Рішення
від 10.11.2020 по справі 580/5003/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2020 року справа № 580/5003/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді - Білоноженко М.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Хіврич В.В.,

представників позивача - Коломійця С.А., Загребного О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Черкаської територіальної організації політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» в Черкаській області до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання дій протиправними та скасування протоколу,

ВСТАНОВИВ:

08.11.2020р. до Черкаського окружного адміністративного суду звернулася Територіальна організація політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» в Черкаській області (далі-позивач) з позовом до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (далі-відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області щодо встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року з урахування відомостей протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№710902, 710923 з позначкою Уточнений про результати підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради;

- скасувати протокол Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області від 03 листопада 2020 року про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року.

В обгрунтування вказаних вимог, представник позивача зазначає, що 03 листопада 2020 року Смілянською міською територіальною виборчою комісією Черкаського району Черкаської області складено протокол про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради. Зазначений протокол Смілянської міської територіальної виборчої комісії складено на підставі відомостей протоколів дільничних виборчих комісій про результати підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на відповідних виборчих дільницях, зокрема протоколів ДВК виборчих дільниць №№710902, 710923, які було складено з порушенням вимог Виборчого кодексу України та порядку, встановленого Центральною виборчою комісією. Проте, Смілянською міською територіальною виборчою комісією Черкаського району Черкаської області враховано відомості нових протоколів ДВК виборчих дільниць №№710902, 710923 з позначкою «Уточнений» , з внесеними до його голосової частини змінами без проведення повторного підрахунку голосів виборців. Таким чином, протокол Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради, було складено з урахуванням відомостей протоколів з виборчих дільниць №№710902, 710923, які, в свою чергу, було складено з порушенням вимог Виборчого кодексу України та процедур, встановлених Центральною виборчою комісією.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 09.11.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 09.11.2020р. о 18:00 год.

09.11.2020р. від представника відповідача до суду надійшов відзив на позов, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначивши при цьому, що під час обробки протоколів ДВК встановлено неточність в підрахунках, яка виникла внаслідок механічних помилок членів ДВК під час заповнення протоколів, що у свою чергу унеможливлювало подальший прийом та реєстрацію з боку ТВК. Зазначено, що прийняття рішення територіальною виборчою комісією про провдення повторного підрахунку після прийняття виборчих документів від ДВК не допускається. Крім того, вказано, що представниками позивача жодних скарг, заяв, актів про виявлені порушення під час проведення виборів або встановлення їх результатів, які були підтверджені відповідними доказами до відповідача не надходило.

Представник відповідача в судове засідання, призначене судом на 18 год. 00 хв. 09.11.2020р., належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, до суду не прибув.

Судом розпочато розгляд справи та оголошено перерву у розгляді справи до 20:00 год. 09.11.2020р. та в подальшому до 12:45 год. 10.11.2020р. та повторно повідомлено представника відповідача про дату, час та місце судового розгляду справи. У судове засідання призначене на 12:45 год. 10.11.2020р. представник відповідача, належним чином повідомлений, також не прибув, витребовувані докази до суду не надав.

Відповідно до ч.3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за даної явки учасників процесу, за відсутності представника відповідача.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

26.10.2020р. дільничною виборчої комісії №710902 складено протокол (далі - «Первинний протокол» ) про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на виборчій дільниці №710902 у територіальному виборчому окрузі №2, який стосовно Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області містить такі відомості:

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 9;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 3;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 7.

26.10.2020р. дільничною виборчої комісії №710923 складено протокол про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на виборчій дільниці №710923 у територіальному виборчому окрузі №2, який стосовно Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області містить такі відомості:

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 17;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 6;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 17.

В подальшому, 27.10.2020р., ДВК №710902 складено протокол про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на виборчій дільниці №710902 у територіальному виборчому окрузі №2 з позначкою Уточнений , який стосовно Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області містить такі відомості:

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 9;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 3;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 6.

Також, 27.10.2020р. ДВК №710923 складено протокол про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на виборчій дільниці №710923 у територіальному виборчому окрузі №2 з позначкою Уточнений (далі - «Уточнений протокол» ), який стосовно Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області містить такі відомості:

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 23;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 6;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 17.

03 листопада 2020 року Смілянською міською територіальною виборчою комісією Черкаського району Черкаської області було складено протокол про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради, в якому враховано відомості протоколів ДВК №№710902, 710923 з позначкою Уточнений , з внесеними змінами без проведення повторного підрахунку голосів виборців.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року з урахування відомостей протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№710902, 710923 з позначкою Уточнений , а оскаржуваний протокол протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовані Виборчим кодексом України (далі - ВК України).

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 22 ВК України, суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах.

Згідно з ч. 1 ст. 63 ВК України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Частиною 5 статті 254 ВК встановлено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

- врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

- зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;

- провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 6 статті 254 ВК рішення, передбачене частиною 5 цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Відповідно до частини 7 статті 254 ВК у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою Уточнений відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою Уточнений дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії. У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою Уточнений , територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Частиною 9 статті 254 ВК встановлено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до частини 36 статті 250 ВК України після закінчення опрацювання виборчих бюлетенів з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список відповідної організації партії, дільнична виборча комісія зобов`язана перевірити, чи дорівнює кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список цієї організації партії, сумі кількості голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку цієї організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список від цієї організації партії, не підтримуючи окремого кандидата у депутати з цього списку. У разі невідповідності цих даних, дільнична виборча комісія може повторно перерахувати виборчі бюлетені. При підтвердженні зазначеної невідповідності дільнична виборча комісія складає акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, та в порядку, передбаченому частиною 6 статті 37 цього Кодексу, із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності.

Відповідно до п. 1.7 Постанови ЦВК від 15 жовтня 2020 року № 386 Про Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці (далі - Порядок №386), якщо після підписання протоколу дільнична виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах, яка не стосується результатів голосування виборців та не потребує проведення повторного підрахунку голосів), вона на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до нього шляхом складання нового протоколу з позначкою "Уточнений". При цьому перерахунок бюлетенів не робиться. Протокол з позначкою "Уточнений" складається у кількості примірників та такому самому порядку, що й попередній протокол, у якому виявлено неточності.

Вирішуючи даний спір по суті, суд зазначає наступне.

Як встановлено вище з матеріалів справи, 26.10.2020р. дільничними виборчими комісіями №№710923, 710902, 26.10.2020р. складено протоколи про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на виборчих дільницях №№710923,710902 у територіальному виборчому окрузі №2, в яких стосовно Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області було допущено неточності (невідповідність даних у п.12 протоколу, що дорівнює сумі пунктів 13 та 14 протоколу).

В подальшому, при перевірці відповідності кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список цієї організації партії, сумі кількості голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку цієї організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список від цієї організації партії, не підтримуючи окремого кандидата у депутати з цього списку (п.п.12-14 протоколу), дільничними виборчими комісіями №№710923, 710902 складено протоколи про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради на виборчих дільницях №№710923, 710902 у територіальному виборчому окрузі №2 з позначками Уточнений .

Вирішуючи питання щодо правомірності дій відповідача при встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року з урахуванням відомостей протоколу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №710923 з позначкою Уточнений , суд зазначає наступне.

Судом з аналізу «Первинного протоколу» ДВК №710923, вбачається, що у пункті 13 зазначеного протоколу - 6 голосів, пункті 14 - 17 голосів, при цьому кількість голосів у п.12 (що обраховується як сума голосів п.п.13,14) склала - 17 голосів.

З аналізу вказаного вбачається, що ДВК №710923 у «Первинному протоколі» допущено арифметичну помилку при обрахуванні кількості голосів у п.12 протоколі що дорівнює сумі пунктів 13 та 14 протоколу, у зв`язку із чим ДВК №710923 складено «Уточнений протокол» , відповідно до якого відомості п.п.13,14 залишились незмінними (6 та 17 голосів відповідно), при цьому зміни зазнали відомості п.12, в якому ДВК №710923 усунуто допущену у «Первинному протоколі» арифметичну помилку та зазначену вірну сумарну кількість голосів -23 голоси (тобто зазначено вірне сумарне значення доданих чисел 6 та 17).

На користь обставини допущення ДВК №710923 у «Первинному протоколі» саме арифметичної помилки свідчить виправлення у рядку 3 п.12 «Первинного протоколу» .

Суд зазначає, що допущена ДВК №710923 вищевказана арифметична помилка у «Первинному протоколі» , не потребує проведення повторного підрахунку голосів, оскільки її наслідки повністю усунуто в «Уточненому протоколі» , шляхом вірного вирахування суми доданих чисел.

Відповідно до п. 1.7 Порядку №386, якщо після підписання протоколу дільнична виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах, яка не стосується результатів голосування виборців та не потребує проведення повторного підрахунку голосів), вона на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до нього шляхом складання нового протоколу з позначкою "Уточнений". При цьому перерахунок бюлетенів не робиться.

Таким чином, суд зазначає, що вказання невірного результату значень додавання значень рядків 13 та 14, не може вважатися помилкою чи опискою, яка стосується результатів виборів, оскільки самі по собі вказані у рядках 13 та 14 значення не змінилися, тобто кількість голосів, відданих виборцями членам позивача на виборах, не зазнала змін.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст. 255 ВК України, територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу.

Територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування по кожному виборчому округу.

Відповідно до ч.10 ст. 254 ВК України, у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії, територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Таким чином, обов`язок прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній дільниці виникає у територіальної виборчої комісії за наявності переліку підстав, встановлених ч.10 ст. 254 ВК України.

Суд звертає увагу, що доказів звернення позивача до ДВК №710923 із заявами, скаргами разом з актами, про виявленні порушення під час проведення виборів, до суду не надано.

З урахуванням зазначеного, беручи до уваги відображення в п.12 «Уточненого протоколу» вірних відомостей, а також відсутність зі сторони позивача жодних заяв чи скарг на дії ДВК №710923 при складенні ними «Первинного протоколу» та «Уточненого протоколу» , суд доходить висновку що відповідач при встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради з урахуванням відомостей «Уточненого протоколу»ДВК №710923, вніс вірні данні у оскаржуваний протокол, в зв`язку із чим позовні вимоги в цій частині суд вважає необгрунтованими.

З приводу правомірності дій відповідача при встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради з урахуванням відомостей протоколу «Уточненого протоколу» ДВК №710902, суд зазначає наступне.

Судом з аналізу «Первинного протоколу» ДВК №710902, вбачається, що у пункті 13 зазначеного протоколу - 3 голоси, пункті 14 - 7 голосів, при цьому кількість голосів у п.12 (що обраховується як сума голосів п.п.13,14) склала - 9 голосів.

В подальшому ДВК №710902 складено «Уточнений протокол» , відповідно до якого відомості п.13 залишився незмінним (3 голоси), однак у п. 14 вказано - 6 голосів.

При цьому, у рядку 1 п.14 «Первинного протоколу» , зазначено - 1 голос, а у рядку 1 п.14 «Уточненого протоколу» - 0 голосів. Крім того, рядок 6 п.14 «Первинного протоколу» , зазначено - 0 голосів, а у рядку 6 п.14 «Уточненого протоколу» - 6 голосів із наявними ознаками виправлення.

З аналізу вказаних обставин, судом вбачається, що відомості п.14 «Уточненого протоколу» містять розбіжності із п.14 «Первинного протоколу» в рядках 1,6.

Відносно встановлених обставин, суд зазначає, що з аналізу положень ч. 7 статті 254 ВК України вбачається, що протягом часу розгляду питання дільничною виборчою комісією про виправлення виявлених недоліків шляхом складання «Уточненого протоколу» , подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

Таким чином, після надходження Уточненого протоколу відповідач має перевірити відомості "Уточнюючого протоколу" на відповідність "Первинному" та встановити ті недоліки (неточності), які встановлені судом при їх порівнянні.

За таких обставин, без повторного підрахунку голосів встановити, відомості у якому з протоколів є вірними, на переконання суду, неможливо, оскільки зміна численної кількості голосів, які підтримали кожного кандидата в депутати, зазначеної у пункті 14 протоколу ДВК №710902, не є арифметичною помилкою або неточністю, а така зміна не є можливою без аналізу бюлетенів і стосується результатів голосування виборців.

Суд зазначає, що виявивши встановлені неточності в Уточненому протоколі Смілянська МТВК могла прийняти лише одне з трьох рішень, передбачених ч. 5 статті 254 ВК, а саме: провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці №710902, оскільки ці розбіжності неможливо усунути без повторного підрахунку голосів.

Зважаючи на вищенаведене, з врахуванням встановлених судом обставин, суд вважає протиправними дії відповідача щодо встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради, з урахування відомостей протоколу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №710902 з позначкою Уточнений .

З урахуванням зазначеного, суд доходить висновку що оскаржуваний протокол про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року в частині врахування результатів протоколу ДВК №710902 з відміткою «Уточнений» не можна вважати обґрунтованим та прийнятим з урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття. Разом з тим, позивач просить визнати та скасувати протокол про підсумки голосування не зазначаючи в якій частині. З даного приводу, суд звертає увагу, що предметом розгляду даної справи слугувало правомірність дій відповідача щодо врахування відомостей протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№710902, 710923 з позначкою Уточнений , що стосується підрахунку голосів виборців стосовно Черкаської територіальної організації політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» в Черкаській області, відтак суд доходить висновку, що для належного захисту порушених прав позивача слід визнати протиправним та скасувати протокол Смілянської МТВК про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року в частині встановлення підсумків голосування по ДВК №710902.

З урахуванням зазначеного, суд доходить висновку про часткову обгрунтованість позовних вимог.

Згідно частин 1,2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд доходить висновку що адміністративний позов належить задовольнити частково.

З приводу розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи, суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що позивачем при подачі даного позову не сплачено судовий збір за його подачу.

Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 р. №3674-VI (зі змінами та доповненнями), за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру - справляється судовий збір з розрахунку - 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 3 статті 6 Закон №3674-VI, у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14.11.2019р. №294-ІХ (зі змінами та доповненнями), установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 01 січня 2020 року становить 2102,00 грн.

Таким чином, оскільки позивачем заявлено 2 вимоги немайнового характеру, розмір судового збору за подачу даної позовної вимоги становить 4204,00 грн. (2102,00*2).

Згідно частин 1,3 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи часткову обґрунтованість позовних вимог, суд приходить до висновку про необхідність стягнення частини належних до оплати позивачем судових витрат зі Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області на користь Державного бюджету України в розмірі 2102,00 грн., а також з позивача на користь Державного бюджету України у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 241-246, 255, 273, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області щодо встановлення підсумків голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року з урахування відомостей протоколу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №710902 з позначкою Уточнений про результати підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Черкаської районної ради.

Скасувати протокол Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області від 03 листопада 2020 року про підсумки голосування в частині територіального виборчого округу №2 з виборів депутатів Черкаської районної ради 25 жовтня 2020 року, в частині встановлення підсумків голосування по ДВК №710902.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути із Політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5, код ЄДРПОУ - 37279703) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA418999980313121206084023002, код класифікації доходів бюджету 22030101) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.

Стягнути із Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Незалежності, буд. 37, код ЄДРПОУ - 43770532) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA418999980313121206084023002, код класифікації доходів бюджету 22030101) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Суддя М.А. Білоноженко

Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92784699
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та скасування протоколу

Судовий реєстр по справі —580/5003/20

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Постанова від 14.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 10.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні