Пропозиція (№ 3 у виборчому бюлетені) по територіальному виборчому округу № 1.
05.11.2020 року П`ятихатською міською територіальною виборчою комісією складено протокол №101 про результати виборів депутатів П`ятихатської міської ради, в якому зазначено, що Дніпропетровська обласна політична партія Пропозиція подолала 5% бар`єр, отримавши 7,05% голосів виборців.
Кандидат в депутати ОСОБА_1 відповідно до територіальних виборчих списків кандидатів від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі з порядком кандидатів у депутати, встановленим відповідно до ч. 2 ст. 259 Виборчого кодексу України, отримав кількість голосів виборців, поданих за кандидата в депутати в кількості 57 голосів, що зазначено на сторінки 21 протоколу № 101.
На думку позивача, відповідач протиправно не включив позивача до списку обраних депутатів в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиними виборчими списками місцевих організацій політичних партій, оскільки він подолав бар`єр 56 голосів, що і стало предметом розгляду у даній справі.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Виборчий кодексу України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Виборчого кодексу України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.
При вирішені спору суд виходить із того, що згідно із приписами статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно з ч.1 ст. 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: виборець, який має право голосу на відповідних виборах; виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Статтею 33 Виборчого кодексу Країни передбачено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 257 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія встановлює кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота). Виборча квота обчислюється як ціла частина результату ділення загальної кількості голосів, поданих на підтримку усіх територіальних виборчих списків організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, встановленої відповідно до частини другої цієї статті, на кількість депутатських мандатів, встановлену шляхом віднімання від кількісного складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), сумарної кількості гарантованих для кожної партії мандатів відповідно до частини першої статті 260 цього Кодексу.
Частина 1, 2 ст. 259 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія визначає порядок кандидатів у депутати в кожному територіальному виборчому списку кожної організації партії, встановлений з урахуванням результатів голосування виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі, у порядку, встановленому частиною другою цієї статті.
Кандидати у депутати, які отримали кількість голосів виборців, яка дорівнює або перевищує 25 відсотків розміру виборчої квоти, визначеної відповідно до частини третьої статті 257 цього Кодексу, розміщуються на початку територіального виборчого списку відповідної організації партії у порядку зменшення кількості голосів виборців, які підтримали відповідного кандидата у депутати. При рівній кількості голосів кандидати розміщуються у черговості, визначеній організацією партії при висуванні кандидатів. Після кандидатів у депутати, які отримали кількість голосів виборців, яка дорівнює або перевищує 25 відсотків розміру виборчої квоти, у територіальному виборчому списку розміщуються інші кандидати у черговості, визначеній організацією партії при висуванні кандидатів.
Судом встановлено, що згідно з результатами виборів депутатів у П`ятихатську міську раду Дніпропетровська обласна організація політична партія Пропозиція подолала 5%, отримавши 7,05% голосів виборців, у зв`язку з чим партія отримала право на розподіл депутатських мандатів у П`ятихатську міську раду, що не заперечується відповідачем.
Дніпропетровська обласна організація політична партія Пропозиція отримала три мандати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та не отримала жодного мандата в територіальних виборчих округах , що підтверджується наступним розрахунком:
1. кількість голосів виборців, які віддали свої голоси за партію - 4706;
2. кількість голосів виборців, які відділи свої голоси за партію подолавши 5% - 4241;
3. виборча квота складає 4241/26-7= 223:
- 7 - гарантованих мандатів (по одному від партій подолавших 5% бар`єр) ;
- 26 кількість мандатів у П`ятихатську міську раду;
4. кількість голосів виборців за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція по округу № 1 - 143, кількість мандатів по округу № 1 - 143/223=0;
5. кількість голосів виборців за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція по округу № 2 - 82, кількість мандатів по округу № 2 - 82/223 =0;
6. кількість голосів виборців за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція по округу № 3 - 107, кількість мандатів по округу № 3 - 107/223=0;
7. кількість невикористаних голосів за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція по округу № 1 -143;
8. кількість невикористаних голосів за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція по округу № 2 - 82;
9. кількість невикористаних голосів за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція по округу № 3 - 107;
10. сумарна кількість невикористаних голосів за Дніпропетровську обласну організацію політична партія Пропозиція -332;
11. кількість додаткових мандатів отриманих партією - 332/223=1
Так, дробовий залишок дорівнює 0,448 , завдяки якому партія отримує ще один додатковий мандат.
Таким чином, всього мандатів Дніпропетровської обласної організації політичної партії Пропозиція в Єдиному багатомандатному окрузі дорівнює 3, зокрема, (1 гарантований мандат при подоланні 5% бар`єру) +1 (додатковий мандат отриманий партією отриманий при сумарному кількості невикористаних голосів) +1 ( ще один додатковий мандат, отриманий завдяки дробовому залишку).
Статтею 260 Виборчого кодексу України передбачено, що шляхом віднімання кількості мандатів, розподілених у територіальних виборчих округах, від загальної кількості депутатських мандатів, що дорівнює кількісному складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, встановлюється кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі.
Місцева організація політичної партії, партія, яка отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах, гарантовано отримує один депутатський мандат, який розподіляється в порядку черговості відповідно до затвердженого партією єдиного виборчого списку.
На підставі відомостей, зазначених у пункті 3 частини шостої статті 258 цього Кодексу, територіальна виборча комісія встановлює загальну кількість невикористаних голосів виборців, поданих у єдиному багатомандатному окрузі на підтримку єдиного виборчого списку кожної організації партії.
Для визначення кількості мандатів, отриманих єдиним виборчим списком кандидатів від організації партії, загальна кількість невикористаних голосів виборців, поданих у єдиному багатомандатному окрузі на підтримку єдиного виборчого списку кандидатів від відповідної організації партії, визначена відповідно до частини другої цієї статті, ділиться на виборчу квоту, визначену відповідно до частини третьої статті 257 цього Кодексу. Ціла частина отриманої частки становить кількість депутатських мандатів, яку отримали кандидати у депутати, включені до відповідного єдиного виборчого списку від цієї організації партії. Дробові залишки до трьох знаків після коми враховуються при розподілі відповідно до частини четвертої цієї статті решти депутатських мандатів.
Враховуючи вищенаведене, П`ятихатська міська територіальна виборча комісія визначила поіменний список обраних депутатів у П`ятихатську міську раду в порядку їх черговості в єдиному виборчому списку Дніпропетровської обласної організації політичної партії Пропозиція , зокрема, це є ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .
Відповідно до Єдиного виборчого списку кандидатів у депутати П`ятихатської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області висунутих Дніпропетровською обласною організацією політичною партією Пропозиція в порядку черговості ОСОБА_1 знаходиться під номером 19, копія якого наявна в матеріалах справи.
Суд зазначає, що 25% бар`єр від виборчої квоти діє тільки при визначенні депутатів у територіальних виборчих округах.
Враховуючи, що відповідно до протоколу № 101 від 05.11.2020 року (сторінки 16) кількість голосів виборців необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота) складає 223 голоси, а згідно з сторінкою 3 протоколу № 101 кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожного місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі, яких 3, Дніпропетровська обласна організація політична партія Пропозиція не набрала 223 голоса, тому згідно з сторінкою 17 протоколу № 101 кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до територіального виборчого списку місцевої організації політичної партії Дніпропетровська обласна організація політична партія Пропозиція , мають 0 депутатських мандатів, тому партія не отримала жодного мандата в територіальних виборчих округах.
Відповідно до ст. 185 Виборчого кодексу України центральна виборча комісія визначає порядок кандидатів у депутати у регіональному виборчому списку кожної партії, встановлений з урахуванням результатів голосування виборців у відповідному виборчому регіоні, відповідно до частини другої цієї статті.
Кандидати у депутати, які отримали кількість голосів виборців, яка дорівнює або перевищує 25 відсотків розміру виборчої квоти, розміщуються на початку регіонального виборчого списку відповідної партії у порядку зменшення кількості голосів виборців, які підтримали відповідного кандидата у депутати. При рівній кількості голосів вище місце займає кандидат, розміщений вище у регіональному виборчому списку кандидатів від партії. Після кандидатів у депутати, які отримали кількість голосів виборців, яка дорівнює або перевищує 25 відсотків розміру виборчої квоти, у регіональному виборчому списку розміщуються інші кандидати у черговості, визначеній партією при висуванні кандидатів.
Центральна виборча комісія вносить до протоколу про встановлення результатів виборів депутатів регіональні виборчі списки кандидатів від кожної партії у кожному виборчому регіоні з порядком кандидатів у депутати, встановленим відповідно до частини другої цієї статті, а також відмітки про обрання.
Обраними депутатами від партії у відповідному виборчому регіоні вважаються кандидати у депутати у кількості, що відповідає кількості мандатів, отриманих кандидатами у депутати, включеними до регіонального виборчого списку цієї партії, в порядку черговості у регіональному виборчому списку цієї партії, визначеному відповідно до частини другої цієї статті.
У разі вичерпання відповідного регіонального виборчого списку черговість отримання мандата передається загальнодержавному виборчому списку цієї партії.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд робить висновок, що позовна заява не підлягає задоволенню.
При цьому, суд звертає увагу, що позивачем не сплачено судовий збір за подання до суду позовної заяви, а також на момент ухвалення рішення у справі.
Частиною 9 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2 ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір`встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установлено у 2020 році прожитковий мінімум працездатних осіб: з 1 січня 2020 року - 2102 гривні.
Ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір") тобто 840, 80 грн.
Зі змісту позовних вимог видно, що позивачем заявлено вимогу немайнового характеру тобто при зверненні до адміністративного суду підлягав сплаті судовий збір у розмірі 840, 80 грн.
З огляду на відмову у задоволенні позовної заяви та відсутність доказів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору, необхідно стягнути з позивача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243-246, 250, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог кандидата в депутати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до П`ятихатської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області (52100, Дніпропетровська область, Кам`янський район м. П`ятихатки, вул. Садова, 79, код ЄДРПОУ 43769959) про визнання протиправним та скасування протоколу - відмовити.
Стягнути з кандидата в депутати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі міста Дніпра/Чечел.р./22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37989253; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101) судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені частиною 1 статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 278, 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 2 днів з дня його проголошення.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 12.11.2020 |
Номер документу | 92778873 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні