Справа № 560/3580/20
РІШЕННЯ
іменем України
11 листопада 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом першого заступника керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури до Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Рудська гімназія Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області про зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом, в якому просить зобов`язати Смотрицьку селищну раду Дунаєвецького району Хмельницької області (32423, смт.Смотрич, Дунаєвецького району, Хмельницької області, вул.Героїв Небесної Сотні, 8, код ЄДРПОУ 04406584) вжити заходів для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, загальною орієнтовною площею 1,4000 га, яку використовує Рудська гімназія Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області для розміщення та обслуговування будівель і споруд навчального закладу та знаходиться в адміністративно-територіальних межах Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує Рудська гімназія, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку засновника Рудської гімназії - Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
Ухвалою суду від 14.07.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Відповідачем у встановлений судом строк відзив на позов не подав.
Третя особа також не скористалася своїм правом на подання пояснень щодо позову.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Згідно з п.1.1 Статуту Рудської гімназії, затвердженого рішенням шостої сесії Смотрицької селищної ради від 30.07.2018 №1-6-2018, Рудська гімназія знаходиться у комунальній власності територіальної громади Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області та є закладом загальної середньої освіти.
Згідно п. 1.3 Статуту Рудської гімназії заклад освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп, фірмові бланки та вивіску встановленого зразку і є неприбутковим.
Засновником закладу освіти є Смотрицька селищна рада Дунаєвецького району Хмельницької області (п. 1.4 Статуту Рудської гімназії).
Відповідно до п. 1.6 Статуту Рудської гімназії, головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадянина на здобуття базової загальної середньої освіти.
Згідно п.п. 5.1, 5.2, 5.3 Статуту, матеріально - технічна база закладу включає будівлі, споруди, землі, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності. Майно закладу освіти належить йому на праві оперативного управління. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм їх охорони.
Пунктами 6.1, 6.2 Статуту визначено, що фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється в межах його кошторису. Джерелами формування кошторису закладу освіти є кошти бюджету Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
У листі відділу у Дунаєвецькому районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 07.05.2020 зазначено про те, що згідно даних державної статистичної звітності форми 6-зем станом на 01.01.2016 за Рудською гімназією рахується земельна ділянка загальною площею 1,4000 га. Кадастровий номер ділянці не присвоювався, право власності чи користування земельною ділянкою не оформлене.
Відповідно до інформації Смотрицької селищної ради, яка міститься у листі від 02.07.2020 за №02.05-24/771, рішення сесії про розроблення проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки для обслуговування даного навчального закладу не виносилося та не приймалось. Договори щодо розроблення проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування вказаної земельної ділянки з організацією, яка має відповідний дозвіл не укладалися та не погоджувалися в селищній раді. З клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки навчальний заклад до Смотрицької селищної ради не звертався.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Статтею 33 Закону №280/97-ВР передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме власні, зокрема, надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані, серед них - здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.
Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону №280/97-ВР визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до п.7 ст. 1 Закону України Про освіту (далі - Закон №2145-VIII) засновник закладу освіти - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.
Частинами першою, другою статті 80 Закону №2145-VIII визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Статтею 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності.
Згідно з частиною другою статті 83 ЗК України у комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Відповідно до пункту ґ частини другої статті 92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.
Частиною першою статті 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений статтею 123 ЗК України.
Статтями 125, 126 ЗК України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та на будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна дошкільних закладів освіти, з метою належного їх функціонування. Інакше це може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
З врахуванням вищенаведених норм чинного законодавства та встановлених фактичних обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями Рудської гімназії, що свідчить про протиправну бездіяльність зі сторони відповідача.
Доказів на спростування вказаних обставин матеріали справи не містять.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги першого заступника керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до положень частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки позивачем таких витрат не понесено, тому судові витрати (зокрема, сплачений позивачем судовий збір) з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов задовольнити.
Зобов`язати Смотрицьку селищну раду Дунаєвецького району Хмельницької області вжити заходів для оформлення права постійного користування земельною ділянкою загальною орієнтовною площею 1,4000 га, яку використовує Рудська гімназія Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області для розміщення та обслуговування будівель і споруд навчального закладу та знаходиться в адміністративно-територіальних межах Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 11 листопада 2020 року
Позивач:Перший заступник керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури (вул. Драгоманова, 11, м.Кам`янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 02911102) Відповідач:Смотрицька селищна рада Дунаєвецького району Хмельницької області (вул. Героїв Небесної Сотні, 8, смт.Смотрич,Дунаєвецький район, Хмельницька область,32423 , код ЄДРПОУ - 04406584) Третя особа:Рудська гімназія Смотрицької селищної ради Дунаєвецького району Хмельницької області (вул. 1 Травня, 7, с.Рудка, Дунаєвецький район, Хмельницька область, 32421 , код ЄДРПОУ - 22777640)
Головуючий суддя Д.А. Божук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 13.11.2020 |
Номер документу | 92784603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Божук Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні