Справа № 420/12092/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,
за участі сторін:
представника позивача: Комісар О.В. (згідно з ордером),
представника третьої особи: Швець І.М. (на підставі посвідчення),
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження з урахуванням особливостей встановлених ст. ст. 268-273 КАС України адміністративну справу за позовом кандидата в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Блгород-Дністровського району Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам , про скасування протоколу від 04.11.2020 року про результати виборів, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання провести повторний підрахунок голосів
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява кандидата в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам , за результатом розгляду якої позивач просить суд:
Скасувати Протокол Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 04 листопада 2020 року про результати виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-дністровського району Одеської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;
Визнати протиправною бездіяльність Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, яка виразилась в не проведенні повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області, які пройшли 25 жовтня 2020 року, на виборчій дільниці № 510785;
Зобов`язати Саратську селищну територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510785 з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області, за наслідками чого скласти новий протокол про результати виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 25 жовтня 2020 року відбулися перші місцеві вибори депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області.
04 листопада 2020 року відповідачем був прийнятий Протокол про результати виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі. Протокол ТВК було прийнято на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з відповідних місцевих виборів. На думку позивача, Протокол було прийнято з порушенням норм Виборчого кодексу України, на підставі протоколів складених з явними розбіжностями в даних, які неможливо було усунути без повторного підрахунку голосів. Позивач зазначає, що 26 жовтня 2020 року, дільничною виборчою комісією № 510785 було прийнято протокол про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області відповідно до якого, загальна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (п. 11) становить 898 голосів. Втім, підраховуючи кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії (п. 12) можна встановити що вони становлять на один голос менше - 897, що є невірним та впливає на результати виборів. На підставі вказаного, встановивши вищевказаний недолік протоколу, територіальна виборча комісія, на підставі ч. 7 статті 254 Виборчого кодексу України постановила зобов`язати дільничну виборчу комісію № 510785 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений . Внаслідок сказаного, після уточнення кількості голосів виборців, та проведення двох виправлень протоколу (також мав місце поданий до Саратскої ТВК протокол ДВК № 510785 від 27 жовтня 2020 року), до Саратської ТВК було подано остаточний протокол дільничної виборчої комісії № 510785 від 28 жовтня 2020 року (яка тепер, відповідно до шапки протоколу, з незрозумілих причин, знаходилась у виборчому окрузі № 3, в той час як перший протокол від 26 жовтня містив відомості з даної дільниці відносно округу № 1.
Відповідно до протоколу дільничної виборчої комісії № 510785 від 28 жовтня 2020 року, сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (п. 11) становила 898, а загальна кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії (п. 12), після підрахунку вже відповідали цифрі у 898 голосів. Проте, позивач зазначає, що якщо звернути увагу на постанови Саратської селищної ТВК № 88 від 26 жовтня та № 93 від 27 жовтня, то відповідач лише зазначав про необхідність виправлення виявлених недоліків шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений . Позивач з посиланням на ч. 7 ст. 254 ВК України зазначає, що дії, які приймались Саратською ТВК, не є правомірними, так як виправити розбіжності, які мали місце в протоколах дільничної виборчої комісії № 510785 від 26 та 28 жовтня 2020 року, було не можливо без повторного підрахунку голосів виборців, адже незрозуміло на підставі чого тоді було вирішено віддати голос, що бракував, саме регіональній організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області, яка завдяки саме цьому голосу набрала необхідний відсоток (5.01) для подальшого розподілу депутатських мандатів. Крім того, позивач зазначає, що значна розбіжність між протоколами ДВК № 510785 від 26 та 28 жовтня 2020 року міститься і в пункті 8.
Ухвалою суду від 09.11.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей встановлених ст.ст.268-273 КАС України та призначено судове засідання на 11.11.2020 року об 11 годині 00 хвилин.
11.11.2020 року засобами електронного зв`язку від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог. Представник відповідача зазначає, що 26.10.2020 Саратською селищною територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії № 510785 у протоколі дільничної виборчої комісії від 26.10.2020 про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510785 були виявлені помилки, а саме у таблиці пункту 14 кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у стовбці Кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутата, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутата від місцевої організації партії напроти графи РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ за відсутності територіального виборчого списку кандидатів у депутата від цієї місцевої організації політичної партії значилося 1 . Представник відповідача зазначає, що зазначена помилка мала явний характер та її усунення не потребувало повторного підрахунку голосів. У протоколі дільничної виборчої комісії з позначкою Уточнений від 27.10.2020 року, також, було виявлено помилку щодо кількості недійсних виборчих бюлетенів, яка мала явний характер та її усунення не потребувало повторного підрахунку голосів.
Також, у відзиві вказано, що виборча дільниця № 510785 знаходиться у територіальному виборчому окрузі № 1, а не № 3.
Представник позивача під час судового розгляду справи позовні вимоги підтримав та просив задовольнити, додатково просив звернути увагу суду, що протоколи виборчої дільниці № 510785, надані суду відповідачем відрізняються від тих протоколів, які надані суду позивачем.
Представник третьої особи під час судового розгляду справи пояснив, що вважає позовні вимоги такими, що не належать до задоволення, підтримав позицію, викладену відповідачем у відзиві.
Відповідач у судове засідання не з`явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду. 11.11.2020 року засобами електронного зв`язку від представника відповідача надійшла заява про розгляду справи за її відсутності.
Суд вислухав представника позивача, представника третьої особи розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та п.3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.
На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р. , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.
ОСОБА_1 , відповідно до посвідчення № 128 від 28.09.2020 року, є кандидатом в депутати, включеного до єдиного виборчого та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 3 за політичною партією За майбутнє .
26 жовтня 2020 року о 05 год. 30 хвл. дільничною виборчою комісією № 510785 складено протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510785 з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області у територіальному виборчому окрузі № 1.
Відповідно до постанови Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області Про усунення помилок, неточностей у протоколі ДВК з виборів депутатів Саратської селищної ради у виборчому окрузі № 1 від 26.10.2020 року о 16 год. 00 хвл. № 88, зобов`язано дільничну виборчу комісію № 510785 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений .
27.10.2020 року о 15 год. 10 хвл. дільничною виборчою комісією № 510785 складено протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510785 з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області у територіальному виборчому окрузі № 3.
27.10.2020 року о 15 год. 40 хвл. Саратська селищна територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області прийняла постанову № 93 Про усунення помилок, неточностей у протоколі ДВК з виборів депутатів Саратської селищної ради у виборчому окрузі № 1 про зобов`язання дільничної виборчої комісії № 510785 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений .
28.10.2020 року о 09 год. 40 хвл. дільничною виборчою комісією № 510785 складено протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510785 з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області у територіальному виборчому окрузі № 3 з позначкою Уточнений .
Відповідно до постанови № 96 від 28.10.2020 року, Саратська селищна територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області прийняла протоколи від дільничної виборчої комісії № 510785.
04.11.2020 року о 18 год. 47 хвл. Саратська селищна територіальна виборча комісія склала протокол Про результати виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі Вказаний протокол прийнято, у тому числі, на підставі протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510785 з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області у територіальному виборчому окрузі № 3 з позначкою Уточнений від 28.10.2020 року.
Виборчий кодекс України (далі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Згідно з ч. 1 ст. 1 ВК України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 3 ВК України, відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).
Приписами ч. 1 ст. 20 ВК України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 196 ВК України, виборчий процес місцевих виборів включає етап: підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Згідно з ч. ч. 1,2 ст. 250 ВК України, підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці і проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.
Підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.
Приписами ч. ч. 1, 2, 5 ст. 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Суд встановив, що ОСОБА_1 звернувся до суду з даними вимогами, оскільки не погоджується з підрахунком голосів, що вчинений дільничною виборчою комісією № 510785 з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області у територіальному виборчому окрузі № 1, зазначивши, що це порушує його права, як кандидата від політичної партії За майбутнє , так і права партії.
Суд зазначає, що виборча дільниця № 510785 охоплює територію с. Зоря (вул. ім. І.С. Боєва, вул. Молодіжна,вул. Першотравнева,вул. Садова, вул. Соборна), що підтверджується відомостями з офіційного веб-сайту Державного реєстру виборців: https://drv.gov.ua/ords/portal/!cm_core.cm_index?option=ext_dvk&pid100=51&pf3001=429&prejim=2 .
Відповідно до постанови Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 8 від 06.09.2020, утворено 3 територіальні виборчі округи з виборів депутатів Саратської селищної ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, визначено їх межі та присвоєно нумерацію.
Суд зазначає, що з огляду на додаток № 1 до вказаної постанови, село Зоря входить до територіального виборчого округу № 1.
Вказані відомості підтверджують факт того, що дільнична виборча комісія № 510785 здійснює підрахунок голосів у виборчій дільниці, що входить до територіального виборчого округу № 1 з виборів депутатів Саратської селищної ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
При цьому, суд зазначає, що частина 1 статті 22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 32 ВК України, в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
До виборчих комісій належать, утому числі, територіальні виборчі комісії.
Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до частин 1, 2 ст.63 ВК України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно ч.1 ст.64 ВК України, суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини першої статті 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Конституційний Суд України у рішенні від 25.11.1997 року №6-зп вказав, що стаття 55 Конституції України не визначає, які саме рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади і місцевого самоврядування чи посадових і службових осіб можуть бути оскаржені, і встановлює принцип, відповідно до якого в суді можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії та бездіяльність.
Разом з тим, Конституційний Суд України у зазначеному вище рішенні вказав, що частину другу статті 55 Конституції України необхідно розуміти так, що кожен, тобто громадянин України, іноземець, особа без громадянства має гарантоване державою право оскаржити в суді загальної юрисдикції рішення, дії чи бездіяльність будь-якого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, якщо громадянин України, іноземець, особа без громадянства вважають, що рішення, дія чи бездіяльність порушують або обмежують права і свободи громадянина України, іноземця, особи без громадянства чи перешкоджають їх здійсненню, а тому потребують правового захисту в суді.
У рішеннях Європейського Суду з прав людини у справі Аксу проти Туреччини пункт 50, Берден проти Сполученого Королівства пункт 33, Тенасе проти Молдови зазначено, що для того, щоби мати можливість подати звернення на підставі статті 34 Конвенції, особа, неурядова організація чи група осіб мають довести, що вони є жертвами порушення прав, передбачених у Конвенції. Щоби претендувати на статус жертви такого порушення, оспорюваний захід має безпосередньо зашкодити особі.
Тобто, судовому захисту підлягає лише порушене право особи, а тому, звертаючись до суду з позовом щодо скасування рішення суб`єкту оскарження, позивач повинен довести перед судом факт порушення безпосередньо його виборчого права або інтересу щодо участі у виборчому процесі.
При цьому, таке порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.
Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване в законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджуване порушення було обґрунтованим.
Під час розгляду справи суд повинен встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб`єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або чи мають місце інші ущемлення прав та свобод позивача.
Тобто, при зверненні до суду позивачу необхідно обирати такий спосіб захисту, який міг би відновити його становище та захистити порушене право.
Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.
Суд зазначає, що оскільки ОСОБА_1 був кандидатом в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку виборчого округу № 3, то підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510785 не стосується та, відповідно, не порушує прав позивача, оскільки вказана дільниця відносяться до територіального виборчого округу № 1, на якій голосування за ОСОБА_1 не здійснювалося, оскільки позивач не балотувався у виборчому окрузі № 1.
Суд зазначає, що наведені позивачем порушення не стосуються його прав та інтересів, тоді як доказів на підтвердження повноважень звернутися до суду в інтересах Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє , яка може виступати позивачем у спірних правовідносинах, ОСОБА_1 , суду не надав.
З урахуванням вищевикладеного, суд робить висновок, що адміністративний позов кандидата в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 до задоволення не належить.
Суд зазначає, що надані стороною позивача та стороною відповідача копії протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510785 відрізняються за своїм змістом, а саме: числовими значеннями, про що представник позивача та представник третьої особи наголошували у судовому засіданні. Проте, враховуючи що суд зробив висновок про відмову у задоволенні адміністративного позову, у зв`язку із відсутністю в діях відповідача порушень прав безпосередньо позивача в межах спірних правовідносин, оцінка вказаним протоколам судом не надається.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлено, що з 01 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб розмірі становить 2102 гривень.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір , у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Згідно з п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України, похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Таким чином, розмір судового збору за подання даного адміністративного позову складає 840,80 грн.
З огляду на вищевикладене, оскільки позивачем не сплачено судовий збір при подачі позову, суд вважає за необхідне стягнути Кандидата в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 242, 245, 246, 268-273 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову Кандидата в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам про скасування протоколу від 04.11.2020 року про результати виборів, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання провести повторний підрахунок голосів.
Стягнути з Кандидата в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО 89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) суму судового збору у розмірі 840,80 коп. (вісімсот сорок гривень вісімдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст. 272 Кодексу адміністративного судочинства України.
Порядок та строки подання апеляційної скарги на рішення суду передбачено ст. 278 КАС України.
Позивач - Кандидат в депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від Одеської обласної організації політичної партії За майбутнє ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ).
Відповідач - Саратська селищна територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області (вул. Чкалова, буд. 15, смт. Сарата, Саратський р-н., Одеська обл., 68200, код ЄДРПОУ: 43792258). Третя особа - Регіональна організація політичної партії Довіряй ділам (вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12, м. Одеса, 65039, код ЄДРПОУ: 26133326).
Повний текст рішення суду складений та підписаний судом 11 листопада 2020 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 12.11.2020 |
Номер документу | 92780217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні