Рішення
від 11.11.2020 по справі 280/5693/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

11 листопада 2020 року Справа № 280/5693/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікової Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (письмового провадження) адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області

до Приватного підприємства "МАІТА"

про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства "МАІТА"(далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути податковий борг у розмірі 15989,50 грн. з рахунків платника податків, а також за рахунок готівкових коштів платника податків відповідача з податку на додану вартість та з орендної плати з юридичних осіб.

Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України та зазначає, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна вказана у позовній заяві заборгованість, яка виникла в результаті несплати самостійно узгодженої суми податкового зобов`язання та нарахованої суми грошового зобов`язання згідно податкових декларацій. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача податковий борг.

Ухвалою судді від 25.08.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідач відзив на адміністративний позов не надав. Копія ухвали суду про відкриття провадження у справі та позовна заява з додатками судом направлялася на адресу позивача та поштовий конверт-повідомлення повернувся до суду з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.39) .

Згідно із пунктом 10 ч. 1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

На підставі приписів ч.4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Так судом встановлено, що ПП МАІТА , код ЄДРПОУ 33318130, зареєстровано Бердянською районною державною адміністрацією від 23.12.2004 № 1 099 105 0001 000243, як платник податків за основним місцем обліку, за адресою: 71100, Запорізька область, місто Бердянськ, вулиця Приазовська, будинок 114, на облік взято до контролюючого органу 23.12.2004 за № 109910200000 ( а.с. 24-26).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

У відповідності до п.п. 129.1, 129.2 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до даних інтегрованої (облікової) картки платника податків, станом на день розгляду справи, за відповідачем рахується податкова заборгованість у загальному розмірі 15989,50 грн., а саме: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за штрафними санкціями у розмірі 3187,20 грн. та нарахованою пенею 4951,77 грн., з орендної плати з юридичних осіб за основним платежем у розмірі 8266,43 грн.

Вищевказаний податковий борг виник на підставі наступного ( а.с. 12-23) :

Актом перевірки від 08.11.2019 року за № 1053/08-01-51-04/33318130 встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме - терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог Податкового кодексу України, в порядку ст.58 Податкового кодексу України, контролюючим органом складено Податкове повідомлення-рішення від 11.11.2019 р. № 0096365104, що на підставі акта від 08.11.2019 року за № 1053/08-01-51- 04/33318130 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з Податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначеного п.57.1 ст.57, п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України та на підставі ст.. 122/126 Податкового кодексу України за затримку на 136 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 3187,20 грн. зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 3187,20 грн.

У відповідності до п.п.129.1.2 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України, Відповідачу нарахована пеня у розмірі 1764,57 грн.

На виконання вимог діючого законодавства Відповідач надав до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю № 12368137 від 20.02.2020 р. за звітний 2020 р. на загальну суму у розмірі 33259,54 грн., з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями у розмірі 2771,63 грн., а з грудень 2018 року розмір 2771,61 грн.

На виконання вимог діючого законодавства Відповідач надав до контролюючого органу уточнюючу податкову декларацію з плати за землю № 17199012 від 06.04.2020 за звітний 2020 на загальну суму у розмірі 30484,20 грн., з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями у розмірі 2771.30 грн. Отже, згідно зазначеної декларації, залишається несплаченими податкові зобов`язання, визначені самостійно відповідачем, а саме:

- уточнююча податкова декларація з плати за землю № 17199012 від 06.04.2020 р. за 2020 р., за січень 2020 р. сума у розмірі 2771,30 грн., за рахунок переплати залишаться не сплаченим податковий борг у сумі 2723,83 грн.;

- уточнююча податкова декларація з плати за землю № 17199012 від 06.04.2020 р. за 2020 р., за лютий 2020 р. сума у розмірі 2771,30 грн.;

- уточнююча податкова декларація з плати за землю № 17199012 від 06.04.2020 р. за 2020 р., за березень 2020 р. сума у розмірі 2771,30 грн.;

- уточнююча податкова декларація з плати за землю № 17199012 від 06.04.2020 р. за 2020 р., за січень 2020 р. сума у розмірі 2771,30 грн.;

- уточнююча податкова декларація з плати за землю № 17199012 від 06.04.2020 р. за 2020 р., за квітень 2020 р. сума у розмірі 2771,30 грн.

Дані суми заборгованості Відповідач самостійно визначив у податкових деклараціях, тому вона також вважається узгодженою та підлягає сплаті.

Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

У відповідності до підпунктів 288.1, 288.2 статті 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Підпунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України , встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України , податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

У зв`язку з несплатою платником податків винесених та узгоджених сум податкових зобов`язань, ДПІ вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно п. 59.1 ст. 59 ПК України, де визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Так, боржнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення направлено податкову вимогу форми Ю № 87066-51, який згідно відмітки на повідомленні 18.12.2018 згідно договору вкладено до абонентської скриньки (а.с. 11).

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

Таким чином, Кодексом не передбачено надіслання податкових вимог на кожну суму боргу, а тому податкові вимоги на борг, що утворився після надіслання вимоги не надсилались.

Згідно із п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг , з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно із п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

При цьому відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Так судом встановлено, що Відповідно до бази даних податкового органу, відповідач має відкриті розрахункові рахунки у банківських установах: ЗАПОРІЗЬКА ОФ АКБ УСБ М.ЗАПОРІЖЖЯЯ, ДОНЕЦЬК.ОФ ПАТ УСБ М.ДОНЕЦЬК, ЗАП.РУ АТ КБ ПРИВАТБАНК М.ЗАПОРІЖЖЯ, Казначейство України (ел. адм. подат.), АТ ПУМБ , АТ А-БАНК , АТ АЛЬФА-БАНК У М.КИЄВІ ( а.с. 7-10).

Відповідно до п. 95.4 ст.95 Податкового Кодексу - контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010 р. № 1244 Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу.

Зважаючи на вищевикладене, погашення податкового боргу згідно чинного законодавства здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.

Як встановлено судом, на момент розгляду справи в суді, заявлену до стягнення суму податкового боргу відповідачем не сплачено, заборгованість перед бюджетом не погашена, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позов Головного управління ДПС у Запорізькій області є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до приписів п.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

За таких обставин сплачена позивачем сума судового збору з відповідача не стягується, оскільки позивачем виступає суб`єкт владних повноважень.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945) до Приватного підприємства "МАІТА" про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства "МАІТА" (71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Приазовська, буд.114, код ЄДРПОУ 33318130) а саме: з рахунків платника податків у всіх банках, що належить такому платнику податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків на користь бюджету податковий борг у розмірі 15989, 50 грн. (п`ятнадцять тисяч дев`ятсот вісімдесят дев`ять грн. 50 коп.) , що складається з податку на додану вартість та орендної плати з юридичних осіб.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92779345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5693/20

Рішення від 11.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні