ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2020 року Справа № 160/12579/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Царікової О.В., розглянувши в порядку письмового провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю О`КЕЙ про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
07 жовтня 2020 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю О`КЕЙ , в якому просить стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю О`КЕЙ на користь державного бюджету у розмірі 54474,74 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в інтегрованих картках платника податків у Товариства з обмеженою відповідальністю О`КЕЙ (далі - ТОВ О`КЕЙ ) обліковується податковий борг з податку на додану вартість на суму 54474,74 грн. Позивачем було вжито заходи, визначені Податковим кодексом України для погашення податкового боргу та надіслано на адресу відповідача податкову вимогу від 19.01.2017 №5-17/65 ( форми "Ю"). Несплата відповідачем у встановлені терміни суми грошових зобов`язань стала підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 відкрито провадження у справі №160/12579/20 та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Ухвала про відкриття провадження у справі №160/12579/20 від 12.10.2020 повернулася з адреси відповідача, зазначеній в адміністративному позові, із відміткою поштового відділення адресат вибув .
Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню, виходячи з таких підстав.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ТОВ О`КЕЙ (і.к. 30564193) зареєстровано як юридична особа 27.09.1999 та перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
В інтегрованих картках ТОВ О`КЕЙ обліковується податковий борг у загальній сумі 54474,74 грн., який нараховано:
- з податку на нерухоме майно в сумі 572,20 грн. внаслідок несплати:
- самостійно нарахованих сум згідно Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне в земельної ділянки №9043188007 від 25.03.2016 на суму 503,65 грн.;
- донарахованої штрафної санкції згідно податкового повідомлення-рішення №0016841227 від 25.09.2017 на підставі акта перевірки №10948/04-36-12-27/30564193 від 06.09.2017 на суму 68,55 грн.;
- з податку на прибуток в сумі 317,80 грн. внаслідок несплати:
- донарахованої штрафної санкції згідно податкового повідомлення - рішення №0006961236 від 22.08.2017 до акту про результати перевірки №8815/04-36-12-36/30564193 від 10.08.2017 на суму 147,80 грн.;
- донарахованої штрафної санкції згідно податкового повідомлення - рішення № 0073591236 від 04.04.2018 до акту про результати перевірки №15171/04-36-12-36/30564193 від 10.08.2017 на суму 147,80 грн.;
- з орендної плати з юридичних осіб в сумі 53584,74 грн. внаслідок несплати: самостійно нарахованих сум згідно:
- податкового розрахунку земельного податку №10620 від 19.02.2018 по: терміну сплати 02.03.2018 на суму 3 067,47 гри.; терміну сплати 30.03.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.04.2018 на суму 3 298,21 грн.; терміну сплати 30.05.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.06.2018 на суму 3 298,21 грн.; терміну сплати 30.07.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.08.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.09.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.10.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.11.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.12.2018 на суму 3298,21 грн.; терміну сплати 30.01.2019 на суму 3298,21 грн.;
- уточнюючого розрахунку земельного податку №27415 від 04.10.2018 по: терміну сплати 04.10.2018 на суму 1667,15грн.;
- уточнюючого розрахунку земельного податку №27416 від 04.10.2018 по: терміну сплати 04.10.2018 на суму 1767,19 грн.;
- уточнюючого розрахунку земельного податку №27417 від 04.10.2018 по: терміну сплати 04.10.2018 на суму 1214,09 грн.; терміну сплати 30.10.2018 на суму 836,37 грн.; терміну сплати 30.11.2018 на суму 836,37 грн.; терміну сплати 30.12.2018 на суму 836,37 грн.; терміну сплати 30.01.2019 на суму 836,37 грн.;
- уточнюючого розрахунку земельного податку №28608 від 18.10.2018 по: терміну сплати 18.10.2018 на суму 2178,47 грн.; терміну сплати 30.10.2018 на суму 836,37 грн.; терміну сплати 30.11.2018 на суму 836,37 грн.; терміну сплати 30.12.2018 на суму 836,37 грн.; терміну сплати 30.01.2019 на суму 836,37 грн.;
- самостійно нарахованих сум штрафних санкцій згідно: уточнюючого податкового розрахунку земельного податку №27415 від 04.10.2018 на суму 50,01 грн.; уточнюючого податкового розрахунку земельного податку №27416 від 04.10.2018 на суму 53,06 грн.; уточнюючого податкового розрахунку земельного податку № 27417 від 04.10.2018 на суму 36,42 грн.;
- донараховано штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення № 0064585043 від 19.08.2019 відповідно акту перевірки №26708/04-36-50-43-30564196 від 15.05.2019 на суму 13,05 грн.;
- донараховано штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення № 0025225043 від 07.05.2019 відповідно акту перевірки № 21010/04-36-50-43/30564193 від 12.04.2019 на суму 170,00 грн.;
- самостійно нарахованої пені згідно: уточнюючого податкового розрахунку земельного податку №27415 від 04.10.2018 на суму 251,03 грн.; уточнюючого податкового розрахунку земельного податку № 27416 від 04.10.2018 на суму 131,50 грн.; уточнюючого податкового розрахунку земельного податку № 28608 від 18.10.2018 на суму 9,63 грн.;
- нараховано пені (п.п.129.1.1ст.129 ПКУ) на суму 4,40 грн.
Як встановлено з матеріалів справи, на підставі ст. 59 Податкового кодексу України, у зв`язку з наявністю податкового боргу, ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено на адресу ТОВ О`КЕЙ податкову вимогу від 19.01.2017 №5-17/65, проте поштовий конверт із вищезазначеною податковою вимогою повернувся до контролюючого органу з відміткою адресат вибув .
Відповідно до положень п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Доказів оскарження податкової вимоги до суду не надано.
Таким чином, вжиті позивачем заходи стягнення не призвели до погашення відповідачем податкового боргу, а тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення податкового боргу з ТОВ О`КЕЙ шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з п.п.14.1.153. п.14.1 ст.14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до п.п. 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п.п. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.п.36.1., п.п.36.2. ст.36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Пунктами 54.1, 54.5, ст. 54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою. Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
У відповідності до п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України, плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 ПК України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Зі змісту Земельного кодексу України та Закону України Про оренду землі вбачається, що користування землею в Україні є платним.
Згідно зі статтею 21 Закону України Про оренду землі , орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
За змістом підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до підпункту 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України). Подібне визначення міститься й у статті 21 Закону України Про оренду землі .
Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу ХIII Податкового кодексу України.
У відповідності до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України, пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.
Отже, факт узгодження грошового зобов`язання має наслідком обов`язок платника податку сплатити таке зобов`язання у встановлений законом строк. Невиконання обов`язку зі сплати узгодженого податкового зобов`язання призводить до набуття таким зобов`язанням статусу податкового боргу, процедура стягнення якого визначається законом.
Відтак надіслана платнику податків податкова вимога на податковий борг, що не погашений, не втрачає своєї правової дії. При цьому, податковим законодавством не передбачено необхідності повторного відправлення платнику податків податкової вимоги у разі збільшення податкового боргу.
Лише у разі, якщо платником податків податковий борг був погашений повністю (у певний період взагалі не існував), а через деякий час виник знову, контролюючий орган зобов`язаний направити (вручити) йому нову податкову вимогу на суму такого нового узгодженого грошового зобов`язання.
З урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов`язання, самостійно задекларована платником та нарахована контролюючим органом, набула статусу податкового боргу, а її розмір підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, беручи до уваги направлення контролюючим органом податкової вимоги та її вручення відповідачу, а також безперервності податкового боргу з моменту його формування, що не спростовано відповідачем в ході розгляду справи, суд дійшов до висновку про наявність законних підстав для стягнення з ТОВ О`КЕЙ суми заборгованості, яка є предметом розгляду у цій справі.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем не сплачені узгоджені податкові зобов`язання в необхідних розмірах у встановлений законом термін, у зв`язку з чим сума грошового зобов`язання ТОВ О`КЕЙ у розмірі 54474,74 грн. в контексті положень п.п. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 ПК України є податковим боргом.
Пунктом 87.2 ст. 87 ПК України визначено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з пунктами 95.1., 95.2 ,95.3 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1244 від 29.12.2010.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підтверджені відповідними доказами, а тому підлягають задоволенню судом.
Відповідно до вимог ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст. ст. 139, 194, 242 - 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, і.к. 43145015) до Товариства з обмеженою відповідальністю О`КЕЙ (площа Островського, буд. 2, кв. (офіс) 25, м. Дніпро, 49000, і.к. 30564193) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю О`КЕЙ (площа Островського, буд. 2, кв. (офіс) 25, м. Дніпро, 49000, і.к. 30564193) податковий борг у розмірі 54474 (п`ятдесят чотири тисячі чотириста сімдесят чотири) грн. 74 коп. на користь державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення складений 12 листопада 2020 року.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2020 |
Оприлюднено | 13.11.2020 |
Номер документу | 92797939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні