Ухвала
від 11.11.2020 по справі 520/15790/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

11 листопада 2020 р. Справа № 520/15790/2020

09 год. 00 хв.

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Полях Н.А., розглянувши матеріали позовної заяви Харківської регіональної організації політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ" (пров. Іванівський, б. 5, оф. 13, м. Харків, 61058, код ЄДРПОУ 33900035) до Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області (майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 19-А, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 43755071) про визнання рішення протиправним, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Харківська регіональна організація політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області, у якому просить суд:

- визнати оскаржуваний Протокол "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради" Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області (майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 19-А, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 43755071) таким, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправними), та скасувати його.

Вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі в порядку ст.171 КАС України, суд дійшов висновку про те, що позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням вимог, встановлених ст.ст.160, 161 КАС України.

Відповідно до приписів ч.1 ст.160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Згідно з п.п. 4, 8 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.

У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору (пункт 9 частини п`ятої статті 160 КАС України).

Суд зазначає, що позивач просить визнати оскаржуваний Протокол "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради" Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області (майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 19-А, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 43755071) таким, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправними), та скасувати його.

При цьому із змісту позовної заяви не вбачається в чому саме полягає протиправність протоколу Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області.

Натомість в позовній заяві наведена судова практика та статистичні дані про те, що на одній дільничній виборчій комісії під час голосування 25 жовтня 2020 року віддали свої голоси приблизно 600 виборців. Таким чином, за наслідком проведення повторного підрахунку голосів виборців на 141 дільничних виборчих комісіях перерахуванню підлягає приблизно 66 600 голосів.

Окрім того, позивач зауважив на неправомірності дій відповідача, а саме зазначив, що "незважаючи на наявні судові рішення, за наслідком виконання яких, протоколи про підсумки голосування в межах Слобідського та Шевченківського територіальних виборчих округів (у тому числі з позначкою "Уточнений") можуть містити інші дані, Харківська міська ТВК вирішила знехтувати можливими розбіжностями між наявними станом на 05.11.2020 року даними про кількість голосів виборців, та фактичними голосами виборців, встановленими після проведення повторного підрахунку на виконання відповідних судових рішень". Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд наголошує на тому, що адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин; вирішуючи спір суд повинен встановити, що у зв`язку з прийнятим рішенням, вчиненням дії чи допущенням бездіяльності суб`єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи інтереси особи у сфері публічно-правових відносин; при цьому, обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

При цьому слід зазначити, що при зверненні до суду позивачу необхідно обирати такий спосіб захисту, який би міг відновити його становище та захистити порушене, на його думку право. Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулась особа, так і від характеру його порушення. З цією метою суд повинен з`ясувати характер спірних відносин (предмет та підстави позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.

Отже, визначитися з предметом спору має саме позивач, оскільки саме він є ініціатором судового процесу, а суд створює умови для реалізації ним процесуальних прав сторони спору.

Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного суду від 31.10.2018 року по справі № 826/16958/17.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд не може достеменно встановити предмет спору за цими позовними вимогами.

Окрім того, суд наголошує, що визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Отже, до адміністративного суду можуть бути оскаржені виключно рішення, дії та бездіяльність суб`єкта владних повноважень, що виникають у зв`язку зі здійсненням суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності встановлено інший порядок судового провадження.

За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 13 червня 2018 року (справа № 819/362/16), публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з`ясовувати, у зв`язку із чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду.

З огляду на зазначене, вирішуючи спір, суд повинен пересвідчитись у належності особи, яка звернулась за судовим захистом, відповідного права або охоронюваного законом інтересу (чи є така особа належним позивачем у справі - наявність права на позов у матеріальному розумінні), встановити, чи є відповідне право або інтерес порушеним (встановити факт порушення), а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

Враховуючи зазначене, особа повинна довести факт порушення її прав чи охоронюваних законом інтересів з боку відповідача внаслідок прийняття оскаржуваного рішення.

Таким чином, усуваючи недоліки позовної заяви позивачу - Харківській регіональній організації політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ" необхідно привести позовні вимоги у відповідність до ст. 160 КАС України, а саме чітко вказати предмет спору та чиї права чи охоронювані законом інтереси порушуються внаслідок винесення Харківською міською територіальною виборчою комісією Харківського району Харківської області протоколу "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради".

Крім того, суд наголошує, що позов подано представником, але усупереч ч.6 ст.160 КАС України у тексті позову не відображено жодних відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків підписанта або про номер та серію паспорта громадянина України підписанта.

Указана обставина є недоліком в оформленні позову і зумовлює залишення позову без руху у силу ч.1 ст.169 КАС України.

Окрім того позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів). Статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України визначено поняття "письмових доказів", якими, зокрема, є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

У постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 08.05.2019 р. по справі №160/7887/18 зазначено, що під час перевірки копій документів, що підтверджують повноваження представників, на предмет їх відповідності статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України, слід брати до уваги правила засвідчення копій документів, визначені Національним стандартом України Державна уніфікована система документації.

Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003, затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 7 квітня 2003 року № 55, Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджені наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5, інструкції з діловодства в окремих органах державної влади (місцевого самоврядування) та інші нормативно-правові акти.

Згідно із приписами Національного стандарту України "Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів" (ДСТУ 4163-2003), затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07 квітня 2003 року №55, серед обов`язкового складу реквізитів документів є дата.

Суд наголошує, що протокол Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради" на стор. 76 не містить дати.

Зазначене не дає можливості суду встановити всі обставини по справі. Таким чином, для усунення зазначених недоліків позивачу необхідно надати протокол Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради" із зазначенням всіх необхідних реквізитів.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з ч.2 ст.293 КАС України оскарження ухвал суду, які не передбачені статтею 294 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається.

На підставі викладеного керуючись ст.ст.160, 161, 169, 256, 293 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В :

Позовну заяву Харківської регіональної організації політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ" (пров. Іванівський, б. 5, оф. 13, м. Харків, 61058, код ЄДРПОУ 33900035) до Харківської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області (майдан Героїв Небесної Сотні, буд. 19-А, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 43755071) про визнання рішення протиправним, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 11.11.2020 до 11 год. 00 хв ., шляхом:

- зазначення яким саме чином та чиї права чи охоронювані законом інтереси порушується внаслідок винесення протоколу Харківською міською територіальною виборчою комісією Харківського району Харківської області протоколу "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради";

- надати належним чином завірений протокол "Про результати виборів депутатів Харківської міської ради" із зазначенням необхідних реквізитів, в тому числі дати його підписання.

- відображення відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків підписанта або про номер та серію паспорта громадянина України підписанта;

Повідомити позивача про необхідність виправлення зазначених недоліків адміністративної позовної заяви у строк, встановлений судом, та роз`яснити, що суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду з моменту закінчення строку на усунення недоліків.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Повний текст ухвали складено та підписано 11 листопада 2020 року о 09 год. 00 хв.

Суддя Н.А. Полях

Дата ухвалення рішення11.11.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92784340
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання рішення протиправним, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/15790/2020

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні